Strona 1 z 1

Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

PostNapisane: 18 października 2009, 18:18
przez endrju
Witam,
zauważyłem że w moim Seacie Altea 1,9 TDI 105KM (BJB) przy gwałtownym wciśnięciu gazu 'do dechy' na 4. biegu nagle obroty skaczą na 3000, po czym spadają do 2000 i dalej już auto normalnie przyspiesza i obroty również normalnie rosną. Co to może być? Dodam tylko, że auto ma od kilku dni - 80 000km 2005 rok(przebieg jest w 100% pewny).
Proszę Was o jakieś wskazówki co może być tego przyczyną?

Re: Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

PostNapisane: 18 października 2009, 19:32
przez Andre
tylko na 4 biegu?moze sprzeglo puszcza...

Re: Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

PostNapisane: 18 października 2009, 20:51
przez olus
wyglada jak slizgajace sie sprzeglo, zrobilo sie chlodniej to i pewnie wiekszy niuton.

Re: Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

PostNapisane: 21 października 2009, 11:20
przez Kamil_lo
To rozpedz troche to auto zanim 4 wrzucisz:) to sie moze bedzie troche mniej slizgać.

Re: Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

PostNapisane: 22 listopada 2009, 00:16
przez endrju
Wracam do tematu. Pisałem wyżej, że owe zachowanie dotyczy biegu 4. Otóż podobnie jest na biegu 3, 4, 5-tym.
Jest to dziwne zachowanie, bo jadąc z obrotami oscylującymi w granicach 2000, nagle wciskam gaz do dechy i właśnie wtedy obroty skaczą na 3000, po czym nagle spadaja na 2500 i auto dalej już równomiernie ładnie ciągnie. Na 4 i 5 biegu jest tak samo. Z kolei na 3. biegu obroty z 2000 po nagłym bucie w podłoge skacza na około 2800-3000 i dalej już normalnie równomiernie wzrastają do momentu odpuszczenia gazu.
Jeżeli nie wciskam gazu nagle w podłogę, ale przyspieszam równomiernie, to wszystko OK.
Wcześiej miałem Toledo II AHF bez ESP, TCS i jak wciskałem gaz do dechy, to zawsze obroty wzrastały równomiernie, a nie tak jak teraz nagły skok i albo sie utrzymują, albo spadają.
Może przy raptownym przyspieszaniu włącza sie jakiś system typu ESP, TCS? Wcześniej tego nie miałem, więc nie mam doświadczenia.
Co o tym sądzicie? A może tak ma być i jest to normalne zachowanie?

Re: Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

PostNapisane: 22 listopada 2009, 00:25
przez Sammael
Co o tym sądzicie?
że sprzęgło się skończyło

Re: Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

PostNapisane: 22 listopada 2009, 09:24
przez bono
endrju, zaciągnij ręczny, wrzuć trójkę i powoli puszczaj sprzęgło. Jak auto zgaśnie od razu to sprzęgło jest OK. Jednak jak obroty zaczną rosnąć i auto zgaśnie dopiero po jakimś czasie to znaczy, że
Sammael napisał(a):że sprzęgło się skończyło

Nie jest to może jakiś super miarodajny test, ale zawsze coś. Ja też obstawiam, że sprzęgło się ślizga.

Re: Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

PostNapisane: 22 listopada 2009, 18:55
przez endrju
Zrobiłem ten test. Wrzuciłem 3. bieg zaciągnąłem ręczny i powoli puszczałem sprzęgło. W połowie sprzęgła dopiero mi szarpnął i zgasł. Ciężko stwierdzić, czy jest ok, czy nie.
Zrobiłem jeszcze test drogowy. Rozpędziłem auto do 80km/h, 5. bieg i nagle gaz w podłogę. Obroty oczywiście wzrastały gwałtownie do 3000, później spadały - dokładnie tak jak opisałem to w postach wyżej. Ale za 3 razem obroty już wzrastały jak szalone (momentalnie 4000), prędkość praktycznie stała w miejscu, a silnik wył. Jak się zatrzymałem to smród był straszny. Czy od ślizgającego sie sprzegła w trakcie takiego testu mogło sie ono aż tak przypalić???
Tak czy inaczej sprzęgło już się kończy i jestem już tego pewny.

Re: Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

PostNapisane: 22 listopada 2009, 19:14
przez bono
endrju napisał(a):Czy od ślizgającego sie sprzegła w trakcie takiego testu mogło sie ono aż tak przypalić???
Tak czy inaczej sprzęgło już się kończy i jestem już tego pewny.


Tak. Tan smród to od sprzęgła. Teraz jak najszybciej do warsztatu, bo długo tak nie pojeździsz.

Re: Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

PostNapisane: 23 listopada 2009, 09:56
przez endrju
Dobra, sprzęgło dokonało swego żywota. Teraz kwestia zakupu sprzęgła. Właśnie przeglądam sobie na stronach inter cars, allegro i mam mętlik. Czy średnica tarczy u mnie to 228, czy 230? Dodam tylko, że u mnie siedzi silnik z oznaczeniem BJB z 2005 roku.
Co polecacie? LUK, Sachs?

Re: Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

PostNapisane: 24 listopada 2009, 10:28
przez kamil-leon
endrju napisał(a):Co polecacie? LUK, Sachs?

LUK :ok:
Sachs potrafi wkładać do swoich pudełek regenerowane części LUK'a, sam się ostatnio o tym przekonałem.

Re: Mocne przyspieszanie - problem z obrotami

PostNapisane: 29 listopada 2009, 16:12
przez endrju
Wymieniono sprzęgło (SACHS) na nowe - problem rozwiązany. Dzięki wszystkim za pomoc.
Można zamknąć temat.