Strona 1 z 1

Zmiana biegów

PostNapisane: 16 grudnia 2013, 08:36
przez Blacha04
Witam !
Jestem nowy na forum więc przepraszam na starcie jeżeli gdzieś już było takie pytanie. Osobiście szukałem i nie znalazłem tematyki odnośnie mojego pytania.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Leona II 2008 rok od jakiegoś miesiąca, wcześniej poruszałem się starą Corsą 1.4 w benzynie :-D . W Leonie mam silnik 1.9 TDI 105 koników i teraz mam takie pytanie - czy jest to normalne przy tym silniku diesla że ma on tak wąski zakres obrotów ? Podam przykład - jadąc na 4 biegu chcąc zmienić na 5 tke musze przyspieszyć do 90 - 100 km/h a obrotomierz pokazuje wtedy niecałe 2 tyś obrotów (czy tak ma być? ), w przypadku gdy silnik oczywiście jest rozgrzany. Zdaje sobie sprawe że dieslem jeździ się inaczej niż benzyną ale te obroty troszkę mnie niepokoją, wydaje mi się że przy prędkości ok 100 km/h na 4 biegu obroty powinny być wyższe. Kolega ma golfa z tym silnikiem i u niego 5 tke mozna wrzucic przy predkosci 60km/h i autka nie muli, u mnie to nie mozliwe silnik chce wtedy rozerwac, burzy i werczy... Jak byscie mogli mnie oświecić i powiedzieć czy tak ma być czy też nie ? Dzięki z góry :) Pozdrawiam

Re: Zmiana biegów

PostNapisane: 16 grudnia 2013, 08:55
przez Ufo
przy takim stylu jazdy czyli 5 przy prędkości 50km/h załatwisz koło dwumasowe musisz się przyzwyczaić że diesel nie potrzebuje dużych obrotów by jechać a optymalny zakres obrotów dla diesla to 2.5 do 3.5 tys. jeśli się mylę to proszę o poprawienie poczytaj na forum zasady używania silnika TDI
To temat o silnikach w 1M ale nie chodzi o silnik tylko zasady użytkowania silnika Diesla które są w temacie
tutaj:
viewtopic.php?f=43&t=1427

Re: Zmiana biegów

PostNapisane: 16 grudnia 2013, 09:32
przez Blacha04
Masz racje, wszytsko fajnie tylko że w moim leonie jak przyspieszam do 2.5 tyś obrotów to auto wyje silnik zaczyna głośniej pracować (coś jakby był piłowany za bardzo) podkreślam że nie miałem wcześniej diesla ale jeżdząc z innymi którzy mają diesle nie miałem takich problemów... może chiptuning by coś pomógł ? Zawsze więcej mocy nie zaszkodzi... Teraz chcąc na każdym biegu ciągnąć go do 2.5 tyć obrotów to spalanie sięgnie mi 8 litrów a przecież wszyscy dążymy do jak najekonomiczniejszej jazdy.

Re: Zmiana biegów

PostNapisane: 16 grudnia 2013, 12:18
przez Ufo
,,Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli Pizdowatego Stylu Jazdy) ; Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?- Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności przewietrzyć."

masz zapożyczone z tematu do tego się dostosuj :!: ewentualnie sprzedaj diesla kup benzyne, bo widzę w śmietniku że klekot diesla też ci przeszkadza

temat uważam za wyczerpany

Re: Zmiana biegów

PostNapisane: 17 grudnia 2013, 06:26
przez Blacha04
Spoko dzięki z czasem się przyzwyczaję :) No masz racje troszkę mi przeszkadza klekot ale to też do przyzwyczajenia :) pozdro