Strona 1 z 2
BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
16 lipca 2012, 17:54
przez dzoker
Witam po dluzszej przerwie.
Podejmę się próby opisania małego problemu, który zaczyna mnie powoli irytować. Jak to zwykle z cudami w silniku - temat mało wdzięczny do elaboratów słownych.
Otóż od jakiegoś czasu w mojej Altei z silnikiem BMM pojawia się zgrzytanie, a czasem nawet krótkie "przycinanie" silnika w granicach 2 tys obrotów. Dedukuję (może to być totalna nieprawda), że jest to moment w którym turbo dostaje większego ciśnienia po raz pierwszy. Sytuację najłatwiej zaobserwować na drugim biegu. Odgłos jakby otarcia metal o metal i tak jak napisałem wyżej - od czasu do czasu lekkie przycięcie, przydławienie.
Brak jakichkolwiek kontrolek. Auto było niedawno na diagnostyce (w innej sprawie akurat), chłopaki z ECUProject nie sygnalizowali zadnych problemów a ja o tę konkretną sytuację zapomniałem zapytać.
Dodatkowo zgodnie z prawem Murphy'ego ile razy próbowałem sytuację nagrać chociażby telefonem - problem nie występuje
Jakieś pomysły ?
Z góry dzięki
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
17 lipca 2012, 09:30
przez jck1
Mamy chyba identyczny problem, próbujemy go rozwiązać w tym wątku
viewtopic.php?f=39&t=29564U mnie objawy odkąd się pojawiły, są cały czas więc u Ciebie jest to pewnie kwestią czasu.
Pozdrawiam
Jck1
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
17 lipca 2012, 12:46
przez dzoker
Straszna kicha zatem. Podjade w wolnej chwili do EcuProject , moze akurat sie pojawi i ekipa cos wymysli.
Dzięki za link do posta - mimo wszystko nie zbliża się to ku rozwiązaniu problemu.
Nie wiem czemu ale strzelam w ciemno, że to turbina powoduje taki efekt

