Strona 1 z 1

Pompa vacum (tandemowa)

PostNapisane: 10 lipca 2014, 22:30
przez krystian_j
Witam
Mam taki problem najprawdopodobniej puszcza uszczelnienie na pompie vacum objawy czarna ropa w filtrze paliwa oraz zapocona pompa vacum. Mam pytanie odnośnie pompy vacum w silniku 2.0 TDI podejdzie pompa np z BKD do BMN czy są inne? Kolejne to czy wymiana jest trudna i trzeba przeprowadzać adaptację itp. Jeszcze jedno opłaca się kupować używkę a może są jakieś zestawy naprawcze w postaci uszczelek?

Re: Pompa vacum (tandemowa)

PostNapisane: 15 lipca 2014, 10:04
przez Andre
miałem to samo , auto zgasło nie chciało odpalić ,jak otworzyłem filtr paliwa to było czarno.Kupilem nowa pompe na allegro za zdaje się 800-900zl, w aso VW chyba chcieli kolo 1200... proponuje kupic nowa zamiast uzywek i mieć z glowy niespodzianki. Gdzieś czytałem ze można uszczelnienie wymienić ale odpuściłem potrzebowałem szybko sprawne auto. Wymienisz sam bez problemu jak się w miare orientujesz na mechanice.

Re: Pompa vacum (tandemowa)

PostNapisane: 15 lipca 2014, 11:21
przez -arti-
krystian_j napisał(a):Witam
Mam taki problem najprawdopodobniej puszcza uszczelnienie na pompie vacum objawy czarna ropa w filtrze paliwa oraz zapocona pompa vacum. Mam pytanie odnośnie pompy vacum w silniku 2.0 TDI podejdzie pompa np z BKD do BMN czy są inne? Kolejne to czy wymiana jest trudna i trzeba przeprowadzać adaptację itp. Jeszcze jedno opłaca się kupować używkę a może są jakieś zestawy naprawcze w postaci uszczelek?


Co do Vacum/Tandem pompki to są dwa rodzaje. Producenci to BOSCH i LUCAS-bodajże dobrze napisałem. Do tej pierwszej w komplecie powinna być uszczelka metalowa jednorazowa - lub też trzeba ją dodatkowo dokupić.Nie ma w niej problemu luzującego się króćca od ciśnienia podawanego do serwa - czyli z hamulcami jest cały czas OK. Co do drugiej to bodajże są 2 szt gumowych uszczelek w takim dziwnym kształcie.
Czy kupować używaną czy nową - ja dla siebie kupiłbym nową bo i gwarancja jest i mam pewność, że pojeździ w aucie. Jak to zwykle bywa kwestia kasy.
Żadnych adaptacji w odniesieniu do Vacum się nie robi bo to podzespół typowo mechaniczny. Gdzieś nawet wyczytałem, że lubią się psuć przy przebiegach dochodzących do 200 tyś./km - i tak klient musi kupić - bo nie ma wyjścia.

A co do wymiany - nic skomplikowanego ale trochę zabawy jest:
-zdemontuj rurę od filtra powietrza a najlepiej wszystko w całości -czyli pucha ,rura i chwytak z przodu -choć nie koniecznie..
-ja demontowałem też i aku oraz jego podstawę dla wygody.
-zdejmujesz przewody te od strony chłodnic - czyli dostarczanie paliwa i powrót - nie zamień ich później - na powrocie jest
czujnik temperatury paliwa zamontowany.
-demontujesz czyli ściągacz przewód z tyłu ten co idzie do serwa -jak nie ma na nim żadnego zacisku to go delikatnie ale dość
stanowczo zsuwaj.
-Vacum do bloku silnika przykręcona jest tylko na trzy śruby imbusy ale zazwyczaj śruby typu SPLIN bodajże M6 lub M8.
-zwracasz uwagę aby pompka dobrze weszła w wypust wałka czyli nazwijmy to aby wałek zazębił się z pompką - zobaczysz to sam.
-czyścisz wszystko dokładnie do białego metalu i zakładasz nowy TANDEM i montujesz w odwrotnej kolejności.
-demontujesz filtr paliwa i sprawdzasz jak czarny to go wymieniasz - tu polecam wkład KNECHT,MANN,MEYLE,BOSCH,FILTRON - kolejność
nie przypadkowa..

Ot i wszystko w skrócie :-P

Re: Pompa vacum (tandemowa)

PostNapisane: 16 lipca 2014, 13:14
przez krystian_j
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź arti, ja mam pompę Bosch nr 03G 145 209. Czyli muszę się zaopatrzyć w uszczelkę metalową. A może mi ktoś podać nr tej uszczelki.
Mówisz wymieniać na nową hmm trochę boli 700 pln, ale wiadomo jak to z używkami można trafić na różne.
A jeszcze jedno jak jest z późniejszym odpowietrzeniem układu? Bez problemu kręcić rozrusznikiem aż zapali?

Re: Pompa vacum (tandemowa)

PostNapisane: 16 lipca 2014, 13:50
przez miroA3
krystian_j napisał(a):03G 145 209


masz bez żadnej końcówki ?
ta została wycofana w 2006r i zastąpiona C , ta D

cena na dziś 1274zł w ASO Audi, ta sama w BKD co w BMN

uszczelka metalowa 03G 145 215 A , cena na dziś 49zł

zmieniałem te pompy kilkukrotnie, uszczelka zawsze nowa, zdarzają się wycieki spod vacum i tylko uszczelkę się wymienia
zawsze kupowaliśmy używane, nigdy nie było problemu, ważne żeby kupić jak najświeższą,
na nich jest data produkcji.

nową z gwarancją kupisz za ok 700zł

Re: Pompa vacum (tandemowa)

PostNapisane: 16 lipca 2014, 23:13
przez krystian_j
miroA3 nie zaglądałem dokładnie a ze zdjęć w necie litera jest wybijana w inny sposób na korpusie. Możliwe że jest tam jeszcze jakaś literka

Re: Pompa vacum (tandemowa)

PostNapisane: 17 lipca 2014, 07:55
przez -arti-
Podjedź jak masz blisko ASO i się ładnie uśmiechnij - to podadzą tobie numer pompki Vacum/Tandem oraz uszczelki metalowej dla niejpo twoim numerze VIN i wtedy masz czarno na białym. Tak jak pisałem różnią się firmą,która je produkuje oraz numeracją.
Moja ETK-a twierdzi, że dla twojego silnika jest przewidziana pompka Bosch o nr: 03G145209C oraz uszczelka nr: 03G145215 dla silnika 2.0.
Jeżeli będziesz miał szczęście to kupisz 2-3 letnią z jakiegoś rozbitka. Oby się tobie udało.

Jeżeli chodzi o odpowietrzanie- to tu rzecz jeszcze prostsza. Po skręceniu do ,,kupy" wszystkiego a mam na myśli pompki vacum/tandem oraz wymianie środka filtra paliwa - kilkukrotnie włącz i wyłącz zapłon aby uruchomić pompkę wspomagającą w baku. Ona dopompuje paliwko do układu. Za każdym włączeniem zapłonu powinieneś usłyszeć charakterystyczny dźwięk pracy jej z okolic tylnego fotela.

Ach ważne: Po wymianie wkładu filtra zalej go prawie do pełna ropą. Mam na myśli puchę. Łatwiej wtedy odpalisz Leona.

Pozdrawiam.

Re: Pompa vacum (tandemowa)

PostNapisane: 17 lipca 2014, 10:01
przez miroA3
-arti- napisał(a):Moja ETK-a twierdzi, że dla twojego silnika jest przewidziana pompka Bosch o nr: 03G145209C oraz uszczelka nr: 03G145215 dla silnika 2.0.


czytałeś w ogóle mojego posta wyżej ? czy piszesz żeby pisać
C została wycofana w 2009r i zastąpiona D. D jest najnowsza i takiej trzeba szukać
Nie znajdzie 2-3 letniej C, bo ta jest nie produkowana już 5 lat

uszczelka 03G145215 bez końcówki A, została wycofana w 2008r, nie da się kupić w ASO nowej , oryginalnej bez A

to że są to części prawidłowe dla 2.0 też nie jest do końca prawdą, są ale dla 2.0 16V, czyli np BKD,AZV,BMN, BUY
2.0TDI 8V BMM ma takie same jak 1.9 BLS czy BXE ( bo w końcu jest to rozwiercone 1.9 )

jeśli korzystasz z ETKI, to może warto zadbać o jej aktualizacje


pozdrawiam

Re: Pompa vacum (tandemowa)

PostNapisane: 17 lipca 2014, 10:11
przez -arti-
Aha - to są na Forum mądrzy i jeszcze bardzie mądrzejsi ???

Zadania Forum to chyba wszelaka pomoc czyż nie prawda? Może niedowidzę - skąd to wiesz ????

A skoro jesteś najmądrzejszy i masz pretensję - to trzeba by też odnieść się do zapytania kolegi -krystjan_j- w temacie wymiany Vacum i jej odpowietrzenia.

Przynajmniej staram się pomóc potrzebującemu kompleksowo i nigdy na nikogo nie naskakuje. Napisane 866 postów moim skromnym zdaniem nie upoważnia do bycia NIE MIŁYM.

Z Szacunkiem i Pozdrawiam....

Ps: Co do ETK-i to przyznaje rację Szanownemu Koledze. Mam niestety tylko 7.0 z aktualizacjami do 2010 roku /modelowo/ - oczywiście tam wszystkiego może nie być.

Re: Pompa vacum (tandemowa)

PostNapisane: 17 lipca 2014, 13:57
przez krystian_j
To teraz mam pytanie gdzie i czy na pompie jest wybita data produkcji?
To co zaznaczyłem na czerwono mam odczytać jako 48 tydzień 2007, czy to co zaznaczyłem na zielono?

Obrazek

Re: Pompa vacum (tandemowa)

PostNapisane: 18 lipca 2014, 06:19
przez miroA3
Znowu będzie że się wymądrzam, ale jeśli produkcja D rozpoczęła się w październiku 2009 to ...

a skąd to wiem, jak zarzucił mi forumowicz wyżej, ano stąd np .

Obrazek

Obrazek

ceny jak pisałem wyżej w ASO Audi,
ale jako ciekawostkę, wczoraj dowiadywałem się u kolegi w Skodzie i mają możliwość ściągnięcia tak pompy C jak i uszczelki bez A.
Cena pompy ok 1000zł a uszczelki ok 30zł.
Nie pierwszy raz się spotykam z tym że jeśli część przestaje być produkowana, to jej "pozostałości" są wypychane w skodzie i seacie.


Sprawdzenie i montaż/demontaż pompy wg ELSA dla silników 4V :

http://przeklej.org/file/eU3X9d/sprawdz ... .vacum.pdf

http://przeklej.org/file/9GATon/wymiana ... cum.4V.pdf


pzdr

Re: Pompa vacum (tandemowa)

PostNapisane: 18 lipca 2014, 16:06
przez krystian_j
Czyli wnioskuję z wypowiedzi kolegi miroA3 że przykładowa pompa na zdjęciu jest z 2012 r. Dzięki za pomoc.

Re: Pompa vacum (tandemowa)

PostNapisane: 30 października 2014, 22:38
przez Nastar
Odświeżmy trochę...
Dziś mechanik stwierdził u mnie olej silnikowy w filtrze paliwa. Poza tym - auto nie ma mocy "na górze", szarpie przy przyspieszaniu pow. 3000rpm, na hamowni wyszła niecała seria (161KM :shock: ) i nie dało się "zhamować" do końca (szarpanie).
Wszystko wskazuje na zdechłą pompę tandemową jak rozumiem ?
Nie kosztuje ona mało ale czy nie uważacie, że nie warto iść w używkę ? Nie chcę się potem użerać jeszcze raz z tym samym...
Poza pompą wymienić należy jeszcze uszczelkę tak ? Bo, że filtr paliwa to jasna sprawa w moim przypadku... No i jakieś STP czy inny Motul do czyszczenia wtrysków tez by nie zaszkodził po całej robocie...

Re: Pompa vacum (tandemowa)

PostNapisane: 31 października 2014, 07:33
przez -arti-
Nastar napisał(a):Nie kosztuje ona mało ale czy nie uważacie, że nie warto iść w używkę ?


Racja ja też zapodałem nowego BOSCHA - wychodząc z założenia, że nie wiadomo co kupisz - trudno kasy poszło :-x .

Nastar napisał(a):Poza pompą wymienić należy jeszcze uszczelkę tak ?


Tak należy obligatoryjnie przy tandemie Boscha- taka metalowa.
Nastar napisał(a):
No i jakieś STP czy inny Motul do czyszczenia wtrysków tez by nie zaszkodził po całej robocie...


Raczej profilaktycznie Liqui Molly choć Motul też da radę.

Re: Pompa vacum (tandemowa)

PostNapisane: 31 października 2014, 20:15
przez Nastar
Znalazłem w dobrej cenie (800zł) pompę nową firmy Pierburg.
Rozumiem, że brać ? ;-) A jaka uszczelka do niej ? To samo co Bosch ?

Re: Pompa vacum (tandemowa)

PostNapisane: 31 października 2014, 21:14
przez -arti-
Chyba kształt ten sam co przy BOSCH masz dla przykładu tutaj:

http://allegro.pl/pierburg-pompa-vacum- ... 208297.htm


Ja kupowałem w komplecie tak jak na przykładowej aukcji: http://allegro.pl/bosch-pompa-vacum-aud ... source=mlt

Czy PIERBURG za 800 zeta to dobra cena???? Ja bym poszukał Boscha. Około roku wstecz za komplet dawałem jakieś 720 zł /BOSCH/.

Re: Pompa vacum (tandemowa)

PostNapisane: 31 października 2014, 22:04
przez Nastar
Stówka w tę stronę czy tamtą nie ma znaczenia. Mam raczej na myśli czy Pierburg to wystarczająca jakość = Bosch ?

Re: Pompa vacum (tandemowa)

PostNapisane: 1 listopada 2014, 07:35
przez -arti-
Nastar napisał(a):Stówka w tę stronę czy tamtą nie ma znaczenia. Mam raczej na myśli czy Pierburg to wystarczająca jakość = Bosch ?


Skoro na montaż fabryczny szedł Bosch lub Lucas a nie Pierburg - to odpowiedź sama do głowy przychodzi.

Re: Pompa vacum (tandemowa)

PostNapisane: 23 kwietnia 2022, 22:49
przez _carlos-
Z jakiej firmy jest dobry zestaw uszczelek do regeneracji pompy?

Re: Pompa vacum (tandemowa)

PostNapisane: 6 marca 2023, 16:26
przez color
Witam.Z mojego doświadczenia powiem tak.Nawet na allegro nie potrafią właściwie wystawić opisu zestawu uszczelek do pompy vacum.Dziś poprawiono opisy. Dobierać uszczelki -zestawy po nr. vin. Różnią się między innymi wysokością uszczelek co jest odpowiedzialne za wycieki po wymianie. Nawet w katalogach są pomyłki czy M czy Q. Kto trochę umie pomajsterkować to sam wymieni uszczelki +oring na wałku .I wiemy co zrobiliśmy.U mnie cieknie paliwo , zestaw uszczelek zamówiony. Na opisach ,zdjęciach nie widać różnicy wysokości uszczelek.Pozdrawiam.

Re: Pompa vacum (tandemowa)

PostNapisane: 9 września 2024, 20:18
przez danielrafal
Podłączę się do tematu. Tylko chodzi o 1.9 TDI bls. Nie wiecie czy uszkodzona pompa tandemowa może dawać takie sporadyczne objawy w postaci dymienia na biało i szarpania podczas jazdy na równych obrotach. Gdy zaczyna szarpać to po podłączeniu vcds w grupie 18 na wszystkich cylindrach zaczynają się wariacje i naprzemiennie wyskakuje 128 po przejechaniu kilku km. wszystko wraca do normy. I jest 000 i mogę nawet 300 km zrobić i nic się nie dzieje. Pompowtryskiwacze były spr. I git. Gdzie szukać ? Bo już nie jedne warsztat się poddał.

Re: Pompa vacum (tandemowa)

PostNapisane: 14 września 2024, 15:48
przez marcin7x5
Białe dymienie i szarpanie to może być zacinający się egr.