Strona 1 z 1

FIltr paliwa Leon II

PostNapisane: 26 października 2014, 15:34
przez leon111
Jaki filtr paliwa potrzebuje do leona II 1.9 tdi 105 km 2007 r. Dostalem w sklepie 3 i zaden nie pasowal. Jest moze jakies oznaczenie ?

Re: FIltr paliwa Leon II

PostNapisane: 26 października 2014, 17:53
przez -arti-
Jeżeli obudowę filtra masz metalową z napisem firmowym ,,UFI" (UFI system filtration) to wkład filtra powinien pasować o symbolu:
3C0 127 434 C.

Bodajże dla motorów o symbolach: LEON 2006-08 SILNIK: CAYC BKC BKD AZV BLS BMM BMN BXE BXF CEGA

A to numeracja zamienników dla wymienionego:

Zamiennik:
OE VAG - 3C0127177; 3C0127434
ALCO-FILTER - MD-613
AQ - 3C0127434
BOSCH - F 026 402 006 (F026402006); 1 457 070 008 (1457070008)
CLEAN FILTER - MG1652
FILTRON - PE 973/3
HENGST FILTER - E85KP D146
KNECHT - KX 220D
MANN FILTER - PU 825 X
MECAFILTER (SOLAUFIL) - ELG5315
PURFLUX - C515
SĘDZISZÓW - WP15-10X
TECNECO - GS0825-E
WIX FILTER - WF8388

Takie wyglądowo-poglądowo jak na tej stronie:

https://www.google.pl/search?q=filtr+3C ... d=0CB8QsAQ

Re: FIltr paliwa Leon II

PostNapisane: 26 października 2014, 19:11
przez leon111
Dzięki wielkie, ten w aucie wygląda tak samo jak ten z google.

Re: FIltr paliwa Leon II

PostNapisane: 31 października 2014, 23:13
przez Nastar
Podepnę się pod temat.

Wczoraj awaryjnie wymieniono mi filtr paliwa w Octavii BMN. Po dojechaniu do domu (400km) stwierdziłem, że paliwo sączy się po obudowie filtra i trochę go wyciekło podczas jazdy. Rozkręciłem obudowę, sprawdziłem uszczelkę. Wszystko OK.
Zacząłem dociekać jaki mam filtr. Okazało się, że włożono mi filtr o symbolu PU 825. Po przeszukaniu katalogów w necie wyszło mi, że może do mnie też pasować wkład PU 926/1. Różnią się one rozmiarami więc może to być przyczyna cieknięcia (wysokość wkładu) ?
Wiem, że trzeba sprawdzić jaką mam obudowę (czy UFI czy M+K) ale nie mam na obudowie tej naklejki. W jaki inny sposób można to rozpoznać ?

Re: FIltr paliwa Leon II

PostNapisane: 1 listopada 2014, 08:02
przez -arti-
Wtaj i wydaje się mnie, że masz obudowę UFI ale do rzeczy:

Dla SKODA OCTAVIA II 2.0 TDI (1Z3, 1Z5) AZV, BKD, BMM, CFHC 05/04- od 09/05- Obudowa 3C0127400C (UFI) - to ten wkład P825.

A jaką masz wizualnie obudowę czy taką:
http://allegro.pl/obudowa-filtra-paliwa ... 36020.html
lub: http://allegro.pl/obudowa-filtra-paliwa ... 29856.html - jeśli tak to masz wszystko jasne.

A co do wyciekającego paliwa to musi być jakaś nieszczelność nie ma innej możliwości.

Re: FIltr paliwa Leon II

PostNapisane: 1 listopada 2014, 20:48
przez Nastar
Sprawdziłem dziś dokładnie. Mam jednak obudowę UFI. W takim razie mam właściwy wkład włożony (PU 825). Skąd w takim razie wyciek paliwa spod dekielka obudowy ? Uszczelka siedzi na swoim miejscu, nie jest uszkodzona, śrubki dokręcone...
Czy są jakieś myki/tricki przy tej czynności ?

Aha - tak wygląda dekielek mojej obudowy. Wg mnie jest dziwnie popodginany... Ale chyba juz tak było. Nie sądzę aby podczas ostatniej wymiany mechanik go tak załatwił...

https://plus.google.com/photos/11250424 ... I2Y0rvgiwE

Re: FIltr paliwa Leon II

PostNapisane: 2 listopada 2014, 17:56
przez -arti-
Nastar napisał(a):Sprawdziłem dziś dokładnie. Mam jednak obudowę UFI. W takim razie mam właściwy wkład włożony (PU 825). Skąd w takim razie wyciek paliwa spod dekielka obudowy ? Uszczelka siedzi na swoim miejscu, nie jest uszkodzona, śrubki dokręcone...
Czy są jakieś myki/tricki przy tej czynności ?

Aha - tak wygląda dekielek mojej obudowy. Wg mnie jest dziwnie popodginany... Ale chyba juz tak było. Nie sądzę aby podczas ostatniej wymiany mechanik go tak załatwił...

https://plus.google.com/photos/11250424 ... I2Y0rvgiwE


Sprawdziłem wygląd swojego dekla filtra i na pewno jest płaski a nie tak pogięty. Jedź do tego "mistrza" mechaniki nierozgarniętego i niech spróbuje wyprostować dekielek. Z tego co widać na zdjęciu to w dwóch miejscach ambitnie go chyba podważał łomem a to dość delikatna materia i dość delikatnie trzeba podejść do podważania bo spasowany dekiel z puchą jest konkretnie + oczywiście ciasno siedząca uszczelka.

Przynajmniej ja jak wymieniam to delikatnie z kilku stron płaskim bardzo śrubokrętem delikatnie podważam, aż w końcu puści. Dużo cierpliwości trzeba i jakieś 5 minut czasu. Ot i tyle albo dla "płasko mózgowców" aż tyle.

Pozdrawiam.