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
17 lipca 2012, 13:34
przez AdamTower
U mnie też to jest. Takie chrobotanie przy 1800-2000 obr. Czasem było też szarpanie, ale rozruszałem ręką sztangę na turbinie i przestało szarpać, został natomiast odgłos chrupania. Podejrzewam, że to coś ze sterowaniem/zaworem ciśnieniowym od turbiny....
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
17 lipca 2012, 13:46
przez miroA3
mialem cos takiego pare lat temu , przycinaly sie kierownice turbo i to one powodowaly chrobotanie, dokladnie metal o metal
choc o dzwiekach przez neta to sobie mozna gdybac
u mnie kierownice zapiekly sie nie od tego ze za malo sie otwieraly, za spokojnie jezdzilem itd
a otwieraly sie za bardzo, za mocny program...
turbo do czyszczenia, program troche lzejszy, jezdzi do tej pory
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
17 lipca 2012, 13:58
przez jck1
miroA3 napisał(a):mialem cos takiego pare lat temu , przycinaly sie kierownice turbo i to one powodowaly chrobotanie, dokladnie metal o metal
choc o dzwiekach przez neta to sobie mozna gdybac
u mnie kierownice zapiekly sie nie od tego ze za malo sie otwieraly, za spokojnie jezdzilem itd
a otwieraly sie za bardzo, za mocny program...
turbo do czyszczenia, program troche lzejszy, jezdzi do tej pory
Hmmmm, czyli jednak nie wykluczać turbiny. Muszę się jej oraz jej sterowaniu przyjrzeć dokładniej. Dzięki za podpowiedź.
Pozdrawiam
Jck1
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
17 lipca 2012, 15:21
przez AdamTower
miroA3 napisał(a):u mnie kierownice zapiekly sie nie od tego ze za malo sie otwieraly, za spokojnie jezdzilem itd
a otwieraly sie za bardzo, za mocny program...
turbo do czyszczenia, program troche lzejszy, jezdzi do tej pory
hmmm.... daje do myślenia....będzie trzeba to sprawdzic. Dzięki
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
19 lipca 2012, 10:24
przez matyjas
EGR do czyszczenia jak na moj nos mialem to samo w swoim leonie tylko przy 3 tys
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
19 lipca 2012, 10:38
przez Marcin
Z tym leonem cos jest, tez tak mialem.
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
19 lipca 2012, 11:01
przez miroA3
matyjas napisał(a):EGR do czyszczenia jak na moj nos mialem to samo w swoim leonie tylko przy 3 tys
jak ci EGR przycinal to miales metaliczne dzwieki ? hmm
z szarpaniem sie zgodze, wlasciwie to klapa gaszenia, ale nie slyszalem o metalicznych dziwkach przy zacinajacym sie egr, no i bylyby bledy
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
19 lipca 2012, 12:46
przez AdamTower
U mnie chrupanie następuję przy raczej delikatnym przyspieszaniu, praktycznie na każdym biegu, tylko na wyższych wiadomo większy hałas i nie słychać tak dobrze. Przy pełnym bucie nie ma tego, zresztą rzadko przyspieszam pełnym gazem poniżej 2k obrotów. Czy za mocny program może powodować hałasy w turbo przy lekkim przyspieszaniu? czy raczej właśnie EGR ?
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
24 lipca 2012, 10:43
przez jck1
AdamTower napisał(a):U mnie chrupanie następuję przy raczej delikatnym przyspieszaniu, praktycznie na każdym biegu, tylko na wyższych wiadomo większy hałas i nie słychać tak dobrze. Przy pełnym bucie nie ma tego, zresztą rzadko przyspieszam pełnym gazem poniżej 2k obrotów. Czy za mocny program może powodować hałasy w turbo przy lekkim przyspieszaniu? czy raczej właśnie EGR ?
U mnie dokładnie jest tak samo, jak mu mocniej depnę to nie ma tego dźwięku. Ja nie mam programu a charczy jak gruźlik. Jutro pod wieczór będę miał auto po wymienionym rozrządzie i kolejnych oględzinach. Jak coś się wyjaśni to dam znać.
Pozdrawiam
Jck1
-- 23 lip 2012, o 12:06 --
Witajcie. Auto odebrane po wymianie rozrządu, jednak charczy nadal. Mechanik zaglądnął do EGR'a i do dolotu - były zawalone, wyczyścił. Pewnie więc przyczyną charczenia i przerywania będą łopatki turbiny. Zrobiłem logi dynamiczne i widać przeładowanie w okolicach 2000 obr. Możecie rzucić okiem na logi?
Grupy: 003 -
http://vaglog.rtnet.pl/jck1_92338.htmlGrupy: 004 -
http://vaglog.rtnet.pl/jck1_92339.htmlGrupy: 008 -
http://vaglog.rtnet.pl/jck1_92335.htmlGrupy: 011 -
http://vaglog.rtnet.pl/jck1_92337.htmlIle powinna dmuchać turbina w BMM?
Pozdrawiam
Jck1
-- 24 lip 2012, o 11:43 --
Witajcie.
Udało się komuś z was rzucić okiem na logi? Byłbym wdzięczny, może coś tam jeszcze wypatrzycie?
Pozdrawiam
Jck1
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
27 lipca 2012, 22:53
przez ktry
