Strona 1 z 2

BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 3 stycznia 2013, 23:39
przez zukiero
Cześć

Kupiłem leona 2 FR (170KM) z silnikiem BMN i już zaczynam żałować. Poza turbo, które od razu oddałem do regeneracji i zapewnieniach w seacie w Bydgoszczy, że wszystko jest w 100% ok po ok. 2 miesiącach padł kolektor ssący.

Nigdzie nie mogę go namierzyć... W moim seacie nie mają, ale mogą zamówić za 1700zł, na allegro, ani w autolandzie, interpartsach nie ma ani jednego egzemplarza.

Macie jakieś pomysły gdzie mogę go dorwać?

Wcześniej miałem ibize też się sypała i to chyba ostatni raz kiedy zdecydowałem się na seata.


pozdrawiam.

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 4 stycznia 2013, 12:06
przez leem
Szukaj używkę, zamiennika raczej nie znajdziesz nigdzie.

zukiero napisał(a):Wcześniej miałem ibize też się sypała i to chyba ostatni raz kiedy zdecydowałem się na seata.


Chyba kupujesz auta w takim stanie skoro się tak sypią, lub tak o nie dbasz...

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 4 stycznia 2013, 12:16
przez jarcyn
zukiero napisał(a):Wcześniej miałem ibize też się sypała i to chyba ostatni raz kiedy zdecydowałem się na seata.


widocznie masz pecha albo kiepsko znasz sie na autach - lepiej może weż jakiegoś fachowca od mechaniki i blacharki to doradza i pomogą w zakupie dobrego egzemplarza :D

powracajac do tematu to szukaj używki

powodzenia

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 4 stycznia 2013, 12:19
przez miroA3
jest juz taki temat na tym forum, warto szukac : http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?p=316004

te kolektory sie rozszczelniaja i teoretycznie nie da sie ich robic

03g 129 711 G ap, as , AF chyba tez

poza tym nie szukasz do SEATA, a do calej grupy VAG, silnik 2.0tdi 16V

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 4 stycznia 2013, 13:29
przez zukiero
Dziękuję za odpowiedzi.
"AF" niestety nie pasują.

Nie jestem super ekspertem od samochodów, ale na pewno nie totalnym laikiem. Wiem jak dbać o auto, a problemy z Ibizą były na tyle ciekawe, że w ASO w Olsztynie nie mieli pojęcia co jej dolega przez długi czas.

Udało mi się namierzyć używkę, za 450 jest mój i mam nadzieję, że wyśle mi tym razem prawidłowy...

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 5 stycznia 2013, 11:08
przez Misiek
zukiero napisał(a): do regeneracji i zapewnieniach w seacie w Bydgoszczy

zukiero napisał(a):W moim seacie nie mają, ale mogą zamówić za 1700zł

zukiero napisał(a):problemy z Ibizą były na tyle ciekawe, że w ASO w Olsztynie nie mieli pojęcia co jej dolega przez długi czas

Bo w ASO auta się nie naprawia!!! Ceny chore a jakość usług pozostawia wiele do życzenia :roll:

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 9 stycznia 2013, 11:07
przez zukiero
misiek_t napisał(a):
zukiero napisał(a): do regeneracji i zapewnieniach w seacie w Bydgoszczy

zukiero napisał(a):W moim seacie nie mają, ale mogą zamówić za 1700zł

zukiero napisał(a):problemy z Ibizą były na tyle ciekawe, że w ASO w Olsztynie nie mieli pojęcia co jej dolega przez długi czas

Bo w ASO auta się nie naprawia!!! Ceny chore a jakość usług pozostawia wiele do życzenia :roll:



Absolutnie nie naprawiam tam auta, ale jak nigdzie nie mogę złapać jakiejś części to dzwonię do ASO.

Nigdy auta tam też nie naprawiałem, a przy kupnie drugiego samochodu ówczesny właściciel sam zapłacił za przegląd w ASO. Pomyślałem "gdzie jak nie tutaj?". No i okazało się że to banda baranów, która nie nie ma nawet pojęcia kiedy turbo jest do regeneracji, a kiedy nie.

