Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

TDI 1.9 105 DPF

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

TDI 1.9 105 DPF

Postprzez desmoRR » 18 stycznia 2015, 14:22

Cześć

Co możecie powiedzieć o tym silniku TDI 1.9 105 DPF. Leon za którym się oglądam ma na liczniku 185 000. Może się coś dziać w niedługim czasie po zakupie? Żywotność, pompowtryskiwcze, DPF. Tutaj chyba występuję dwumas?

Pozdrawiam
Zobacz Profil
desmoRR
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 18 stycznia 2015, 13:56
Auto: SEAT Leon
Silnik: TDI pompowtryski PD

Reklama

Re: TDI 1.9 105 DPF

Postprzez DawidLeonMsDesign » 18 stycznia 2015, 14:43

Chodzi o silnik o kodzie BLS. Sam posiadam taki przebieg u mnie 108 tyś mam go od 75 tys km. Auto z 2007 przebieg raczej realny. Wymieniany był raz czujnik ciśnienia rożnicowego przy 90 tyś bo auto skakało na obrotach w czasie jazdy. Ogólnie zero kopcenia nawet przy mocnym przyciśnięciu pedału gazu. Ja u siebie mam program na 146 km i 320 330 Nm. Dwumas występuje u siebie wymieniałem przy około 100 tyś km. NIe był mocno zmęczony ale profilaktycznie załozyłem koło jednomasowe z Tarczą organiczną wzmacniane itp. Na stan licznika nie ma co patrzyć liczy się stan auta i silnika oraz podzespołów. :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DawidLeonMsDesign
Sport
Sport
 
Posty: 672
Dołączył(a): 18 stycznia 2014, 14:48
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon
Silnik: BLS 1.9

Re: TDI 1.9 105 DPF

Postprzez -arti- » 18 stycznia 2015, 18:59

desmoRR napisał(a):Cześć

Co możecie powiedzieć o tym silniku TDI 1.9 105 DPF. Leon za którym się oglądam ma na liczniku 185 000. Może się coś dziać w niedługim czasie po zakupie? Żywotność, pompowtryskiwcze, DPF. Tutaj chyba występuję dwumas?

Pozdrawiam


Witaj. Jeżeli ma przejechane 185 tysiączków to przed zakupem z kimś kumatym sprawdź stopień zapełnienia DPF-u bo i pewnie jeszcze nie został wykastrowany :x w teorii graniczny procent zapchania to 60. To warto sprawdzić.

Jeżeli DM nie wymieniany to raczej długo na obecnym nie pojeździsz więc trochę PLN trzeba będzie dorzucić w niedługiej przyszłości. Kompletne DM czyli razem z dociskiem tarczą - fabrycznie skręconymi /ważne/ oraz łożyskiem oporowym znajdziesz w necie czy tam gdzieś za jakieś 1400-1500 zł /SACHS/ + oczywiście robocizna od 400 zł w górę.

Pompki Boscha więc nie ma z nimi większych problemów wszak pod jednym warunkiem - że gnojówki do baku lał nie będziesz a kumaty kolega/znajomy/ przy sprawdzaniu sprawdzi i korekcje pompek a to dużo rozjaśni.

Motor BLS jak inne przy zachowaniu pewnego reżimu wymiany oleju /też specjalny/ i innych filtrów czy w razie czego płynów ustrojowych. Olej oczywiście nie w żadnych interwałach 30 tyś. kilometrów i dopiero wymiana. Jak dużo po mieście to co 10 tyś a jak dużo w trasach to co 15 tyś. max i wtedy masz duże szanse, że nie obróci panewki na korbie czy nie wytrze się wałek.

Ot i tyle w wielkim skrócie. Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: TDI 1.9 105 DPF

Postprzez peper » 28 stycznia 2015, 11:39

desmoRR napisał(a):Cześć

Co możecie powiedzieć o tym silniku TDI 1.9 105 DPF. Leon za którym się oglądam ma na liczniku 185 000. Może się coś dziać w niedługim czasie po zakupie? Żywotność, pompowtryskiwcze, DPF. Tutaj chyba występuję dwumas?

Pozdrawiam


Jeśli ma te faktyczne 185tys to ok chyba, że ma ok 300 :). Generalnie DPF'y są dość trwałe w BLS'ach lecz dotyczy to częstych jazd w trasy, gdyż w miejście różnie bywa. Ja w swoim usuwałem filtr programowo i fizycznie choć problemu nie stwarzał ale częste dojazdy do pracy wolałem z góry wyelimnować problem. co do kopcenia - jeśli z silnikiem wszystko ok to nawet wycięcie dpf'a nei wypływa na kopcenie :) jedynie przy odpalaniu może większego bąka puścić - ale nie mylić z kopceniem gdy np. uszelniacze zaworów są zajechane :-)
pozdr
Leon 1P 1.9 BLS
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
peper
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 15 listopada 2011, 20:49
Auto: Leon1P

Re: TDI 1.9 105 DPF

Postprzez -arti- » 14 lutego 2015, 07:21

Witaj -peper-! I pytanko.
Czy w puszkę po DPF-ie coś wmontowywałeś? Czy jest zupełnie pusta?

A jak pusta to czy nie czujesz zmian w zachowaniu czy samego silnika czy auta podczas jazdy. Jak pracuje układ wydechowy? Jest głośniejszy? Czy nic nie wpada w rezonans -dudnienie? Jak wg.Ciebie zachowuje się Turbawka pracuje tak samo?

Proszę o twoje zadanie w temacie bo pomalutku zaczynam widzieć ,,światełko w Tunelu" w kwestii usunięcia chwasta i stąd moje pytania. O ile to nie tajemnica to napisz za ile PLN i gdzie temacik sfinalizowałeś.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: TDI 1.9 105 DPF

Postprzez michal84 » 3 marca 2015, 16:10

U mnie 230k z tym silnikiem, standardowo przy 200 wymieniony wałek rozrządu i dwumas (na jednomas) od 100k na lekkim chipie. dpf pracuje normalnie. turbo oryg. Moge polecić.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
michal84
Signo
Signo
 
Posty: 157
Dołączył(a): 24 stycznia 2014, 21:28
Auto: Leon 5F FR MY2016
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: TDI 1.9 105 DPF

Postprzez -arti- » 4 marca 2015, 11:29

michal84 napisał(a):U mnie 230k z tym silnikiem, standardowo przy 200 wymieniony wałek rozrządu i dwumas (na jednomas) od 100k na lekkim chipie. dpf pracuje normalnie. turbo oryg. Moge polecić.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka


A sprawdzałeś stan zapchania DPF-a przy tym przebiegu /pytanie z czystej ciekawości/?
Rozumie, że wymiana wałka to profilaktyka?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: TDI 1.9 105 DPF

Postprzez michal84 » 6 marca 2015, 11:49

sprawdzalem, byly jakieś grosze, ale u mnie co weekend 200km więc ma warunki. Działa bezproblemowo.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
michal84
Signo
Signo
 
Posty: 157
Dołączył(a): 24 stycznia 2014, 21:28
Auto: Leon 5F FR MY2016
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: TDI 1.9 105 DPF

Postprzez michal84 » 6 marca 2015, 11:49

Wałek się wytarł i słabo odpalał na ciepłym.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
michal84
Signo
Signo
 
Posty: 157
Dołączył(a): 24 stycznia 2014, 21:28
Auto: Leon 5F FR MY2016
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: TDI 1.9 105 DPF

Postprzez mati12 » 20 sierpnia 2017, 15:00

Posiadam Leona z silnikiem 1.9 (kod BLS) Czy jest możliwa zamiana dwumasy na jednomasę i czy bedzie duża różnica w użytkowaniu i komforcie jazdy? O różnicy cenowej wiem doskonale ;)
Zobacz Profil
mati12
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 17:48
Auto: Seat Leon 1
Silnik: AZD 1.6

Re: TDI 1.9 105 DPF

Postprzez ktry » 20 sierpnia 2017, 20:43

Do BLsa dwu masa nie jest aż tak droga na allegro. Wymienisz raz i na 200-300 tysięcy masz spokój.
Prędzej ci korba bokiem wylezie w tym silniku niż zajeżdzisz drugą dwu masę.
Utrata komfortu jest i nie jest warta tych kilku stówek które musisz dołożyć do dwu masy. Jeszcze skrzynia dostaje porządnie w dupę bez D.M ,a jak wiadomo nie należy do wytrzymałych .
Stanowczo odradzam dla kilkuset złotych.
Zobacz Profil
ktry
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 6 maja 2009, 21:45
Lokalizacja: Kostrzyn n.Odrą.
Auto: ALTEA 1,9 TDI