Te przerywanie i dzwięk to n a 100% turbina.Miałem to samo tylko w swojej Audi.Wyczyściłem turbinę,wymieniłem egr,przepływkę,zaworki sterowania turbiną,pompowtryski wraz z całą głowicą.Akurat główicę to nie żałuję że zmieniłem,bo miała lekko zużyte krzywki.To wszystko nic nie pomogło.Dopiero po roku menczarni z tym szarpaniem i próbie przyzwyczajenia się do tego.Zdecydowałem że zmienię turbinę i jak to nie pomorze to sprzedam swą A3 i kupię se starego klekota jakiegoś na pompie wtryskowej.Mam ją do dziś i śmiga mimo że już ma 5 lat i pond 200 tys na zegarze.Turbinka była założona ponoc po przebiegu 70 tys.Ale pewności nie mam.
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
24 sierpnia 2012, 11:25
przez dzoker
Udało się komuś może ustalić coś więcej w powyższym temacie ?
Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
26 sierpnia 2012, 12:33
przez bvw08
Widać wyraźnie po logach i po opinii innych użytkowników że to wina turbo które jest zapieczone, dawaj je do czyszczenia jak najszybciej bo się możesz zdziwić podczas wyprzedzania na trasie jak nagle przejdzie ci w tryb awaryjny
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
31 sierpnia 2012, 07:47
przez jck1
bvw08 napisał(a):Widać wyraźnie po logach i po opinii innych użytkowników że to wina turbo które jest zapieczone, dawaj je do czyszczenia jak najszybciej bo się możesz zdziwić podczas wyprzedzania na trasie jak nagle przejdzie ci w tryb awaryjny
Ja właśnie nie do końca jestem przekonany, że to wina zapieczonych kierownic bo sztanga chodzi płynnie w całym zakresie. N75 podmieniałem, bez zmian. W starym Leonie miałem zapieczone turbo i całkiem inaczej to się zachowywało, poza tym nie było tego dźwięku.
Pozdrawiam
Jck1
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
31 sierpnia 2012, 21:50
przez ktry
Nie jest to wina zapieczenia.Moje było czyszczone i nic to nie pomogło.Dlatego popłynąłem na tyle kasy.Było w idealnym stanie.Luzy wirnika prawie jak w nowej,zero sadzy i rdzy,sztanga pracowała leciutko.Swoją starą sprzedałem handlarzowi za 500 zł.Cieszył się jak dziecko że tak tanio oddałem taką idealną turbinkę.Jak ktoś jeżdzi ostro to nawet nie wyczuje tej wady.Auto sprzedał jakiemuś znajomemu i jeżdzi do tej pory.
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
3 września 2012, 15:30
przez jck1
ktry napisał(a):Nie jest to wina zapieczenia.Moje było czyszczone i nic to nie pomogło.Dlatego popłynąłem na tyle kasy.Było w idealnym stanie.Luzy wirnika prawie jak w nowej,zero sadzy i rdzy,sztanga pracowała leciutko.Swoją starą sprzedałem handlarzowi za 500 zł.Cieszył się jak dziecko że tak tanio oddałem taką idealną turbinkę.Jak ktoś jeżdzi ostro to nawet nie wyczuje tej wady.Auto sprzedał jakiemuś znajomemu i jeżdzi do tej pory.
Kurcze to nie fajnie. Czyli co byś radził w takiej sytuacji?
Pozdrawiam
Jck1
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
4 września 2012, 10:28
przez Piotrek_tdi
Wyczyścić wtryski ultradzwiękami
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
6 maja 2013, 11:44
przez jck1
Pompki były czyszczone na maszynie, co prawda nie ultradźwiękami ale jednak. Nic się nie zmieniło.
Pozdrawiam
Jck1
-- 6 maja 2013, o 12:44 --
Witam wszystkich.
Pozwolę sobie odświeżyć temat ponieważ nadal nie udało mi się znaleźć rozwiązania. Wybrałem się niedawno do pobliskiego tunera, który po przejażdżce ze mną stwierdził, że jak chodzi o silnik to nie ma się do czego przyczepić. Jak na złość, podczas tej diagnostyki przycięcie/przydławienie nie wystąpiło ale odgłos charczenia był słyszalny przez niego również. Oczywiście podczas powrotu z diagnostyki przycięcie się pokazało. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł albo może ktoś kto ma podobnie jak ja udało się znaleźć przyczynę?
Pozdrawiam
Jck1
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
6 maja 2013, 13:18
przez miroA3
poczytaj sobie ten temat :
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... ania-TurboW Starym Saczu masz Kingsoft, pojechalbys, na pewno by doszli problemu
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
6 maja 2013, 16:45
przez jck1
Dzięki za link.
Byłem właśnie w Kingsofcie i takie info otrzymałem jak wyżej napisałem. Gdyby chociaż jakieś błędy były a tu nic. W tryb awaryjny nie wchodzi, kontrolki się nie zapalają, N75 podmieniałem. Z opcji zawartych w temacie, który podałeś, spróbuję jeszcze na szybko odpiąć wtyczkę od EGR i przepływkę. Może coś się zmieni, dam znać.
Pozdrawiam
Jck1
-- 6 maja 2013, o 17:45 --
Pora na mały update.
Jest duża szansa że sprawca problemów został zlokalizowany. Po wypięciu wtyczki z EGR'a, brak charczenia

