Strona 1 z 1
Demontaż turbo silnik BKD

Napisane:
3 października 2012, 21:14
przez adamek55
Witam,
przyszedł czas na demontaż turbiny i jej regeneracje, i tu pojawia się moje pytanie: jak to zrobić? którędy będzie najlepsze podejście? czy trzeba demontować jeszcze jakieś dodatkowe elementy? jak ją wyciągnąć?
Pozdrawiam
Re: Demontaż turbo silnik BKD

Napisane:
3 października 2012, 22:22
przez Kozak
dojście jest bardzo słabe , dodatkowym utrudnieniem jest to że w BKD turbo jest razem z kolektorem więc aby je wyjąc potrzeba sporo miejsca , ja demontowałem wszystko w okolicy akumulatora i wyrywałem ją tamtędy + kanał
Re: Demontaż turbo silnik BKD

Napisane:
4 października 2012, 17:42
przez Misiek
Żeby od dołu wytargać trzeba katalizator zdemontować i tym "tunelem" da się wyciągnąć turbo. Nie trzeba wtedy demontować chłodnicy spalin. Najlepiej z kanału, albo wysoko podnieść auto tak by wygodnie się leżało. Odkręcamy (obejmę) łącznik turbo z katalizatorem, dwie śruby z tyłu "sanek" i łącznik rury gdzieś mniej więcej na środku auta. Wysuwamy katalizator gdzieś na bok by nie przeszkadzał. Przy montażu nowego turba obowiązkowo nowe uszczelki, wszystkie!!!
pozdr.
Re: Demontaż turbo silnik BKD

Napisane:
19 października 2012, 13:47
przez adamek55
Wreszcie dziś się zabrałem za temat, nie było tak źle, wyciągałem z dołu. Po wyjęciu katalizatora robi się sporo miejsca. Najwięcej problemu miałem z rurką dopływu oleju, ale udało się odkręcić, teraz tylko jakaś ekspertyza i zobaczymy czy regeneracja czy czyszczenie wystarczy. Są wyczuwalne luzy na wirniku ale zupełnie nie wiem jakie są dopuszczalne...
-- 16 paź 2012, o 22:12 --
-- 19 paź 2012, o 14:47 --
Po konsultacji z mechanikiem okazało się, że luzy są w normie, zalecił czyszczenie. Postanowiłem sam ogranąć temat... i, po tym co zaobaczyłem jak rozebrałem turbine, to nie miało prawa działać - cały układ VNT sklejony w jedną całość. Samo czyszczenie zabrało mi chyba z 5 godz. Teraz pozostało tylko zamontować ponownie turbinkę, zobaczymy jaki będzei efekt...
Re: Demontaż turbo silnik BKD

Napisane:
6 maja 2013, 22:07
przez damcar
koledzy chce kupić używane turbo do BKD - moje pytanko czy z każdego BKD (seat,golf, skoda) podejdzie czy są różne symbole SPRĘŻAREK? Mam auto z marca 2007 r.
Re: Demontaż turbo silnik BKD

Napisane:
18 maja 2016, 05:37
przez kyzior
Witam, odgrzeje kotleta choć problem troszkę inny. Jeśli chodzi o sam demontaż turbiny z leona BKD problemów specjalnych nie ma troszkę gimnastyki i wszystko się uda. Mój problem natomiast polega na tym że po demontażu, czyszczeniu i montażu auto z dolnych obrotów nie chce przyspieszać jak przed czyszczeniem (straszny lag tak do 2200rmp na każdym biegu). Czytałem o tej turbinie i teoretycznie można ją złożyć tylko w jeden sposób (pierścień sterujący zmienną geometrią).
Przepatrzyłam podłączenie i wszystkie węże są na miejscu. Sprawa jest o tyle dziwna że wystarczy odjąć minimalnie gazu na danym biegu i po ponownym dodaniu auto ma pełna moc. Prosił bym w o pomoc i sugestie, może ktoś czyścił taką turbinę i/lub spotkał się z podobnymi problemami.
Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam.
Re: Demontaż turbo silnik BKD

Napisane:
19 sierpnia 2016, 16:11
przez Pielach
Turbina ze zmienną geometrią po każdym rozebraniu i złożeniu potrzebuje kalibracji kierownicy spalin.