Strona 1 z 1

1.6 TDI CR Szarpie

PostNapisane: 16 lipca 2016, 21:24
przez damian321
Witam mam pytanko co to moze być na zimnym silniku po nocy jak auto rano palę to nie równa praca silnika jest przejadę sie kawałek i jest ok dodam ze auto nie ma DPF jest wycięty program wgrany brak błędów pod vag. moze to byś poduszka silnika ? ale raczej poducha jak by była walnięta to by było i na ciepłym tak samo auto nie kopci ani nic moc ma .

-- 13 czerwca 2016, 22:16 --

Poduszki są ok ktoś ma tak samo w tych 1.6 ??

-- 28 czerwca 2016, 18:17 --

Wtryski sprawdzone sa panowie co to moze być ze po nocy go tak rzuca ? ?? ktoś miał tak w tym 1.6 CR 2010 ???

-- 16 lipca 2016, 22:24 --

i po nocy puści dymka na niebiesko przez pare sekund ??

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

PostNapisane: 16 lipca 2016, 21:29
przez marcin7x5
Może nie pali dobrze na którymś cylindrze.

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

PostNapisane: 16 lipca 2016, 21:57
przez damian321
wtryski były wyjęte na stół i gościu powiedział ze dwa sa jak nowe a dwa grosze ale na na tyle by były do wywalenia .. przebieg 110tys

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

PostNapisane: 17 lipca 2016, 09:28
przez marcin7x5
I wystarczy by szarpał przez chwilkę na zimnym silniku. Zrób pomiar kompresji i porównaj to z miejscem/ cylindrem w którym są te dwa niby gorsze.

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

PostNapisane: 17 lipca 2016, 10:56
przez ktry
Puścić bąka przy odpalaniu ma prawo,bo nie ma filtra który by tego bąka zatrzymał w sobie. Norma w dieslu bez dpfa. Słabsza kompresja na jednym cylindrze,lub delikatnie wtrysk się przycina na zimnym. To nie samolot że spadnie z nieba i się rozbiję i nie nowe auto jak się domyślam. Jak po krótkiej pracy wszystko wraca do normy,to jeżdzić i się nie przejmować takimi bzdurami.Jesteś przewrażliwiony podejrzewam i wymagania masz jak od auta prosto z salonu.

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

PostNapisane: 17 lipca 2016, 12:47
przez damian321
Moze i masz rację kolego tak auto jest 2010 roku ma 106 tys przebiegu ,tylko dzieje sie to na zimnym nie równa praca jak by jeden gar nie chodził postaram sie filmik nagrać i pokazać co sie dzieje .

-- 17 lipca 2016, 13:47 --

link do filmu
https://youtu.be/J6LHNjp7Kys

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

PostNapisane: 17 lipca 2016, 14:37
przez jendrjej
ja bym dla sprawdzenia odłączył wtyczkę od EGR-u i zobaczył jak się zachowuje bez wdychania spalin, tyle że chyba adaptacja EGR-u będzie potrzebna po odłączeniu, u mnie odłączenie EGRu naprawiło wszystkie dolegliwości ale u Ciebie możne być i wtrysk

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

PostNapisane: 17 lipca 2016, 14:42
przez ktry
Po tym filmie to bym stawiał na dwu masę. Spróbuj wcisnąć sprzęgło jak to występuje. Czy jest jakaś zmiana ? Tak jak wspomniałem może to być wtrysk który przycina się na zimnym,bo widzę że po krótkim czasie to ginie. Przebieg to masz z lekka śmieszny i mało realny,ale to już inny temat. Ja w Golfie 6 miałem ponad 250 tys.km. i żadnych problemów z dpfem. Teraz mam Passata B7 z 2011 r. z przebiegiem 330 tys. i nic się nie dzieje z dpfem,ani z wtryskami. Dziwne jest to że masz go usuniętego. Nikt nie usuwa zdrowych zębów bo po co? Może coś się działo z silnikiem,lub z innym osprzętem ,bo pierwsze co dostaje po dupie jak coś w silniku nie gra to dpf. Dużo ludzi usuwa dpfa zamiast znależć przyczynę dlaczego jest z nim problem. W tych silnikach akurat dpf jest naprawdę bezproblemowy do przebiegów dużo wyższych jak mój w Pasku.

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

PostNapisane: 17 lipca 2016, 20:50
przez damian321
hej jak wcisnę sprzęgło to jest cisza ale on tylko przez 20 sekund tak stuka minimalnie i cisza jest na ciepłym tak samo cicho jest

-- 17 lipca 2016, 18:55 --

tak jak sprzegło jest wciśnięte to tak samo sie zachowuję auto w snesie obroty .

-- 17 lipca 2016, 21:50 --

a co do wtrysku to one sie nie regenerują ,kiedyś kupiłem na allegro 250 zł i podmieniłem pod ten najgorszy to tak klekotał ze maskra i go wykręciłem i na starych śmigam a tamten gościu nie chce go przyjąć ,jedynie jak ktoś by był z Wa-wy i na podmiankę lub ktoś kto sprzedaje koło Wa-wy

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

PostNapisane: 17 lipca 2016, 22:15
przez ktry
Wiesz o tym że te wtryski trzeba kodować po wymianie oczywiście ?
Jak nie zakodujesz to będzie kulał.

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

PostNapisane: 18 lipca 2016, 08:48
przez damian321
wiem wiem kodowanie było ,ale chyba poszukam gościa jak ktoś by miał w okolicy to podjadę i podmienię.

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

PostNapisane: 9 listopada 2018, 23:33
przez LordYabol
Odkopie temat.
U mnie silnik zaczął szarpać, ale nie gdy jest zimny, a w momencie gdy jest nagrzany, a szczególnie po dłuższej jeździe. Kiedyś w serwisie mechanik coś wspominał, że jeden wtrysk zaczyna nie domagac, ale że póki co jest jeszcze ok. Jaki byłby koszt tego?
Btw, może to też być związane z tematem, a może nie. Czasami auto dymi, ale tylko na zimnym silniku, gdy tylko sie nagrzeje przestaje. Troche mnie to drażni już

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

PostNapisane: 11 listopada 2018, 13:49
przez Brozo
miałem to samo. któryś z wtrysków zaczyna klękać. Jedź na diagnostykę wszystko ci powiedzą, sprawdź tez czy DPF jest drożny bo u mnie takie objawy też były. po wymianie 1 wtrysku i usunięciu DPF auto jak nowe

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

PostNapisane: 28 października 2019, 15:33
przez Czarek88
mam leona 2011 rok 1.6 tdi 105 przebieg 286 tyś
kupiłem auto z belgi podczas wstępnej jazdy tu w kraju zapaliła się kontrolka świec żarowych i auto weszlo w tryb awaryjny. Diagnoza EGR postanowiłem dać do komputerowego usuniecia plus zaślepienie i odłączenie kostki od EGR. Jednak pojawił się kolejny objaw tzn nierówna praca silnika czkanie , tak samo po schodzeniu z obrotów na biegu jałowm nierówne poszarpywania, klekotanie podczas zmainy biegów na niskich obrotach, zwiększone zuzycie paliwa. Diagnoza mechanika wtryski. Wtryski dałem do regeneracji . Brak poprawy . Kolejny cel pompa wysokiego ciśnienia bo w filtrze było trochę opiłków. Jestem po wymianie pompy i jedyne co się poprawiło to brak klekotania podczas ruszania czy zmiany biegów ale dalej silnik chodzi nierówno ale tylko na rozgrzanym motorze, wolno schodzi z obrotów przy np jedzie ze stałą prędkością gdy puszczam gaz na biegu a on dopiero po jakims czasie reaguje i wytraca prędkośc. Jeżeli silnik jest zimny chodzi według mnie dobrze. Dodanie obciążenia silnikowi na rozgrzanym silniku skutkuje poprawą kultury pracy ale na momęt. Możecie pomóc w temacie?
Gdzieś wyczytałem że pomaga aktulizacja oprogramowania/softu ......
Spalanie na jalowym biegu zimny silnik 0.5 l ciepły 0.3

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

PostNapisane: 28 października 2019, 20:58
przez Brozo
jak wywaliłeś egr to sprawdź czy dpf ci się nie zatkał. Te dwa elementy współpracują i jak jeden zaczyna niedomagać to drugi też niebawem złapie awarie. Sprawdzasz stan oleju?? nie przybywa??

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

PostNapisane: 17 listopada 2019, 00:05
przez Czarek88
Nie przybywa
Co ma Dpf/ Egr do nierównej pracy silnika?
Dpf brak komunikatów o ewentualnym zapchaniu wypala się normalnie, można zaobserwować czasami jak ma podwyższone obroty i leci wrzatek z rury wydechowej....

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

PostNapisane: 17 listopada 2019, 05:32
przez Brozo
a sprawdzałeś wtryskiwacze czy maja dawki w normie??

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

PostNapisane: 18 listopada 2019, 08:29
przez chlorek
Czarek88 napisał(a):Co ma Dpf/ Egr do nierównej pracy silnika?

Bardzo dużo. DPF nie będzie poprawnie działał jeśli ma zasłonięty EGR.

Re: 1.6 TDI CR Szarpie

PostNapisane: 6 grudnia 2019, 17:47
przez Czarek88
Brozo napisał(a):a sprawdzałeś wtryskiwacze czy maja dawki w normie??

Nie mają ale są po regeneracji, ciężko powiedzieć czy wskazania VAG są prawidłowe , parametry są lepsze niż przed naprawą ale w dalszym ciągu nieprawidłowe szczególnie na dwuch cylindrach.

-- 6 grudnia 2019, 17:40 --

chlorek napisał(a):
Czarek88 napisał(a):Co ma Dpf/ Egr do nierównej pracy silnika?

Bardzo dużo. DPF nie będzie poprawnie działał jeśli ma zasłonięty EGR.

Ja pytam co ma dpf do nierównej pracy silnika, EGR pisałem że zaślepiony i odłączony oraz usunięty z pamięci....