Strona 1 z 1

wyciek oleju przed Intercoolerem

PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 02:02
przez mlody bbm
i juz chyba wiem skad takie ubytki oleju w moim leonie, zauwazylem ze laczenie rury wchodzacej do intercollera od turbiny jest cale w oleju az sie leje... w garazu zadnych plam nie ma bo jest oslona pod silnikiem ale widac tam swierza plame oleju (na osłonie) :(
i teraz sie zastanawiam czy to dlatego ze auto ostanio wpadlo w tryb awaryjny i mialem problem z DPF i to spowodowalo wyciek oleju do coolera przez odme? czy bardziej prawdopodobne jest to ze turbina mowi "koncze się, papa".
auto ogolnie nie stracilo na mocy, nie dymi (ale to moze przez DPF) a turbina nie wydaje zadnych dziwnych dzwiekow...
co o tym myslicie? ile oleju w coolerze to dopuszczalna ilosc?

[ Dodano: Wto 06 Kwi, 2010 ]
rozebralem to dzisiaj z rana, w intercoolerze nie widac jakis masakrycznych ilosci oleju od strony turbo, natomiast z drugiej strony przed dolotem jest tam jaki brazowawy osad, olej z czym <mysli> ? wydaje mi sie ze ten wyciek koleju ( od strony turboo) spowodowany jest przez ta opaske zaciskowa (skrecana) bo ogolnie tak jak mowie w calosci jakiejs strasznej ilosci oleju nie ma...
a co wy o tym myslicie?

[ Dodano: Sro 14 Kwi, 2010 ]
zdjecia wycieku

[ Dodano: Sro 14 Kwi, 2010 ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a5 ... 4b999.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/55f ... f271b.html

Re: wyciek oleju przed Intercoolerem

PostNapisane: 20 maja 2010, 17:24
przez papaleo
Ja myślę że to odma puszcza olej .

Załóż takie coś
powinno pomóc. :hmmm:
viewtopic.php?p=300093

Re: wyciek oleju przed Intercoolerem

PostNapisane: 20 maja 2010, 20:26
przez marcin_kielce
Olej do dolotu puszcza jak najbardziej odma.

Jak już puszcza turbo to jest niedobrze...

Re: wyciek oleju przed Intercoolerem

PostNapisane: 21 maja 2010, 09:39
przez uti
Miałem tak samo, jak postał parę chwil na wolnych obrotach i następnie ruszałem to jednorazowo dmuchnął na niebiesko z rury wydechowej. Rura wydechowa tłusta, jak wsadzisz palce w wydech to sadza jest "tłuściejsza" niż zwykle i końcówka wydechu jakby taka wilgotna cały czas (zatłuszczona). Ze złączy przed i za intercoolerem się lał olej.
Diagnoza, uszkodzone uszczelnienie sprężarki, trzeba było wymienić, ale mi znikał olej z prędkością od min. do max. na bagnecie w 1000 km. Pocenie się tych złączy o których prędzej pisałem to sprawa normalna i nie ma się czym martwić więc jeszcze raz dokładnie to sprawdź.

Jeszcze jedno, mi przy mocnej jeździe przy zmianie biegów 1 na 2, 2 na 3 i 3 na 4 było słychać dźwięk jakby sprężarka wyrzucała powietrze na zewnątrz przy zmianie biegu.

Po demontażu nie miała żadnych niepokojących luzów i zewnętrznych wycieków, poleciały wewnętrzne uszczelnienia. Miałem sprężarkę 3KK, teraz ma Garretta, na razie jest spokój.