przez Sammael » 15 lipca 2010, 23:33
Wygląda to tak, że moc z powietrza się nie bierze tylko z paliwa.
Żeby silnik pracował prawidłowo musi być odpowiednio dużo tlenu wtłoczone do cylindra na każdy miligram paliwa.
Programem w uproszeniu, zwiększasz dawkę gnoju=paliwa i doładowanie, diesle najbardziej dymią w momencie 'budzenia się' turbosprężarki. Paliwo jest podawane, żeby było dużo spalin napędzających turbinę, niestety doładowanie nie zostanie wytworzone w ułamkach sekund przez sprężarkę, stąd mamy chwilowy nadmiar paliwa w stosunku do tlenu. Występuje spalanie półspalanie, spalanie niecałkowite, jednym z produktów jest węgiel - sadza - dym.
W lecie dymienie zwiększa się z powodu temperatur, im większa temperatura powietrza tym jest rzadsze - z fizyki ro=pM/RT, temperatura w mianowniku, więc im wyższa temp. tym niższa gęstość. Niższa gęstość oznacza mniej cząsteczek tlenu w jednostce objętości.
Na suw ssania zawsze wpada objętościowo tyle samo powietrza do cylindra, co z tego, jeśli to powietrze jest rozgrzane, czyli cennego, w procesie spalania, tlenu jest mało.
Powodem tego jest niewystarczające chłodzenie, mały intercooler itp. Przypominam, że intercooler ma za zadanie schłodzić rozgrzane w procesie sprężania powietrze. Powietrze jest sprężane przez turbosprężarkę.
W razie dalszych pytań piszcie.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8