krystian_j napisał(a):Witam
Mam taki problem najprawdopodobniej puszcza uszczelnienie na pompie vacum objawy czarna ropa w filtrze paliwa oraz zapocona pompa vacum. Mam pytanie odnośnie pompy vacum w silniku 2.0 TDI podejdzie pompa np z BKD do BMN czy są inne? Kolejne to czy wymiana jest trudna i trzeba przeprowadzać adaptację itp. Jeszcze jedno opłaca się kupować używkę a może są jakieś zestawy naprawcze w postaci uszczelek?
Co do Vacum/Tandem pompki to są dwa rodzaje. Producenci to BOSCH i LUCAS-bodajże dobrze napisałem. Do tej pierwszej w komplecie powinna być uszczelka metalowa jednorazowa - lub też trzeba ją dodatkowo dokupić.Nie ma w niej problemu luzującego się króćca od ciśnienia podawanego do serwa - czyli z hamulcami jest cały czas OK. Co do drugiej to bodajże są 2 szt gumowych uszczelek w takim dziwnym kształcie.
Czy kupować używaną czy nową - ja dla siebie kupiłbym nową bo i gwarancja jest i mam pewność, że pojeździ w aucie. Jak to zwykle bywa kwestia kasy.
Żadnych adaptacji w odniesieniu do Vacum się nie robi bo to podzespół typowo mechaniczny. Gdzieś nawet wyczytałem, że lubią się psuć przy przebiegach dochodzących do 200 tyś./km - i tak klient musi kupić - bo nie ma wyjścia.
A co do wymiany - nic skomplikowanego ale trochę zabawy jest:
-zdemontuj rurę od filtra powietrza a najlepiej wszystko w całości -czyli pucha ,rura i chwytak z przodu -choć nie koniecznie..
-ja demontowałem też i aku oraz jego podstawę dla wygody.
-zdejmujesz przewody te od strony chłodnic - czyli dostarczanie paliwa i powrót - nie zamień ich później - na powrocie jest
czujnik temperatury paliwa zamontowany.
-demontujesz czyli ściągacz przewód z tyłu ten co idzie do serwa -jak nie ma na nim żadnego zacisku to go delikatnie ale dość
stanowczo zsuwaj.
-Vacum do bloku silnika przykręcona jest tylko na trzy śruby imbusy ale zazwyczaj śruby typu SPLIN bodajże M6 lub M8.
-zwracasz uwagę aby pompka dobrze weszła w wypust wałka czyli nazwijmy to aby wałek zazębił się z pompką - zobaczysz to sam.
-czyścisz wszystko dokładnie do białego metalu i zakładasz nowy TANDEM i montujesz w odwrotnej kolejności.
-demontujesz filtr paliwa i sprawdzasz jak czarny to go wymieniasz - tu polecam wkład KNECHT,MANN,MEYLE,BOSCH,FILTRON - kolejność
nie przypadkowa..
Ot i wszystko w skrócie
