Strona 1 z 1

diagnoza wycieku

PostNapisane: 20 stycznia 2016, 21:31
przez ekamcio
Mam takie zapocenie na silniku jak na załączonym zdjęciu czy ktoś już miał z tym jakieś przygody?
silnik 1.9 BLS
http://www.fotosik.pl/zdjecie/8c4acfa92de839bd
http://www.fotosik.pl/zdjecie/962a01b6bdfa843a

Re: diagnoza wycieku

PostNapisane: 21 stycznia 2016, 08:16
przez -arti-
ekamcio napisał(a):Mam takie zapocenie na silniku jak na załączonym zdjęciu czy ktoś już miał z tym jakieś przygody?
silnik 1.9 BLS
http://www.fotosik.pl/zdjecie/8c4acfa92de839bd
http://www.fotosik.pl/zdjecie/962a01b6bdfa843a


Taki temacik już gdzieś był?
Prawdopodobnie masz wyciek oleju z pod uszczelki wiązki elektrycznej do PD.

Sposób samodzielnej naprawy:

- zdjąć pokrywę zaworów
- odpiąć przyłącze i zdemontować listwę /jak pomyślisz chwilkę to się okaże, że demontaż jest bardzo prosty/
- oczyścić i odtłuścić powierzchnie od strony zewnętrznej na ścianie bloku/głowicy
- to samo zrobić z uszczelką
- zastosować silicon odporny na oleje i smary oraz wysoką temperaturę
- złożyć w odwrotnej kolejności.

Opcja:
- przy okazji wymienić listwę do PD na nową koszt około 200 zł bo ze względów eksploatacyjnych i tak ją kiedyś ,,szlag trafi,, :wink:

- wiązka wygląda tak:
http://allegro.pl/wiazka-pompowtryskiwa ... 28890.html

Jak dobrze poszukasz znajdziesz taniej......

Pozdrawiam.

Re: diagnoza wycieku

PostNapisane: 21 stycznia 2016, 08:25
przez ekamcio
Opcja:
- przy okazji wymienić listwę do PD na nową koszt około 200 zł bo ze względów eksploatacyjnych i tak ją kiedyś ,,szlag trafi,, :wink:

- wiązka wygląda tak:
http://allegro.pl/wiazka-pompowtryskiwa ... 28890.html


przy okazji warto wymienić listwę czy wiązke do pompowtryskiwaczy?

Re: diagnoza wycieku

PostNapisane: 21 stycznia 2016, 08:38
przez PaVLo
Przerabiałem to w zeszłym roku i nie trzeba takich manewrów jak wyżej.

Wystarczy odkręcić tą czarną nakrętkę od wiązki, a potem:
- odkręcić gniazdo (dwie śruby)
- lekko wyciągną
- oczyścić gniazdo i głowicę odtłuszczaczem
- powycierać
- posmarować głowicę na około otworu czarnym silikonem
na przykład takim: http://allegro.pl/uszczelka-pokrywy-zaw ... 02772.html
- docisnąć gniazdo i skręcić
- nadmiar silikonu można rozprowadzić po gnieździe
- odczekać kilkanaście minut i wszystko skręcić uważając aby nie pogiąć pinów

Re: diagnoza wycieku

PostNapisane: 21 stycznia 2016, 08:52
przez -arti-
ekamcio napisał(a):
Opcja:
- przy okazji wymienić listwę do PD na nową koszt około 200 zł bo ze względów eksploatacyjnych i tak ją kiedyś ,,szlag trafi,, :wink:

- wiązka wygląda tak:
http://allegro.pl/wiazka-pompowtryskiwa ... 28890.html


przy okazji warto wymienić listwę czy wiązke do pompowtryskiwaczy?



Wiązka/Listwa - przejęzyczenie :wink: /fachowo wiązka/ - wiadomo o co chodzi.

Re: diagnoza wycieku

PostNapisane: 21 stycznia 2016, 17:33
przez ekamcio
1. PaVLo pytanie natury technicznej odpinając wiązke nie trzeba akumulatora albo tym podobnych rzeczy odpinać a ni nic później na komputerze regulować po odpięciu tej wiązki? (oryginalnie zapewne tylko ta uszczelka od wiązki to wszystko uszczelnia)

2. Patrząc na te zdjęcia wydaje mi się również że uszczelka pod pokrywą zaworów też lekko zaczyna przepuszczać.

Re: diagnoza wycieku

PostNapisane: 21 stycznia 2016, 19:16
przez PaVLo
Nie trzeba odpinać akumulatora, jedynie nie odpalaj auta z oczepioną wtyczką bo wyskoczą błędy. Oryginalnie to oringi na gnieździe uszczelniają w tym miejscu głowicę. Najpierw uszczelnij to gniazdo, powycieraj wszystko i obserwuj, ale ja stawiam, że to będzie tylko gniazdo.

Re: diagnoza wycieku

PostNapisane: 22 lutego 2016, 20:51
przez lucasnufc
U mnie w bxe wyglada to bardzo podobnie z tym że jeszcze jest olej przy pierwszej prawej śrubie( od strony kierowcy)... Ile razy bym nie wytarł to tam pojawia sie olej... Uszczelka pokrywy? Czy same śruby sa jakos uszczelniane?