Mam jeszcze problem polegający na tym, że przy ostrym skręcie (np. na rondzie) czuję drżenie i odgłos jakby koła ocierały o nadkole, ale gdzieś już na forum się na to natknąłem, więc mocniej poszperam i powinienem znaleźć przyczynę.


pozdrawiam

-- 9 stycznia 2013, 11:07 --

Nie ukrywam, że zaczyna mnie to już męczyć. Od założenia tematu dostałem 3 kolektory i wszystkie miały połamane przepustnice. Ogólnie wraki w stanie agonalnym, jeszcze gorszym niż mój. Allegro obdzwonione. W Seacie chcą 2400. Czy macie może jakieś sugestie, propozycje gdzie mógłbym jeszcze poszukać? Przebitka cenowa miedzy używkami a nowymi jest bardzo wyraźna, dlatego chciałbym wykorzystać wszystkie możliwości.

Jutro mój znajomy jedzie na giełdę do Poznania, może tam uda się coś namierzyć. Jeśli ktokolwiek z was posiada jakieś informacje na temat plastikowego kolektora do silnika 2.0 TDI (170KM) o oznaczeniu BMN byłbym bardzo wdzięczny.


Pozdrawiam

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 9 stycznia 2013, 12:27
przez mlody bbm
odezwij sie na priva, dam Ci namiar na goscia ze Zgorzelca, ja placilem za nowke cos kolo 1400 pln...

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 11 stycznia 2013, 13:22
przez adiegoo
bielsko- biala/ jasienica, ja tam zakupiłem kolektor. nawet w dobrej cenie.

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 17 stycznia 2013, 23:32
przez zukiero
Ok Panowie, bo trochę ta sprawa mnie już męczy. Łącznie 6 kolektorów okazało się złych. Czy znacie miejsce, gdzie kupię kolektor do w/w silnika za mniej niż 2 tys zł?

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 18 stycznia 2013, 00:13
przez noktoto
zukiero napisał(a):Czy znacie miejsce, gdzie kupię kolektor do w/w silnika za mniej niż 2 tys zł?

Pewnie w każdym przyzwoitym ASO VW Skody czy Seata.

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 18 stycznia 2013, 00:41
przez zukiero
noktoto napisał(a):
zukiero napisał(a):Czy znacie miejsce, gdzie kupię kolektor do w/w silnika za mniej niż 2 tys zł?

Pewnie w każdym przyzwoitym ASO VW Skody czy Seata.


ASO Seata i VW w Olsztynie chcą powyżej 2k.

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 18 stycznia 2013, 00:50
przez noktoto
Zadzwoń do ASO Maran w Warszawie, nie zdziwię się jeśli będą w stanie lepszą cenę zaoferować.

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 18 stycznia 2013, 00:54
przez wiechec89
Dziwne bo na stronie Seata cena wygląda następująco:
03G129711G, 03G129711AR 1 775.66 zł
Spróbuj w innym ASO Seata widocznie tam gdzie pytałeś doliczają sobie jakąś marzże.

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 18 stycznia 2013, 16:31
przez Piotrek_tdi
Jeżeli potrzebujesz to podaj numer części na PW,coś może uda się zalatwić taniej :wink:

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 18 lutego 2013, 15:43
przez zukiero
Ponawiam prośbę:
ktokolwiek widział, ktokolwiek wie skąd mogę dostać taki kolektor- będę wdzięczny, bo 2 miesiące to dużo za długo...

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 18 lutego 2013, 15:45
przez grzybek
zukiero, z czystej ciekawosci: jakie sa objawy padnietego kolektora ssacego ?

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 18 lutego 2013, 17:32
przez marcus415
grzybek napisał(a):jakie sa objawy padnietego kolektora ssacego ?

Stawiam ze notlauf i blad o za niskim cisnieniu doladowania.

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 25 lutego 2013, 00:01
przez zukiero
marcus415 napisał(a):
grzybek napisał(a):jakie sa objawy padnietego kolektora ssacego ?

Stawiam ze notlauf i blad o za niskim cisnieniu doladowania.


Błędu nie widziałem, ale auto niemiłosiernie się trzęsło, raz mi nawet zgasło. Mam nadzieję, że te plastikowe badziewie z przepustnic nie uszkodziło mi również zaworów.

Niestety nie uda mi się chyba oszczędzić na kolektorze i będę zmuszony kupić nowy. Aż scyzoryk mi się w kieszeni otwiera jak sobie pomyślę o głupocie inżynierów, którzy zaprojektowali taką część w dodatku z plastiku. No ale inżynierowie Seata nie pierwszy raz już mnie zaskoczyli swoją głupotą.