Re: TDI 1.9 105 DPF

Postprzez mati12 » 22 sierpnia 2017, 18:53

Dzięi wielkie za odpowiedź No właśnie się zastanawiałem nad innym podzespołami które też są niejako związane z dwumasą (głównie skrzynia) i też gdzieś czytałem że właśnie skrzynia bedzie trochę cierpieć No myślę że co chwile nie bede jej wymieniał I chyba zrobię raz a dobrze PS U mnie dopiero zaczyna stukać Ile na niej tak można pojeździć bo chciałbym wymianę zrobić za jakieś 2 tys km? Wytrzyma?
Zobacz Profil
mati12
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 17:48
Auto: Seat Leon 1
Silnik: AZD 1.6

Re: TDI 1.9 105 DPF

Postprzez ktry » 22 sierpnia 2017, 21:29

Jak byś pytał o 20 tys. to bym miał wątpliwości ,ale 2 tys. to spokojnie jak nie wali jeszcze mocno przy gaszeniu,rozruchu i w czasie pracy silnika przez cały czas.
Zobacz Profil
ktry
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 6 maja 2009, 21:45
Lokalizacja: Kostrzyn n.Odrą.
Auto: ALTEA 1,9 TDI

Re: TDI 1.9 105 DPF

Postprzez bzykofm » 22 sierpnia 2017, 22:01

Jeśli chodzi o komplety dwumasę i cały osprzęt szukaj użytkownika WELMOT na allegro, jest z okolic Łodzi. Najlepiej LUK lub SACHS. Kupowałem u niego cały komplet łącznie z łożyskiem i zapłaciłem niecałe 1400zł. Człowiek ogarnięty, wie co sprzedaje i dobrze doradzi.
była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm @ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 3473
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
Region: małopolskie
Auto: leon 1P FL TDI PD
Silnik: BLS 1.9

Re: TDI 1.9 105 DPF

Postprzez -arti- » 23 sierpnia 2017, 06:23

bzykofm napisał(a):Jeśli chodzi o komplety dwumasę i cały osprzęt szukaj użytkownika WELMOT na allegro, jest z okolic Łodzi. Najlepiej LUK lub SACHS. Kupowałem u niego cały komplet łącznie z łożyskiem i zapłaciłem niecałe 1400zł. Człowiek ogarnięty, wie co sprzedaje i dobrze doradzi.


Dokładnie brałem i jest OK już prawie 3 lata.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: TDI 1.9 105 DPF

Postprzez mati12 » 25 sierpnia 2017, 19:50

Dzięki wielkie koledzy za podpowiedzi No jeszcze nie ma tragedii troszkę na postoju słychać taki stukot co jakis czas i jak wcisnę sprzęgło to się nasila No i troszkę budą trzęsie No a chciałbym to zrobić za jednym zamachem moze wraz z rozrzadem i olejami bo mi tak wychodzi z km akurat za jakieś 2 miesiace A odnośnie dwumasy lepszy Sachs czy LUK?
Zobacz Profil
mati12
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 17:48
Auto: Seat Leon 1
Silnik: AZD 1.6

Re: TDI 1.9 105 DPF

Postprzez desmoRR » 29 sierpnia 2017, 21:36

mati12 napisał(a):A odnośnie dwumasy lepszy Sachs czy LUK?


Różne opinie. Ogólnie to jest najwyższa półka.
Zobacz Profil
desmoRR
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 18 stycznia 2015, 13:56
Auto: SEAT Leon
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: TDI 1.9 105 DPF

Postprzez bzykofm » 30 sierpnia 2017, 13:45

mati12 napisał(a):No jeszcze nie ma tragedii

Nie czekaj na nią :mrgreen:

mati12 napisał(a): chciałbym to zrobić za jednym zamachem moze wraz z rozrzadem i olejami

Jedno rozbieranie mniej i jeśli nie będziesz robił tego sam to oszczędność na robociźnie.
Ja brałem LUKa, ale jest tak jak napisał przedmówca.
była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm @ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 3473
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
Region: małopolskie
Auto: leon 1P FL TDI PD
Silnik: BLS 1.9


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości