Strona 1 z 1

Problem z silnikiem

PostNapisane: 9 kwietnia 2010, 16:17
przez pio1
pomocy!! Niedawno kupiłem samochód. po miesącu zaczął wariować. Silnik po podrasowańku ze 105 do 150 km. Mruga kontrolka od świec żarowych i świeci kontrolka od silnika. na diagnostyce komputera gość stwierdził że przy takim podrasowaniu może to być wina oprogramowania. ktoś coś na ten temat może powiedzieć. Dodatkowym objawem jest chwilowe bardzo mocne kopcenie. czasem układem ogrzewania dochodzi smród spalin. Diagnostyka pokazała coś z przpustnicą. Czekam na rady. z góry dzięki

Re: Problem z silnikiem

PostNapisane: 9 kwietnia 2010, 16:55
przez olus
zmien diagnoste

Re: Problem z silnikiem

PostNapisane: 10 kwietnia 2010, 00:16
przez Misiek
Mruga kontrolka od świec żarowych

o tym bylo juz na forum.prawdopodobnie czujnik stopu.Sprawdz czy swieci "stop"Co do kontrolki silnika to nie wiem.A auto kupiles z programem,czy sam zaraz po zakupie robiles?
Dodatkowym objawem jest chwilowe bardzo mocne kopcenie. czasem układem ogrzewania dochodzi smród spalin.

a samochud stracil na mocy?U mnie rowniez dochodzil smrod spalin,i okazalo sie ze pekniety lacznik kolektora z ERG,taka miedziana rurka.

Re: Problem z silnikiem

PostNapisane: 10 kwietnia 2010, 07:48
przez pio1
samochód kupiłem już po przeróbce. Tuning robiła niemiecka firma ABT
A dodatkowo wczoraj zgasły wszystkie kontrolki o których pisałem wcześniej a zapaliła się od filtra. w instrukcji jest napisane że to sadza.

[ Dodano: Sob 10 Kwi, 2010 ]
stop wporządku. facet chciał zmieniać ale okazało się że tu wszystko ok.

Re: Problem z silnikiem

PostNapisane: 25 kwietnia 2010, 19:12
przez mik1980
jutro jade zawirusować swojego leosia do ASO mam 105km jestem ciekawy do ilu mi podrasuja wiem tylko ze chipa musza wyslac do Warszawy wiec 3dni to potrwa... :zegar: i mam nadzieje ze nie bedzie tak jak u pio1

Re: Problem z silnikiem

PostNapisane: 25 kwietnia 2010, 19:24
przez wgi
mik1980, masz auto na gwarancji?

Re: Problem z silnikiem

PostNapisane: 27 kwietnia 2010, 19:06
przez mik1980
tak jeszcze tak... a dlaczego?
jutro odbieram autko koszt 1500zl. a podasowali 20% wczesniej mialem 105km...

Re: Problem z silnikiem

PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 08:23
przez Andre
kolega robil to samo w nowej altei xl , dostal jakis certyfikat soft robi ecusoft zdaje sie... autko jezdzi zdecydowanie lepiej.

Re: Problem z silnikiem

PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 11:41
przez tomi86
ja ostatnio tez podnosiłem moc w soim leonie ze 105 do 148 i przy pierwszych próbach tez kopcil ale potem cofneli mi wałek i ograniczyli moc na programie. Auto nie kopci tylko spalanie troszku wieksze
Moze trzeba cos z Twoim softem zrobic najlepiech to chyba wjechac na hamownie i podpiac pod komputer

Re: Problem z silnikiem

PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 20:31
przez pio1
panowie dzięki za wpisy. Okazało się że gość który mi sprowadzał leosia skłamał trochę. Wszystkie te objawy spowodowane były wstawionym niewiadomo po co (dla zielonej naklejki z cyfrą 4 - norma) filtrem cząstek stałych. a tak dla ciekawości innych chcących podrasować furkę - leoś ze 105 do 150. Byłem u porządnego gościa powiedział że wszystko jest ok ale turbinka prędzej czy później do wymiany. ale nie martwi mnie to. Wkońcu coś za coś a jak raz na 150 tyś naprawa turbiny to myślę że gra warta świeczki. Chodzi z tą mocą po prostu bosko.

Re: Problem z silnikiem

PostNapisane: 1 maja 2010, 11:40
przez tomi86
pio1 napisał(a):ale nie martwi mnie to. Wkońcu coś za coś a jak raz na 150 tyś naprawa turbiny to myślę że gra warta świeczki. Chodzi z tą mocą po prostu bosko.

i tu sie z Tobą zgodze. troche sie tego bałem ale wrazenia z jazdy nie do opisania. a to ze idzie to w kolejne koszty to tak jak piszesz cos za cos. ja tam jestem zadowolony:)

Re: Problem z silnikiem

PostNapisane: 20 maja 2010, 16:43
przez leszekr19
podnoszenie mocy ze 105 do 150 jest dość ryzykowne nie zaleca się więcej niż 25-35%
ale dobre odpychanie się od asfaltu bezcenne. Dymić przy takiej mocy musi jeśli nie zmieniałeś turbinki, bo nadrabiasz paliwskiem.
Pamietajcie o "studzeniu" turba, czyli zanim wyłączysz zapłon poczekaj 30-60 sek. aż turbinka zwolni z obrotami, coby się nie zatarła !