Mam jeszcze jedno pytanie do znających temat:

http://allegro.pl/oryginalny-kolektor-s ... 88137.html

Napisali tu, że z powodzeniem można montować taki kolektor przez przepustnic. Osobiście bałbym się coś takiego zrobić, a ich obecność wydaje mi się niezbędna do prawidłowego działania silnika. Czy ktoś z Was ma na ten temat wyrobione zdanie?


Pozdrawiam

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 25 lutego 2013, 14:17
przez marcus415
zukiero napisał(a): No ale inżynierowie Seata nie pierwszy raz już mnie zaskoczyli swoją głupotą.

To nie inzynierowie Seata tylko VW maja takie pomysly, a dokladniej ksiegowi, bo tu wszystko chodzi o koszty produkcji.

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 18 marca 2013, 11:17
przez stefdeath
zukiero napisał(a):
marcus415 napisał(a):
grzybek napisał(a):jakie sa objawy padnietego kolektora ssacego ?

Stawiam ze notlauf i blad o za niskim cisnieniu doladowania.


Błędu nie widziałem, ale auto niemiłosiernie się trzęsło, raz mi nawet zgasło. Mam nadzieję, że te plastikowe badziewie z przepustnic nie uszkodziło mi również zaworów.

Niestety nie uda mi się chyba oszczędzić na kolektorze i będę zmuszony kupić nowy. Aż scyzoryk mi się w kieszeni otwiera jak sobie pomyślę o głupocie inżynierów, którzy zaprojektowali taką część w dodatku z plastiku. No ale inżynierowie Seata nie pierwszy raz już mnie zaskoczyli swoją głupotą.


Mam jeszcze jedno pytanie do znających temat:

http://allegro.pl/oryginalny-kolektor-s ... 88137.html

Napisali tu, że z powodzeniem można montować taki kolektor przez przepustnic. Osobiście bałbym się coś takiego zrobić, a ich obecność wydaje mi się niezbędna do prawidłowego działania silnika. Czy ktoś z Was ma na ten temat wyrobione zdanie?
Pozdrawiam


Zadzwoń do jakiegoś tunera - np Diagtronik w Warszawie - w silnikach CR te klapki w kolektorze da się programowo wyłączyć
http://www.diagtronik.pl/chiptuning/ind ... 2.0-tdi-cr
może u Ciebie jest tak samo - te klapki to tylko ekologiczny badziew, który nie ma większego wpływu na pracę silnika.

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 8 listopada 2013, 08:03
przez Axee
Odswieze troche temat, aby bylo dla potomnych posiadajacych FRke z silnikiem BMN...

Kolektor dolotowy w 2.0TDI 170KM o oznaczeniu BMN jest zazwyczaj plastikowy i ma nr 03G129711AF (...siedemset jedenascie AF), co zamienilo sie jako czesc serwisowa na 03G129711AP, natepnie na 03G129711AS. Nowy w ASO VW to okolo 25oo pln !!
Ow kolektor posiada system klapek/przepustnic na co drugim kanale dolotowym. Jest to czesc ekologicznego systemu zawirowywania powietrza w cylindrze. Dziala on przy malych obciazeniach i na biegu jalowym.
Klapki znajduja sie na wspolnej osi wyprowadzonej z boku kolektrora, zakonczonej dzwignia, do ktorej podpiety jest silownik podcisnieniowy.
Na skutek slabej i plastikowej konstrukcji tegoz patentu, wczesniej czy pozniej ulega on uszkodzeniu.
Najczesciej klapki na tyle sie scieraja, ze oska wyjezdza w bok, tworzac dziure na lozyskowaniu koncowym, tworzac dziury pomiedzy poszczegolnymi kanalami, koncowka silownika moze sie urywac, a dzwignia i klapki pozostaja w polozeniu zamknietym, na klapkach osadza sie sadza z egra, powodujac ich zatarcie i zablokowanie 4 z 8 kanalow ssacych, oska/klapki sie urywaja itp.
Poprzez wytworzana dziure ucieka powietrze z dolotu, najczesciej wyrzuca je z olejem z rur turbo lub z sadza z egra.
Dziura powoduje nieszczelnosc w dolocie, o ile jest jeszcze mala nie ma objawow w postaci bledow, jak juz jest wieksza nastepuja bledy typu 008825 - Leak in Air Intake System P2279 - 006 - Short to Plus - Intermittent oraz notlauf.
Przymkniete klapki powoduja utrate mocy mniej odczuwalna na mniejszych obrotach, a wiecej na wyzszych.
Auto moze dymic powyzej 3000obrotow, moze rowniez relatywnie wzrosnac spalanie. W skrajnych przypadkach moc drastycznie spada w calym zakresie obrotow. Moze byc odczuwalny swist przy przyspieszaniu pomiedzy 2000-3000obrotow.
Jako, ze kupienie uzywanego plastikowego kolektora ssacego z BMN'a (kolektor ten wystepuje rowniez w silnikach BUY, BMR, BUZ, BMA, BKP) i na dodatek w pelni sprawnego graniczy z cudem, a i tak wczesniej czy pozniej znow sie zepsuje mozna zastapic go ponizszym rozwiazaniem.

