Strona 1 z 1

check engine - 2.0 FR

PostNapisane: 12 października 2014, 12:06
przez Kubik
Witam,

Zapaliła mi się kontrolka check engine ale auto sprawuje się całkiem normalnie.
Po zeskanowanie Vagiem wyskoczył tylko jeden błąd.
W bloku - silnik
1139
Włącznik zamka centralnego - styk otwierania drzwi pasażera.

Nie wiem czy to ma jaki kolwiek związek z check engine.

Po skasowaniu w/w błędu gaśnie kontrolka. Wyłączając silnik i uruchamiając go ponownie sytuacja się powtarza.

Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją?
Bardzo proszę o opinię.

Re: check engine - 2.0 FR

PostNapisane: 12 października 2014, 13:33
przez Arczii
Radzę ci podpiąć jeszcze raz i może lepiej pod vcds bo check engine to może być dużo rzeczy począwszy od czujnika ciśnienia spalin po nawet pompki czy dpf.. bo od centrala to na pewno nie jest..

Re: check engine - 2.0 FR

PostNapisane: 12 października 2014, 14:10
przez Gecon
Zrób logi, może to coś wykaże, tj kolega wyżej napisał checka może powodować bardzo wiele rzeczy np w Vw pass... B6 miałem przypadek gdzie po przegonieniu po autostradzie auta ponad 220km/h i raptownym zjechaniu na parking zamarzł EGR co spowodowało ułamanie plastikowego trybu które otwiera klapę w EGR i również sadziło check.

Re: check engine - 2.0 FR

PostNapisane: 18 października 2014, 13:19
przez Kubik
Byłem u mechaniora i jemu też wykazało błąd 01139 Włącznik zamka centralnego - styk otwierania drzwi pasażera zwarcie do plusa. Reszta jest czysta.

Czy ktoś się spotkał z czymś takim i gdzie szukać tego zwarcia?

Re: check engine - 2.0 FR

PostNapisane: 18 października 2014, 15:35
przez Gecon
Trochę to dziwne, ale skoro masz taki błąd to warto byłoby zerknąć na kable pomiędzy drzwiami a słupkiem, często tam się przełamują te kable i może to powodować zwarcie. Jak usuniesz tą usterkę to będziesz widział co dalej się dzieje czy zniknie check czy nie.

Re: check engine - 2.0 FR

PostNapisane: 18 października 2014, 21:12
przez Arczii
Jak to wczesniej zostało to napisane zlekka to dziwne mi check świecił bo czujnik ciśnienia dpf był walnięty a błędu tez nie pokazywało na kompie ...

Re: check engine - 2.0 FR

PostNapisane: 18 października 2014, 21:24
przez johny87
Mi check wywalało jak turbine odcieło,po kilku uruchomieniach check zniknął.Dziwne że od takiej pierdoły zaświecił się...

Re: check engine - 2.0 FR

PostNapisane: 19 października 2014, 09:39
przez miroA3
johny87 napisał(a):Mi check wywalało jak turbine odcieło,............Dziwne że od takiej pierdoły zaświecił się...


utrata mocy i przejście auta w tryb awaryjny to dla Ciebie pierdoła ? nie mam pytań

jak wielokrotnie napisano, check ( a dawniej w dieslu świece żarowe ) oznaczają błędy w sterowaniu silnikiem
w określonych wypadkach komputer przechodzi w tryb awaryjny, co objawia się spadkiem mocy np

przyczyn może być mnóstwo, od czujnika świateł stop po poważne usterki...

tak jak kolega wyżej fajnie napisał, zacząć od sprawdzenia wiązki drzwi ( między drzwiami a budą auta ) standardem jest spracowanie kabelków, potem zamek.
czy sytuacja zaczęła się po zmianie temperatur na zewnątrz na chłodniejsze, większa wilgotność itd ?


trzeba też pamiętać że czasem stary VCDS czy inny sprzęt diagnostyczny ( nieaktualizowany ) może nie pokazać wszystkich błędów

Re: check engine - 2.0 FR

PostNapisane: 19 października 2014, 09:55
przez Gecon
miroA3 napisał(a):trzeba też pamiętać że czasem stary VCDS czy inny sprzęt diagnostyczny ( nieaktualizowany ) może nie pokazać wszystkich błędów


Dlatego warto odłożyć trochę kasy, oczywiście w miarę możliwości i zaopatrzyć się np w VCDS 12.12 lub VAS PC lub ODIS (do nowszych aut), ja posiadam wszystkie z nich i nie mam problemu z diagnozą, szkoda że nie mieszkam bliżej bo bym podpią dla kolegi te autko, czasem różne sprzęty diagnostyczne wskazują różne usterki a w rzeczywistości jest coś innego, przekonałem się o tym na własnej skórze gdzie po potrąceniu lisa wyrwało mi kostkę od czujnika przepustnicy na wydechu, po udaniu się do ASO (wymienili kostkę, pokasowali błędy) nadal miałem problem z heckiem więc udałem się do warsztatu, podpieli swój sprzęt diagnostyczny i wskazało że jest zwarcie w wiatrakach, po powrocie do domu (Skandynavia) przeskanowałem auto VCDSem i od razu wyszło że partacze w ASO podłączyli odwrotnie piny w kostce (w Elsie jest jak byk na schemacie gdzie co i jak). Tak że różnie to bywa z tym diagnozowaniem

Re: check engine - 2.0 FR

PostNapisane: 19 października 2014, 09:59
przez johny87
Od takiej pierdoły,miałem na myśli włącznik zamka :|

Re: check engine - 2.0 FR

PostNapisane: 20 października 2014, 01:57
przez Axee
Kubik napisał(a):Witam,

Zapaliła mi się kontrolka check engine ale auto sprawuje się całkiem normalnie.
Po zeskanowanie Vagiem wyskoczył tylko jeden błąd.
W bloku - silnik
1139
Włącznik zamka centralnego - styk otwierania drzwi pasażera.

Nie wiem czy to ma jaki kolwiek związek z check engine.

Po skasowaniu w/w błędu gaśnie kontrolka. Wyłączając silnik i uruchamiając go ponownie sytuacja się powtarza.

Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją?
Bardzo proszę o opinię.

Panowie o czym Wy tu mowicie? Co ma czujnik otwarcia drzwi pasażera do silnika? Jakie kable w słupkach? Nic. Żadne.
Najpierw należy poprawnie zdiagnozowac, a później udzielić właściwych rad.

Blad
001139 - Czujnik ciśnienia spalin 1 (G450)
P0473 - 000 - sygnał za wysoki

Oznacza uszkodzony czujnik cisnienia różnicowego dpf, zatem czujnik G450 do wymiany, jest u gory za rozrzadem, następnie jego ew. adaptacja i po problemie. Te czujniki sypia się na potęgę, polecam nowy z ASO. Pozdro AX!

Ps. Nr konta podam na pw :hahaha:

Re: check engine - 2.0 FR

PostNapisane: 20 października 2014, 02:28
przez Axee
RedBool napisał(a):po potrąceniu lisa wyrwało mi kostkę od czujnika przepustnicy na wydechu
w jakim aucie była ta przepustnica na wydechu lub czujnik przepustnicy na wydechu i co mierzy ten czujnik?
RedBool napisał(a): po przegonieniu po autostradzie auta ponad 220km/h i raptownym zjechaniu na parking zamarzł EGR co spowodowało ułamanie plastikowego trybu które otwiera klapę w EGR i również sadziło check.
czy na zewnątrz było ponad -30*C, albo wysokość ponad 4500m npm? W Passacie B6 to EGR ma klapę, i to na plastikowym trybie, co ta klapa w nim robi? Jakie oznaczenie silnika?
RedBool napisał(a):VCDS 12.12 lub VAS PC lub ODIS (do nowszych aut), ja posiadam wszystkie z nich i nie mam problemu z diagnozą
...powiem tylko: osprzęt to nie wszystko ...

Re: check engine - 2.0 FR

PostNapisane: 20 października 2014, 09:06
przez Gecon
Axee,
Faktycznie nie doczytałem opisu kolegi Kubik, gdzie w opisie problemu podaje numer błędu :shock:

Axee napisał(a):w jakim aucie była ta przepustnica na wydechu lub czujnik przepustnicy na wydechu i co mierzy ten czujnik?


Leon 5F 2,0TDI, przepustnica ogranicza przepustowość spalin w celu dogrzania się silnika jak jest zimny tak powiedzieli mi w ASO
Obrazek
Obrazek


Axee napisał(a):czy na zewnątrz było ponad -30*C, albo wysokość ponad 4500m npm? W Passacie B6 to EGR ma klapę, i to na plastikowym trybie, co ta klapa w nim robi? Jakie oznaczenie silnika?

Temperatury otoczenia dokładnie nie pamiętam, plastikowy tryb pełni rolę przekładni która to otwiera zawór EGR (trzpień w zaworze) góra duł, po zamarznięciu trzpienia silniczek próbując go otworzyć po prostu łamie ząbki od plastikowego trybu i w tym momencie komputer odczytuje nieprawidłowe działanie zaworu i mamy heck+tryb awaryjny, po wymianie trybu i zkasowaniu błędów wszystko wraca do normy. Silnik CBAB

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: check engine - 2.0 FR

PostNapisane: 20 października 2014, 10:36
przez Kubik
Dzięki za podpowiedź,

to co opisał Axee ma w końcu jakiś sens. Na początek postaram się przeczyścić czujnik.

Aby nie być gołosłownym poniżej link do zdjęcia z komputera.

http://1drv.ms/1zhEjzs

Pozdrawiam.

Re: check engine - 2.0 FR

PostNapisane: 20 października 2014, 11:12
przez Andre
zawór egr się zapieka od oleju w dolocie, 2 tyg temu rozbierałem, namaczałem w nafcie wd i rozruszałem ten zawór ze chodzi po dotknięciu palcem a wcześniej otwierał się na 4mm... na szczęście tryby nie połamały się i wszystko śmiga teraz idealnie.

Re: check engine - 2.0 FR

PostNapisane: 20 października 2014, 11:39
przez miroA3
RedBool napisał(a):Faktycznie nie doczytałem opisu kolegi Kubik, gdzie w opisie problemu podaje numer błędu


no i ten numer błędu to właśnie problem z zamkiem centralnym, nie nasza wina że ominął zera z przodu
dostał odpowiedź na numer błędu 1139.
widać na załączonym zdjęciu klasę sprzętu, pomijającą zupełnie zera i podającą opis o zamku

nikt wróżką poza Axee nie jest

8)


Kubik napisał(a):to co opisał Axee ma w końcu jakiś sens.


gdybyś przepisał cały numer błędu z zerami ( bo widać je na zdjęciu kawałek ) to nawet google by ci co innego wyświetliło

Re: check engine - 2.0 FR

PostNapisane: 26 października 2014, 08:00
przez Kubik
Czujnik wymieniony, auto znowu daje rade.
Najdziwniejsze jest to, że 3 różne programy pokazywały uszkodzenie zamka. Tylko komputer w serwisie pokazywał prawidłowo.
Pozdrawiam można zamknąć temat.