Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

1,9 BLS 2008r - elastyczność na biegach IV i V

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

1,9 BLS 2008r - elastyczność na biegach IV i V

Postprzez dylan » 26 października 2012, 21:51

Witam
Jeżdżę Leonem jak w temacie od ponad roku i od początku wnerwia mnie mała elastyczność skrzyni biegów. Już piszę o co kaman. Na IV i V biegu nie można jechać poniżej 1500obr/min bo silnik na IV dosłownie "buczy" a na piątce zaczyna szarpać. Czasami zdarza się , że do pracy 20km muszę jechać na 3biegu jak mi się jakaś eLka właduje przede mnie. Nie dawno kolega kupił Leona z 2006r też 1,9TDi tylko BKC i mówi, że na V może jechać bez żadnego problemu nawet 60km/h z obrotami poniżej 1500. Jeszcze nie sprawdzałem tego sam ale chyba nie ma podstaw aby mi ściemniać. Jakie wy macie doświadczenia w tym temacie?

Pytanie dodatkowe :)
W instrukcji obsługi do auta jest napisane, że aby oczyścić DPF (gdy zapali się kontrolka, co u mnie jeszcze nigdy nie nastąpiło) należy jechać przez kilkanaście minut na IV lub V biegu z prędkością 60km/h. W moim przypadku nie bardzo się da. Z kolei mechanicy zapytani jak przepalić sadzę, wysyłają na autostradę i każą wcisnąć gaz do dechy. Aby proces spalania sadzy się odbył należy podnieść temperaturę spalin a to dzieje się gdy silnik jest mocno obciążony. Co bardziej obciąża silnik Waszym zdaniem? zalecenie z instrukcji czy mechanika?


Jak ktoś ma czas i coś mądrego w tych tematach do powiedzenia to bardzo proszę i z góry dziękuje
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dylan
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 31 stycznia 2012, 19:10
Lokalizacja: 42-290
Region: śląskie
Auto: Seat Leon KL
Silnik: benzyna inny

Reklama

Re: 1,9 BLS 2008r - elastyczność na biegach IV i V

Postprzez peper » 26 października 2012, 22:25

Cześć, też mam BLS'a i jakoś na elastyczność nie narzekam - no chyba że 1 i 2 jest taka dziwna w moim odczuciu reszta elegancko - co do jazd wysokim biegiem przy niskich obrotach - to nie katuj silnika na IV a tym bardziej na V biegu niskimi obrotami...szkoda osprzętu .w moim przypadku auto większość robiło trasy po mieście dom-praca-dom + wypady do CH dlatego DPF'a wywaliłem i pozbyłem się go na wieki.. ogólnie przy wywaleniu nie był w złej kondycji no ale nie chciałem czekać aż złapie tryb awaryjny... pozdr
Leon 1P 1.9 BLS
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
peper
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 15 listopada 2011, 20:49
Auto: Leon1P

Re: 1,9 BLS 2008r - elastyczność na biegach IV i V

Postprzez kubaa » 27 października 2012, 13:15

Jechać się da poniżej 1500obr/min, ale słychać że silnik się męczy i nie jest to zbyt zdrowe dla układu tłokowo-korbowego. Ja generalnie na IV nie jeżdżę poniżej 60km/h a na V poniżej 80km/h.
Zobacz Profil
kubaa
Stella +
Stella +
 
Posty: 62
Dołączył(a): 6 stycznia 2009, 20:40
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Leon 5f
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1,9 BLS 2008r - elastyczność na biegach IV i V

Postprzez Qrczaq » 27 października 2012, 15:59

No to najwyższy czas na program :twisted:
2011-2017 Seat Leon 1P Cupra 450HP/560NM
2017- Mitsubishi Lancer Evolution X Final Edition 450HP/620NM
2018- Seat Ibiza SC 6J FR 1.4 TSI 200HP/320NM

Start spod świateł i rolka na obwodnicy to nie upalanie.
Mocna fura nie znaczy sportowa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Qrczaq
TopSport
TopSport
 
Posty: 1146
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Auto: EVO X FE
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1,9 BLS 2008r - elastyczność na biegach IV i V

Postprzez kubaa » 27 października 2012, 21:08

Ja już auto mam po programie, ale program prawie nic nie daje na tak niskich obrotach, przynajmniej nie powinien żeby dwumas dłużej pożył.
Zobacz Profil
kubaa
Stella +
Stella +
 
Posty: 62
Dołączył(a): 6 stycznia 2009, 20:40
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Leon 5f
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1,9 BLS 2008r - elastyczność na biegach IV i V

Postprzez dylan » 28 października 2012, 10:31

Dzięki Wam wszystkim za odpowiedzi. Jestem spokojniejszy teraz bo wiem, że ten typa tak ma. Pytałem aby sprawdzić czy to z moim autem jest coś nie tak tylko. Spokojnie, nie używam V biegu do jazdy z prędkością 60km/h, wiem że każde auto cierpi podczas jazdy na zbyt niskich obrotach . Dziękuje jeszcze raz i pozdrawiam wszystkich.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dylan
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 31 stycznia 2012, 19:10
Lokalizacja: 42-290
Region: śląskie
Auto: Seat Leon KL
Silnik: benzyna inny

