Strona 1 z 1

Spore spalanie

PostNapisane: 10 września 2014, 16:32
przez rafalb180
Witam wszystkich :)
Mam mały problem a mianowicie chodzi mi o spalanie w samochodzie marki Seat Leon 2.0 TDI BKD. Posiadam dwa takie samochody o takich samych silnikach :
1 seat leon 2.0 BKD rok 2005, przebieg 150 tyś km. Spalanie na postoju 0,5l (kima 0,6L) w trasie 5.5l
2 seat leon 2.0 BKD rok 2007, przebieg 194 tyś km. Spalanie na postoju 0.9l (klima 1,1l) w trasie 6,5l (samochód niedawno kupiony )

Podłączając komputer błędów żadnych nie ma, wiec zacząłem szukać w parametrach. Sprawdziłem turbinę, korektę wtrysków, przepływomierz i kilka dupereli. Wszystko w jak najlepszym porządku, brak jakiegokolwiek zużycia. Pytanie do was czemu taka jest różnica i czym może być spowodowana ? wspomnę ze w pierwszym Seacie nic nie było kiedykolwiek rozkręcane przy silniku.

Re: Spore spalanie

PostNapisane: 10 września 2014, 20:27
przez -arti-
A przy drugim pewnie wymieniany był rozrząd - zgadłem?
A pewnie w Leonach zauważalne są inne zachowania silnika podczas przyśpieszania oraz np. głośność pracy na wolnych obrotach?

Do sprawdzenia kompem (VCDS-em) pompki w pierwszej kolejności czyli grupy 13 i 23 w bloku: ENGINE". Ale to podobno sprawdziłeś.

Jeżeli wszystko jest OK to trzeba się zająć ustawieniem synchronizacji wałka rozrządu z wałem. Jak podłączysz ,,kompa" to w ENGINE-blok 4 i 4 pozycja jest ,,Synchro Angle" i pewnie tutaj masz różnice a jakie to wyjdzie ci przy sprawdzaniu 1 i 2 Leona.
Dwa takie same silniki więc masz materiał porównawczy.

Generalnie jak synchro ustawione na - /minus/ tak od -1 do -2.5 a nawet do -3.5 - to wtedy odczucie lepszego ,,kopa" i ten przyśpieszony zapłon powoduje nie napełnianie się ,,pompek" do końca lub jak kto woli napełnianie się mniejszą ilością ON i wyniki zużycia paliwa czy też wskazań kompa pokładowego /FIS lub mały 1/2 FIS/ są takie a nie inne.
Generalizując każdy z typów silnika Diesla VAG pracują najlepiej na dość różnych od siebie ustawieniach ale generalizując ustawienia synchronizacji minusowe są i lepsze i zdrowsze i oszczędniejsze w zużyciu ON.

Podłącz - sprawdź - zapodaj w temacie i jakby coś to będziemy dalej myśleć.

Pozdrawiam.

Re: Spore spalanie

PostNapisane: 10 września 2014, 20:30
przez rafalb180
Zgadłeś zgadłeś rozrząd był zmieniany przez poprzedniego właściciela przy 120 tyś. Sprawdzenie tego rozrządu poprzez zastosowanie blokad i ponownego jego ustawienia wystarczy ? Bo mam inny komputer diagnostyczny i tej opcji w nim nie widziałem :< posiadam ( Gutman, Mega Macs 50)

Re: Spore spalanie

PostNapisane: 10 września 2014, 20:40
przez -arti-
No i widzisz.... VCDS czy serwisowy do nie dawna VAS dają takie i jeszcze dużo innych możliwości aby czy to testować,sprawdzać czy też modyfikować ustawienia różnych rzeczy w autach z grupy VAG.

Zakładam, że ,,macher" zrobił wszystko książkowo ale zapomniał o jednej istotnej rzeczy. Nie sprawdził wymienionej synchronizacji przed zabraniem się za rozrząd lub też jak większość nie ma dostępu do oprogramowania bo warsztat albo w stodole albo znajomość oprogramowania dla rzeczonego jest na poziomie 0 i taka pewnie jest aktualna synchronizacja. :-D

Synchronizację robi się mechanicznie. Potrzebne 2 klucze 13 i 18 trochę smykałki manualno-technicznej i oczywiście VCDS /przynajmniej/ do podglądu bieżących ustawień ,,Synchro angle". Przestawianie wałka to ruch rzędu 1-2 mm w prawo lub lewo więc jakby spier.....ił robotę to chyba byś nie za bardzo pojeździł.

A dokładnie jak to zrobić to wujek Google poda tobie kilkadziesiąt podpowiedzi włącznie z manualami. Lub też podjedź do warsztatu z ogarniętym gościem bo to pracy na góra 30 min.

Re: Spore spalanie

PostNapisane: 10 września 2014, 20:43
przez rafalb180
Dzięki wielkie za info, dodam jeszcze ze samochód " 2 " który zakupiłem różni sie sporo mocą, jest zdecydowanie słabszy i słabiej reaguje na pedał gazu. Jutro rozkręcę i zobaczę, poszukam manualnej synchronizacji. Jutro dam znać co z tego wyszło, narazie dzięki
Pozdrawiam :D

Re: Spore spalanie

PostNapisane: 10 września 2014, 20:48
przez -arti-
rafalb180 napisał(a):Dzięki wielkie za info, dodam jeszcze ze samochód " 2 " który zakupiłem różni sie sporo mocą, jest zdecydowanie słabszy i słabiej reaguje na pedał gazu. Jutro rozkręcę i zobaczę, poszukam manualnej synchronizacji. Jutro dam znać co z tego wyszło, narazie dzięki
Pozdrawiam :D


No sam to widzisz i odczuwasz. Niby spala więcej to tzw: ,,kop" powinien być lepszy a tu zonk :shock: Wpisz w wujka ,,Synchronizacja wałka z wałem TDI" a odpowiedzi do poczytania i obejrzenia się znajdą.

Re: Spore spalanie

PostNapisane: 11 września 2014, 07:29
przez peter85
Spalanie na postoju 0,5l (kima 0,6L


To jakieś niskie masz to spalanie mi przed wymianą rozrządu na postoju komputer pokazywał 0,8L po wymianie rozrządu wzrosło do 0,9L...

Re: Spore spalanie

PostNapisane: 11 września 2014, 18:56
przez rafalb180
W internecie jest większość z silnikami jedno wałkowymi. Ja posiadam dwa wałki i jak regulować najpierw jeden sprawdzić, potem drugi i sprawdzić, czy jednocześnie obywa. Po sprawdzeniu synchronizacja u mnie wynosi -1,4 do -1,9. Cofnąłem lewym wałkiem delikatnie, spalanie spadło mi do wartości 0,5l czyli okej, ale synchronizacja sie nie zmieniła ;/

Re: Spore spalanie

PostNapisane: 12 września 2014, 06:48
przez -arti-
Z tego co się orientuje to do poprawnego ustawienia synchronizacji przy silnikach z głowicą 2-wałkową powinieneś zaopatrzyć się w blokadę a przynajmniej w 2 szt. wierteł fi 6 bodajże. Ustawić trzeba oba. Jak to zrobić gdy chcesz się sam tym bawić znajdziesz w internecie.

O np. tutaj na zaprzyjaźnionych forach:
http://touranklub.pl/forum/viewtopic.ph ... 3&start=15

tutaj trochę:
viewtopic.php?f=39&t=35382

i tu:
http://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=16&t=3454

o i dla przykładu tutaj:
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -TDI/page5

Tematów jest dużo i trzeba trochę czasu poświęcić i próbować studiować i czasem coś z tego wychodzi.

Pozdrawiam.

Re: Spore spalanie

PostNapisane: 12 września 2014, 18:20
przez rafalb180
Mam jeszcze pytanko, rozrząd ustawiłem na blokady (wału i wałków) wałki zsynchronizowałem. Jaki będą skutki, może nawet korzystne jak np przestawię jeden wałek np ssący, aby mniej palił, ewentualnie np jeden w jedną a drugi w drugą stronę, czy jest to dopuszczalne takie ustawianie, czy niedozwolone. A może ustawiać oba jednocześnie ?

Re: Spore spalanie

PostNapisane: 1 marca 2015, 17:29
przez rotor
rafalb180 napisał(a):Witam wszystkich :)
Mam mały problem a mianowicie chodzi mi o spalanie w samochodzie marki Seat Leon 2.0 TDI BKD. Posiadam dwa takie samochody o takich samych silnikach :
1 seat leon 2.0 BKD rok 2005, przebieg 150 tyś km. Spalanie na postoju 0,5l (kima 0,6L) w trasie 5.5l
2 seat leon 2.0 BKD rok 2007, przebieg 194 tyś km. Spalanie na postoju 0.9l (klima 1,1l) w trasie 6,5l (samochód niedawno kupiony )

Podłączając komputer błędów żadnych nie ma, wiec zacząłem szukać w parametrach. Sprawdziłem turbinę, korektę wtrysków, przepływomierz i kilka dupereli. Wszystko w jak najlepszym porządku, brak jakiegokolwiek zużycia. Pytanie do was czemu taka jest różnica i czym może być spowodowana ? wspomnę ze w pierwszym Seacie nic nie było kiedykolwiek rozkręcane przy silniku.



Witam !!
rafalb180 proszę opisz jak wyszło ci z synchronizacją w twoich silnikach, ja mam również BKD z 2007 r i jestem po wymianie głowicy staram sie dojść do ładu z synchro