Strona 1 z 1

Wzrost spalania 2.0 TDI BKD

PostNapisane: 17 października 2013, 12:46
przez adriansaper
Witam mam problem , spalanie w moim Leonie wzrosło z 5-6 L na 8-9 czym to jest spowodowane? DPF odpada bo go nie mam , kwestia przeczyszczenia EGR czy wyciecia Kata? proszę o podpowiedz , na zadnym kompie nic nie pokazuje mam St6000, ST8000, , autocom vaga i jeszcze jakas chinszczyzne i zaden tych kompów nic nie wykrywa , i pogorszyla mi sie predkosc maxymalna , max 205 km/h a nie mialem problemu nawet do 225-230

Re: Wzrost spalania 2.0 TDI BKD

PostNapisane: 17 października 2013, 13:21
przez pampi
Zmień najpierw filtr powietrza i obserwuj. Generalnie jeśli czujesz, że coś jest nie tak to pod kompa podłącz auto i od tego rozpocząć powinieneś.

Re: Wzrost spalania 2.0 TDI BKD

PostNapisane: 17 października 2013, 13:25
przez adriansaper
K&N filt zalozony 2 dni temu filtr odpada, przeczydaj uwaznie post mam kilka kompów i zaden nic nie pokazuje

Re: Wzrost spalania 2.0 TDI BKD

PostNapisane: 17 października 2013, 13:29
przez gryczu
adriansaper napisał(a):K&N filt zalozony 2 dni temu filtr odpada, przeczydaj uwaznie post mam kilka kompów i zaden nic nie pokazuje



z tego co sie orientuje to st8000 obsługuje kilka marek, może pod coś bardziej dokładniejszego do grupy VAG sie podłącz np. VCDS?

Re: Wzrost spalania 2.0 TDI BKD

PostNapisane: 17 października 2013, 13:30
przez adriansaper
sprawdzane bylo kazdym kompem ogolnie jestem mechanikiem mam komputery jezdzilem do koleszki od vw i seata i nic..

Re: Wzrost spalania 2.0 TDI BKD

PostNapisane: 17 października 2013, 13:32
przez gryczu
ale katalizator masz wycięty?

Re: Wzrost spalania 2.0 TDI BKD

PostNapisane: 17 października 2013, 14:22
przez adriansaper
wlasnie jeszcze nie , musze zobaczyc jak jest z sonda czy jest przed katem ale na 90 % tak, bo jak wytne kata to musze program wgrac nowy

Re: Wzrost spalania 2.0 TDI BKD

PostNapisane: 17 października 2013, 16:14
przez miroA3
w BKD nie ma zadnej sondy
sondy masz w silnikach z DPF-em

naprawde jestes mechanikiem ?

podpinales komputery, bledow nie ma
a logowales auto, logi z pracy przeplywomierza, jak wyglada praca bloku zaworow elektromagnetycznych itd
jak wyglada praca turbo itd

Re: Wzrost spalania 2.0 TDI BKD

PostNapisane: 17 października 2013, 16:27
przez adriansaper
kolego wszystkie podzespoly sa wporzadku turbo 88% a sonde mam ;d i niby dlaczego wystepuja tylko przy dpf? kto ci tak powiedzial? czy mowisz tylko o bkd?

Re: Wzrost spalania 2.0 TDI BKD

PostNapisane: 17 października 2013, 16:48
przez miroA3
Temat jest o BKD, wiec pisze o BKD

jestes pewien ze to fabryczny wydech ?
jestes pewien ze twoje autko nie ma DPF ? to wcale nie jest takie oczywiste, coraz wiecej starszych diesli zostaje doposazonych w ustrojstwo, zeby spelniac normy euro i moc wjezdzac do miast

kat w BKD jest w pionie, dobrze wyciac tylko wklad, srodek, lub wstawic rurke,
ale wyciecie kata to ostatecznosc

Re: Wzrost spalania 2.0 TDI BKD

PostNapisane: 17 października 2013, 16:51
przez adriansaper
sluchaj auto bylo kupione w salonie w polsce jestem 2 wlascicielem od 3 lat wydech mam seryjny ale podkreslam Ultera i przed samym katem jest sonda

Re: Wzrost spalania 2.0 TDI BKD

PostNapisane: 17 października 2013, 17:06
przez miroA3
To seryjny ten wydech, czy Ultera ? bo juz nie kumam

w BKD wydech wyglada tak :

Obrazek

prosty wydeszek, bez zadnych sond

w przypadku aut z filtrami, czyli BMM, BMN, BUY, wydech sie minimalnie rozni :

Obrazek

ale roznica jest wyzej, to wlasnie czujnik temp, spalin, lambda itd

Obrazek


caly czas pisze o silnikach poprzecznych 2.0TDI , nie interesuje mnie t5 z dwoma sondami ( pisales ale skasowales posta )
mowa o BKD

Re: Wzrost spalania 2.0 TDI BKD

PostNapisane: 18 października 2013, 12:54
przez Chudy91
Tak czytam ten temat i mam trochę podobnie i kolego powiem Ci mam silnik 136 ps.. i z wielkim bólem robi on 200km/h(prosta droga 195 lekko z górki to 200 dociągnie) spalanie tak samo mnie nie zachwyca.. turbo dobrze pompuje, po regeneracji.. przypływomierz też jest dobry wartości spełnia w przedziale 1800-3000 ma od 1000-1100.. jedynie poniżej zadanych 850 powyżej 4 tyś obrotów.. ogólnie zauważyłem że mój typ tak ma.. że do 120-130 zbiera sie jak szalony od 140 ledwo ciągnie.. bardzo słabo.. poprawia sie to lekko odejmując gaz i znowu go dodając takie tam machanie.. pytanie co mogło się wysypać? myśle nad liquil moly diesel spulung(czy jakoś tak), i raz na jakiś czas tzn 2-3 krotnie mi sie to zdarzyło jechałem powolutku na 2jce.. 1400-1500 obr.. i nagle samochód zaczął szarpać do przodu do tyłu? egr pada? podobne "odebranie mocy" miałem jak szybko ruszałem 1,2, i na 3 takie szarpnięcie( skrzynia? akurat mam wersje z dsg ale gdyby ona siadała to przy redukcjach by strasznie szarpało a jest dość płynnie..) walnięty egr? zapchany kat? odejmuje moc bo ja już naprawdę nie wiem

Re: Wzrost spalania 2.0 TDI BKD

PostNapisane: 18 października 2013, 15:20
przez Piotrek_tdi
Może pompka do wymiany - zawiesza się elektromagnes,Ja w swoim BKD tak niestety mialem przy 3 tyś obr