Strona 1 z 1

Kapiący olej z lewej strony patrąc od przodu auta-co to może

PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 18:37
przez lukas4567
Od jakiegoś czasu po dłuższej jeżdzie jak sie zatrzymam to patrząc na przód auta po lewej stronie pod podwoziem zawsze spadnie kilka kropel oleju.Zauważyłem że idzie tam plastikowa rura która na krawędziach jest mokra od oleju, czy to jest właśnie lejące turbo ??
W płynie chłodniczym nie ma śladów oleju, jedynie czasem jak odpale auto jak jest zimny silnik to dymi na niebiesko.

Re: Kapiący olej z lewej strony patrąc od przodu auta-co to

PostNapisane: 27 kwietnia 2015, 08:31
przez Blad
cieknie z łącznia gumowej rury, która idzie do Intercoolera. Czym spowodowanie nie wiem, bo mechanik nie jestem, ale raczej turbo

Re: Kapiący olej z lewej strony patrąc od przodu auta-co to

PostNapisane: 27 kwietnia 2015, 10:00
przez Luck
Mam to samo i jak byłem u mechanika to powiedział mi właśnie tak jak kolega na górze mówi że ta obejma Ci gdzieś nie trzyma, rura gdzieś Ci pękła albo masz cooler gdzieś na dole lekko pęknięty.

Re: Kapiący olej z lewej strony patrąc od przodu auta-co to

PostNapisane: 8 grudnia 2015, 12:04
przez barteq247
Podłącze się pod temat :)
Wiem, że nie ma co się tym przejmować, ale denerwuje mnie fakt, że ten olej brudzi mi osłonę silnika :-|
Podaje link do schematu, na którym wszystko jest pokazane:
http://i.imgur.com/YIwRm3a.png
Mam taki problem, że od jakiegoś czasu poci mi się rura wyjściowa od intercoolera. Mechanik wymienił ten pierścień uszczelniający
(8A patrząc na obrazek z lewej strony), ale to nie pomogło ponieważ nadal mi się poci. Intercooler jest nowy ponieważ stary mi się rozleciał i nie chciałem bawić się w jakieś naprawy :) Jak to jest możliwe, że olej się przedostaje a powietrze nie ucieka? (auto przyśpiesza tak jak powinno) Nie bardzo wiem co zrobić, czy mam wymienić klamrę mocującą (1A) czy może rura (9) jest jakoś wyrobiona i nie trzyma. Raczej złe zamocowanie rury odpada ?

Re: Kapiący olej z lewej strony patrąc od przodu auta-co to

PostNapisane: 29 grudnia 2015, 20:07
przez lukasz2602
Rozszczelnia Wam sie Turbina i olej silnikowy którym jest smarowana przedostaje sie do sprerzonego powietrza i idzie w cały układ dolotowy.Osadza się go najwięcej w intercol. Bedzie coraz gorzej.Czeka was regeneracja turbawki badz nowa ,lecz zależy jak kogo stać.I czyszczenie całego układu dolotowego!!!

-- 29 grudnia 2015, 20:07 --

Nieszczelnosci w układzie raczej nie macie jeśli chodzi o powietrze!!! Ale olej w nim zawarty pełżnie przez mikro szczelinki i sączy.Potrafi przejść pomiędzy oringiem a łaczeniem.

Re: Kapiący olej z lewej strony patrąc od przodu auta-co to

PostNapisane: 30 grudnia 2015, 11:29
przez jendrek1975
Jak kupiłem swojego Seata to silnik był czyściutki (czytaj umyty),po przejechaniu iluś tam kilometrów zauważyłem też takie pocenie się rury intercolera tu link do tematu :
viewtopic.php?f=43&t=9002&start=50
między czasie turbina poszła do naprawy powodem zapiekające się łopatki,po powrocie turbiny problem pocenia pozostał,więc podejrzewam że trzeba panowie założyć oil tank

Re: Kapiący olej z lewej strony patrąc od przodu auta-co to

PostNapisane: 30 grudnia 2015, 23:19
przez lukasz2602
A czyścili cały układ dolotowy wraz z inerc...Olej sam z tamtąd nie wyleci a troche roboty dotatkowej dla mechanika to jest!!!

Re: Kapiący olej z lewej strony patrąc od przodu auta-co to

PostNapisane: 26 marca 2016, 08:15
przez untaztood
jendrek1975 napisał(a):Jak kupiłem swojego Seata to silnik był czyściutki (czytaj umyty),po przejechaniu iluś tam kilometrów zauważyłem też takie pocenie się rury intercolera tu link do tematu :
viewtopic.php?f=43&t=9002&start=50
między czasie turbina poszła do naprawy powodem zapiekające się łopatki,po powrocie turbiny problem pocenia pozostał,więc podejrzewam że trzeba panowie założyć oil tank


Jesli tylko naprawili zapieczone łopatki to raczej problem oleju zostanie.