Strona 1 z 1

2.0 TDI FR korekta pompowtrysków ? Diagnoza

PostNapisane: 25 kwietnia 2014, 09:40
przez madzik2007
Witam,

Otrzymałam wyniki z korekty wtrysków na wolnych obrotach (Leon 2.0 TDI 170km ) i nie wiem co mam o nich myśleć... gdyż kompletnie się na tym nie znam...
Zwracam się do was z prośbą o info/diagnozę co do poniższych wyników :

1 - 0,23 mg/H
2 - 0,26 mg/H
3 0,74 mg/H
4 - 0,24 mg/H

1 - 0,28 mg/H
2 - 0,11 mg/H
3 0,63 mg/H
4 - 0,23 mg/H

1 - 0,28 mg/H
2 - 0,10 mg/H
3 0,68 mg/H
4 - 0,28 mg/H

1 - 0,25 mg/H
2 - 0,28 mg/H
3 0,80 mg/H
4 - 0,25 mg/H

Re: 2.0 TDI FR korekta pompowtrysków ? Diagnoza

PostNapisane: 25 kwietnia 2014, 12:51
przez markus312
Dawki wyglądają całkiem dobrze, podaj jeszcze jakie miałeś BIPy.

Re: 2.0 TDI FR korekta pompowtrysków ? Diagnoza

PostNapisane: 25 kwietnia 2014, 13:26
przez kobzyr
Jak dla mnie...to jest za mało danych nie widmo jaka dawka początkowa, temperatura paliwa, ustawienie rozrządu, BIPsy.

Cylinder trojka trochę odstaje.... we wszystkich logach jest cały czas na plusie?

Re: 2.0 TDI FR korekta pompowtrysków ? Diagnoza

PostNapisane: 25 kwietnia 2014, 13:49
przez madzik2007
kobzyr we wszytkach logach jest cały czas na plusie , co do reszty informacji to nie posiadam , ale zrobię jeszcze raz diagnozę i powiem aby spisali mi więcej informacji

Re: 2.0 TDI FR korekta pompowtrysków ? Diagnoza

PostNapisane: 25 kwietnia 2014, 15:19
przez markus312
Przedział dawki jest od -2,7 do 2,7 zatem nie ma czym się martwić. Pomiary należy wykonywać w temperaturze roboczej silnika, czyli 90 stopni.
Najlepiej zrób logi grupy 13 (dawka paliwa) i 23 (BIPy).

Re: 2.0 TDI FR korekta pompowtrysków ? Diagnoza

PostNapisane: 25 kwietnia 2014, 18:38
przez kobzyr
markus312 napisał(a):przedział dawki jest od -2,7 do 2,7 zatem nie ma czym się martwić.
czyli dla na przykład 2.0mg to dalej nie ma co się martwić ? :shock:

Re: 2.0 TDI FR korekta pompowtrysków ? Diagnoza

PostNapisane: 25 kwietnia 2014, 18:45
przez Tomuss
Jak 2.0mg to coś zaczyna się dziać z pompką lub głowicą, wiązką.

Re: 2.0 TDI FR korekta pompowtrysków ? Diagnoza

PostNapisane: 26 kwietnia 2014, 09:09
przez markus312
Tomuss napisał(a):Jak 2.0mg to coś zaczyna się dziać z pompką lub głowicą, wiązką.


Im bliżej granicy tym gorzej, po jej przekroczeniu często pojawia się błąd w sterowniku silnika, co skutkuje zaświeceniem się checka.

Re: 2.0 TDI FR korekta pompowtrysków ? Diagnoza

PostNapisane: 26 kwietnia 2014, 09:56
przez kobzyr
markus312 napisał(a):Im bliżej granicy tym gorzej, po jej przekroczeniu często pojawia się błąd w sterowniku silnika, co skutkuje zaświeceniem się checka.
no to już jest bliższe prawdy niż gadanie od rzeczy że granica jest daleko i nie ma się czym martwić :D

Re: 2.0 TDI FR korekta pompowtrysków ? Diagnoza

PostNapisane: 26 kwietnia 2014, 10:05
przez markus312
kobzyr napisał(a): no to już jest bliższe prawdy niż gadanie od rzeczy że granica jest daleko i nie ma się czym martwić :D


Nie zauważyłem tutaj gadania od rzeczy, dawka paliwa na poziomie 0,3 g/H jest wynikiem bardzo dobrym, trzeba jeszcze tylko porównać ją z BIPami w grupie 23.

Re: 2.0 TDI FR korekta pompowtrysków ? Diagnoza

PostNapisane: 26 kwietnia 2014, 12:12
przez kobzyr
markus312 napisał(a):dawka paliwa na poziomie 0,3 g/H

To nie jest dawka paliwa, tylko korekcja dawki początkowej paliwa (nie mylić z dawką startową). Korekcja +-0,3mg z jakiej dawki początkowej 10mg , 8mg, 5mg? nie wiadomo...! Poza tym tutaj sytuacja jest taka że 3 cylindry mają korekcje cały czas na minusie a jeden jest na dość wyraźnym plusie = nie jest to przypadek ze tak się utrzymuje ta sytuacja cały czas. Nie ma jeszcze tragedii ale bardzo dobrze też nie jest! Na tym kończę z tą dyskusją. Pozdro

BTW,
madzik2007 napisał(a):ale zrobię jeszcze raz diagnozę i powiem aby spisali mi więcej informacji

madzik2007 kup kabel i logowania sama wykonasz i nic nie będziesz musiała spisywać, vcds w obsłudze jest prosty jak obsługa forum :P.

Re: 2.0 TDI FR korekta pompowtrysków ? Diagnoza

PostNapisane: 26 kwietnia 2014, 13:43
przez NickT
Kobzyr:) nie na temat ale musze..;)
"Sam-A" "musiał-A" itp... Pewnie kolezance bedzie milej..;)
A teraz na temat, chociaz troche:)
Korekcja na + moze byc tez spowodowana slabsza kompresja na danym cylindrze.

Re: 2.0 TDI FR korekta pompowtrysków ? Diagnoza

PostNapisane: 26 kwietnia 2014, 14:33
przez kobzyr
NickT racja, dzieki za uwage, post poprawiony :P.

Re: 2.0 TDI FR korekta pompowtrysków ? Diagnoza

PostNapisane: 3 maja 2014, 10:53
przez untaztood
Czym może być spowodowany BIP na jednym cylindrze na poziomie -80?