Strona 1 z 1

Wymiana silnika BXF

PostNapisane: 16 grudnia 2014, 07:43
przez palisty
Witam wszystkich
Ostatnio w moim cudzie wracajac do domu zaczelo cos stukac
Jakos po malu dojechalem do domu
Na poczatku pokrywa gorna i sprawdzenie szklanek ale ok
Potem przyszedl czas na miske i tu na 2 korbowodzi obrucilo panewke
Mechanik powiedzial ze i tak szczescie ze korba nie wyszla bokiem
No i teraz czeka mnie wymiana silnika
Na co wymienic?

Re: Wymiana silnika BXF

PostNapisane: 16 grudnia 2014, 08:01
przez Tomuss
Jeżeli chcesz zostać przy tym co masz to kup sam słupek od bxe bxf :)

Re: Wymiana silnika BXF

PostNapisane: 19 grudnia 2014, 19:17
przez palisty
I co znow mnie to bedzie czkac za jakis czas
Moj motor mial nieco ponad 100000 tys.

-- 16 gru 2014, o 19:00 --

Myslalem zalozyc ARL lub ASZ to sa pancerne jednostki
I wytrzymaja wiele nawet podniesienie mocy

-- 19 gru 2014, o 20:17 --

Dzis zalozylem silnik do auta wybor padl na ASZ.
Troche roboty i jest git
Jutro zostanie poskladac do konca i palimy
Teraz to wytrzyma nie jedno

Re: Wymiana silnika BXF

PostNapisane: 19 grudnia 2014, 19:19
przez jendrek1975
Jakie koszty nowego silnika ?

Re: Wymiana silnika BXF

PostNapisane: 19 grudnia 2014, 19:45
przez palisty
Goly slupek kosztowal mnie 1200zl

Re: Wymiana silnika BXF

PostNapisane: 25 grudnia 2014, 12:12
przez nikolas-0512
kolego a z ta panewką to tak z dnia na dzień???mozesz opisac na jakim oleju chodził i co ile wymiana??

Re: Wymiana silnika BXF

PostNapisane: 27 grudnia 2014, 21:40
przez palisty
Tak stało to się tak nagle może było to spowodowane za szybką jazdą
Jazda na odcinku około 30-40 kilometrów z prędkością między 140 a 180
Olej to Motul 5w30 specyfic
A po za tym auto odpalone na nowym motorze i git
Troche przeróbek i da się
Silnik typ A zamiast B
O wiele mocniejsza jednostka wiele więcej wytrzyma
Tylko jeszcze trzeba założyć wskaźnik temperatury oliwy to maże była przyczyna obróconej panewki

Re: Wymiana silnika BXF

PostNapisane: 28 grudnia 2014, 00:18
przez Tom-Tdi
palisty napisał(a):Tylko jeszcze trzeba założyć wskaźnik temperatury oliwy to maże była przyczyna obróconej panewki


Raczej na pewno oliwę zagotowałeś - zerwał się film olejowy i złapało panewkę.
Załóż wskaźnik, a czujnik wkręć jak najbliżej głowicy, olej też zmień na 5W40 i wtedy możesz śmiało cisnąć :wink:

Re: Wymiana silnika BXF

PostNapisane: 7 stycznia 2015, 18:45
przez palisty
A co myslicie o tym wskazniku temeratury oleju http://allegro.pl/wskaznik-temperatury- ... 38128.html mysle tez o wskaznikach egt i boost

Re: Wymiana silnika BXF

PostNapisane: 8 stycznia 2015, 18:54
przez gajdar
Mój sąsiad jeżdził spokojnie .Auto od nowości u niego i na trasie przy 90 strzał z korby(przebieg ok.120k).Niestety te silniki tak mają .Nie od dziś wiadomo że jak sie kupuje np BXE to lepiej od razu zrzucić miskę i wymienić panewki na porządne.Dla chętnych mam jeszcze w domu panewki kumpla to moge fotki podesłać.Dali jakiś syfny materiał na panewki i się dzieje.

Re: Wymiana silnika BXF

PostNapisane: 8 stycznia 2015, 23:15
przez Tracer2
palisty napisał(a):A co myslicie o tym wskazniku temeratury oleju http://allegro.pl/wskaznik-temperatury- ... 38128.html mysle tez o wskaznikach egt i boost

Spoko wskażniki, ma takie 3. Taki , voltomierz i boost.

Re: Wymiana silnika BXF

PostNapisane: 9 stycznia 2015, 10:02
przez palisty
A sprawdzales moze ze wskazaniami vcds czy nie oszukuja za bardzo

Re: Wymiana silnika BXF

PostNapisane: 9 stycznia 2015, 11:49
przez Adi6K
Z tymi pancernymi ARL/ASZ bym sie tak nie rozpedzal :) sam jestem swiezo po wymianie silnika ARL o przebiegu 156 tys km w ktorym rowniez obrocila sie panewka na 2 cylindrze, auto uzywane z glowa, olej wymieniany co jakies 10-12 tys Motul 5W40 a i tak nieszczescia sie nieuniknelo :P obecnie w samochodzie siedzi BLT z 2007 r o przebiegu 90 tys, wszystkie ARL/BUK/BPX ktore ogladalem byly mniej lub bardziej zajezdzone.

Re: Wymiana silnika BXF

PostNapisane: 9 stycznia 2015, 16:06
przez Omega
Dla chcącego nic trudnego :twisted:

Re: Wymiana silnika BXF

PostNapisane: 9 stycznia 2015, 16:32
przez Adi6K
Chyba raczej '' co komu pisane '' heheh ;)

Re: Wymiana silnika BXF

PostNapisane: 9 stycznia 2015, 20:53
przez palisty
Ale chyba a nawet raczej arl asz itd. maja zamki na panewkach i to już grubo obrocic cos takiego
Lecz bxe bxf maja panewki bez zamkow i to raczej latwiejsze
W swojej karierze jeszcze nie spotkałem się z obrocona panewka w arl asz itd.
raczej pekniety wal krzywe korby wypalone tloki

Re: Wymiana silnika BXF

PostNapisane: 9 stycznia 2015, 23:29
przez Adi6K
U mnie akurat wine za to najprawdopodobniej ponosi wal, a konkretniej kanal olejowy, raczej sie przytkal i nie dochodzilo tyle oleju ile powinno na panewke na 2 cylindrze i ja konkretnie pomielilo, pozostale byly w igla stanie, podobnie jak cala reszta silnika, glowice z bardzo fajnym walkiem i reszte gratow mam na handel, bedzie chwila to pocykam fotki i wystawie moze akurat komus sie przyda :) na poczatku tez myslalem ze wypalilo dziure w tloku albo rozrzad strzelil pomimo smiesznego przebiegu (16 tys)