2.0 BMN drgawki silnika i duszenie na niższym obciążeniu

Witam wszystkich serdecznie, jestem posiadaczem Seata Leona z 2007r z silnikiem BMN 2.0 170km seria i od początku jego posiadania borykam się z problemem nierównej pracy na biegu jałowym a bardziej takiego lekkiego telepania silnikiem na wolnych obrotach. Wiele się naczytałem że ten typ tak ma i nic z tym nie zrobię bo to piezoelektryczne pompki siemensa i to tak chodzi, nawet tuner u którego robiłem program + wycinkę DPF twierdził że pompki są ok ale te drgawki są ich powodem ale żeby się tym nie przejmować i jeździć dalej, mówili też że dwu masa, wymieniłem i nic, byłem w serwisie na sprawdzenie historii pojazdu gdzie dowiedziałem się że pompo-wtryski były wszystkie wymienione na akcji serwisowej na poprawne a samochód nadal dostawał drgawek, dodam tylko że owe drgawki występowały tylko czasami większość czasu samochód chodził równiutko i bez zarzutów. W ostatnim czasie zrobiło się gorąco i wyszła mi nowa dolegliwość, gdy samochód stał 8 godzin pod zakładem pracy w pełnym słońcu po odpaleniu na niższych biegach niższym obciążeniu silnika jeszcze przed odpaleniem turbo samochód strasznie się dusił tak jakby miał niedobór powietrza albo paliwa, po rozgrzaniu do temp roboczej problem ustępował. Poczytałem trochę i wywnioskowałem że to zabrudzony egr, tak więc rozebrałem cały układ ssący i egr wyczyściłem był troszkę zabrudzony ale tragedii nie było, niestety czyszczenie nic nie zmieniło nadal się dusił. Postanowiłem na próbę wstawić zaślepkę przy samym egr czy to cokolwiek zmieni i ku mojemu zaskoczeniu a testowałem go przez tydzień nie zadusił się ani razu i do tego piekielne drgawki silnika również zniknęły na dobre
! po tygodniu wyjąłem zaślepkę drgawki wróciły dusił się od nowa. I teraz mam dylemat czy jeździć tak dalej z zaślepionym jeżeli tak to czy taka pojedyncza zaślepka wystarczy bo ludzie pisali że trzeba zaślepiać od strony turbo i od strony egr lub programowo, jedyna sprawa która mi się nie podoba po zaślepieniu to kultura pracy silnika podczas przyspieszenia przed załączeniem turbiny jest taki traktorowaty trochę i chyba troszkę bardziej mułowaty z dolnych obrotów dlatego chętnie bym przywrócił sprawność układu egr i zastanawiam się nad powodem tych dolegliwości związanych z jego pracą bo sprawdzałem na komputerze i wygląda na to że egr pracuje normalnie po czyszczeniu może przyczyna tkwi gdzieś wcześniej np. na chłodnicy spalin ma ktoś jakiś pomysł
