Strona 1 z 3

[ALL] Rozrzad

PostNapisane: 11 czerwca 2010, 08:14
przez igorpl
Jest dyskusja w 1M na temat rozrzadu, a jak sie ma sprawa z 1P?

jakie polecacie? ORI czy Zamienniki (SKF ?)

niebawem czas na zmiane w BXE i nie wiem w ktora strone isc :)

[ Dodano: Pią 11 Cze, 2010 ]
i jeszcze jaka pompe polecacie? ktos robi Ori?

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 13 czerwca 2010, 19:20
przez Wuda
Ja mam BXE we wtorek wymieniam rozrząd > jeśli nie chcesz się ładować w koszty to polecam tego sprzedawce z allegro ma dobrej klasy zamienniki za rozsądną cenę .

http://www.allegro.pl/item1073066406_ro ... _audi.html

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 13 czerwca 2010, 20:29
przez igorpl
komplet juz nabyty u elemenateur :) z innymi bajerami

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 31 stycznia 2011, 20:31
przez __radmak__
przy jakim przebiegu powinno się w BXE wymienić po raz pierwszy rozrząd ?

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 1 lutego 2011, 23:05
przez ciso1
90 000 jesli dobrze pamietam- jest w ksiazce serwisowej

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 2 lutego 2011, 08:59
przez aroslaw75
Lub co 5 lat wymiana rozrządu, w zależności co nastąpi pierwsze.

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 2 lutego 2011, 17:48
przez domi
Wymieniam w piątek, w aso skoda komplet orginal+robota 1250zł i myślę że to jest wybór ok, a u mechanika w warsztacie 1000zł, więc wolę dołożyć. każdy zrobi jak uważa. :whoeva:

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 2 lutego 2011, 18:32
przez mm.max
Wymiana rozrządu zależna od silnika i rocznika

Informacje pochodzą z Elektronicznego Systemu Informacji Serwisowych (ELSA)

Silniki wysokoprężne PD
Do rocznika modelowego 2006 - 120 tys. km
Od rocznika modelowego 2007 - 150 tys. km
U nas przyjmuje sie zwyczajowo 90 tys. km - co patrząc na okres zalecanych czynności przez producenta mozna deczko przeciagnąc.

Informacyjnie jeszcze dodam
Silniki wysokopręzne CR - 180 tys. km

Silniki benzynowe 2.0FSi i TFSi - 180 tys. km - przy czym praktyka serwisowa mówi ze dużo tych silników nie dojeżdza do okresu wymiany paska wiec warto to brac pod uwagę przy planowaniu wymiany.

Niektóre dane serwisowe nalezy brać z przymróżeniem oka gdyż np. wymiana filtra powietrza należy się Leonkom co 60-90 tys. lub 6 lat - temat należy zostawić bez komentarza

A wiec wracając do tematu pasków rozrządu - w zależności od warunków eksploatacji należy okres zalecany przez producenta skrócić chociażby do 120 tys. w przypadku PD (2007) i 90 tys. (w przypadku PD do 2006)

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 3 lutego 2011, 11:03
przez __radmak__
Wedle mojej książki serwisowej, zaleca się w BXE wymianę przy 120 tys, zaś przy 90tys tylko w Alhambrze.

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 3 lutego 2011, 12:26
przez AdamTower
Ja mam BMM z 2006 roku i zbliża mi się 90tyś i mimo zaleceń planuję właśnie przy ok 90 tyś km wymienić rozrząd tym bardziej, że większość śmigam po mieście na krótkich trasach i auto jest często odpalane i gaszone. Nie mam zamiaru ryzykować i czekać na 120tyś. :whoeva:

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 3 lutego 2011, 12:27
przez Marcin_TDI
mowa oczywiście o oryginalnych częściach.

nasze zamienniki i cudowne drogi niestety skracają żywot paska - już kilka leonów z forum robiłem i widziałem że zęby na pasku zaczynały pękać a nawet tych 90tys nie było.
Jeżeli ktoś jeździ dynamicznie i do tego jest jeszcze sofcik to niestety ale ja bym już przy 80 zmieniał.

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 3 lutego 2011, 14:00
przez bubolak
Marcin_TDI napisał(a):Jeżeli ktoś jeździ dynamicznie i do tego jest jeszcze sofcik to niestety ale ja bym już przy 80 zmieniał.