Nalezy zakupic plastikowy kolektor ssacy z silnika 2.0TDI 140KM o oznaczeniu BKD, ow kolektor ma numer 03G129713AF (...siedemset trzynascie AF). Koszt sprawnej uzywki to ok. 150pln, do tego nowa uszczelke pod kolektor ssacy (03G129717C ok. 50pln w ASO) i pomiedzy kolektor, a klape gaszaca (03G131547C ok. 26pln w ASO).
Demontujemy stary kolektor ssacy z niesparwnym systemem klapek, oraz silownik.
Aby zdemontowac kolektor nalezy odpiac rure dolotowa do egra, odkrecic zawor egr i klape gaszaca, gdyz jedna sruba mocujaca kolektor jest w dziurze dolotowej, tam gdzie przykrecony jest egr z klapa gaszaca. Kolektor jest zamocowany na 10 srub, 5 dlugich gornych i 5 krotkich dolnych, na dodatek sruby ktore mocuja dodatkowo uchwyty maja wieksze glowki, nalezy zwrocic na to uwage.
Demontujemy wezyki podcisnienia od krzyzaka rozgaleziajacego (wzdluz przewodow alu paliwowych) do zaworka elektrycznego, i od zaworka do silownika. Koniecznie zaslepiamy pozostaly po sciagnieciu wezyka otwor w krzyzaku rozgaleziajacym podcisnienie jakas szczelna zatyczka (np. kawalkiem wezyka z kulka w srodku). Montujemy nowy kolektor ssacy bez systemu klapek. Montujemy niepodpiety podcisnieniowo zaworek sterujacy i polaczamy do niego wtyczke elektryczna (w ten wsposob unikniemy bledu od niepodlaczonego zaworka).
Przy okazji nalezy oczyscic z nagaru/sadzy/oleju zawor egr i klape gaszaca np. nitrem lub preparatem do czyszczenia przepustnic (uszczelka pomiedzy nimi ma nr N 90978701, koszt ok. 10pln w ASO). Warto rowniez wymienic oring na rurze dolotowej z turbo do egra (nr 3C0145117F, ok. 17pln w ASO).

Po takim zabiegu wszystko gra, auto znow idzie jak wsciekle!

Pozdro Ax!

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 22 listopada 2013, 10:25
przez zielek
Pytanie do ciebie Axee bo widze, że jesteś w temacie, u mnie przy tej dźwigni poci się gdzieś od przebiegu 80-90tys., teraz mam 145tys. Żadnych objawów utraty mocy, kopcenia, szarpania itp nie zauważyłem. Jest sens przy tym dłubać czy jezdzić dalej? Grozi to urwaniem jednej z klap i załatwieniem silnika, bo tak ktoś pisał na którymś forum, lub innymi konsekwencjami?

Przy wymianie na kolektor z BKD ten czujnik i zawór pociągający dźwignie idzie zamontować jak w oryginale czy trzeba go gdzieś podczepić?

Z góry dziękuje za pomoc

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 22 listopada 2013, 11:52
przez grzybek
zielek, wymieniaj póki czas !

jak to sie wszystko rozszczelni to bedzie komedia

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 26 listopada 2013, 08:21
przez zielek
nic konkretnie nie napisałeś, poci się od 50tys i tak jak pisałem żadnej komedii nie zaobserwowałem....

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 26 listopada 2013, 16:33
przez Axee
zielek napisał(a):Pytanie do ciebie Axee bo widze, że jesteś w temacie, u mnie przy tej dźwigni poci się gdzieś od przebiegu 80-90tys., teraz mam 145tys. Żadnych objawów utraty mocy, kopcenia, szarpania itp nie zauważyłem. Jest sens przy tym dłubać czy jezdzić dalej? Grozi to urwaniem jednej z klap i załatwieniem silnika, bo tak ktoś pisał na którymś forum, lub innymi konsekwencjami?

Przy wymianie na kolektor z BKD ten czujnik i zawór pociągający dźwignie idzie zamontować jak w oryginale czy trzeba go gdzieś podczepić?

Z góry dziękuje za pomoc


U mnie tak sie to wyrobilo, ze cala oska wyjechala w bok (w strone rozrzadu), koncowka silownika sie urwala, i klapy prawdopodobnie sie przymknely na 4 z 8 kanalow, na poczatku plulo tylko olejem, pozniej sadza. Ogolnie jezdzac nie zauwazylem strat mocy, jedynie wzmozone dymienie powyzej 3000obr, ale bedac na hamowni umarlo 10KM, i to mnie zainteresowalo, wiec stwierdzilem, ze nadszedl czas na kolektor. Po wymianie kolektora na ten z BKD stado koni powrocilo.

Przy wymianie kolektora na ten z BKD, silownik pneumatyczny razem z mocowaniem usuwasz, nie jest potrzebny bo nie ma czym sterowac, usuwasz rownie wezyki od czwornika nad vacuumpompa do zaworka elektropneumatycznego, i od zaworka do silownika. Wyjscie w krzyzaku nalezy zaslepic, aby nie uciekalo podcisnienie. Zaworek eletropneumatyczny pozostawiasz z podlaczonym tylko kablem elektrycznym, aby nie generowalo bledu. Mozesz pozostawic rowniez ten wezyk wzduz rurek paliwowych i zaslepic wyjscie podcisnienia z zaworka do silownika podcisnieniowego.Zaworek ten jest przyczepiony do mocowania przykreconego srubami trzymajacymi kolektor. Wiec nic nie trzeba kombinowac, zostaje jak w oryginale zamocowany.

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 4 grudnia 2013, 21:41
przez zielek
dziękuje za pomoc

-- 4 grudnia 2013, 22:41 --

Witam

Jestem wlaśnie po wymianie kolektora wg instrukcji Axee na BKD. Kolektor zakupiłem używany, został dokładnie wyczyszczony, przy okazji wyczyszczony EGR (o dziwo nie był mocno zasyfiony). Stan klap u mnie, luzy we wszystkich możliwych kierunkach, zalepione nagarem, troche się ruszały, plastikowe prowadnice ośki powychodziły z kolektora, przesuwały się na osi w kanałach dolotowych jak na liczydle i najlepsze dwie klapy ułamane tzn. brakuje ok.1/3, spłonęły prawdopodobnie w silniku, są plastikowe oczywiście :-)
Zmontowane u mnie jak w oryginale tzn. nie usuwałem żadnych przewodów, siłownik pneumatyczny z dźwignią również zamontowany, po prostu nie podłączona dźwignia bo nie ma do czego jak się spojrzy oryginał. Złożone na nowych uszczelkach, oringach.
Sama wymiana stosunkowo groszowa sprawa, warto nie czekać i wywalić te klapy, nic dobrego wierzcie mi. Po tym zabiegu samochód dostał nowe płuca, ciężko będzie ocenić osiągi bo przyszła zima. Największy plus brak kosztownych kłopotów na przyszłość.
Dziękuje jeszcze raz za pomoc.

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 5 grudnia 2013, 09:21
przez lukasz87
Również potwierdzam. Wymieniać tylko na aluminiowy kolektor od BKD :)

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 24 lutego 2014, 19:46
przez tomo_git
Witam.

Jestem zainteresowany wymianą kolektora ssącego z BMN na BKD według instrukcji AXEE.
Mam pytanie.
Widzę, że upłynęło trochę czasu od waszych wymian na ten kolektor.
Czy macie jakieś problemy poprzez wymianę na kolektor BKD (aluminiowy)?

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 24 lutego 2014, 20:12
przez grzybek
tomo_git, a o jakich problemach Ty mowisz?

problemy raczej jak juz są to z kolektorem BMN-a

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 24 lutego 2014, 20:20
przez krystian_j
Cześć co prawda ja zmieniałem na plastikowy a nie aluminium ale mam zrobione na tej modyfikacji ok 1k km i żadnych problemów na komputerze również czysto.

ps. Śmieszna sytuacja po dwóch dniach od wymiany zauważyłem że silnik niezależenie od tego czy ciepły czy zimny wchodził na 1000 obr/min. W pierwszej kolejności myślałem DPF wypala się przymusowo ale po trzech dniach takiej jazdy dopiero powiązałem sprawę z wymianą kolektora patrzę pod osłonę a tam wisi luźna wtyczka od alternatora. Po podpięciu wszystko jest OK. Więc przestroga przy składaniu wszystkiego do kupy sprawdźcie trzy razy wszystko jeszcze raz żeby nie było kuku. :-)

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 24 lutego 2014, 20:28
przez tomo_git
Czyli polecacie wymianę kolektora BMN na kolektor BKD (plastikowy)?

Mam pytanie. Czy uszkodzone klapy w kolektorze mogę być przyczyną dymienia z zapachem nieprzepalonego paliwa?
Oleju w silniku nie ubywa.

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 25 lutego 2014, 13:48
przez esteaen
krystian_j napisał(a):Cześć co prawda ja zmieniałem na plastikowy a nie aluminium ale mam zrobione na tej modyfikacji ok 1k km i żadnych problemów na komputerze również czysto.

ps. Śmieszna sytuacja po dwóch dniach od wymiany zauważyłem że silnik niezależenie od tego czy ciepły czy zimny wchodził na 1000 obr/min. W pierwszej kolejności myślałem DPF wypala się przymusowo ale po trzech dniach takiej jazdy dopiero powiązałem sprawę z wymianą kolektora patrzę pod osłonę a tam wisi luźna wtyczka od alternatora. Po podpięciu wszystko jest OK. Więc przestroga przy składaniu wszystkiego do kupy sprawdźcie trzy razy wszystko jeszcze raz żeby nie było kuku. :-)


Kolego czy to na pewno tylko wtyczka alternatora, nie powrócił problem? Pytam bo borykam się w właśnie z takim problemem już od dłuższego czasu i nikt nie potrafił mi tego ogarnąć. Niezależnie zimny, czy ciepły właśnie rosną mi obroty do 1000 i zaczyna wtedy kopcić na niebiesko (wpieprza olej aż trzeba dolewać), potem zapala się DPF (chociaż usunięty fizycznie i program). Po jakimś czasie DPF gaśnie, wszystko wraca do normy i nie bierze oleju ani kropli! Witki mi opadają, co jest z tym autem? Chyba będę musiał podjechać do tunera, ale mi nie po drodze ciągle...
PS. kolektor wymieniony dopiero co na alu z BKD i wszystko w porządku ;) ( oryginał BMN rzygał sadzą i olejem na rozrząd)
pozdrawiam

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 25 lutego 2014, 14:33
przez tomo_git
Ja dzisiaj wymieniam kolektor na BKD plastikowy (bez tych przepustnic jak w BMN).
Zobaczymy czy to było przyczyną kopcenia na wolnych obrotach i niedopalania paliwa.
Przy okazji wymiana oleju i filtrów (oleju i powietrza).

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 25 lutego 2014, 15:42
przez grzybek
dlaczego zmieniacie na BKD plastikowy a nie alu ?

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 25 lutego 2014, 15:48
przez tomo_git
Tak mi doradził gość, który to sprzedawał.
Car Express koło Brwinowa.
Podobno zamontował około 50 sztuk i nic się nie dzieje. Pojeździmy, zobaczymy. Aluminium bardziej trwałe ale to już następnym razem, jak będzie trzeba zmienić.

