Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez rafalus_ss » 20 grudnia 2012, 22:49

Mam silnik o symbolu Bls. Mam krótko auto i nie mam porównania jeżeli chodzi o szybkość grzania.
Ile trzeba przejechać przy 3 stopniach ,żeby się wskazówka ustawiła na 90st? W tej chwili stojąc w korku 45min, przejeżdżając 10km ciężko dojść mi do 90 stopni. W silniku ASV dochodzi szybciej.Na tym samym odcinku. Czy to ma znaczenie ,że ASV ma inną pompe, wtryski? Wersje mam ecomotive z wydłużoną skrzynią. Wskazówka długo leży po ruszeniu. Jak dojdzie do maksa raczej nie spada. Auto ma teoretycznie mały przebieg 40tys . W Octavi wymieniłem po 200tys termostat. Co robić?
Zobacz Profil
rafalus_ss
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 3 października 2012, 17:01
Auto: Leon 1P

Reklama

Re: Pyatnie do użytkowników o nagrzewanie.Jaki czas potrzebn

Postprzez stellarium » 20 grudnia 2012, 22:54

Zmniejsz nawiew ciepłego powietrza wewnątrz na minimum (wentylator).
Porównując u mnie w BXE (ten sam silnik) przez 12km jadąc do pracy (ok 20min.) temp prawie dochodzi do 90*C.
U Ciebie właśnie jest ten problem, że nie masz jak podtrzymać silnika na wyższych obrotach żeby się nagrzał bo stoisz w korku.
Zauważyłem, że jak długo stoję w korku to wskazówka potrafi nawet opadać o 10*C.
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pyatnie do użytkowników o nagrzewanie.Jaki czas potrzebn

Postprzez Gonzus_1989 » 20 grudnia 2012, 23:23

Dokładnie to co napisał kolega powyżej . U mnie ARL na biegu jałowym nie wiem ,ale około pół godziny lub nawet więcej mu trzeba (przy obecnych mrozach (-10,-15)) .Przegonie go do 2200tys na zimnym więcej nie daje do 2tys maks,czas około 15 min i temp jest.
Mazda 323c 1.3 75Km
Mazda Mx-3 1.6 90Km
SEAT LEON ARL + 1.9tdi 186Km/412nm
SEAT LEON ARL + 1.9tdi GTB22 2xxKm/4xxnm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gonzus_1989
Sport
Sport
 
Posty: 425
Dołączył(a): 28 sierpnia 2012, 13:03
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Leon ARL +

Re: Pyatnie do użytkowników o nagrzewanie.Jaki czas potrzebn

Postprzez seb_jag ARL » 21 grudnia 2012, 00:31

zgadza się, mój ARL potrzebuję około 7-8 km na nagrzanie się do 90 stopni przy obecnych temp (-10), ale jeśli stoję po drodzę w korkach, to trwa to niestety dłużej, silnik na biegu jałowym jest zdecydowanie mniej obciążony
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: Pyatnie do użytkowników o nagrzewanie.Jaki czas potrzebn

Postprzez Lesoto » 21 grudnia 2012, 00:42

Jeżdżąc przy obecnych temperaturach (<0stC, a częściej <-5stC) po nocnym staniu pod oknem, łapie temperaturę po około 5-8 kilometrach jazdy (a nie stania nonstop w korku). Jest to o tyle dziwne, że 2 sezony temu potrzebował ok 20km jazdy z prędkością 100-120km/h. Były inne warunki jazdy (teraz miasto, wtedy praktycznie od razu dwupasmówka), ale temperatury podobne...
Nie daję grzania na maksa, tylko standardowo 20st na climatic'u i grzanie szyb/zwierciadeł.
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: Pyatnie do użytkowników o nagrzewanie.Jaki czas potrzebn

Postprzez Marcinxxx » 21 grudnia 2012, 12:08

Na trasie mniej pali i w tym bym szukał że na trasie sie dłużej nagrzewa
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Pyatnie do użytkowników o nagrzewanie.Jaki czas potrzebn