Teraz mi to mówisz? Myślałem, że 90-100 będzie dobrze. :x
Domyślam się, że dla BKD wartości podobne?

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 3 lutego 2011, 16:42
przez damcar
Leon którego niedawno nabyłem miał udokumentowane 80 tys km (salon Polska) ale że jeżdżę dynamicznie dmuchałem na zimne i wymieniłem rozrząd zaraz po zakupie i na całe szczęście (pasek miał widoczne pęknięcia). Mechanik powiedział że byłoby ryzyko dalszej eksploatacji przy tak zmęczonym pasku. Silnik BKD.

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 3 lutego 2011, 17:34
przez Misiek
Ja również zrobiłem przy 86 tyś. Nie ma co ryzykować tym bardziej że koszty wcale nie są aż takie wysokie. Kompletny oryginalny rozrząd wraz z pompą wody i paskiem klinowy kosztował mnie 968,13zł + płyn chłodniczy G12 86zł + robocizna (ASO Gliwice) 350zł. Części zakupione w salonie VW. O dziwo oryginał który kupiłem był tańszy niż zamiennik. Gdy dzwoniłem do Foty za rozrząd+ pompę wody zażyczyli sobie ok 1300zł iI na pytanie czy to jest oryginał, pani powiedziała "panie, oryginał to pan tylko w salonie kupi" No i kupiłem... i w dodatku taniej :)) Dla porównania ceny w salonie Seata wyższe niż w VW. Za same części wołali ok 1050zł (ASO Rybnik)

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 4 lutego 2011, 07:42
przez Marcin_TDI
bubolak napisał(a):Teraz mi to mówisz? Myślałem, że 90-100 będzie dobrze.
Domyślam się, że dla BKD wartości podobne?

zapytaj Roberta z Tune-up za ile by rozrząd wymienił...

ja mam co prawda 1.9 już z softem ale 90 nie będę ryzykował. Na zachodzie może i tak ale oni mają inne drogi - u Nas dziura na dziurze, śliskie drogi - szarpie tym paskiem i całym silnikiem - pasek brać tylko wzmocniony i wymieniać. w stosunku do przejechanych kilometrów wymiana ta nie jest aż tak kosztowna.
Przypomnę że jeśli dojdzie do zerwania paska to w najgorszym wypadku mamy silnik do wymiany bo gną się zawory, wbijają się w tłoki, głowica poszarpana (w 2.0 macie 2 wałki także jeszcze gorzej). Kaplica !

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 4 lutego 2011, 12:41
przez kyzior
Witam, Jeżeli chodzi o elementy rozrządu to jakich producentów polecacie, jeżeli chodzi o zamienniki??? Porównując koszty jakie ponieśli koledzy korzystając z ASO i oferty sklepów internetowcy, widzę że jest duża różnica. Czy zamienniki są w ogóle coś warte czy tylko oryginał wchodzi w grę??? Pozdrawiam.

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 4 lutego 2011, 14:48
przez Marcin_TDI
SKF bardzo dobre robi a pompy wody tylko te z metalowymi łopatkami czyli HEPU SKF i jeszcze jakaś jedna firma robi.
np. w 1.9 fabrycznie siedzi napinacz LITENS ale uważam że jest do dupy. Paski GATES robi bardzo dobre (te wzmacniane) i uważam że są lepsze od CONTItech (montowane fabrycznie.

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 5 lutego 2011, 12:05
przez Miro
Heh,jeszcze w Ibizie kupiłem pompe wody SKF i padła po 10tys km. Nie ma reguły,ważne żeby części pochodziły z pewnego żródła.
Teraz w fabrycznych zestawach VW siedzi pasek Dayco.
Jak kupowałem rozrząd do Audi,sprzedawca przyniósł zestaw ori VW i drugi zestaw z zamiennikami.
Zamienniki od oryginału różniły się tylko brakiem znaczka VW/Audi,więc nie ma sensu dopłacać za znaczki.

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 5 lutego 2011, 23:08
przez root_linux
Co myslicie o takim zestawie ?
Bedzie to hulac na moim Leonsio?

komplet rozrządu składający się z:
1. zestawu rozrządu - oryginał Volkswagen/Audi - 038198119A
w skład zestawu wchodzą:
- pasek rozrządu - 038109119S
ilość zębów 120
szerokość: 30mm
- rolka napinająca (+ śruba mocująca) - 038109243M
- rolka prowadząca - 038109244J
2. pompy wody - oryginał Volkswagen/Audi - 045121011H

Moj Leonsio to 1.9 TDI silnik BXE 77kW rocznik 2007 :nauka:

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 22 lutego 2011, 13:06
przez __radmak__
jak myślicie czy można zaryzykować ; http://allegro.pl/pompa-wody-vw-audi-04 ... 76553.html ?
Pasek kupiłem CONTI oraz rolkę naprowadzającą i zwykłą rolkę ORI.

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 23 lutego 2011, 17:59
przez Wyplosz
ja bym nie ryzykował bo jak panie znowu to i tak będziesz musiał kupić nową i 2 razy za tą same prace zapłacić tak że szkoda sie napalać na cos takiego najlepiej na ori częsciach i masz pewność

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 23 lutego 2011, 21:20
przez __radmak__
Wyplosz napisał(a):ja bym nie ryzykował bo jak panie znowu to i tak będziesz musiał kupić nową i 2 razy za tą same prace zapłacić tak że szkoda sie napalać na cos takiego najlepiej na ori częsciach i masz pewność


zatem kupiłem ORI po regeneracji z 12 miesięczną gwarancją za 160zł, a taka w SEACIE kosztuje 250zł wraz ze zwrotem starej.

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 23 marca 2011, 18:35
przez kyzior
Witam, dzisiaj odwiedziłem sklep motoryzacyjny z pytanie o rozrząd do BXE. Początkowo powiedziałem kolesiowi że chce SKF, ale on powiedział że SKF nie robi elementów gumowych tylko same rolki. Szczerz mnie troszkę zażył ale nic. Więc pytam go co by poleciła, a on na to że oryginalnie są INA pasek i rolki. Cena za taki zestaw to ok 350zł. Do tego pompa wody DOLZ ok 150. I tu pytanie czy kolo miał rację, i czy części INA są coś warte??? Pozdrawiam.

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 23 marca 2011, 18:57
przez Miro
INA idzie na pierwszy montaż więc śmiało możesz zakładać.

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 30 maja 2011, 20:21
przez piter75
A ja w ASO Tarnów zapłaciłem za wymianę rozrządu w BXE na oryginałach i z 2-letnią gwarancją - tylko 1050zł. ;]

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 30 maja 2011, 20:54
przez Szary93
Ja w ASO Dynamica robie jutro, cena ok 1600. Silnik BWJ oczywiście.

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 31 maja 2011, 10:43
przez Andre
dla zainteresowanych na Karkonoskiej rozrzad z wymiana do BMN 1500zl

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 31 maja 2011, 11:08
przez ogorek
W Białymstoku rozrząd + filtry i wymiana oleju zapłaciłem 1400zl, naprawde dobry mechanik jak ktoś chce adres to pisać pw

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 31 maja 2011, 11:32
przez leem
widzę że ceny masakryczne :x

BLS

PostNapisane: 23 czerwca 2011, 22:29
przez Jariko82
Witam:)
Ja zamówiłem kompletny rozrząd za 485PLN +Pompa wody.
Lokalny sklepik.
Pasek Conti+rolki rouville+pompa wody SKF.
Wymianę przeprowadzę sam:]

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 29 czerwca 2011, 18:10
przez DCA
Hmm

Nie zawsze serwis jest pewny.
Dziś był u mnie klient po rozrządzie w serwisie. Synchronizacja zamiast 0,0 była 3,3

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 6 lipca 2011, 18:21
przez j4v0r
Ja mam silnik BLS , kupiłem u siebie kompletny rozrząd GATES w którym jest: pasek GATES, rolka INA i napinacz LITENS koszt +/- 330. Na wymianę wstawiam lada dzień - koszt 250 zł. Pytanie mam tylko jedno i zarazem wątpliwość, czy muszę wymieniać również pompe wody?

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 6 lipca 2011, 18:41
przez leem
j4v0r napisał(a):Pytanie mam tylko jedno i zarazem wątpliwość, czy muszę wymieniać również pompe wody?


Nie musisz, ale zdrowy rozsądek podpowiada że powinieneś

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 6 lipca 2011, 22:05
przez barteq73
Nie wiem jaką masz przeszłość serwisową , ja stosuję zasadę i wymieniam pompę co drugą wymianę paska czyli 90tyś pasek+napinacz , 180tyś komplet . Oczywiście pod warunkiem że co 15tyś. przy wymianie filtrów i oleju mechanik zajrzy i skontroluje stan paska i rolek. Nie wiem czy to prawidłowe działanie , ale stosowałem je we wszystkich dotychczasowych autach. Jeżeli nie znasz historii , albo nie jesteś w 100% pewien to wymiana wszystkiego i to jak najszybciej.

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 7 lipca 2011, 07:58
przez Marcin_TDI
pompe się wymienia co każdą wymianę rozrządu. szczególnie że teraz te plastikowe wirniki lubią się kasztanić a wałki krzywić. Jak zacznie Ci cieknąć to później masz dodatkową robotę bo znowu cały rozrząd rozpinasz żeby tylko pompe wymienić.

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 7 lipca 2011, 11:58
przez j4v0r
Czyli lepiej wymienić niż nie wymienić, rozumiem. Niby mam książkę serwisową ale Holenderską i jest ogólnikowo zapis "Wymiana rozrządu" ale nie ma nic o pompie wody. Koszt nie wielki bo 180 zł (SKF) a jak mam za chwile znowu pakować się w wymianę rozrządu to wole zrobić to teraz. Dzięki za poradę.

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 8 lipca 2011, 09:03
przez Lesoto
j4v0r napisał(a):Czyli lepiej wymienić niż nie wymienić, rozumiem. Niby mam książkę serwisową ale Holenderską i jest ogólnikowo zapis "Wymiana rozrządu" ale nie ma nic o pompie wody. Koszt nie wielki bo 180 zł (SKF) a jak mam za chwile znowu pakować się w wymianę rozrządu to wole zrobić to teraz. Dzięki za poradę.


Wymieniaj tak jak pisze Marcin_TDI, bo wie co mówi, a nie wg. jakiś dziwacznych zasad.
Powinno się robić komplet dla świętego spokoju.

Jest takie fajne przysłowie: "skąpy dwa razy płaci" :D

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 8 lipca 2011, 11:30
przez j4v0r
marcink79 napisał(a):
j4v0r napisał(a):Czyli lepiej wymienić niż nie wymienić, rozumiem. Niby mam książkę serwisową ale Holenderską i jest ogólnikowo zapis "Wymiana rozrządu" ale nie ma nic o pompie wody. Koszt nie wielki bo 180 zł (SKF) a jak mam za chwile znowu pakować się w wymianę rozrządu to wole zrobić to teraz. Dzięki za poradę.


Wymieniaj tak jak pisze Marcin_TDI, bo wie co mówi, a nie wg. jakiś dziwacznych zasad.
Powinno się robić komplet dla świętego spokoju.

Jest takie fajne przysłowie: "skąpy dwa razy płaci" :D



I zgodnie z tą zasadą robię całość :)

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 8 lipca 2011, 22:04
przez barteq73
To nie są dziwaczne zasady tylko technologie wymiany rozrządu dla serwisów obsługi samochodów gwarancyjnych i pogwarancyjnych i jak wspomniałem nie wszyscy się tego trzymają . I tak naprawdę to jakość użytych części , a nie częstotliwość wymian decyduje o bezawaryjności obsługi serwisowej , oczywiście zgodnie z przyjętymi normami.

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 9 lipca 2011, 21:43
przez Marcin_TDI
mam idealny przykład - robiliśmy rozrząd w 2.5 tdi jakieś 3 miesiące temu i właśnie 2 dni temu przyjechał klient z ubytkiem płynu chłodzącego i plamą pod silnikiem. zgadnijce co walnęło ?? (podpowiedź : pompa w nie została wymieniona na prośbę klienta :) )

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 9 lipca 2011, 21:49
przez Sebool2006
Skoro nie została pompa wymieniona to obstawiam pompę wody. Nie wiem czemu ludzie aż tak są skąpi i nie chcą wymieniać. A później się dziwią,że są większe problemy i coś nie halo z silnikiem...

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 9 lipca 2011, 21:54
przez Marcin_TDI
na szczęscie skończyło się na wymianie pompy TYLKO !
Jakby pojeździł jeszcze tak i pompa stanęła to REMONCIK byśmy mieli :jem1: :jem1:

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 9 lipca 2011, 21:58
przez Sebool2006
Dziś kolegi znajomy robił Leona ASV 110 km i tak pierdzielony kopcił aż siwo było po Radzymińskiej jak jechaliśmy. Gruszka na turbinie chodziła elegancko i nic się nie blokowało. Sam się koleś przyznał co oddał samochód do naprawy,że wymieniał świece ale tak ze uwalił gwint i lało olejem do tego okazało się,że korby są pokrzywione. Po prostu masakra jakaś ten Leon nie chciał w ogóle jechać. Zadzwonił do gościa i przedstawił mu sytuacje,że silnik nadaje się do remontu to olał sprawę jak widać i kazał mu go poskładać. No po prostu aż żal dupę ściska jak to usłyszałem....

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 1 września 2011, 00:36
przez mlody bbm
panowie a jak myslicie, wymieniac rozrzad przed programem? czy moge zrobic program a pozniej zmienic rozrzad, obecny przebieg to 97500 km i planowalem wymiane przy 100 000 razem z olejem etc. a teraz sie zastanawiam :kreci: :kreci: :kreci:

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 1 września 2011, 10:34
przez bubolak
mlody bbm, ja też miałem wymieniać przy 100k km, ale po lekturze forum zdecydowałem się zmienić jak najszybciej (88k km). Koledzy pisali o naderwanych paskach itd. A jak olej zrobisz mare km wcześniej to się nic nie stanie. Pamiętaj o pompie wody.

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 1 września 2011, 11:15
przez mlody bbm
wiem, tylko to mi sie rozlozy w czasie bo chcialem jechac na program w przyszlym tygodniu, a nie wiem kiedy moj mechanik bedzie mial chwile zeby sie Leonem zajac...

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 2 września 2011, 00:17
przez marcus415
Jak peknie pasek, to dopiero wtedy Ci sie rozlozy w czasie :x :hahaha:

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 2 września 2011, 00:38
przez Sammael
marcus415 napisał(a):Jak peknie pasek, to dopiero wtedy Ci sie rozlozy w czasie :x :hahaha:

To samo miałem napisać. Płacz i zgrzytanie zębów.
Tym bardziej, że hamownia obciążeniowa to nie jest zwykła jazda po drodze...

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 4 września 2011, 11:18
przez kdanielek
Witam

Czy mógłby ktoś ocenić zestaw
link

Dużo wcześniej, misiek_t napisał, iż nabył zestaw w ASO za 970zł a tutaj prawdopodobniej VW/AUDI kosztuje 400zł mniej. Do wymiany jeszcze mi daleko, ale zainteresować się tematem jak i rozłożyć koszty w czasie mogę już dzisiaj.

Czy w ASO będą kręcić nosem jak poproszę ich o serwis i przyniosę własne części ori lub jakiś tańszy zamiennik? Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy tego typu zakupach części przez aukcje/sklep internetowy.

Re: [ALL] Rozrzad

PostNapisane: 4 września 2011, 12:58
przez Nogaj
kdanielek napisał(a):Witam

Czy mógłby ktoś ocenić zestaw
link

Dużo wcześniej, misiek_t napisał, iż nabył zestaw w ASO za 970zł a tutaj prawdopodobniej VW/AUDI kosztuje 400zł mniej. Do wymiany jeszcze mi daleko, ale zainteresować się tematem jak i rozłożyć koszty w czasie mogę już dzisiaj.

Czy w ASO będą kręcić nosem jak poproszę ich o serwis i przyniosę własne części ori lub jakiś tańszy zamiennik? Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy tego typu zakupach części przez aukcje/sklep internetowy.

Nie od dziś wiadomo,że ASO ma swoje ceny. Najlepiej zadzwoń do nich i przedstaw im swój problem. Dowiedz się jeszcze ile byś zapłacił za rozrząd u forumowych sprzedawców.