Strona 1 z 1

DPF w BLS

PostNapisane: 26 lutego 2010, 23:26
przez barteq73
kupuje leona 1.9 tdi BLS z 2006r na wklejce jest 7GN czyli motor spełnia normę euro4 i jest PRZYGOTOWANY do oczyszczania spalin? czy coś takiego
pytanie : jest filtr cząstek st. czy nie?

[ Dodano: Sob 27 Lut, 2010 ]
Bardzo prosze o jakies informacje dot dpf w bls
z gory dziekuje

[ Dodano: Sob 27 Lut, 2010 ]
VSSZZZ1PZ6R058815

[ Dodano: Sob 27 Lut, 2010 ]
Koledzy nikt nic !

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 27 lutego 2010, 10:06
przez taktiken

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 27 lutego 2010, 10:44
przez Miro
barteq73 napisał(a):kupuje leona 1.9 tdi BLS z 2006r na wklejce jest 7GN czyli motor spełnia normę euro4 i jest PRZYGOTOWANY do oczyszczania spalin? czy coś takiego
pytanie : jest filtr cząstek st. czy nie?

[ Dodano: Sob 27 Lut, 2010 ]
Bardzo prosze o jakies informacje dot dpf w bls
z gory dziekuje

[ Dodano: Sob 27 Lut, 2010 ]
VSSZZZ1PZ6R058815

[ Dodano: Sob 27 Lut, 2010 ]
Koledzy nikt nic !

Na 100% masz DPF,wszystkie BLS-y go mają.

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 27 lutego 2010, 11:27
przez barteq73
dzieki za odpowiedz ale właśnie wylazłem spod auta dpf ani śladu i kontrolki tez?
I jeszcze czytałem ze do tego motoru niemiec mógł zamówić dpf lub nie stąd 7GN "przygotowany"
i wniosek:BLS albo ma albo nie

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 27 lutego 2010, 13:09
przez Miro
Jak motor spełnia norme Euro4 to musi mieć DPF. Patrzyłeś na wydechu zaraz za turbiną?

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 27 lutego 2010, 14:02
przez barteq73
Patrzyłem patrzyłem i nic chyba że jest to wykonane w mikrotechnologii
ale nie ma żadnej kontrolki na zegarach która by się świeciła po włączeniu zapłonu
A jeszcze dodam że kupiłem tego leona

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 24 marca 2010, 09:06
przez mm.max
"Pierwsze primo ;)" jest takie że suche filtry DPF (takie jakie strosuje sie w Leonach) montowane są tuż tuż za turbiną a wiec jak będziecie ich poszukiwać pod samochodem to weźcie jeszcze poprawkę na płytę pod silnikiem ograniczającą możliwość dostrzeżenia filtra.

"Drugie pirmo ;)" to że jakiś silnik diesla spełnia normę Euro 4 nie jest związane w zaden sposób z obecnością filtra DPF. Są conajmniej 3 sposoby uzyskiwania norm emisji spalin Euro 4 a stosowanie filtra DPF jest najłatwiejszym z nich. Dla przykładu silniki 2.0 TDi BKD nie mają DPFa a mają normę EU4 tak samo z silnikami BXE.

A ostatnie primo :piwko: świadczy o tym ze twój samochód jest przygotowany do zastosowania filtra DPF jako doposażenia - w takim wypadku nie będziesz miał kontrolki na desce rozdzielczej

W BLSach DPF stosowano jako standard na rynki niemieckie ale dopiero od MR 2007

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 24 marca 2010, 21:58
przez barteq73
Wielkie dzięki!
Auto oglądałem na podnośniku przed zakupem bardzo dokładnie i zdejmowałem osłonę pod silnik, a więc nie mogłem go przeoczyć.
Właśnie takiego mam BLS bez DPF z 2006r.
A z wklejki właśnie rozkodowałem że "przygotowany do PDF"
Zastanawiam się, może niepotrzebnie, czy z racji spełniania EURO 4 (naklejka na przedniej szybie została po niemcu) nie będzie jakiś niespodzianek w użytkowaniu lub podnoszeniu mocy i momentu oczywiście programem?
Jeżeli są jakieś ciekawostki to proszę pisać!

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 24 marca 2010, 22:08
przez ktry
Jeszcze może byc opcja dpfa taka jak w mojej altei silnik 1,9 BJB teoretycznie bez dpfa.Niemiec sobie wstawił dpf.Wycieli kawał rury i wstawili to dziadostwo.Naklejkę na szybę dostał zieloną czyli mał prawo wjechac do centrum Berlina i w brifie euro 4.Sporo ejro za to zapłacił,ale widocznie nie chciał zmieniac auta na benzynę lub nowszego diesla.Tylko po to żeby wjechac do centrum miasta.Od kiedy Berlin podzielili na te strefy to trochę ludziom skomplikowali życie.Ja oczywiście te kilka kilo stali wyżuciłem i wstawiłem spowrotem rurkę.Naklejka zielona została na szybie i euro4 też,może się kiedyś przyda.

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 24 marca 2010, 22:18
przez barteq73
W moim jest golutka rura więc mój niemiec nie wiem jak dostał zieloną naklejkę ?
Ja muszę ją zerwać bo mnie denerwuje, a do centrum Berlina jakoś mi nie po drodze.

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 25 marca 2010, 08:19
przez mm.max
ktry napisał(a):silnik 1,9 BJB

Sprawdź na tabliczce znamionowej w komorze silnika jaką normę spełnia ten silnik bo z tego co wiem to BJB ma normę EU3 a dołożenie DPFa podwyższa normę do EU4

BLS bez DPFa ma EU4 a włożenie DPFa, a jeżeli ktoś sie decyduje na włożenie DPFa to w przypadku gdy nieprzewidziane okoliczności z niespełnianiem EU4 podczas przegląd (niemcy do tego bardzo rygorystycznie podchodzą) lub też gdy jakiś "mądry" łeb wymyśli dodatkowe wymagania ekologiczne dla silników diesla (np. w niektórych miejscowościach turystycznych austrii czy szwajcarii dopuszczają do ruchu jedynie auta z DPFem)

Dołożenie DPFa jest możliwe również w leonie I w silnikach ARL, ASZ itp

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 18 maja 2010, 21:07
przez Eryk1
Wiec jak na 100% przy zakupie auta 1.9 tdi Leon II można sprawdzić czy jest napewno ,bo wolałbym szczerze bez tego ustrojstwa :ok:

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 18 maja 2010, 23:34
przez marcin_kielce
najłatwiej po kodzie silnika...

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 19 maja 2010, 07:37
przez Miro
Eryk1 napisał(a):Wiec jak na 100% przy zakupie auta 1.9 tdi Leon II można sprawdzić czy jest napewno ,bo wolałbym szczerze bez tego ustrojstwa :ok:
Można sprawdzić w kodach na wlepce czy widnieje kod 7GG.
Ewentualnie organoleptycznie czy jest DPF na wydechu ;)

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 19 maja 2010, 17:51
przez Eryk1
Czy tak samo jesli jest ikonka na desce przed odpalaniem to jest i analogicznie jesli niema to niema??

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 19 maja 2010, 21:22
przez barteq73
Wydaje mi się że najprościej jest przekręcić stacyjkę i zobaczyć czy zapala się kontrolka DPF na desce (i zaraz gaśnie), chyba że po odpaleniu motoru nie gaśnie , to filtr do wypalenia. Niech potwierdzi to ktoś kto ma DPF.
W moim BLS miał być filtr , bo ktoś mi pisał że wszystkie te silniki go mają.
Założyłem więc ten temat bo u mnie kontrolka nie świeciła się . Wyjaśniło się w końcu (napisane wyżej) , że mój BLS jest wolny od tego wynalazku.

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 19 maja 2010, 23:51
przez olus
otworz bagaznik podnies wykladzine i sprawdz na naklejce.

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 18 października 2011, 15:44
przez Drops
Można z tej nalepki odczytać czy autko ma DPF? nie widzę ani kodu 7GG ani po przekręceniu kluczyka nie pojawia się ikonka chociażby kranika

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 18 października 2011, 17:43
przez colin23
Drops, podjedź do ASO i podaj numer VIN. Na 100% Ci powiedzą czy filtr jest czy nie ma.

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 18 października 2011, 20:31
przez Drops
płaci się za taką informację?

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 18 października 2011, 20:45
przez ktry
Bardzo łatwo to poznac.Wystarczy podnieśc maske.Na podszybiu po prawej stronie czyli strona akumulatora masz trzy pomarańczowe kostki.To są kostki do sąd do dpfa.Jak są puste czyli tylko z jednej strony kable,a druga strona zaślepiona znaczy że bez dpfa.Jak z obydwu stron są przewody to jest dpf,bo są sondy podłączone.Jak auto z niemiec to na pewno masz.

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 18 października 2011, 21:27
przez colin23
Drops napisał(a):płaci się za taką informację?


jeśli to jest Twój samochód to na 100% nie bo idziesz się po prostu zapytać czy masz u siebie DPF-a bo chcesz wiedzieć czy czeka Cię wkrótce problem z filtrem ;)

jeśli to nie Twój samochód to mogą nie podac info ale nie powinni robić problemu bo to raczej nie jest poufna informacja. Co innego jak ktoś po VINie chce zobaczyć historię serwisową. Wtedy mogą nie podac obcemu.

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 19 października 2011, 11:18
przez Drops
ktry chodzi o te kostki? u mnie tylko jedna jest pomarańczowa

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 19 października 2011, 21:35
przez ktry
Więc nie masz u siebie dpfa.Jak byś miał to z lewej strony tych kostek by wychodziły kable właśnie do dpfa,a konkretnie do sond do niego.Masz to samo co ja u siebie.Jest jeszcze jeden chyba naj prostszy sposób na sprawdzenie.Nawet nie trzeba podnosic maski.Wystarczy po prostu wsadzic palca do końcówki wydechu i potrzec po wewnętrznej ściance rury. Jak palec będzie czarny od sadzy to znaczy że dpfa brak.Jak będzie czyściutki jak łza to znak że niestety dpf jest.

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 20 października 2011, 15:03
przez Drops
no ja mam przerabiany wydech a mianowicie mam 2 rurki nierdzewne także gołym okiem widać że są czarne w środku, wielkie dzięki :)

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 11 lutego 2012, 22:18
przez leoncjo
a w przypadku gdy się ma dpf-a (w golfie V) wymienić go na zwykły katalizator i wyłączyć programowo czy lepiej wybić środek z dpf-a. Oczywiscie w przypadku problemów z nim bo jak na razie jest Ok

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 12 lutego 2012, 10:51
przez Piotrek_tdi
Wyciąć i wyłączyć programowo

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 20 lutego 2012, 14:00
przez leoncjo
a znajdę gdzieś instrukcje jak to wyłączyć??? vcds,? wiem ze jak usunę zawartość dpf to sterownik automatycznie załącza regeneracje.

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 21 lutego 2012, 14:28
przez octaviars1
sam bym tego nie robil, raczej jedz do jakiegos tunera i oni ci to zrobia. Moze uwalic sterownik silnika jak cos namoncisz

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 22 lutego 2012, 10:55
przez leoncjo
ta chyba zrobię -jeszcze tylko mam wątpliwość czy nie będzie problemu w razie kontroli spalin bez DPF-a?? bo po wydłubaniu środka niema katalizatora -dobrze myślę???

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 23 lutego 2012, 18:31
przez pirzol
podstawowe pytanie, dzieje Ci sie cos z DPF ?
jezeli nie i jezdzi bez problemów to po co dłubac ?

pzdr
P

PS: mam DPF w BLS, 0 problemów

Re: DPF w BLS

PostNapisane: 25 lutego 2012, 11:31
przez octaviars1
wyciaga sie zawartosc puszki dpf, sama puszka zostaje ale jest pusta. Jak wezma i Ci zmierza zawartosc spalin to wyjdzie, ze nie masz normy 4 chyba.