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 26 lutego 2014, 13:09
przez krystian_j
esteaen napisał(a):
krystian_j napisał(a):Cześć co prawda ja zmieniałem na plastikowy a nie aluminium ale mam zrobione na tej modyfikacji ok 1k km i żadnych problemów na komputerze również czysto.

ps. Śmieszna sytuacja po dwóch dniach od wymiany zauważyłem że silnik niezależenie od tego czy ciepły czy zimny wchodził na 1000 obr/min. W pierwszej kolejności myślałem DPF wypala się przymusowo ale po trzech dniach takiej jazdy dopiero powiązałem sprawę z wymianą kolektora patrzę pod osłonę a tam wisi luźna wtyczka od alternatora. Po podpięciu wszystko jest OK. Więc przestroga przy składaniu wszystkiego do kupy sprawdźcie trzy razy wszystko jeszcze raz żeby nie było kuku. :-)


Kolego czy to na pewno tylko wtyczka alternatora, nie powrócił problem? Pytam bo borykam się w właśnie z takim problemem już od dłuższego czasu i nikt nie potrafił mi tego ogarnąć. Niezależnie zimny, czy ciepły właśnie rosną mi obroty do 1000 i zaczyna wtedy kopcić na niebiesko (wpieprza olej aż trzeba dolewać), potem zapala się DPF (chociaż usunięty fizycznie i program). Po jakimś czasie DPF gaśnie, wszystko wraca do normy i nie bierze oleju ani kropli! Witki mi opadają, co jest z tym autem? Chyba będę musiał podjechać do tunera, ale mi nie po drodze ciągle...
PS. kolektor wymieniony dopiero co na alu z BKD i wszystko w porządku ;) ( oryginał BMN rzygał sadzą i olejem na rozrząd)
pozdrawiam


Tak to była tylko wtyczka. Pewności nabrałem po podłączeniu po jakimś czasie VCDSa i pokazał błąd alternatora. Po wykasowaniu błąd nie powrócił.

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 1 września 2014, 19:09
przez tonk01
Witam.
Mam pytanie czy mogę zastąpić kolektor plastikowy na aluminowy? Oznaczenia obecnego to 03G129711AF a aluminowy 03G129713H.
Rozmawiałem ze znanym nam forumowiczem, ale dla pewności jeszcze przed zakupem chciałbym sie upewnić :wink:

Pacjent 2.0tdi BMN

POZDRAWIAM

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 1 września 2014, 19:51
przez grzybek
tonk01, taki kolektor mam u siebie i działa

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 5 września 2014, 08:19
przez tonk01
Jakieś dodatkowe przeróbki były potrzebne?

-- 5 września 2014, 09:19 --

Kolektor założnony- dzięki za pomoc.Pozdrav!

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 30 października 2014, 23:27
przez Nastar
No to i pora na mnie...Z tym, że pacjentem jest Octavia z sercem typu BMN... Tylko się upewniam: alu kolektor od BKD powinien załatwić temat wycieków jak również profilaktykę odpadających klap ?

Po podanym wcześniej w tym wątku numerze wyszło mi też to: http://allegro.pl/seat-vw-audi-kolektor ... 44569.html

W opisie, że to BMN. Jak poznać po zdjęciu czy to jest BKD czy BMN ? Chyba, ze alu nie występowały w BMN-ach ? Nie mam pojęcia...

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 31 października 2014, 01:04
przez Axee
Nastar, ten na zdjęciu jest z audi bre lub 2006 bmna ale alu, potrzebna jest do niego inna uszczelka. Swoja droga nieźle wytrawiony dimmerem, czego to się nie robi juz by sprzedać towar. Trochę mniej wyczyszczone można kupić za polowe tej kwoty (100), patrz żeby miał silownik w komplecie.

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 31 października 2014, 08:36
przez Nastar
To lepiej szukać innego czy brać ten i szukać innej uszczelki ? Rozumiem, że wszystkie metalowe są bez feralnych klapek ?
BTW - słyszałem opinię, że po zamontowaniu kolektora bez klapek należy wyłączyć ich obsługę w ECU. Prawda to ?

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 31 października 2014, 17:47
przez krystian_j
Nie trzeba wyłączać poczytaj kilka postów wyżej wystarczy zaślepić wężyk od podciśnienia. Nie lepiej założyć kolektor bez klapek zawirowujących i mieć spokój. Zrobiłem tak u siebie i żadnych problemów od lutego.

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 1 listopada 2014, 23:02
przez Nastar
Rozumiem. Tak też zrobię.

Dzięki za podpowiedzi.

Aha - jeszcze jedno. Czy uchwyty mocowania plastikowej pokrywy silnika pasują ?

-- 2 lis 2014, o 00:02 --

Axee napisał(a):Przy wymianie kolektora na ten z BKD, silownik pneumatyczny razem z mocowaniem usuwasz, nie jest potrzebny bo nie ma czym sterowac,


Axee napisał(a):Trochę mniej wyczyszczone można kupić za polowe tej kwoty (100), patrz żeby miał silownik w komplecie.


To jak to jest z tym siłownikiem w końcu ? Skoro go nie potrzeba to po co mam go szukać w komplecie ?

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 2 listopada 2014, 20:11
przez krystian_j
Jak znajdziesz kolektor bez klap to nie ma on również siłownika. Wybór należy do Ciebie jak nadal chcesz mieć klapy (i kiedyś nieszczelność na siłowniku) to szukaj takiego kolektora który ma siłownik i klapy.

Kolega tylko tłumaczył że za mniejszą kwotę można również kupić kolektor aluminiowy z siłownikiem ale nie tak wypucowany jak z aukcji którą znalazłeś.

Nie wiem o jakie dokładnie Ci chodzi uchwyty, ale jak o te które trzymają ozdobny plastik pokrywy silnika (zdjęcie)
Obrazek
to ja u siebie musiałem wykręcić takie plastikowe "kołki" ze starego kolektora i wkręcić w nowy, otwory montażowe są w obu kolektorach.
Kołek o którym mówię na fotce poniżej
Obrazek

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 2 listopada 2014, 21:05
przez Nastar
Mam zamiar właśnie wywalić swój oryginalny kolektor plastikowy z klapami i zastąpić go metalowym. Przy okazji pozbyć się tych cholernych klapek. Rozumiem więc, że szukam kolektora bez siłownika czyli bez klapek ?
Zmyliły mnie wpisy o siłowniku... Skoro jest on w komplecie niektórych kolektorów na Allegro to znaczy, że są tam też klapy ? Czy służy on też do czegoś innego ? Nie znam jego budowy więc pytam.

Wobec tego ten się nada: http://allegro.pl/show_item.php?item=4680258566

albo ten :-) : http://allegro.pl/kolektor-ssacy-golf-v ... 94299.html

Spory rozrzut w cenie... Oba pasują ?

Dzięki za podpowiedź z mocowaniem osłony plastikowej.

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 3 listopada 2014, 00:30
przez Axee
Nastar, są 4 rodzaje kolektorów ssących: 1. Plastikowy z klapkami, 2. Plastikowy bez klepek, 3. Aluminiowy z klapkami, 4. Aluminiowy bez klapek. Kolektory z klapkami maja siłownik na wierzchu lub jego mocowanie w zależności kto co usunął przed sprzedażą. Kolektory bez klapek nie maja siłownika na zewnątrz.
Zasada jest taka, trzeba kupić nowa uszczelke pod kolektor ssący, do kolektora aluminiowego jest uszczelka blaszana, do kolektora plastikowego jest uszczelka gumowa.
Każdy z 4 rodzajów kolektorów spasuje do BMNa, który zalozysz Twoja decyzja, na pewno plastikowy z klapkami odpada, bo sprawnego nie uswiadczycz.

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 28 listopada 2014, 18:06
przez Nastar
Axee, w sumie wyjaśniłeś już wszystko :-) Już moja głowa teraz w tym aby nie kupić przypadkiem metalowego kolektora, z którego ktoś wymontował siłownik pozostawiając nieszczęsne klapki w środku ;-)

Dziękuję za wszelkie porady. Dużo mi to pomogło.

-- 11 lis 2014, o 18:34 --

No to kolektorek aluminiowy już czeka w piwnicy na czyszczenie. Zestaw uszczelek też odebrany z ASO.
Czas zabrać się za robotę.
Macie jakieś praktyczne podpowiedzi w kwestii demontażu i zmiany kolektora ? Widzę tam trochę przewodów idących po nim (paliwo). Jak przeprowadzić samą wymianę aby czegoś nie spieprzyć ? Widzę też, że będę potrzebował nietypowego klucza (spline).

Re: BMN Kolektor Ssący

PostNapisane: 28 listopada 2014, 20:22
przez nastek
Jak poszła wymiana kolego ;)?