Re: 1,9 BLS 2008r - elastyczność na biegach IV i V

Postprzez rafalus_ss » 15 grudnia 2012, 13:54

Mam Bls Ecomotive jest identycznie jak opisujesz. Za to jak się jedzie autostradą 180 masz obroty ok 3tys. To jest taka h. skrzynia trochę. Rozumiem ,że za małe obroty być nie mogą. Ale w Octavi ASV jak dam za niski bieg to nie mam wrażenia ,że coś się dzieje z silnikiem,skrzynią.
Poza tym sprzęgło już nie to . Trzeba dodawać więcej gazu przy ruszaniu. Jest gorzej w korku. Tez mam Leona 2008
Zobacz Profil
rafalus_ss
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 3 października 2012, 17:01
Auto: Leon 1P

Re: 1,9 BLS 2008r - elastyczność na biegach IV i V

Postprzez J_S » 27 października 2013, 13:19

Mój BLS z 2008 r. ma dokładnie tak samo jak Twój.
Z wlepki w bagażniku wyczytałem (po zdekodowaniu), że auto ma skrzynię o wydłużonych przełożeniach.
Sądzę, że to jest przyczyną :-D
Obrazek
Zobacz Profil
J_S
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 30 lipca 2013, 19:38
Auto: Leon II Stylance
Silnik: BLS 1.9

Re: 1,9 BLS 2008r - elastyczność na biegach IV i V

Postprzez -arti- » 27 października 2013, 14:16

Witam (oby szczęśliwych) posiadaczy motorów z BLS. Potwierdzam to co przedmówcy pisali. Co do elastyczności no to tak sobie jest ale jak na 105 kucyków minimum /w oryginale/ - to nie ma co narzekać - uważam.

Skrzynie biegów to pewnie typ JCR (ja taką mam) lub jak dobrze pamiętam typ QCC - i one podobno mają trochę inne przełożenia dopasowane do stylu pracy motoru z układem recyrkulacji spalin DPF.

A co do wspomnianego DPF-u w naszych pędzidłach to spokojnie. Pod warunkiem, że mamy nie nalatane po 300 tyś. kilometrów (bo auta 5-6 są dość młode przecież) to nie powinny występować problemy z przypchanymi lub przypychającymi filtrami. Z mojego doświadczenia: Jazda głównie miasto i średni 2 razy w miesiącu ściecha po ok 100 km i jeszcze nigdy na zegarach wymienionej kontroli nie uświadczyłem - i oby tak dalej.
Pozdrawiam!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: 1,9 BLS 2008r - elastyczność na biegach IV i V

Postprzez Blacha04 » 17 grudnia 2013, 06:38

Mnie też uspokoiliście bo właśnie wczoraj otworzyłem nowego posta o takim właśnie temacie. Mam od miesiąca Leona z 2008 r nie wiem dokładnie czy jest to silnik BLS ale mam w nim takie same objawy że na V biegu nie pojade przy prędkości 60 - 70, musze rozpędzić autko do 90 i potem V i wtedy idzie jak złoto:) Trudno było się przyzwyczaić do takiej jazdy jak zawsze jeździlem benzynką ale jakoś się dostosuję:) Teraz już wiem że te typy tak mają :D pozdrawiam
Zobacz Profil
Blacha04
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 16 grudnia 2013, 07:54
Lokalizacja: Śląsk
Region: śląskie
Auto: Seat leon ST
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1,9 BLS 2008r - elastyczność na biegach IV i V

Postprzez Toyo723 » 2 stycznia 2014, 20:51

1.9tdi BLS ma skrzynie o znaczeniu KBL i jest to skrzynia 5-ciobiegowa o najdłuższych przełożeniach, prosty test, jeżeli masz skrzynie 5-cio biegową i przy 2k obr./min. jadąc na 5 biegu masz około 115km/h to jest to ta skrzynia, osobiście na IV też nie schodze poniżej 60km/h a na V staram się nie schodzić poniżej 90km/h, co do biegów I i II to jedynka jest tragicznie krótka, natomiast z II nie jest tak źle moim zdaniem, III i IV bardzo ładnie się buja szczególnie jak turbo wydanie piękny świst, V wiadomo nadbieg ale też robi robote przy rozpędzaniu, w końcu jak na takie przełożenia to te tylko 105 koni daje całkiem radę ;) co do wypalania to podobno dobrze jest go na trasie przepalić na wysokich prędkościach :P

P.S. Bawił się ktoś z was w testowanie spalania? Wg wskazań komputera V bieg, tempomat na 90km/h średnio spala 4-4.2 l/100km, przy 100-105km/h bierze 4.6-4.8 l/100km natomiast 120-130km/h jakieś 5.3-5.5 l/100km. A jak to u was wygląda ? Jak na razie Leonidasa mam od 2 tygodni i spalanie jest z warunków tak -2 do +4 stopni odcinki po 60-80km :)
Zobacz Profil
Toyo723
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 17 grudnia 2013, 18:46
Auto: Seat Leon 2 1.9TDi
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: 1,9 BLS 2008r - elastyczność na biegach IV i V