. Nie stwierdziłem też przycinania. Nie zauważyłem też braku mocy ale przejechałem tak tylko 2-3 km po lokalnej drodze. Czy z tak odpiętym EGRem można przejechać kilkanaście/kilkadziesiąt km dla testów? Gdyby testy dały pozytywny wynik to lepiej:
a) wyczyścić EGR i zostawić?
b) nie czyścić, odłączyć wtyczkę i wyłączyć software'owo?
c) wywalić i wyłączyć software'owo? Co z klapą gaszącą i jak to wpływa na DPF?
Pozdrawiam
Jck1
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
6 maja 2013, 22:29
przez GruchaARL
Z logów wynika ża na turbo jest duże przeładowanie, tak być nie może. Turbo i tak trzeba wyciągnąć żeby wyczyścić kierownice. A EGR'a jak wyjmiesz to będziesz wiedział co znim jest nie tak. EGR mozna wyrzucić i programowo i mechanicznie
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
7 maja 2013, 08:31
przez jck1
Co do logów to postaram się zrobić nowe przy odłączonym EGR, może on jest przyczyną przeładowania. Wiem, że można usunąć EGR ale zależało mi raczej na uzyskaniu opinii na temat moich podpunktów a,b,c.
Pozdrawiam
Jck1
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
10 maja 2013, 14:17
przez untaztood
Nie wiem czy to to samo, ale u mnie też przy większym bucie w granicy 2,2 obrotów czuć lekkie przydławienie.
Zauważyłem, że zdarza się to jedynie jak jest gorąco - wieczorami jak temperatura spada taki efekt nie występuje.
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
10 maja 2013, 15:21
przez GruchaARL
standard BMM

