Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Zbierak pompa oleju

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Zbierak pompa oleju

Postprzez bmq_Saguaro » 2 czerwca 2014, 15:19

Witam
Mam pytanie czy już ktoś z was wymieniał w pompie oleju zbierak? Chodzi mi o to http://www.youtube.com/watch?v=KDLwd1laDeM
Mam przebieg 200k czy już czas na ten zabieg? jak poznać czy ten zbierak należy wymienić ?
Zobacz Profil
bmq_Saguaro
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 9 sierpnia 2012, 13:33
Auto: seat leon 2
Silnik: BKD 2.0

Reklama

Re: Zbierak pompa oleju

Postprzez miroA3 » 2 czerwca 2014, 15:28

ciezko wymieniac cos czego nie ma

w silnikach poprzecznych , czyli auta na podwoziu Golfa ( a3 8p, touran, octavia, leon 1p itd )
naped pompy jest na lancuchu

problem pokazany na filmie tyczy sie silnikow wzdluznych, w ktorych jest nieszczesny imbus
stad tez tyle aukcji z pompami do silnikow BLB i podobnych

mowa o silnikach PD 16V ( BKD/AZV/BMN )

w silnikach CR poprzecznych, z pierwszego okresu produkcji tez wystepuje tez za krotki, wycierajacy sie imbus
tyczyc sie bedzie zapewne pierwszych egzemplarzy FR CEGA

w BKD pompa tez potrafi sie rozleciec, ale sa to jednostkowe przypadki
nieporownywalne z np peknieciem glowicy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Zbierak pompa oleju

Postprzez miroA3 » 2 czerwca 2014, 18:15

w BMN nie ma tez wałkow wyrównoważających


moze inaczej,

zabierak jest w wiekszosci silnikow, ale problem pokazany na filmie w 2.0TDI wystepuje w silnikach wzdluznych, a4, a6, wczesniejszy passat, stare exeo itp
wszystko przez za krotki imbus ktory sie wyrabial
taki sam krotki imbus wsadzony do poprzecznych CR,
audi a4 caly czas sie sypalo,
kiedy polscy rzemieslnicy juz znalezli rozwiazanie, to producent nie potrafil wsadzic troszke dluzszego pręcika, tylko dlaej uparcie wstawial za krotki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Zbierak pompa oleju

Postprzez bmq_Saguaro » 2 czerwca 2014, 19:21

Czyli mam ten nieszczęsny zbierak który może narobić tyle problemów... kupić najlepiej zestaw naprawczy do pompy czy niech najpierw fachowiec rozbierze i powie co i jak ? gdzie wyczytałem, że można ten zbierak zamontować i będzie hulał cały czas? :D


Dzięki za info
Zobacz Profil
bmq_Saguaro
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 9 sierpnia 2012, 13:33
Auto: seat leon 2
Silnik: BKD 2.0

Re: Zbierak pompa oleju

Postprzez miroA3 » 2 czerwca 2014, 19:40

kolego, przeczytaj sobie jeszcze raz co napisalem, a potem jeszcze raz

BKD jest silnikiem poprzecznym z napedem pompy oleju na lancuchu !!
nieszczesne, za krotkie wybieraki, imbus, to problem silnikow wzdluznych, a4, a6, superb,

jesli chcesz zrobic remont, prosze bardzo
ale nie ma to nic wspolnego z walkami wyrown. i imbusem pokazanymi na filmie, bo takich w twoim silniku nie ma


uff,
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Zbierak pompa oleju

Postprzez miroA3 » 2 czerwca 2014, 20:01

Nie, nie zrobil Cie, wymieniliscie profilaktycznie, tym lepiej
przy 2.0tdi lepiej byc przewrazliwionym...


wracjac do BKD,ponoc istnieje problem, acz ja sie nie spotkalem, ukrecajacej sie sruby napinacza lancucha pompy oleju

jak ktos ma pecha to :

Obrazek

Obrazek

ale to extremalne przypadki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Zbierak pompa oleju

Postprzez miroA3 » 2 czerwca 2014, 22:15

kurcze, patrzylem teraz specjalnie na ten BMN,
nie wiem co on Ci tam wymienil ze niby zabierak, tam nic takiego nie ma

Obrazek

natomiast w CR juz jest, to samo co w jednostkach PD wzdluznych
do pazdziernika 2009 imbus za krotki, 77mm, potem poprawiony , dluzszy 100mm

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Zbierak pompa oleju

Postprzez daniel28 » 3 czerwca 2014, 21:24

Jak możesz, zobacz na allegro zestaw naprawczy do bmm. Jest zabierak.
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Zbierak pompa oleju

Postprzez miroA3 » 6 czerwca 2014, 16:18

daniel28 napisał(a):Jak możesz, zobacz na allegro zestaw naprawczy do bmm. Jest zabierak.


nie wiem gdzie poznikaly twoje poprzednie posty z tego tematu, zostaly same moje, zrobilo sie bez sensu..

caly czas sugerowalem sie tym ze miales silnik BMN, ale to wlasciwie bez znaczenia...

dlaczego ? ano dlatego ze opisy aukcji zestawow naprawczych do np BKD czy BMM sa delikatnie mowiac " z dupy "
dla mnie znaczenie ma to co sie rozkreca fizycznie, lub programy takie jak etka, etos czy elsa

przyklad takiej aukcji, dumnie napisane "pompa, łańcuch, koło, napinacz nowy BKD, BMM

http://allegro.pl/pompa-lancuch-kolo-na ... 10862.html

no i oczywiscie zdjecie

Obrazek

na zdjeciu imbus/zabierak, no i wymienione numery czesci :

1. Łańcuch napędu pompy oleju (orginał) 03G115230VW-AUDI
2. Koło zębate małe mechanizmu różnicowego (z-21)(orginał)03G103333E VW-Audi
3. Napinacz łańcucha pompy oleju (orginał)03G115124D lub 03G115124 VW-audi
4. Pierścień zabezpieczający zabieraka pompy oleju (orginał) N 012 294 2 VW-audi
5. Zabierak napędu pompy (orginał) 03G115281E lub D WV-audi

sprawdzimy wiec tylko ten nieszczesny zabierak/imbus nr5 ( reszta w tym momencie nieistotna )

Obrazek

Obrazek

jak widac okresy stosowania, jakie auto, jest to to, co napisalem i pokazalem juz wyzej ( rysunki pomp )
silnik wzdluzne, a potem rowniez silniki poprzeczne wraz z wejsciem technologii CR

de facto pompa w BMM jest taka jak w 1.9 , bo w koncu BMM to taki rozwiercony stary 1.9 8V


wracajac do aukcji, sprzedawca wymienia silniki

WADLIWE SILNIKI VW-
ALT,BHW,BMA,BKP,BMP,BLX,BVX,BLY,BVZ,BLR,BVY,AXX,BWA,BPY
WADLIWE SILNIKI AUDI
BRE,BRF,BVG,BLB,BNA,BPJ

ani slowa o BKD/AZV czy BMN/BUY oraz BMM
ale to jeszcze nic, jakby nie bylo wymienione przez niego silniki, np AXX,BWA,BPY to owszem 2.0T albo turbo-benzyna 8)

jesli dalej masz watpliwosci, to juz nic nie poradze

Tyle z mojej strony
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Zbierak pompa oleju

Postprzez bmq_Saguaro » 6 czerwca 2014, 17:49

to czemu mi ten mechanik truje o tym zbieraku, że się wyrabia i się silnik zatrze a ten łańcuch co ile powinno się wymieniać :-P kolego miroA3 co to za programik ?
Zobacz Profil
bmq_Saguaro
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 9 sierpnia 2012, 13:33
Auto: seat leon 2
Silnik: BKD 2.0

Re: Zbierak pompa oleju

Postprzez daniel28 » 6 czerwca 2014, 22:36

Podziękować :-D

Rozwiałeś moje wątpliwości.

Podsumowując w 2.0 tdi bmm nie ma zabieraka, mechanik znając kłopot zabieraka w tych silnikach, dostał się do pompy i się rozczarował, że go tam nie ma i skasował mnie za usługę.
Zabierak, który dostałem na pamiątkę, nie był od mojego auta. Inaczej być nie mogło.
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Zbierak pompa oleju

Postprzez miroA3 » 20 czerwca 2014, 12:50

mala uwaga jeszcze, zeby nie bylo....

istnieja silniki poprzeczne PD z takim wlasnie nieszczesnym napedem pompy oleju, montowane tylko w passacie !
wraz z "budą" B6 zaczeto w passacie montowac silniki poprzecznie ( wczesniej wzdluznie jak w a4 )
takie PD z walkami, zabierakiem, poprzeczne, to np BKP 140PS, BMR 170PS
ale tez takie rodzynki flotowe : BVW, BVE
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość