Strona 1 z 1

Wymieniony silnik,turbo,wtryski,itd -nadal dymi na biało

PostNapisane: 26 kwietnia 2016, 16:46
przez Noizz69
Witam wszystkich,

Dosyć późno do Was zawitałem biorąc pod uwagę moje problemy Leonem II. Mam ogromną nadzieję że ktoś mi pomoże.
Historia:
Auto kupiłem 08.2015. 2.0 TDI PD 136 km AZV. Po obowiązkowej wymianie el. zawieszenia, przez ok. miesiąc miałem spokój. Po ok. 3 tygodniach/1000km, samochód zaczął dymić na biało. Głównie jałowy, ruszanie, wsteczny. Wiedząc o problemach z pękającą głowicą od razu pojechałem do mechanika. Diagnoza - turbina do regeneracji. Po odebraniu auta było jeszcze gorzej - kłęby białego dymu przy każdym postoju i ruszaniu.
Wtedy się zaczęło...
W ciągu 2 miesięcy w aucie zostało zostało sprawdzone:
- praca zaworu recyrkulacji spalin
- praca turbosprężarki
- wtryskiwacze paliwa zostały sprawdzone w autoryzowanej stacji BOSCH - stan praktycznie idealny
- została zweryfikowana praca przepływomierza
- trzykrotnie sprawdzono ukł. chłodniczy pod względem obecności CO2 ( z wynikiem negatywnym)
- sprawdzono szczelność układu dolotowego wraz z kolektorem ssącym
- sprawdzono poprawność oprogramowania jednostki sterującej

Kiedy to wszystko nie pomogło, zdecydowałem się na sugerowane zdjęcie głowicy. Diagnoza: silnik do wymiany. Prawdopodobnie coś wpadło do środka, chociaż nie wiadomo czy 1 miesiąc czy rok temu. Góra tłoków przypominała kratery na księżycu, chociaż cylindry były gładkie. Zdecydowałem się na 2.0 BKD. Po całych zabawach z zamawianiem i przezbrajaniem, auto odebrałem na początku roku.

Wsiadam, jeżdżę i to samo..

Kolejny mechanik: diagnoza - poprzednia turbina nie została zrobiona dobrze - puszcza olej. Po wymontowaniu okazało się jednak że jest zregenerowana idealnie. Za to stwierdzono olej na wlocie. Przy poprzednim silniku również był olej na wlocie turbiny...
Kolejna diagnoza - pokrywa zaworów. Po jej ominięciu (wąż wypuszczony na zewnątrz), niestety objawy nadal te same..

W samochodzie nie ma DPF i co dziwne kiedyś został usunięty katalizator.Samochód zostawia kłąb dymu głownie przy ruszaniu z 1 ale też przy wstecznym.Na jałowym czuje drgania, nierówną pracę. Po szybszym przelocie (autostrada, bardziej dynamiczna jazda) sytuacja z dymieniem się uspokaja. Jednak podczas stania w korkach w tygodniu wszystko wraca do punktu wyjścia. Jest to ewidentnie dym z oleju który się gromadzi a przy wyższych obrotach wypala... Poza tym auto chodzi IDEALNIE. Odpala od strzału, przyśpiesza aż miło.

Proszę o jakieś sugestie bo pomimo włożonych już niemal 10 tys., nadal jest to samo a nie wierzę że 2 silniki mają dokładnie te same objawy. PS. w poprzednim, po sprawdzeniu głowica okazała się szczelna a cylindry mają jeszcze ślady po fabrycznym honowaniu VW.
Po pół roku bojów kolejni mechanicy rozkładają ręce.

Liczę na Waszą pomoc

Re: Wymieniony silnik,turbo,wtryski,itd -nadal dymi na biało

PostNapisane: 29 kwietnia 2016, 11:27
przez untaztood
Intercooler wymyty? Może pływa w nim olej i stąd dymienie?

Re: Wymieniony silnik,turbo,wtryski,itd -nadal dymi na biało

PostNapisane: 29 kwietnia 2016, 13:26
przez Fawor
Jesli w coolerze będzie spoko to mi to wygląda na jakies problemy z odma...przyznaje, że kompletnie nie mam pojęcia jak jest ona zbudowana akurat w tym silniku, więc nie doradzę w ktory punkt najpierw zajrzec, ale objawy sugerują zasysanie oleju do komory podczas największych podcisnień.

Re: Wymieniony silnik,turbo,wtryski,itd -nadal dymi na biało

PostNapisane: 29 kwietnia 2016, 13:58
przez facet03
Noizz69 napisz nam skąd jesteś - może polecimy Ci jakiegoś prawdziwego specjalistę, a nei takiego który wymieni wszystko a przyczyna nadal nie bedzie znana..

Re: Wymieniony silnik,turbo,wtryski,itd -nadal dymi na biało

PostNapisane: 4 maja 2016, 09:43
przez tomek_74
Noizz69 masz coś takiego jak chłodnice układu EGR , sprawdź może to coś puszcza i dlatego dymi na biało.

Re: Wymieniony silnik,turbo,wtryski,itd -nadal dymi na biało

PostNapisane: 11 maja 2016, 18:16
przez Noizz69
Cześć,

Dzięki za sugestie i przepraszam wszystkich za późną odpowiedź. Wyjechałem na Majówkę. Po kolei:

@untaztood: Zakładam że Intercooler był sprawdzony przy wymianie silnika przez pierwszą ekipę ale głowy nie dam. Pytałem jeszcze o Inter drugiego mechanika ale powiedział że nie tu leży przyczyna.

@Fawor: Z odmą podobna sprawa jak i intercoolerem. Auto w 2 warsztatach oglądało 4 mechaników. Zakładam że ją sprawdzili. Trudno już pozbierać to wszystko do kupy...

@Michu: Mieszkam we Wrocławiu. Ale mam też opcję żeby zostawić samochód do naprawy w Jeleniej Górze-jestem tam praktycznie co tydzień.

@tomek_74: Sam EGR odłączyłem, pojeździłem ale nie zauważyłem zasadniczej poprawy. Podłączyłem z powrotem.

Ogólnie w akcie desperacji wlałem K2 Moto Doktor do oleju. I rzeczywiście przez jakiś czas była wyraźna poprawa. Dymienie zredukowało się o jakąś 1/3.
Niestety wczoraj i dziś, przy dojeździe/powrocie z pracy, na światłach zostawiałem białą chmurę. Widać to właśnie przy ruszaniu a już zupełnie jest gęsto na wstecznym, jak parkuję. To też ciekawe że akurat wsteczny wywołuje największe dymienie.
Jak wspomniał Fawor "
objawy sugerują zasysanie oleju do komory podczas największych podcisnień
" . Może to jakiś trop?

Re: Wymieniony silnik,turbo,wtryski,itd -nadal dymi na biało

PostNapisane: 12 maja 2016, 06:41
przez Fawor
W hondzie, z ktorą mam doświadczenie, powiedziałbym, ze to uszczelniacze zaworowe :) No ale jak wymieniłes silnik to dziwne byłoby, żeby w drugim równiez były wysypane. Aczkolwiek nie skreślałbym tej opcji...Nie wpadłes na pomysł oddania tego do jakiejś porządnej firmy tuningowej, która ogarnia te silniki z małego palca? Zwykłe warsztaty 'od Pana Miecia" nieraz nie maja pojęcia co to logi dynamiczne...Może po prostu wszystkim się wydaje, że wszystko już sprawdzili, a po prostu nawet bali się odkrecić? Wiem, ze to dość czarny scenariusz, no ale kurde cuda na kiju z tym Twoim autem...to nie jest technologia NASA :) Ale trochę mózgu do analizy przyczynowo-skutkowej trzeba mieć :wink: