Strona 1 z 1

Silnik BMM

PostNapisane: 30 grudnia 2011, 20:36
przez AdamekMMz
Witam. poszukuje wszystkich ważnych informacji na temat silnika BMM. 2.0 140km. coś tam znalazłem na forum ale nic konkretnego. jak byście mogli napisać mniej więcej jakie są wady i zalety jak ze spalaniem itp. itd

Re: Silnik BMM

PostNapisane: 30 grudnia 2011, 21:07
przez wiechec89
Ja mam BMM. Silnik konstrukcyjne jak 1.9 BXE tylko ze zmienionym tłokiem i skrzynią 6b + DPF z którym problemów nie mam żadnych, przejechałem 5k km i nic jeszcze się nie świeciło, że trzeba wypalać a dużo po mieście jeżdżę. Spalanie przy dynamicznej jeździe ( bez przegięć) 6,4-6,8 w trasie można zejść do koło 5,2-5,3. Z minusów to na pewno mała turbina, bo taka sama jak w 1.9 BXE. (dlatego słabe wyniki po chipie), z plusów to trochę tańsze części niż w wersjach 16V.

Re: Silnik BMM

PostNapisane: 30 grudnia 2011, 21:38
przez AdamekMMz
to pewnie nawet jak się zrobi program to ze 160km max można z niego uzyskać

Re: Silnik BMM

PostNapisane: 30 grudnia 2011, 21:52
przez wiechec89
Przy zdrowej serii na seryjnych gratach raczej więcej niż 170 nie wyciśniesz.

Re: Silnik BMM

PostNapisane: 31 grudnia 2011, 15:26
przez AdamTower
Ja mam ten silnik i zrobiłem nim juz ok 60 tys km. Teraz mam 99 tyś km. przebiegu i jeszcze nie miałem ani jednej awarii. Odpukać. Od ponad 50 tyś mam zrobiony program na 168 PS i coś ok 395 Nm i wszystko śmig bez problemów. Również z DPF ani razu nie miałem kłopotu.
Jest to jednostka 8 zaworowa, konstrukcja jak 1.9.
Ogólnie jest to najmniej awaryjny silnik ze wszyskich 2.0TDI. Ja jestem zadowolony,choć spalanie mam dużo większe niż pisze kolega wiechec89, ale to zależy od stulu jazdy. W mieście to 10l bierze, na trasie 7-8 (ale raczej pełny but cały czas). Udało mi się zejśc kiedyś na 5.3l :mrgreen:

Re: Silnik BMM

PostNapisane: 31 grudnia 2011, 15:44
przez wiechec89
Ja nie mam chipa :D Jak będę wymieniał dwumas to pomyśle nad chipem. Fakt 10L może wziąźć też mi się tak zdarza, ale staram się tak często nie jeździć :P . Jak wrażenia po chipie? :D . Widzę że masz na pokładzie RNS 510, na wiosna/lato będę się przymierzał też do zamontowania :D

Re: Silnik BMM

PostNapisane: 2 stycznia 2012, 12:58
przez mm.max
Silnik BMM tak jak napisali koledzy zalicza sie do najlepszych silników 2.0TDi PD grupy VAG jaki można polecić właśnie z uwagi na jego konstukcję zbliżoną do kultowego 1.9TDi, niskie koszty napraw i obsługi bieżącej (koszty: rozrządu,osprzętu).
Spalanie zależy od kierownika, cieżaru jego nogi i pojemności jego kieszeni.
U mnie po programie bez problemu uzyskuje niskie 5 L na trasie i nie jestem zawalidrogą. Przy jeździe autostradowej z tempomatem jakies 6.2-6.5. Natomiast miasto to od 6.5 do 7.5 ale spalanie troche poprawia DSG - można nie wierzyć takie realne spalanie odnotowuje teraz w jeździe 100% miejskiej w Trójmieście.
Z DPF zadnych najmniejszych problemów i nie należy sie bać tego ze jest DPF nawet po programie.

Co do uzyskiwanych mocy szału nie ma ale jeździ sie naprawde miło => viewtopic.php?f=5&t=28962 tu jest jeden z BMM po programie fakt ze audi ale wynik bedzie bardzo zblizony w przypadku Leona

Re: Silnik BMM

PostNapisane: 2 stycznia 2012, 13:07
przez AdamekMMz
aha. no dzięki. tak się tym interesuję bo zastanawiam się nad zmianą auta. mazda jest super wszystko dopracowałem do stanu idelnego ale jak jestem na stacji paliw to aż boli że tak mało km przejadę na zbiorniku.(a u mnie spalanie jak jeżdżę bardzo ekonomicznie jest między 10-11L a nie ekonomiczną to nawet 13-14 ;/) na razie się zastanawiam ale może w przyszłości będę zmuszony do zmiany auta znowu na diesla... ehhh pier.... rząd

Re: Silnik BMM

PostNapisane: 2 stycznia 2012, 16:02
przez Lesoto
AdamekMMz napisał(a):na razie się zastanawiam ale może w przyszłości będę zmuszony do zmiany auta znowu na diesla... ehhh pier.... rząd

Nie pisz tak, bo zaraz ktoś wyskoczy, że TSI/TFSI jest tańsze w eksploatacji... albo poleci Ci 1.4tsi... :mrgreen:

Re: Silnik BMM

PostNapisane: 2 stycznia 2012, 18:16
przez AdamekMMz
ja znam wszystkie plusy i minusy i nie ma co mi tłumaczyć...

Re: Silnik BMM

PostNapisane: 2 stycznia 2012, 18:17
przez barteq73
W związku z tematem motoru BMM , to jak często występuje on w leonie z DSG i w których latach produkcji był montowany w/w autach. Tak się składa że też zmienił bym autko , i chcę DSG i chyba jestem skazany na 2,0 i tak myślę że z tym motorem było by mniejsze zło . A dodam że benzyna na razie nie wchodzi w grę.

Re: Silnik BMM

PostNapisane: 2 stycznia 2012, 18:36
przez AdamekMMz
nie no ja do leona nie wrócę na pewno. myślałem o audi a3 z tym silnikiem. leon II to ani na zewnątrz ani wewnątrz mi się nie podoba (a to pierwsze na co zwracam uwagę)

Re: Silnik BMM

PostNapisane: 2 stycznia 2012, 18:38
przez wiechec89
Ogólnie silnik w koncernie VW był od 09/2005 do 05/2010. W Leonie był chyba w rocznikach 2006-2008. Ja mam z 2007 i chyba najwięcej w tych rocznikach widziałem. BMM chyba nie był nawet oferowany w polskich salonach, ale nie jestem pewien, bo z tego co widziałem to tylko samochody z eksportu je posiadały ( najczęściej kraje Benelux'u). Ogólnie ciężko znaleźć BMM w Leonie.

Re: Silnik BMM

PostNapisane: 2 stycznia 2012, 20:36
przez mm.max
BMM był czesto spotykany również w Golfie V szczególnie w wersji kombi.

Polecam połaczenie BMM + DSG szczególnie ze względu na ekonomikę (mniejsze spalanie) oraz dynamikę (osiągi napewno nie gorsze niż w manualu a nawet lepsze).
Za to jazda w korkach jest wyśmienita także pod względem spalania.
Ponadto niewątpliwą zaletą połaczenia DPF+DSG jest to ze wogole o filtrze zapominacie. Szczególnie w przypadku procesu wypalania okresowego odpowiada skrzynia bez ingerencji użytkownika.
Występowały czasami połączenie 1.9+DSG szczególnie z silnikiem BLS ale nie polecam... nawet po programie dynamika nie jest na odpowiednim poziomie mimo ze obie skrzynie są skrzyniami 6 biegowymi (7biegowe w 1.9 montowano dopiero w najnowszych modelach)

Re: Silnik BMM

PostNapisane: 3 stycznia 2012, 22:58
przez barteq73
Myślałem że w 1P 1.9+DSG nie występuje. Jak tak to dla mnie dobrze bo BLS mnie nie przeraża , teraz mam i nie narzekam , po programie rzeczywiście szału nie ma ale dla mnie starczy. Tylko powiem że musiało być ich naprawdę mało , bo śledzę sprzedaż ok. 2 miesiące i jeszcze takiego nie trafiłem. Dla sprostowania 1P+DSG=DPF nie zależy od motoru , oczywiście ON.
A co do DSG nikt mnie nie musi przekonywać , poruszam się dużo po mieście i już mam dość wachlowania no i w trasie jak mi się trafia (a trasy to min. 600 km. dla mnie) to mniej się człowiek morduje.