tuning FR'a - póki co same problemy...

Witam wszystkich
Chce się podzielić swoimi doświadczeniami nt. modyfikacji i zapytać o ewentualną radę bo już zaczynam tracić cierpliwość
i niedługo trafi mnie szlag. Po krótce szczegóły: auto Leon II TDI FR, modyfikacje wykonane ok. 3 miesięcy temu w pewnej firmie tuningowej, której nazwy nie będę może na razie zdradzał. Od tego momentu problem z czujnikiem temperatury spalin (ten który siedzi w turbawce). Migająca kontrolka K25 na kokpicie, w VAG,u temperatura z czujnika - 1024 °C - wiadomo, uszkodzony. Póki co wymieniono mi 3!! takie czujniki oczywiście przyczyna nienamierzona. Ostatnia sugestia tunera - update oprogramowania ECU. Auto jest z pierwszych serii jakie wyjechały więc nastąpiła zmiana z wersji _0063 na _1261, pewno jakieś różnice są. Póki co jeżdżę serią ale efekt jest taki że silnik nie trzyma parametrów, jest wyraźnie słabszy niż w serii przed modyfikacją, na hamowni pokazał 163 KM, momentu 350 Nm (tu niby OK) ale na starej wersji oprogramowania parametry były seria+bonusy. W ogóle mam wrażenie że silnik pracuje INACZEJ, inne brzmienie, słabiutki dół obrotów, podczas zmiany przełożeń na wysokich obrotach - krótkie podbijanie obrotów w górę, aczkolwiek testy z VAS'em pokazały książkowe parametry (niestety nie podam ich bo nie wiem, które to były) Temat jest skomplikowany dla mechanika, a tym bardziej dla mnie, typowego użytkownika. Jeszcze nie umawiałem się z tunerem na wizytę, dlatego chcę zapytać innych, bardziej wtajemniczonych co sądzą o:
1. awarie wspomnianego czujnika - czy rzeczywiście potrzeba aktualizować sterowanie aby się tego pozbyć czy po prostu tuner się nie przyłożył do roboty i próbuje wybrnąć z impasu metodą "na zmęczenie"
2. słabość w obecnej serii wynika pewno z właściwości seryjnego programu, czy w takim wypadku modyfikacje robić na obecnej wersji oprogramowania?
3 . jeśli na poprzedniej, to powraca pytanie 1.) - czemu czujnik idzie w diabły??
Póki co przez ten fatalny tuning mam więcej problemów niż przyjemności, nie chcę tracić energii i pieniędzy na nowe pomysły tunera - stąd moje pytanie tutaj.
Pozdrawiam wszystkich
Chce się podzielić swoimi doświadczeniami nt. modyfikacji i zapytać o ewentualną radę bo już zaczynam tracić cierpliwość

1. awarie wspomnianego czujnika - czy rzeczywiście potrzeba aktualizować sterowanie aby się tego pozbyć czy po prostu tuner się nie przyłożył do roboty i próbuje wybrnąć z impasu metodą "na zmęczenie"
2. słabość w obecnej serii wynika pewno z właściwości seryjnego programu, czy w takim wypadku modyfikacje robić na obecnej wersji oprogramowania?
3 . jeśli na poprzedniej, to powraca pytanie 1.) - czemu czujnik idzie w diabły??
Póki co przez ten fatalny tuning mam więcej problemów niż przyjemności, nie chcę tracić energii i pieniędzy na nowe pomysły tunera - stąd moje pytanie tutaj.
Pozdrawiam wszystkich