Postprzez seb_jag ARL » 21 grudnia 2012, 12:18

Marcinxxx napisał(a):Na trasie mniej pali i w tym bym szukał że na trasie sie dłużej nagrzewa


to nie kwestia spalania, na trasie auto jedzie ze stałą prędkością i silnik jest mniej obciążony, wykonuje mniejszą pracę, mniej kaloryczną. podczas jazdy po mieście masz ciągłe przyspieszanie, hamowanie, zmiany biegów, wtedy silnik ciężej pracuje, co skutkuje szybszym nagrzewaniem. oczywiście nie mówię o tym, że stoimy w korku, bo na biegu jałowym silnik pracuje najlżej :)
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez Marcinxxx » 21 grudnia 2012, 16:13

seb_jag ARL napisał(a):
Marcinxxx napisał(a):Na trasie mniej pali i w tym bym szukał że na trasie sie dłużej nagrzewa


ciągłe przyspieszanie, hamowanie, zmiany biegów, wtedy silnik ciężej pracuje, co skutkuje szybszym nagrzewaniem.

Wtedy własnie wiecej pali przez co sie szybciej grzeje :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez -arti- » 21 grudnia 2012, 18:46

rafalus_ss napisał(a):Mam silnik o symbolu Bls. Mam krótko auto i nie mam porównania jeżeli chodzi o szybkość grzania.
Ile trzeba przejechać przy 3 stopniach ,żeby się wskazówka ustawiła na 90st? W tej chwili stojąc w korku 45min, przejeżdżając 10km ciężko dojść mi do 90 stopni. W silniku ASV dochodzi szybciej.Na tym samym odcinku. Czy to ma znaczenie ,że ASV ma inną pompe, wtryski? Wersje mam ecomotive z wydłużoną skrzynią. Wskazówka długo leży po ruszeniu. Jak dojdzie do maksa raczej nie spada. Auto ma teoretycznie mały przebieg 40tys . W Octavi wymieniłem po 200tys termostat. Co robić?


Witaj. Mój LEOŚ też BLS. Co do nagrzewania to gdy dzisiaj rano na drodze -10 stopni było i przy ustawionym Climatroniku po 22,5 st -oczywiście na AUTO i oczywiście jeździ miejskiej tak 6-70 km/h temperaturę 90 st z wielkim trudem złapał tak po 9 kilometrach jazdy. I chyba nic nie zrobisz ty ani ja. Te typy chyba tak maję i już.

-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez seb_jag ARL » 22 grudnia 2012, 10:23

Marcinxxx napisał(a):
seb_jag ARL napisał(a):
Marcinxxx napisał(a):Na trasie mniej pali i w tym bym szukał że na trasie sie dłużej nagrzewa


ciągłe przyspieszanie, hamowanie, zmiany biegów, wtedy silnik ciężej pracuje, co skutkuje szybszym nagrzewaniem.

Wtedy własnie wiecej pali przez co sie szybciej grzeje :wink:


nie grzeje się szybciej przez większe spalanie, tylko pali więcej z powodu cięższej pracy (co skutkuje szybszym rozgrzewaniem się)
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez Marcinxxx » 22 grudnia 2012, 11:43

Ok jak wiesz lepiej ja wiem swoje :mrgreen: Może ktoś inny sie wypowie na ten temat :twisted:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez rafalus_ss » 29 grudnia 2012, 00:20

Ale jak sadzicie auto z pompą VP szybciej sie nagrzeje?