Postprzez siwy1982 » 7 stycznia 2014, 18:04

Dobrze, że ja mam akurat "normalną" skrzynie, ojciec w Ibizie 1.4 TDI 80 KM ma tą z dłuższymi przełożeniami i jadąc jego Ibizą parę razy bym zaliczył kangura na rondzie :) ogólnie skrzynia dobra wg mnie na autostrade, obroty o 300-400 mniejsze niż u mnie, choć to pewnie kwestia przyzwyczajenia. Druga rzecz ktos pisał że przy 1500obr/min i mniej auto szarpie, u mnie też tak bylo przy walniętym dwumasie, po zmianie na jednomas przy 80 km/h i 1500obr/min spokojnie można sie toczyc na 5 biegu, na 4-ce od ok. 60 km/h nie męcząc silnika.
Seat Leon 1P 1.9 TDI BLS 141KM@328NM by V-tech - był
Seat Leon 5F 2.0 TDI CRMB 184KM@414NM by Acme - jest
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
siwy1982
Signo
Signo
 
Posty: 121
Dołączył(a): 7 sierpnia 2013, 18:28
Lokalizacja: Rybnik
Region: śląskie
Auto: Leon 5F
Silnik: CRMB 2.0

Re: 1,9 BLS 2008r - elastyczność na biegach IV i V

Postprzez Blacha04 » 13 stycznia 2014, 06:59

Toyo 723 - Sprawdzałem spalanie wychodzi mi dokładnie tak jak Tobie !
Siwy 1982 - Właśnie mnie tak szarpie i już teraz raczej jestem pewien że to dwumas... Nawet jadąc z prędkością 80 km/h i mając obroty powyżej 1500 wrzucam mu V i wciskam gaz na maksa i auto zamiast przyspieszać najpierw się trzęsie a potem powoli przyspiesza... Fakt mam tą skrzynie z tymi dłuższymi przełożeniami ale podczas przyspieszania nie słychać u mnie świstu turbiny tylko dziwny klekot i stuki. Dzisiaj jadę do mechanika na oględziny :-( Jak bedzie to dwumas to się chyba pochlastam, każdy z nas wie ile trzeba na to wydać... :|
Zobacz Profil
Blacha04
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 16 grudnia 2013, 07:54
Lokalizacja: Śląsk
Region: śląskie
Auto: Seat leon ST
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1,9 BLS 2008r - elastyczność na biegach IV i V

Postprzez siwy1982 » 14 stycznia 2014, 22:49

Blacha04, to zakładaj jednomas :)
Dwumas też mozna sprawdzić na postoju na biegu jalowym, na zmiane wcisnąć na chwile sprzegło i puścić ( przy ciepłym silniku bo na zimnym u mnie tego nie było), jeżeli bodajże na wciśniętym słuchać jakby to nazwać stuki, metaliczny dźwięk to już powoli trzeba zbierać kase :)
Seat Leon 1P 1.9 TDI BLS 141KM@328NM by V-tech - był
Seat Leon 5F 2.0 TDI CRMB 184KM@414NM by Acme - jest
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
siwy1982
Signo
Signo
 
Posty: 121
Dołączył(a): 7 sierpnia 2013, 18:28
Lokalizacja: Rybnik
Region: śląskie
Auto: Leon 5F
Silnik: CRMB 2.0

Re: 1,9 BLS 2008r - elastyczność na biegach IV i V

Postprzez Blacha04 » 15 stycznia 2014, 06:32

Wiem byłem u mechanika w poniedziałek, diagnoza - dwumas + wyciek mały z pompy na rozrządzie... Jeszcze mechanik zauważył że poduszka nie siedzi na swoim miejscu tylko jest lekko przesunięta ale odrazu wykluczył to jako przyczynę drgań. Po przejechaniu się moim autem odrazu stwierdził że dwumas... Także na wiosne czeka mnie wydatek, bo póki co powiedział że napewno się nie rozsypie. Mówisz o biegu jałowym, od jakiegos miesiąca na biegu jałowym autem mi trzęsie ale ostatnio się to nasiliło i na dodatek jak stoje np na światłach dłuższą chwilę toi nawet drgania mam na pedale hamulca czego wcześniej nie było... Jeżeli chodzi o wciskanie sprzęgła na ciepłym silniku i nasłuchiwanie to też sprawdzałem i nic dziwnego nie słychać. Jedynie podczas odpalania rano gdy silnik jest zimny słychać dziwne odgłosy potem jest ok ale pewnie to dlatego że nie jestem jeszcze przyzwyczajony do klekotu diesla. No nic trzeba będzie wymieniać dwumas i rozrząd, czeka mnie impreze rzędu 3 tysięcy bądź też więcej :|
Zobacz Profil
Blacha04
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 16 grudnia 2013, 07:54
Lokalizacja: Śląsk
Region: śląskie
Auto: Seat leon ST
Silnik: benzyna 1.4


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość