Strona 1 z 1

2.0tdi 170km 2gen czym sie rozni od 1gen

PostNapisane: 13 marca 2012, 18:45
przez GrzesiekS
W najnowszych cennikach pojawia się info tym silniku, że niby jest 2gen. Ma on oznaczenie CFJA. Czy ktoś się orientuje czym się różni ten silnik od poprzedniego? Jakieś istotne zmiany in plus lub in minus? Jako że nabyłem takie cudo zaczynam badać temat chipa do niego :D

Warto by uzupełnić tabelkę o ten silnik, czyli:
2.0TDi DPF 170KM ma teraz oznaczenie CFJA

Re: 2.0tdi 170km 2gen czym sie rozni od 1gen

PostNapisane: 13 marca 2012, 20:36
przez slavcar
Może jakaś nowa norma emisji spalin?

Re: 2.0tdi 170km 2gen czym sie rozni od 1gen

PostNapisane: 13 marca 2012, 22:10
przez GrzesiekS
To nie quiz, nie znam odpowiedzi ;)

Wujek Google pokazał:
"As I understand it CEGA engines are PIEZO INJECTION activation.
CFJA are as Pumpe Dusse , ELECTRO MAGNETIC activation."

Ktoś ma jakieś dodatkowe info?

Re: 2.0tdi 170km 2gen czym sie rozni od 1gen

PostNapisane: 14 marca 2012, 14:10
przez t_o_m_e_k
zapewne poprawili coś z tą chu...wą głowicą (przynajmniej na papierze)

Re: 2.0tdi 170km 2gen czym sie rozni od 1gen

PostNapisane: 14 marca 2012, 15:06
przez noktoto
t_o_m_e_k napisał(a):zapewne poprawili coś z tą chu...wą głowicą (przynajmniej na papierze)

Tu mowa o CR jest, nie słyszałem o problemach z głowicami w tych silnikach, szczególnie że to 8v są.

Re: 2.0tdi 170km 2gen czym sie rozni od 1gen

PostNapisane: 14 marca 2012, 19:36
przez GrzesiekS
noktoto napisał(a):szczególnie że to 8v są.


Not really - 16v DOHC.

Re: 2.0tdi 170km 2gen czym sie rozni od 1gen

PostNapisane: 14 marca 2012, 19:41
przez noktoto
No może coś mi się poplątało.

Re: 2.0tdi 170km 2gen czym sie rozni od 1gen

PostNapisane: 14 marca 2012, 19:42
przez klauspolo
t_o_m_e_k, a jakie niby masz problemy z głowicą w silnikach 170PS??? Czy to piezo BMN czy CR CEGA nie miały przecież takich problemów...

Re: 2.0tdi 170km 2gen czym sie rozni od 1gen

PostNapisane: 15 marca 2012, 08:36
przez willhaven
ja jak narazie to nie slyszalem o jakichkolwiek problemach z nowymi vagowskimi CR

druga kwestia,że jeszcze wszyscy do serwisów pewnie jeżdżą bo gwarancja

Re: 2.0tdi 170km 2gen czym sie rozni od 1gen

PostNapisane: 15 marca 2012, 13:38
przez t_o_m_e_k
klauspolo napisał(a):t_o_m_e_k, a jakie niby masz problemy z głowicą w silnikach 170PS??? Czy to piezo BMN czy CR CEGA nie miały przecież takich problemów...

W BMN też głowice padają wystarczy poczytać na forum octavii lub a3, co do silników C... nic konkretnego nie słyszałem dlatego napisałem "zapewne"

Re: 2.0tdi 170km 2gen czym sie rozni od 1gen

PostNapisane: 17 marca 2012, 17:33
przez Nexus6
t_o_m_e_k, w BMN jak pada glowica to TYLKO przez problemy z DPF'em, sama z siebie juz nie pada jak w BKD (140 KM 16V).

Re: 2.0tdi 170km 2gen czym sie rozni od 1gen

PostNapisane: 18 marca 2012, 10:23
przez klauspolo
t_o_m_e_k, nie zgadzam się z tobą, ten odsetek jest dokładnie taki sam jak w przypadku każdego innego silnika...

Re: 2.0tdi 170km 2gen czym sie rozni od 1gen

PostNapisane: 21 czerwca 2012, 22:37
przez Skulek
Panowie propo silników 2gen z CR mianowicie, nie mogę znaleźć informacji serwisowej, co ile wymiana rozrządu (rocznik 2010 nalatane 96000 km) pierwsza wymiana po 120 tys ? Czy warto teraz wymienić ? Olej co 15 tys czy lepiej co 10 tys. i oczywiście olej 5w30 ?

Sugestie ?

Re: 2.0tdi 170km 2gen czym sie rozni od 1gen

PostNapisane: 22 czerwca 2012, 19:10
przez GrzesiekS
Wymień rozrząd z pompą jak najszybciej, nie ma się co zastanawiać, bo może dużo kosztować.

Re: 2.0tdi 170km 2gen czym sie rozni od 1gen

PostNapisane: 23 czerwca 2012, 07:13
przez willhaven
Skulek napisał(a):Panowie propo silników 2gen z CR mianowicie, nie mogę znaleźć informacji serwisowej, co ile wymiana rozrządu (rocznik 2010 nalatane 96000 km) pierwsza wymiana po 120 tys ? Czy warto teraz wymienić ? Olej co 15 tys czy lepiej co 10 tys. i oczywiście olej 5w30 ?

Sugestie ?


Jeśli to nie Ty robileś ten przebieg to wymieniaj jak najszybciej. Olej w PD co 15 tyś , pewnie w CR tak samo ale co 10 tyś też można i wielu tak praktykuje.