Strona 1 z 1

2.0 tdi 170 km bierze olej, Turbo do wymiany?

PostNapisane: 25 października 2013, 17:18
przez Czapa
WITAM, mam problem z samochodem, zaczął pochłaniać jakieś spore ilości oleju około 1,5 l na 10 tys. olej wydobyawa się z tej plastikowej czarnej rury która dostarcza powietrze do turbiny. Ktoś mi powiedział że turbo do regeneracji, ale czy jest sens to robić? BO po tym co usłyszałem to nie za bardzo chcę regenerowaną turbinę, spadki mocy, częste awarie itd... ogólnie to auto ma mało przejechane 130 tys na oleju 5w30, i co najważniejsze bez programu jeździ cały czas. Czy napewno turbina powoduje utrate oleju? Gdzie to naprawiać jestem z małopolski. Czy może wrzucić jakieś większe turbo i chip wtedy? Ewentualnie co i jakie koszta? Silnik bmn 170km 2006r. Pozdr

Re: 2.0 tdi 170 km bierze olej, Turbo do wymiany?

PostNapisane: 25 października 2013, 19:43
przez Pako162
Kumpel w A4 B7 z tym silnikiem tez tak ma i mowi ze to normalne. A powiem Ci ze niezle mu to zapier.... :-D i to w serii...

Re: 2.0 tdi 170 km bierze olej, Turbo do wymiany?

PostNapisane: 26 października 2013, 11:13
przez Czapa
NO jakoś to jedzie ale apetyt na moc nie przechodzi, jednak zauważam ze tendencja do znikania oleju się powiększa i bierze coraz więcej. Olej leje się z czarnej plastikowej rury zaraz przy turbo i tez z tej dolnej aluminiowej od IC, co dalej z tym robić?

Re: 2.0 tdi 170 km bierze olej, Turbo do wymiany?

PostNapisane: 26 października 2013, 16:12
przez Pako162
Jeśli jest go naprawdę duzo to bez wyciągania turbo nic nie okreslisz. Może juz sie kończy i puszcza olej do dolotu.

Re: 2.0 tdi 170 km bierze olej, Turbo do wymiany?

PostNapisane: 26 października 2013, 16:24
przez Gonzus_1989
lać ropy i jeździć u znajomych to samo jest przy IC ... oleju podobnie im spyla..!

Re: 2.0 tdi 170 km bierze olej, Turbo do wymiany?

PostNapisane: 27 października 2013, 10:36
przez Axee
Gonzus_1989 napisał(a):u znajomych to samo jest przy IC ... oleju podobnie im spyla..!

Jakos u mnie nie spyla tyle ...

Co do znikania oleju opcje sa conajmniej 2 albo 3 ... i nie powiedzialne, ze to przez rury turbo caly znikajacy olej przechodzi.

1. Turbo puszcza na uszczelniaczach walka.
2. Odma silnika, wypycha olej gora i przez odme do dolotu turbiny.
3. Uszczelniacze zaworowe.

Jaki dokladnie olej masz zalany?