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
10 maja 2013, 19:33
przez untaztood
A żeby nie zakładać nowego tematu - wczoraj sporo jeździłem - głownie korki. Pózniej wyleciałem na A2 i przy ok. 130km/h pojawiło się dziwne chrobotanie, które narastało w pełnym zakresie obrotów silnika. Po ok. minucie ucichło... Co to mogło byc... ?
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
12 maja 2013, 23:02
przez jck1
Może też Ci się przyciął EGR. Jeśli podobna sytuacja zacznie Ci się powtarzać częściej, odłącz wtyczkę od EGR'a i pojeździj trochę. Ja Wczoraj oddałem swoje auto do Kingsoftu. Mają się rozprawić z EGR'em i przy okazji zrobić lekki program

. Dzisiaj lekko po południu ma być gotowe.
Pozdrawiam
Jck1
-- 13 maja 2013, o 00:02 --
Witam.
Autko odebrane, charczenie i przycinanie ustało. Program chciałem lajtowy z uwagi na lekkie przeładowania turbiny oraz słaby dwumas. Co wyszło możecie zobaczyć tutaj:
viewtopic.php?f=5&t=37919 Jak zmienię sprzęgło i dwumas, będzie korekta.
Pozdrawiam
Jck1
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
2 czerwca 2013, 20:23
przez modzel86
Witam
Od jakiegoś czasu sądzę że mam podobny problem jak założyciel tematu. Przy delikatnym ruszaniu na 1 biegu i nagłym przyśpieszeniu na 2 biegu słychać było chrobotanie. Samochód tak jakby nie miał siły wogóle przyśpieszać i czuć było szarpanie samochodu. Problemu tego nie mam gdy energicznie ruszam na 1 biegu i dalej energicznie kontynuuje jazdę. Wówczas auto bardzo ładnie się wkręca. Z problemem udałem się do mechanika. Podłączył samochód pod komputer ale błędu nie znalazł. Podczas długich prób pokazania mechanikowi chrobotania i braku mocy jak na złość samochód przyśpieszał wręcz idealnie i nie można było wymusić wcześniej występujących objawów. Sam mechanik był pod wrażeniem że jak na 105KM to bardzo ładnie przyśpiesza. Auto trochę postało pod warsztatem i ostygło. Wówczas problem dopiero wystąpił ponownie i po dociągnięciu do 3339 obrotów pokazała się kontrolka (spirala migająca) a na komputerze pokazał się błąd:
000564 - Regulacja ciśnienia doładowania przekroczona górna granica regulacji
P0234 - 000 - - - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 1
Przebieg 215042
Wskaźnik czasu: 0
Mechanik obserwował cięgno turbiny i twierdzi że przy zapalaniu i gaszeniu ma ruch około 2cm i uważa że jest to prawidłowy ruch. niestety jednak zalecił mi regenerację turbiny lub jej czyszczenie. Jak uważacie czy skoro momentami auto chodzi jak prawdziwy szatan a momentami poprotu nie ma siły iść i się dusi to wina TURBINY

może można jeszcze coś sprawdzić żeby odrazu nie wymieniać turbiny i pakować się w koszta.
Dodam że posiadam LEONA 1P 1,9tdi 105KM BLS
DPF również już nie posiadam.
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
2 czerwca 2013, 20:45
przez GruchaARL
Zrób logi dynamiczne 3,8,11 i będziemy mogli cos więcej powiedzieć.
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
2 czerwca 2013, 20:55
przez modzel86
Dzięki w tym tygodniu postaram się zrobić logi i zamieścić.
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
2 czerwca 2013, 21:57
przez untaztood
modzel86 napisał(a):Witam
Od jakiegoś czasu sądzę że mam podobny problem jak założyciel tematu. Przy delikatnym ruszaniu na 1 biegu i nagłym przyśpieszeniu na 2 biegu słychać było chrobotanie. Samochód tak jakby nie miał siły wogóle przyśpieszać i czuć było szarpanie samochodu. Problemu tego nie mam gdy energicznie ruszam na 1 biegu i dalej energicznie kontynuuje jazdę. Wówczas auto bardzo ładnie się wkręca. Z problemem udałem się do mechanika. Podłączył samochód pod komputer ale błędu nie znalazł. Podczas długich prób pokazania mechanikowi chrobotania i braku mocy jak na złość samochód przyśpieszał wręcz idealnie i nie można było wymusić wcześniej występujących objawów. Sam mechanik był pod wrażeniem że jak na 105KM to bardzo ładnie przyśpiesza. Auto trochę postało pod warsztatem i ostygło. Wówczas problem dopiero wystąpił ponownie i po dociągnięciu do 3339 obrotów pokazała się kontrolka (spirala migająca) a na komputerze pokazał się błąd:
000564 - Regulacja ciśnienia doładowania przekroczona górna granica regulacji
P0234 - 000 - - - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 1
Przebieg 215042
Wskaźnik czasu: 0
Mechanik obserwował cięgno turbiny i twierdzi że przy zapalaniu i gaszeniu ma ruch około 2cm i uważa że jest to prawidłowy ruch. niestety jednak zalecił mi regenerację turbiny lub jej czyszczenie. Jak uważacie czy skoro momentami auto chodzi jak prawdziwy szatan a momentami poprotu nie ma siły iść i się dusi to wina TURBINY

może można jeszcze coś sprawdzić żeby odrazu nie wymieniać turbiny i pakować się w koszta.
Dodam że posiadam LEONA 1P 1,9tdi 105KM BLS
DPF również już nie posiadam.
BLSy miały DPF ?
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
2 czerwca 2013, 22:31
przez modzel86
Mój miał no i musiałem się go pozbyć. Ale programowo ponoć jest przystosowany do wyłączenia więc nie było z tym problemu.
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
3 czerwca 2013, 13:01
przez Alzak
modzel86 napisał(a):Mój miał no i musiałem się go pozbyć. Ale programowo ponoć jest przystosowany do wyłączenia więc nie było z tym problemu.
A jaki nie jest przystosowany programowo ?
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
4 czerwca 2013, 20:50
przez untaztood
Sprawdzcie, czy też macie efekt przerwania przy wyłączonej klimatyzacji...

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
4 czerwca 2013, 21:21
przez modzel86
Ja akurat nie używałem jeszcze klimy więc efekt jest napewno przy wyłączonej klimatyzacji.
Próbowałem dziś zrobić logi o których pisał GruchaARL ale niestety u nas mechanicy albo sporo sie cenią albo nie potrafią wogóle.
Mam program VAG-COM 311.2 i kabel POLSKI VAG 2.5 USB - OBD2 KKL no i chce zrobić sam te logi. Nauczyłem się już jak do tego dotrzeć ale pytanie moje jest w jakim momencie mam zrobić te logi. I czy mogę zrobić 3 bloki w jednym momencie czy każdy oddzielnie

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
5 czerwca 2013, 06:13
przez untaztood
BLS to nie jest BMM, a pytanie było do BMMowców.
U Ciebie pewnie są zapieczone łopatki, jak miałeś przeładowanie.
Lepiej każdy oddzielnie.
3 bieg, 1500 obrotów i gaz na 100% do 4000 obrotów.
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
5 czerwca 2013, 20:54
przez modzel86
Witam
Dziś wykonałem logi o których wcześniej była mowa. Czy mógłby ktoś na nie zerknąć ?
Od góry są logi 3 8 11 kiedy to auto znowu przyśpieszało według mnie bardzo dobrze. Odczekałem około 15minut i ponownie zrobiłem te same logi które są zapisane poniżej. Wówczas już auto zaczeło szarpać, wyskoczył ponownie błąd i auto nie miało sił przyśpieszać:
000564 - Regulacja ciśnienia doładowania przekroczona górna granica regulacji
P0234 - 000 - - - MIL zapalona
http://vaglog.rtnet.pl/modzel86_129797.htmlLEONA 1P 1,9tdi 105KM BLS
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
5 czerwca 2013, 22:36
przez untaztood
Turbo do czyszczenia. Jeździj tak dalej to się rozleci.
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
6 czerwca 2013, 17:41
przez modzel86
Czyli napewno regeneracja turbiny ? :/ A może ktoś się orientuję gdzie w okolicach Łomży zajmują się takimi turbinami

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
6 czerwca 2013, 18:59
przez untaztood
Nie regeneracja a czyszczenie geometrii.
Ale temat dotyczy czegoś innego, więc koniec offtopic i czekam na odpowiedz, czy ktoś robił próby przy wyłączonej klimie?
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
6 czerwca 2013, 20:39
przez jacekzd
Techmot

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
6 czerwca 2013, 22:10
przez grzybek
polecam KRYMAR
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
6 lipca 2014, 17:12
przez 3wojtek3
Od niedawna mam Lona 2.0 BMM i mam ten sam problem. Czy komuś udało się to zwalczyć ?
Dodam, że niedawno zsunął mi się przewód idący do interculera. Objawy się znacznie nasiliły i było słychać uciekanie doładowanego powietrza. Po naprawie wróciło do 'normy' ale wciąż podczas lekkiego przyspieszania słychać chrobotnięcie i bardzo delikatny spadek mocy.
Dodatkowo słyszę turbinę tzn syk powietrza ale po stronie pasażera jak by za schowkiem.
Czy możliwe by była jeszcze jakaś nieszczelność przy turbo?
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
16 lipca 2014, 19:07
przez 3wojtek3
sprzedaż raczej odpada, świeżo kupiony

dopiero teraz objawiła się taka usterka, może w takim razie wymiana uszczelnień wtryskiwaczy...
(zabieram się najpierw za zrobienie logów)
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
16 lipca 2014, 19:49
przez GruchaARL
modzel86 napisał(a):Witam
Dziś wykonałem logi o których wcześniej była mowa. Czy mógłby ktoś na nie zerknąć ?
Od góry są logi 3 8 11 kiedy to auto znowu przyśpieszało według mnie bardzo dobrze. Odczekałem około 15minut i ponownie zrobiłem te same logi które są zapisane poniżej. Wówczas już auto zaczeło szarpać, wyskoczył ponownie błąd i auto nie miało sił przyśpieszać:
000564 - Regulacja ciśnienia doładowania przekroczona górna granica regulacji
P0234 - 000 - - - MIL zapalona
http://vaglog.rtnet.pl/modzel86_129797.htmlLEONA 1P 1,9tdi 105KM BLS
Jeżeli łożysko oporowe turbo jest ok, to czyszczenie pomoże
3wojtek3 napisał(a):Od niedawna mam Lona 2.0 BMM i mam ten sam problem. Czy komuś udało się to zwalczyć ?
Dodam, że niedawno zsunął mi się przewód idący do interculera. Objawy się znacznie nasiliły i było słychać uciekanie doładowanego powietrza. Po naprawie wróciło do 'normy' ale wciąż podczas lekkiego przyspieszania słychać chrobotnięcie i bardzo delikatny spadek mocy.
Dodatkowo słyszę turbinę tzn syk powietrza ale po stronie pasażera jak by za schowkiem.
Czy możliwe by była jeszcze jakaś nieszczelność przy turbo?
Logi

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
4 sierpnia 2014, 19:41
przez 3wojtek3
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
30 sierpnia 2014, 00:04
przez LASER
Tak czytam to co piszecie i wasze objawy i mam to samo chociaż od początku byłem wręcz przekonany, że może to być wina sprzęgła/dwumasy bo jest już do wymiany w moim Leonie ale czytając to co piszecie winę sprzęgła można chyba wykluczyć ? I szukać przyczyny gdzieś indziej ?
Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
6 października 2014, 19:24
przez 3wojtek3
Dwumas możesz ze spokojem wyeliminować. Jestem po wymianie (swoją drogą zasadnej) ale na szarpanie to nie pomaga.
Ja bym się skłaniał raczej ku EGR (zwężenie otworu podobno daje dobre rezultaty) myślę, też że ma to związek z podciśnieniem lub ciśnieniem i pracą turba jako że dzieje się to w momencie kiedy doładowanie jest największe przy 2000rpm.
Może jakiś przewód puszcza ciśnienie jak się nagrzeje...
-- 1 października 2014, 18:46 --
Komuś udało się zwalczyć problem?
-- 6 października 2014, 20:24 --
Teraz do dźwięku i szarpania przy przyspieszaniu doszło poszarpywanie na wolnych obrotach...

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Napisane:
12 listopada 2014, 16:49
przez daniel28
Tak jak już pisałem wcześniej, sprawdźcie wtryskiwacze i gniazda, u mnie to było przyczyną. Przerywanie od 1700-2000 tyś, na ciepłym, później również na zimnym. Regeneracja wtryskow,gniazd coś około 5 tyś zł.