Strona 1 z 1

[BKD] Brak mocy przy <2.5k rpm

PostNapisane: 1 lipca 2013, 08:26
przez leoha
Witam,

Mam taki problem w moim Leonie. Od kilku dni zauważyłem spadek mocy przy niskich obrotach. Powyżej 2500 rpm wszystko wygląda OK autko się zbiera, ale przy mniejszych mam problem na czwartym biegu wjechać pod lekka górkę w mieście (~1500 rpm). Żadna kontrolka się nie pali, nic nie stuka/puka, nie świszczy, nie kopci. Jedyne co zauważyłem (choć nie wiem czy nie jestem już przewrażliwiony) to dźwięk jakby powietrza spuszczanego z balona (podczas pracy silnika) oraz mam wrażenie, że silnik jest trochę cichszy niż był. Pooglądałem go podczas pracy (ale specem nie jestem) i nie znalazłem miejsca skąd ten dźwięk się wydobywa. Proszę o pomoc jak zdiagnozować usterkę. Ewentualnie polećcie jakiś dobry serwis w Krakowie lub forumowego speca w Krakowie, który potrafiłby to zdiagnozować.
BTW. Czy mając stary interface VAG KKL mogę odczytać błędy w komputerze czy muszę mieć z CAN (BKD z 05.2007)?
Dzieki.

Re: Odp: [BKD] Brak mocy przy <2.5k rpm

PostNapisane: 1 lipca 2013, 08:58
przez swierg
Dźwięk spuszczenego powietrza i brak mocy mogą świadczyć o nieszczelkości w dolocie.

Wysłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2

Re: [BKD] Brak mocy przy <2.5k rpm

PostNapisane: 3 lipca 2013, 16:21
przez leoha
Odpowiem sam sobie :).
Moja wstępna diagnoza to uszkodzenie regulacji geometrii turbiny. Więc sprawdzę wszystkie wężyki zbiornika podciśnienia, gruszkę, N75 i zmienną geometrię w turbinie.
Niestety nie mam VAGa z CANem, żeby zebrać dynamicznie logi (jaki forumowicz z VAGiem do pomocy?).
Z ciekawostek, jak powietrze jest wilgotne to silnik tak jakby lepiej działa (większa moc na niższych obrotach).

Jeśli to nie nic nie da, to po czyszczeniu turbiny zostają jeszcze pompowtryski (chociaż cieżko uwierzyć, żeby coś było nie tak przy 63k przebiegu).
Wszelkie inne sugestie mile widziane.

-- 3 lipca 2013, 17:21 --

Doszedł jeszcze jeden objaw. Przy >3200 rpm włącza się tryb awaryjny. Teraz jestem już prawie pewien, że kierownice zapieczone, albo sterowanie kierownic leży gdzieś po drodze (podciśnienie...).
Jest w Krakowie jakis forumowicz z interfacem, ktory pomoglby mi zebrac logi dynamiczne?