-- 29 grudnia 2012, 01:20 --

Mechanik uświadomił mnie ,że to przez brak świec dogrzewających płyn G12 auto dłużej sie grzeje niż moj VP
Zobacz Profil
rafalus_ss
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 3 października 2012, 17:01
Auto: Leon 1P

Re: Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez swierg » 29 grudnia 2012, 03:08

Marcinxxx napisał(a):
seb_jag ARL napisał(a):
Marcinxxx napisał(a):Na trasie mniej pali i w tym bym szukał że na trasie sie dłużej nagrzewa


ciągłe przyspieszanie, hamowanie, zmiany biegów, wtedy silnik ciężej pracuje, co skutkuje szybszym nagrzewaniem.

Wtedy własnie wiecej pali przez co sie szybciej grzeje :wink:

cytując dalej...
seb_jag ARL napisał(a):nie grzeje się szybciej przez większe spalanie, tylko pali więcej z powodu cięższej pracy (co skutkuje szybszym rozgrzewaniem się)

Marcinxxx napisał(a):Ok jak wiesz lepiej ja wiem swoje :mrgreen: Może ktoś inny sie wypowie na ten temat :twisted:

seb_jag ARL, silnik wykonuje większą pracę -> więcej pali -> szybciej się nagrzewa. Marcinxxx ma rację. Dla potwierdzenia napiszę, że to właśnie z paliwa (z ON) silnik czerpie ciepło, stąd większe prędkości, obciążenia itd. skutkują większym spalaniem (więcej siły i ciepła jest wytwarzane) i silnik szybciej się nagrzewa. Stąd też rada, aby nagrzewać auto podczas jazdy, bo o wiele szybciej się nagrzeje jadąc i spalając 6-7 l/100km/h niż podczas postoju spalając ~0.6l/h. Przeliczając spalanie l/100kmh wychodzi, że jadąc średnio 50km/h i spalając 6l/100km wychodzi ~3l/h, czyli 4-5 razy więcej niż podczas postoju.

rafalus_ss, sądzę, że nie ma większego znaczenia czy VP, PD czy CR w czasie nagrzewania. Dogrzewanie elektryczne imho powinieneś mieć w diesel'u. Po czym mechanik poznał, że tego nie ma?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez seb_jag ARL » 29 grudnia 2012, 11:01

[quote="swierg"]
seb_jag ARL, silnik wykonuje większą pracę -> więcej pali -> szybciej się nagrzewa.
czyli dokładnie to co napisałem :) ciężej pracuje-więcej pali-szybciej się nagrzewa :)
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez rafalus_ss » 29 grudnia 2012, 19:38

Na rurce cieczy brak 3 charakterystycznych świec w skodzie z ASV są. Mam 2 auta jeżdżę nimi na zmianę w skodzie szybciej sie nagrzewa silnik mimo odcietego Egra.
Jak sprawdzić czy jest ten podgrzewacz elek?
Zobacz Profil
rafalus_ss
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 3 października 2012, 17:01
Auto: Leon 1P

Re: Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez swierg » 29 grudnia 2012, 23:44

seb_jag ARL, napisałeś:
seb_jag ARL napisał(a):nie grzeje się szybciej przez większe spalanie

czyli trochę bez sensu. Druga część zdania (nie zacytowana w tym poście) jest już ok imho.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez Zakrzak3 » 16 listopada 2013, 15:10

Odgrzeję temat bo mam podobny problem a chyba nie ma sensu zakładać nowego.

W moim BKC od kiedy zaczęło robić się zimniej na dworzu tj. temp. schodzi do ok. 4stopni mam problem dogrzaniem sie silnika. Jadac nagrzewa się po ok. 10km z wyłączonym ogrzewaniem. Gdy włączę nawiew silnik ma już wielkie problemy żeby załapał 90*, a gdy stanę w korku to temperatura jeszcze schodzi w dół. Podejrzewam termostat ale dla pewności wolę się zapytac bo dziwi mnie to chłodzenie się silnika w korku. Oprócz termostatu, może to być też czujnik temperatury ale czy może coś jeszcze? Nie wiem czy to istotne ale mam też problem z odpalaniem na ciepłym silniku (oczywiscie jeśli się w ogóle nagrzeje). Dłużej kręci i czasem potrafi zatrzęsnąć całym samochodem, po rozgrzaniu dostaje też czasem delikatnych drgań na biegu jałowym. Wyczytałem, że podobno zmiana map u tunera rozwiązuje ten problem ale jesli ktoś wie inną teorię to proszę o wypowiedzenie się.
Dodam też, że Leon został sprowadzony z Włoch bo słyszałem, że na różne kraje były montowane różne termostaty z innymi temp. otwarcia.
Zobacz Profil
Zakrzak3
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 22 września 2013, 23:23
Auto: Leon 2
Silnik: BKC 1.9

Re: Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez Pandix » 20 listopada 2013, 23:36

Jeśli chodzi o temp. nie pomogę Ci. Ale masz rację z tym odpalaniem , pomaga wgranie nowej mapki przez tunera. Zmienia dawkę podania paliwa na ciepłym. co do drgań u mnie było to sprzęgło ( rolka) przy alternatorze powoli się zacierało :) sprawdź pod prostownikiem czy akumulator jest doładowany dobrze , u mnie nie był zawsze do konca doladowany. Po tej wymianie udało się.
Zobacz Profil
Pandix
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 16 października 2013, 19:10
Auto: Seat Leon II 1.9TDI
Silnik: BKC 1.9

Re: Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez MARCIN38 » 11 stycznia 2016, 08:21

Silnik ahf zaślepiony egr dlugo się nagrzewa dodam że jak zlapie 90° to po chwili opada o jedną kreskę. To przez termostat czy czujnik tak się dzieje. Dodam że przy -10 wcale nie dochodzi do 90 a mam do pracy 20km.
Zobacz Profil
MARCIN38
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 17 listopada 2014, 21:10
Auto: seat leon
Silnik: AHF 1.9

Re: Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez Haszeer » 11 stycznia 2016, 10:26

ja gdy załozyłem zderzak z pakietu MS DESIGN (wieksze chlodzenie silnika bo wieksze wloty) silnik nie moze w ta zime osiagnac temp. 90', maxymalna to byla 83' (w lato jednak nie ma z tym problemu bo silnik osiaga temp robocza ze wzgledu na wyzsze temp na zewnatrz) jednak przechodzac do tego co zrobilem. wykonałem atrapke/zaślepke w miejscu grilla i teraz osiaga 89' jest to lepszy wynik i silnik niewiele szybciej łapie temp. Pare FOTEK jak to wyglada (nie widać prawie wcale tego tylko jak sie stanie przed autem w odległosci jakichś 3m)
1)
Obrazek
2)
Obrazek
3)
Obrazek
a tu co jest potrzebne :) (płyta ktora tam leży nie jest potrzebna ponieważ gruba tektura wystarczyła, poczatkowo miała służyć ona jako szablon)
1)grill
2)tektura/karton
3)czarna folia samoprzylepna
i jeszcze 6 ziperków aby atrapke przyczepic do grila
Obrazek
Obrazek
Cichy Leon by Haszeer
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Haszeer
Sport
Sport
 
Posty: 823
Dołączył(a): 10 marca 2015, 07:03
Lokalizacja: -KMI-
Auto: LEON 1P
Silnik: BKC 1.9

Re: Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez leroy » 12 stycznia 2016, 11:57

Ja mam ASV i grzeje sie masakrycznie długo jak go nie przegonie ;/ w lecie miałem walniętą uszczelkę, przy tej okazji wymieniłem połowę eksploatowalnych części koło silnika, w tym termostat bo myślałem że jest przewiercony czy coś, był dobry, teraz jest nowy, dalej tak jest. ale jak mu dam po 2-4 km po gazie to szybko ciepełko leci. Te silniki się długo grzeją, Brat ma WV Golf 5 i moment łapie temperaturkę do 90, ale tam pompowtrysk i inna konstrukcja.
Zobacz Profil
leroy
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 marca 2015, 19:02
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości