Witam
Przyszedł czas i na szaraczka
Mam na oku ten zestaw:
http://allegro.pl/walek-rozrzadu-popych ... 10450.htmlPytanko: czy do bls z DPF i bez idzie ten sam wałek rozrządu? Znajomy mechanik polecił o to zapytać, sprzedawca zapewnia, że w leonie jest ten sam. W ASO zamówione 10 śrub do panewek wałka rozrządu i 8 szt śrub do osi dźwigienek pompowtrysków. Czy coś mi jeszcze brakuje? Wątek oczywiście przeczytałem, ale wolę się upewnić. Narazie jeszcze nic złego się nie dzieje, ale przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów prosiłem o rzut fachowego oka na wałek i panewki i otrzymałem informację, że czas nadchodzi
Dzięki

-- 13 lipca 2016, 15:50 --
Może ktoś pomóc w doborze wałka rozrządu? Otrzymałem nr części w ASO: 038109101AH (tam 2600!!!) i wyszło coś takiego:
http://ldautomotive.pl/walki-rozrzadu/3 ... 9-tdi.htmli takiego (między innymi)
http://allegro.pl/walek-rozrzadu-vw1-9t ... 17304.html z drugiej strony rzeczy, które przeczytałem tutaj:
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?t=8459trochę mnie przeraziły

, że trafię na jakieś badziewie. Szczególnie ten post o różnych sposobach produkcji.
"Ale jeśli chodzi o after-market to można znaleźć wałki 3 rodzajów:
Odlewy żeliwne utwardzane na zimno (iron chill cast)
ZŁOM, nie wytrzymują obciążeń w TDI PD, taki typ wałków nadaje się tylko do silników z rolkami do zaworów, a nie z płaskimi popychaczami. Takim wałkiem są te wszystkie Camshaft International czy też Federal Mogul CAM672 lub Kolbenschmidt 50006304/1 - ogólnie wszystkie za ~500zł.
Odlew żeliwny utwardzany indukcyjnie (iron cast induction hardened)
Już lepiej, tutaj wyraźnie się tym chwali tylko Federal Mogul przy wałku CAM914.
Wałek stalowy, kuty lub obrabiany od zera (steel, steel alloy, steel billet)
Prawdopodobnie tak jest wykonany oryginał. Wyraźnie jest są tak opisane wałki Kolbenschmidt 50006304 (bez /1) i Federal Mogul CAM928. Niestety oba są w tej chwili produktami wirtualnymi, nikt ich nie ma, nikt nic nie wie.
Wałki reklamowane także jako stalowe można znaleźć na angielskim ebayu, ale nie są one żadnej typowej marki, prawdopodobnie dystrybutor je sobie zmawia gdzieś w EU pod specyfikację.
Na Allegro są dostępne wałki marki NockenTechnik które podobno są stalowe. Jest to produkt Polski, gdzieś czytałem plotę, że produkowane przez znanego Świątka (
http://www.swiatek.com.pl) - choć oni temu zaprzeczają. Sam Świątek oferuje też takie wałki, też niby super twarde, ale nie chcą do końca przyznać czy to jest stal czy żeliwo jakoś fantazyjnie utwardzane. Generalnie o Świątku można znaleźć pozytywne opinie pół na pół, także sobie odpuściłem.
Marki takie jak Febi, Ruville, Myele nie produkują wałków - to tylko pakowacze i nie ma w katalogach żadnej informacji w jakiej technologi są wykonane."
W linku sprzed update'u, nr części jest ten sam. W ASO producentów nie znają, maja tylko numery, tak przynajmniej powiedzieli. Jest ktoś w stanie mi pomóc?

Zasugerowano m i również wymianę uszczelniaczy zaworów (koniecznie ori). Polecono stary typ (gumowe ze sprężynkami) w przeciwieństwie do nowszych (z kartonowym kołnierzem), które są mniej trwałe. Ktoś to potwierdzi/zaprzeczy?
Dzięki
