Strona 1 z 2
FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
8 stycznia 2013, 15:18
przez lukasz_samcik
Witam mam maly problem z moim Leonem mianowicie samochod mam ok 5 miesiecy i jak zaczely temperatury spadac w okolice 0 stopni pojawily sie male problemy z odpalaniem samochodu co mnie troche dziwi bo nie mowie tu o jakis duzych mrozach tylko doslownie pare kresek ponizej zera. Samochod ma 245tys przebiegu z ksiazka prowadzona caly czas(wczeniej byla prowadzona w serwisie w DE). Zrobilem niedawno rozrusznik bo strasznie wolno krecil i potrzebowal duzo mocy teraz jest juz ok. Moze troche sie poprawilo jednak wyglada to tak ide do samochodu kreci (dluzej niz zwykle ) i probuje lapac ale zeby odpalil musze jeszcze potrzymac chwile. Przed zrobieniem rozrusznika mialem sytuacje ze samochod jezdzony dzien wczesniej na drugi dzien nie mogl odpalic juz przy 9 stopniach ponizej zera dopiero gdy podpialem auto do innego odpalil na dotyk wczesniej jednak krecilem w 5 podejsciach i nic... . Jezdze na paliwie z Orlenu wiec tu raczej nie ma problemu co do filtrow byly wymieniane wszystkie jakies 8tys km wstecz razem z olejem. Myslalem ze moze swiece zarowe bo ja ich nie wymienialem ale mam wrazenie ze problem jakby lezal gdzies zupelnie indziej poniewaz nawet jesli jest na plusie to odpalanie nie jest idealne. Pocieszeniem jest fakt ze nie ma duzych mrozow bo wtedy wydaje mi sie ze juz byloby ciezko odpalic. Jesli cos komus przychodzi do glowy to komentujcie kazda sugestia sie przyda.
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
8 stycznia 2013, 17:07
przez leem
Pasowało by sprawdzić dawkę startową, świece też można przy okazji przejrzeć.
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
8 stycznia 2013, 18:04
przez lukasz_samcik
mozliwe ze i dawka startowa bo jak zapala juz i zgasze od razu to kolejnym razem juz nie ma problemow
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
9 stycznia 2013, 12:31
przez mlody bbm
lukasz_samcik napisał(a):przy 9 stopniach ponizej zera dopiero gdy podpialem auto do innego odpalil na dotyk wczesniej jednak krecilem w 5 podejsciach i nic...
hmmm co masz na mysli piszac: podpiałem? moze wymien sobie akumulator, skoro po "podpieciu" do innego pali na dotyk ?
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
9 stycznia 2013, 13:40
przez pampi
Kolego opcji może być multum...
-świece
-akumulator
-rozrusznik
-oringi na wtryskach
-dawka startowa
-stary filtr paliwa
Ja polecam zrobić takie sprawdzenie. Wyjąć swiecę i dwoma sklejonymi wacikami do uszu sprawdzic czy ropa jest w cylindrze. Zrobić to oczywiscie po dłuższym postoju. Jak będzie to znaczy, ze z pompki ucieka ropa do cylindra. Jak krecisz to znowu musi się układ paliwowy napełnić i dlatego dlugo krecisz. A powiedz jeszcze czy jak odpalasz to jest takie "uuuuuuu" silnik sie męczy czy kręci tak " tudumtudumtudum"...ehh jak tu dźwięk napisać;)
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
9 stycznia 2013, 16:51
przez lukasz_samcik
Kolego mlody bbm co do podpiecia chodzilo mi ze od innego samochodu bo robilem z 5 podejsc i krecilem az sie wyladowywal ale aku jest ok bo za pare minut powracal do zycia i moglem nim krecic ale samochod nie odpalal i wtedy to byl problem jeszcze z rozrusznikiem bo ciezko chodzil teraz juz jest zrobiony jak wyzej napisalem.
Kolego pampi co do odpalania to mam tak ze raczej krece i nie ma tak ze probuje lapac ale nie moze czyli jak to napisales tudumtudum... raczej po prostu kreci czyli "uuuuu" czasami blizej odpalenia moze przez ulamek sekundy jest cos takiego ze jakby zapalil juz ale jezeli puszcze kluczyk to nie zapali tylko wlasnie ten ulamek sekundy dluzej musze potrzymac zeby zalapal do konca.
A o czym swiadcza te 2 opcje przy zapalaniu o ktorych pisales?
-- 9 sty 2013, o 17:51 --
no wiec z calej listy ktora napisales wykluczylbym akumulator i rozrusznik ktory juz zrobilem i poprawa jest ale to nie jest to jak byc powinno...
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
9 stycznia 2013, 18:24
przez pampi
Jak robi uuuu to pewnie paliwo schodzi z pompki. Do wymiany oringi i sprawdzić gniazda pompowtryskiwaczy czy nie popękane (oby nie, bo wtedy problem z głowicą) wymienić oringi wyregulować pompki. Ew można jeszcze przeszlifować gniazda pompowtrysków. Sprawdziłeś na kompie czy wtryski wszystkie mają prawidłowe parametry pracy? Czy nie ma za dużych odchyłów?
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
9 stycznia 2013, 19:24
przez lukasz_samcik
co do wtryskow sprawdzane za pomoca KTS Bosch i byly wszystkie mozna powiedziec idealne bo brat sprawdzal tez na nim w Phaetonie 5.0 Tdi i jemu jeden lal bo bylo widac znaczny odchyl od normy tu nic. Wszystko ok.
-- 9 sty 2013, o 20:24 --
tyle ze ja rozumiem "uuuu" jako ze samochod po prostu kreci rozrusznikiem mam nadzieje ze rozumiemy sie podobnie?
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
9 stycznia 2013, 19:27
przez pampi
Ale to czy nie ucieka paliwo z pompki i praca pompki na vasie to zupełnie inna bajka. Wtrysk może być ok, ale gdzieś dociera powietrze i paliwo zamiast stać w układzie spada do cylindra. BTW to można też sprawdzić pompę czy ma sprawne zawory zwrotne. Założyć po zgaszeniu silnika opaskę na przewody paliwowe i rano zdjąć i odpalić jak odpali od razu to pompa. Ale ja i tak stawiam na te oringi i gniazda.
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
9 stycznia 2013, 20:24
przez lukasz_samcik
a czy z tymi oringami moze miec cos wspolnego praca silnika w sensie ze jakies delikatne drgania czasami? boslyszalem ze BMNy tak maja i nie nalezy sie tym przejmowac. Co do gniazd moze sie myle ale skoro mowisz ze bylyby problemy z glowica to moim zdaniem odpada bo zero ubytkow plynu ani jego zapachu specyficznego w srodku jak to bywa czasami no w sumie nie ma objaw sugerujacych problem z glowica... . Z tego co wszyscy pisali i co wyczytalem w necie pasuja mi tu swiece zarowe, nawet te oringi co mowisz badz to ze cofa sie paliwo, ze pompka nie trzyma na zaworkach zwrotnych w sumie tak jak patrze swoim okiem to najbardziej chyba prawdopodobne bo jesli bylyby swiece to zaraz po odpaleniu i zgaszeniu dalej by palil z marnym skutkiem a on jakby nie mial paliwa na poczatku tak sie zachowuje dopiero jak podejdzie to lapie
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
9 stycznia 2013, 21:38
przez pampi
Oringi nie mają wpływu na drgania tylko na szczelność montażu wtryskiwaczy. Oring można uszkodzić nawet przy jego montażu jak to robi osoba niedoświadczona. Dodatkowo po montażu wtryskiwacza i dociągnięciu śrub trzeba go delikatnie puknąć gumowym młotkiem i jeszcze raz dokręcić, żeby szczelnie siedział. Jeśli chodzi o głowicę to ja nie mówię, że może być problem w miejscu montażu jej na blok tylko przy gniazdach wtryskiwaczy, a tam nie przechodzi płyn chłodniczy czyli nawet jak jest delikatne pęknięcie na gnieździe to nie widać tego po G12. Czaisz? ;D Podepnij pod kompa, jak świeca jakaś jest do dupy to pokaże się błąd świecy jakiś tam Glow Plug itd...potem sprawdz tą pompę tak jak napisałem. Najprościej zablokować węże przy filtrze paliwa. na koniec zostaw sobie te oringi.
Ori zestaw oringów ze szpilkami do pompek+uszczelka pod pokrywę zaworów to jakieś 300-400 zł będzie plus robocizna. Wyeliminuj najpierw te drobniejsze rzeczy. A oringi zostaw na koniec. Chociaż jak robi UUUUU...to obstawiam właśnie to. Aha cała regulacja pompek polega na tym, że wkręcasz pompkę i 270 stopni cofasz. To też jest ważne.
Tak same problemy z tymi klekotami...czas na Pb Turbo

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
9 stycznia 2013, 23:52
przez lukasz_samcik
no dzieki za pomoc na weekend wracam do domu wiec postaram sie cos wykombinowac

a co do klekotow to jest moj 3 z kolei i kazdy jak do tej pory ma to cos co powoduje ze chce nastepnego i w sumie zadnych wiekszych problemow nie mialem a najlepsza narazie byla Laguna <3- zero jakichkolwiek problemow i wydatkow a odpalanie po 3 dniach na ponad 20 stopniowym mrozie to pikus.
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
10 stycznia 2013, 10:46
przez kobzyr
lukasz_samcik sprawdź czy świeczki grzeją.
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
15 stycznia 2013, 19:49
przez Axee
lukasz_samcik napisał(a):FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...
pampi napisał(a):Aha cała regulacja pompek polega na tym, że wkręcasz pompkę i 270 stopni cofasz. To też jest ważne.
pampi, zle prawisz. Skoro BMN to pompowtryski sa Siemensa, a wszystkie pompowtryski Siemensa regulujemy na -180*.
lukasz_samcik, a ja bym zaczal rozwiazywac Twoj problem od sprawdzenia ustawienia rozrzadu, zakladam, ze pasek jest dobrze napiety. Poniewaz to 16V nalezy sprawdzic synchronizacje walka rozrzadu (strona ssaca) z walem korbowym (powinno byc 0.00). A nastepnie synchronizacja dwoch walkow rozrzadu ssacego i wydechowego pomiedzy soba (oba trzpienie blokad luzno wchodza i wychodza). Rowniez warto sprawdzic swiece zarowe, mozna to zrobic bez sciagania pokrywy zaworow (za pomoca zlaczki el. od pompowtryskiwaczy).
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
15 stycznia 2013, 22:10
przez pampi
Axee, no tak...u mnie i w bkd jest 270. Na boshach.
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
15 stycznia 2013, 22:25
przez lukasz_samcik
w sumie to bardzo mozliwe bo wymienialem rozrzad niedawno i może to jest glówna przyczyna... sprawdzenie rozrzadu rozumiem ze można zrobić w vagu?
a co do świec żarowych to jesli możesz jaśniej bo jestem zielony w tej kwestii.
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
15 stycznia 2013, 23:37
przez Axee
lukasz_samcik napisał(a):sprawdzenie rozrzadu rozumiem ze można zrobić w vagu?
sprawdzenie kata synchronizacji rozrzadu, robi sie VAGiem (sterownik silnika, grupa 004, pozycja 4, idealnie 0.00). Ustawia sie mechanicznie na kole walka ssacego rozrzadu. Zas synchronizacje dwoch walków rozrzadu sprawdza sie mechanicznie za pomoca szpilek blokujacych i lusterka przy ustawieniu pierwszego tloka w GMP, a ustawia sie mechanicznie na kole walka wydechowego rozrzadu.
O ile sprawdzenie VAGiem mozesz zrobic sam, to ustawienie rozrzadu polecam zlecic dobremu fachowcowi, ktory ma o tym pojecie, a nie zmieniaczowi pasków rozrzadu, znaczaczym kola farba i zakladajacym nowe paski po starym sladzie, bez sprawdzenia i regulacji.
lukasz_samcik napisał(a):a co do świec żarowych to jesli możesz jaśniej bo jestem zielony w tej kwestii
zasadniczo w przypadku usterki swiecy zarowej powinien byc blad na sterowniku silnika. Niemniej jednak mozna zmierzyc omomierzem przejscie na swiecy, po odkreceniu wtyczki przy glowicy zalisajacej pompowtryski, nalezy wiedziec ktory pin odpowiada za ktora swiece zarowa i tam to sie mierzy. Jesli nie masz o tym pojecia, to nie polecam nic tam dotykac, tylko zdac sie na bledy w sterowniku silnika.
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
16 stycznia 2013, 16:24
przez lukasz_samcik
Ok dzieki bardzo

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
20 stycznia 2013, 02:12
przez mlody bbm
walki rozrzadu w BMNach to ciezki temat, u mnie po regulacji ALi osiagnał + 10 km a przestawienie wzgledem "0" bylo minimalne, chociaz tutaj najwieksza role odgrywa walek wydechowy na ktorym niestety nie ma czujnika...
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
17 marca 2013, 14:07
przez k1icoR
Jeżeli ciężko odpala i pojawia się problem z odpaleniem po przejechaniu kilku km to problem może leżeć po stronie czujnika położenia wałka, wiążę się to niestety z wymianą paska...przynajmniej u mnie tak było
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
31 marca 2013, 10:35
przez lukasz_samcik
nie tu nie chodzi o problem z odpaleniem po przejechaniu paru kilometrow tylko o ciezkie odpalanie po nocy w sumie poprawilo sie troche jak zrobilem rozrusznik poniewaz dosc wolno krecil(starosc i zuzycie elementow) jednak mam wrazenie ze tu w moim przypadku nie do konca chodzi o swiece poniewaz przy temperaturze dodatniej ok 5 st. problem rowniez jest aczkolwiek kreci wtedy troche krócej. Moje pytanie czy ktoś poleci mi kogos kto potrafilby to zrobic? tylko nie wuja Heńka tylko kogos komu mozna zaufac...
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
3 kwietnia 2013, 06:11
przez pampi
Kolego sam demontowałeś rozrusznik ? Jak tak to powiedz czy to skomplikowana operacja ?
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
3 kwietnia 2013, 11:16
przez coyote01
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
3 kwietnia 2013, 11:43
przez pampi
coyote01, Dzięki. Wynika z tego, że tylko od spodu da się wyciągnąć rozrusznik...lipa...
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
3 kwietnia 2013, 16:41
przez rafcar
wyciagalem ostatnio u siebie od góry więc wszystko sięda. zdemontować tylko musialem obudowe filtra powietrza itd
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
5 kwietnia 2013, 18:29
przez lukasz_samcik
nie demontowałem sam rozrusznika ale kompletna robocizna kogos kto sie zna na tym wlacznie z czesciami wyniosło mnie to 180zł wiec jesli ktos by sie w to chcial bawic to nie wiem czy jest sens chyba ze jakas drobnostka to juz jak kto woli... Ja to robiłem w Puławach u kogoś kto sie tym zajmuje i robi jeszcze alternatory jak cos to na pw moge podac kontakt.
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
25 kwietnia 2013, 09:45
przez Mazi32
Koledzy podepne się pod temat synchronizacji walków rozrzadu.
VCDS pokazuje mi synchro w grupie 004 ok. 3,6 stopnia a jak jest zimny ok .4.2. Czy dopuszczalna jest synchronizacja w każdym momencie tj. bez znaczenia przebiegu rozrządu??? Mam już zrobione 42 000 km po wymianie i zastanawiam sie nad regulacją. Nie chce uszkodzić, bo głowica jest sporym wydatkiem.
Prosze niech ktoś napisze kiedy powinno się planowo zgodnie z ksiazką wymienić rozrząd.
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
25 kwietnia 2013, 20:23
przez Axee
Mazi32, uzupelnij w swoim profilu pole silnik i lokalizacja, to po pierwsze, zakladam ze masz BMN ... ksiazka mowi ze rozrzad wymieniamy po 120oookm albo po 5 latach, jednak jest to przyjete na warunki niemieckie ... w Polsce stosuje sie wymiane co 90oookm oczywisnie na oryginale markowanym znakami grupy VW, na zamiennikach co 60oookm. Synchronizacja 3,6-4,2 to juz poza zakresem jest, nie powinna byc zalezna od temperatury. Nalezalo by rowniez sprawdzic napiecie napinacza paska. Trzeba by skorygowac walki rozrzadu: walek ssacy zsynchronizowac z walem na 0.0, po czym walek wydechowy zsynchronizowac z walkiem ssacym na blokady (szpilki w dziurkach na kolach pasowych).
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
29 kwietnia 2013, 09:38
przez Mazi32
Profil uzupełniony. Dzięki za info. w takim razie udam sie do mechanika na sprawdzenie i dokonanie regulacji.
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
5 grudnia 2013, 10:58
przez lukasz87
I jak w temacie synchronizacji rozdządu ;>?
Ja u siebie w BMN mam chyba + 1.0
Podobno w tym silniku można samym rozrządem zrobić +15km

tzn na pewno.....
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
17 października 2016, 12:18
przez platinet
A ja tak trochę z innej beczki ,gdzie w silniku BMN znajduje się czujnik temperatury cieczy?
-- 17 paź 2016, o 13:18 --
Co to może byc za problem kiedy mój BMN odpala dobrze ale wtedy kiedy stoi z górki, (tzn.przód auta w dole)
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
19 stycznia 2018, 13:40
przez Rytel
Czy ktos rozwiazal problem? Ja tez mam problem z porannym odpalaniem, kreci ale ciezko mu zalapac,czasami jest dobrze I pali od strzala, na cieplym niema tego problemu. Na vagu zero bledow...
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
26 stycznia 2018, 12:12
przez Andre
ostatnio podmieniałem na nowe świece i dalej to samo...
FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
26 stycznia 2018, 17:32
przez Arczii
miałem kiedyś dosłownie to samo jak tyko temperatura spadała to Leon ciężko odpalał trzeba było dlugo kręcić i czasem było tak ze odpalił dopiero po 3 razie ..... objawy te ustały jak oddałem go na akcje serwisową wymiany pompek wraz z wymiana rozrządu po tym jak nowo narodzony palił od strzała i nie ma problemu do dziś
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
27 stycznia 2018, 17:08
przez Jamal123
Miałem ostatnio to samo z porannym odpaleniem i wymiana swiec i nic stanęło na wymianie glowicy bo była w 8 miejscach pęknięta i się nadawała na złom
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
27 stycznia 2018, 18:42
przez Tygrysek
Jamal123, jak doszli do tego że to była głowica

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
27 stycznia 2018, 18:59
przez Jamal123
Spaliny w plynie innych objawów nie było i lekki biały dymek po odpaleniu
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
27 stycznia 2018, 19:26
przez Tygrysek
Ok.
Tylko troszkę tu zobaczyliśmy z kursu, bo argumentów o płynie i oleju nie ma.
Ale twoja podpowiedź cenna w temacie.
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
28 stycznia 2018, 12:49
przez platinet
Jamal123 napisał(a):Miałem ostatnio to samo z porannym odpaleniem i wymiana swiec i nic stanęło na wymianie glowicy bo była w 8 miejscach pęknięta i się nadawała na złom
Napisz ile zapłaciłeś za wymianę i jaka głowica używka czy nowa?
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
30 stycznia 2018, 13:12
przez Jamal123
Jak odbiorę to napisze a głowica używka po wymianie wszystkiego na nowe bez wałków
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
2 lutego 2018, 18:40
przez platinet
To dlaczego nie AMC ?
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
11 lutego 2018, 15:28
przez alehandro
Wymieniałem u siebie w BKD.
Ciężko palił oraz biały dym chwilę po odpaleniu (do wypalenia płynu chłodniczego z układu). Ubytki płynu chłodniczego.
AMC uzbrojona z wymianą, płynami oraz świecami i testem starej to było niecałe 4k.
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
25 lutego 2018, 18:25
przez KILERS[88]
Witam. Mam pytanko w moim Leonie CEGA wyskakuje "błąd czasu rozgrzewania świec żarowych" teraz postał dwa dni i dzisiaj odpalił dopiero za trzecim razem. Dość długo musiałem go kręcić żeby zapalił
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
26 lutego 2018, 22:21
przez Fastener99
Witam również mam problemy ze swoim BMN-em... Może powiem co już sprawdziłem/zrobiłem: Wtryski sprawdzone i zregenerowane (jeden już odstawał od innych jednak wszystkie 4 zrobione), nowy akumulator, nowe uszczelniacze PD+ nowe śruby, nowy filtr paliwa, uszczelki na Vacum pompie, synchronizacja wałka rozrządu zmieniona z +4 na 0, zmiana rozrusznika na 11 zębów.
Dwie ostatnie rzeczy miały kluczowy wpływ na odpalanie tego silnika po dłuższym postoju. Po zrobieniu tego wszystkiego i zalaniu baku paliwem z czołowej stacji auto po postoju odpalało od dotknięcia przy temperaturach w okolicy 0 stopni. Niestety przy temperaturach rzędu -10 -15 stopni silnik znowu zaczął kiepsko odpalać - auto zalałem lepszym paliwem jednak to nie pomogło. Silnik jakby załapuje jednak nie do końca, krztusi się i cały rozruch trwa około 5 sekund.
Dodam, że auto ma nieduży przebieg jak na ten silnik bo 160 tys. realnych kilometrów. Płyn nie ubywa olej też nie, na pokładzie znajduje się również skrzynia DSG.
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
27 lutego 2018, 10:38
przez platinet
Ponoć w BMN-ach złe odpalanie to norma, ja też mam problem z rozruchem ale olewam to.
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
27 lutego 2018, 19:58
przez Fastener99
platinet napisał(a):Ponoć w BMN-ach złe odpalanie to norma, ja też mam problem z rozruchem ale olewam to.
Kolego też tak słyszałem i w to zacząłem wierzyć póki nie pogadałem z ludźmi i jednak te silniki nawet przy przebiegach 250+ palą normalnie w duże mrozy! Trzeba znaleźć przyczynę zapowietrzania...
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
28 lutego 2018, 17:04
przez platinet
Fastener99 napisał(a):platinet napisał(a):Ponoć w BMN-ach złe odpalanie to norma, ja też mam problem z rozruchem ale olewam to.
Kolego też tak słyszałem i w to zacząłem wierzyć póki nie pogadałem z ludźmi i jednak te silniki nawet przy przebiegach 250+ palą normalnie w duże mrozy! Trzeba znaleźć przyczynę zapowietrzania...
Całkiem możliwe ja nie twierdzę że nie ma niepalących dobrze bmn-ów tak tylko słyszałem no i znam to z autopsji, ale nikt jeszcze nie napisał że jego bmn dobrze odpala, na innym forum jeden kolega uświadamiał mnie że BMN= złe palenie i nie ma innej opcji , inny znajomy ma cytrynę z siemensami jak mówił i też ma problem z odpalaniem na zimno.
ps. też chciałbym żeby mi palił od "tyka"
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
28 lutego 2018, 18:33
przez Fastener99
Siemensów bym tutaj nie obwiniał za to, bo akurat u mnie odpalał tak samo na siemensach po 160 tys. przebiegu jak i na nowych.
Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
1 marca 2018, 08:55
przez barto128
Mój BMN po raz drugi nie odpalił po nocy przy - 20... :/ Dzisiaj rano kręcił ale nie załapał nawet na chwile

Za pierwszym razem obwiniałem paliwo ale wlałem antydepresanta i pół zbiornika Dynamica wczoraj i mimo wszystko dziś rano nie pojechał... Jak temp powędruje w okolice - 10 odpala i jeździ...

Fakt że filtr paliwa we wrześniu wymieniałem...
Jeszcze pytanie odnośnie świec. Kontrolka powinna zgasnąć od razu przy dużym mrozie czy chwile świecić bo u mnie nie ma różnicy czy +30 czy - 20 gaśnie od razu

Re: FR 2.0 TDI BMN ciezko odpala...

Napisane:
1 marca 2018, 09:32
przez mczelny2401
W 1M świeciła trochę dłużej na dużych mrozach a w obecnym 5F gaśnie po chwili jak i w lecie