Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Turbina po regeneracji - notlauf

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez lucasnufc » 31 sierpnia 2016, 17:08

Witam. Dokładnie 14 miesiecy temu miałem pełna regeneracje turbiny bo łapał notlaufa. Do dzisiaj był spokój- nic się nie działo.... Az tu wyprzedzam i spadek mocy....
Bład w komputerze
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Control Module Part Number: 03G 906 021 LK HW: 03G 906 021 AN
Component and/or Version: R4 1,9L EDC 000SG 9249
Software Coding: 0050071
Work Shop Code: WSC 06441 785 00200
VCID: 73E3A9971237FA8696F-8026
1 Fault Found:

000564 - Boost Pressure Regulation
P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition)
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 270626 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 13:45:49

Freeze Frame:
RPM: 3213 /min
Speed: 113.0 km/h
Load: 97.6 %
Voltage: 14.29 V
Bin. Bits: 11000100
Absolute Pres.: 2029.8 mbar
Absolute Pres.: 2468.4 mbar


Readiness: 0 0 0 0 0
Postanowiłem zrobic log dynamiczny 011
http://vaglog.pl/log_276375.html
Za każdym razem teraz występuje notlauf... Mało tego zaczałe wyskakiwac tez czasami Check engin na komputerze ( ciagle ten sam bład przeładowania)... Czy to znowu turbina? Podjechałem do mechanika i goscia ktory robił turbo i obaj stwierdzili ze albo elektrozawor albo geometria...

-- 31 sierpnia 2016, 18:04 --

Czy da się bez podmiany jakoś sprawdzić ten zawór magnetyczny który ma bodajze oznaczenie 6q0906625

-- 31 sierpnia 2016, 18:08 --

Czy da się bez podmiany jakoś sprawdzić ten zawór magnetyczny który ma bodajze oznaczenie 6q0906625
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 332
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Reklama

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez chlorek » 1 września 2016, 07:50

lucasnufc napisał(a):Czy to znowu turbina?

Masz odpowiedź. Jak na gwarancji to reklamować. Jak nie to szukać drugiej najlepiej nowej.
lucasnufc napisał(a):geometria...

Obstawiam to. Pewnie staje dęba turbo i musisz wyłączyć i włączyć auto aby znów zaczęła pracować.
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 7042
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez facet03 » 1 września 2016, 08:27

Od razu pakuj coś większego :)
Zobacz Profil
facet03
Cupra
Cupra
 
Posty: 2316
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: inny

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez lobito » 1 września 2016, 09:27

Hehe pewnie daj coś lepszego bo nie ma sensu ;)
Zobacz Profil
lobito
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 25 sierpnia 2016, 10:58
Auto: szukam
Silnik: BZB 1.8

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez chlorek » 1 września 2016, 09:42

michu napisał(a):Od razu pakuj coś większego :)

GTB Może bym się nie pakował ale ARL tak. Zrobisz ok. 190-200km na seryjnym IC.
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 7042
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez facet03 » 1 września 2016, 09:54

Ja mam ARL - wyszło 170 km - wymieniane same turbo - masz szczegóły u mnie w temacie, na 190-200 trzeba by wtryski już wymieniać, wrzucić również mocniejszy docisk, nie wiem czy dolotu też już nie zmieniać, IC podobno do 200 km da radę, ale na torze jakbyś chciał może spuchnąć
Zobacz Profil
facet03
Cupra
Cupra
 
Posty: 2316
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: inny

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez chlorek » 1 września 2016, 10:44

michu napisał(a):Ja mam ARL - wyszło 170 km

To chyba słaby wynik?. Ile masz na jałowym (blat), jakie korekcje i bipy?, przelot?.
Na ATD wymieniłem turbo na ASZ i wpluło 170km, to byl maks dla tej turbafki.
Skoro dla BXE są tak słabe wyniki to lepiej dać mniejsze turbo. Myślałem że spokojnie na ARL da radę zrobić 190km.
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 7042
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez facet03 » 1 września 2016, 10:57

NIe znam szczegółów u tunera - było robione w BRK. Poza turbem ARL - reszta seria, wywalony kata i zaślepiony egr + mapa.
Zobacz Profil
facet03
Cupra
Cupra
 
Posty: 2316
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: inny

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez lucasnufc » 1 września 2016, 11:07

A co z tym zaworem magnetycznym? Może dawać takie objawy. Turbina 12 miesięcy gwarancji...także lipa
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 332
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez chlorek » 1 września 2016, 11:38

michu napisał(a):A co z tym zaworem magnetycznym?

Nie sądzę. U ciebie turbo na całym zakresie źle wstaje. Zawór w pewnej chwili powinien puścić. Napisz do Kobzyra może jaśniej podpowie.

michu, muszę pogłębić wiedzę z BXE. Jeśli na ARL są takie wyniki to nie ma sensu tej sprężarki tam pakować. Spokojnie wystarczy ASZ.
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 7042
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez facet03 » 1 września 2016, 11:40

ale arl masz potem możliwość zrobienia na 200 km, asz już nie
Zobacz Profil
facet03
Cupra
Cupra
 
Posty: 2316
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: inny

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez chlorek » 1 września 2016, 11:49

michu napisał(a):zrobienia na 200 km

Tak optymistycznie bym nie podchodził :P. Może 8-10 lat temu było to realne, gdzie silniki miały do 100tys. Dzisiaj mało który ma poniżej 200tys.
U ciebie pewnie blokują wtryski, koszt 1300-1800zł na WZM lub FIRAD. Do tego, możliwe że IC będzie się gotował przy dłuższej jeździe. Kolejne 1700zł :P. I też wyniki może nie osiągnąć 200km. Bardziej 190/400-420nm dla bezpiecznej jazdy. Można oczywiście zrobić 200km, z dymiącym softem, mocnym dołem gdzie dwumas zaraz poleci i wysokim EGT :P. :D
ASZ też zrobisz na 170-180, jak wyrzucisz EGR, będziesz miał sprawne wtryski i zrobisz IC.
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 7042
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez facet03 » 1 września 2016, 13:19

na 200 km to chyba wystarczyło by wrzucić IC z cupry i koszt już nie byłby taki duzy..
Zobacz Profil
facet03
Cupra
Cupra
 
Posty: 2316
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: inny

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez lucasnufc » 1 września 2016, 16:34

No tak tylko ten arl to używkę? Można nowa dostać? Jaki koszt. Rozumiem ze od razu po złożeniu trzeba zmienić soft
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 332
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez chlorek » 1 września 2016, 16:37

lucasnufc napisał(a):Można nowa dostać?

Lepiej kupić po fabrycznej regeneracji Garreta. Jak dobrze poszukasz to 1800-2000zł kupisz.
lucasnufc napisał(a):Rozumiem ze od razu po złożeniu trzeba zmienić soft

Tak.
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 7042
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez lucasnufc » 2 września 2016, 07:59

A mozesz podpowiedzieć gdzie szukac takiej? I jakie bedzie miała oznaczenie?
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 332
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez chlorek » 2 września 2016, 08:46

np. moto-remo, inter-cars.
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 7042
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez lucasnufc » 2 września 2016, 09:33

a ma ktoś oznaczenie tego turba arl?
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 332
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez chlorek » 2 września 2016, 13:07

GT1749VB
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 7042
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez lucasnufc » 2 września 2016, 15:06

Zgodnie z poradami kolegi -arti- wyciągnąłem mapsensora i wypłukałem go alkoholem izopropylowym( nie było widać jakichś zabrudzen. Próbowałem też poruszac sztanga turbiny. Jeżeli to jest to do czego udało mi sie dostac od góry. To dało sie to nacisnąc nie wiem mniej niz centymetr w dół i sprezyna odbijała... Trzeba uzyc dosc duzo siły do tego. PO tym wszystkim zrobiłem logi i tu zaskoczenie.... http://vaglog.pl/log_276633.html
http://vaglog.pl/log_276632.html
Jakieś sugestie?

-- 2 września 2016, 16:06 --

Idąc za ciosem postanowiłem znowu poruszac sztanga i bardziej spróbowac wyczyscic sensor. Wszystko wróciło do normy ;/ http://vaglog.pl/log_276638.html . Czyli co sensor uwalony?
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 332
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez [gypsymh] » 2 września 2016, 16:41

Niestety nie kolego. Raczej turbina do czyszczenia. Popatrz na wartości zadane przez sterownik 2040mbar a tym co odczytuje map sensor. W logu 276638 masz 2550mbar a w kolejnym 2448mbar. Później auto wpadło w tryb awaryjny? Jeśli tak się zacina geometria lub zaworek N75 to nie upalaj auta. Najpierw znajdź przyczynę
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 496
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez lucasnufc » 2 września 2016, 17:28

To dlaczego po pierwszym wyjeciu mapsesnora i wyczyszczeniu go przeładowanie wynosiło niecałe 200 a w niektórych momentach było niedoładowanie i notlauf nie wystepował?

-- 2 września 2016, 18:28 --

I dlaczego skoro peniety był waz od turbiny to po wymienie nie zmieniły sie wskazania cisnienia? Dziwne
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 332
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez [gypsymh] » 2 września 2016, 18:40

Zauważ, że przy pierwszym czyszczeniu mapsensora próbowałeś poruszać tez sztanga. Jak pisałeś. Prawidłowe działanie geometri możesz sprawdzić tylko jak odłączysz gruszke. Dźwigienka do której zapięta jest sztanga powinna chodzić leciutko. Jakiś kanał, odkręcić gruszke od jej podstawy. Nie od turbiny. Odpiąć sztange i próbować poruszać. Sprawdzić mechanicznie. Jeszcze jak był uszkodzony przewód. Map sensor czyta to co pompuje turbina. Raczej rzadko pada.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 496
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez lucasnufc » 5 września 2016, 11:24

No tak czyta co pompuje turbina ale może przeklamywac wynik? Komputer odczytuje ze jest za wysokie ciśnienie i złącza się awaryjny. Jak źle myślę to popraw mnie. Niestety nie ma gdzie podmienić póki co żeby w ostateczności wyciągnąć turbo
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 332
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez [gypsymh] » 5 września 2016, 17:14

Dokładnie tak jak myślisz. Komputer sam diagnozuje wszystkie parametry i kontroluje. W Twoim przypadku widzi przez dłuższy okres, tj. ok 6s, przeladowanie i dla bezpieczeństwa odłącza turbo. Gdyby dalej tak mocno pompowało mogło by wybuchnąć. Nie musisz od razu turbo podmieniać. Wystarczy sprawdzić jak porusza się owa geometria.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 496
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez lucasnufc » 7 września 2016, 10:32

Wymieniłem mapsensor na nowy. Nic nie pomogło. Auto odstawiłem do mechanika
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 332
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez [gypsymh] » 7 września 2016, 11:20

Czyli teraz już wiesz, że odczyt ciśnienia był prawidłowy. Niestety portfel stał się uboższy o te kilka złotych. Turbina wstaje prawidłowo. Wiec geometria będzie zacinć się w maksymalnym otwarciu kierownic.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 496
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez lucasnufc » 7 września 2016, 11:38

NO niestety... Mam nadzieje ze zakonczy sie na czyszczeniu turbiny i uda sie ogarnac do piatku bo planowałem nad morze... Zastanawia mnie tylko jakim cudem sie to zapieka jak moj styl jazdy to 3,5-4 tys obrotow ... %-) W kazdym razie do sprzedania nowy mapsensor :D
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 332
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez [gypsymh] » 7 września 2016, 15:42

Styl jazdy to jedna rzecz. Dobrze czasami jest przegonić auto na wmiare niskim biegu a wysokich obrotach. Aby wydmuchac sądzę. A np. lejące pompowtryski to druga rzecz. Kolejna do sprawdzenia.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 496
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez lucasnufc » 7 września 2016, 17:19

Te pompowtryski sprawdzamy w bloku 13? Je się reguluje czy tylko podmiana wadliwego?

-- 7 września 2016, 18:19 --

Turbina odebrana z czyszczenia. POdobno cała geometria stała.... Jutro włoża na auto to wrzuce logi. Przy okazji u nowego mechanika dowiedziałem się że mam wyciety katalizator :D
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 332
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez [gypsymh] » 7 września 2016, 18:32

W bloku 013 można sprawdzić korekcje pompowtryskow. Niestety na korekcje wpływ ma kilka podzespołów silnika. Jedynie wyjęcie pompowtryskow i sprawdzenie ich na maszynie daje miarodajny obraz ich sprawności.
Założyć turbo i cieszyć się z prawidłowej pracy turbiny
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 496
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez lucasnufc » 7 września 2016, 21:19

Ja wszytko rozumiem ale nie cce co roku wyjmowac turiny i placic kasy... ;/ Pewnie pierwsze pol roku bedzie radosc w patefon ale to nie rozwiazanie . Myslałem nad nowymi uszczelnieniami pompowtryskow i korekcja
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 332
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez chlorek » 8 września 2016, 07:39

lucasnufc napisał(a): Mam nadzieje ze zakonczy sie na czyszczeniu turbiny

lucasnufc napisał(a):co roku wyjmowac turiny i placic kasy

I teraz sobie policz czy wyjmowanie, regeneracja, czyszczenie x 2 nie wyszło by jak nowa turbina?.
Bez stresu i pewność że będzie działać jak powinna.
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 7042
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez lucasnufc » 8 września 2016, 09:10

Chlorek wiem tylko ciężko wyrzucic ponad 3k naraz...;/ A no nic trzeba składać na coś nowego.

-- 8 września 2016, 10:10 --

Albo kopac kanał na podwórku :D
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 332
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez chlorek » 8 września 2016, 10:59

lucasnufc napisał(a):3k naraz...

Nie przesadzajmy, z wymianą 2200-2300. Pod warunkiem że masz świeży w miarę olej.
Ja nie raz widziałem regenerowane które podnosiły się jak chciały. Dlatego uważam że powinno się kupować nowe lub po fabrycznej regeneracji.
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 7042
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez lucasnufc » 8 września 2016, 11:48

Takie cos wyszło po czyszczeniu http://vaglog.pl/log_277524.html. Mi goście liczyli za nowe turbo 2,2 wirus 1,5 k :O 300 włozenie ARL
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 332
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez chlorek » 8 września 2016, 12:36

Lepiej, ale niestety turbo źle wstaje. Dopiero od 3500 jak by poprawnie szedł ale tutaj prawie zakres się kończy.
lucasnufc napisał(a):wirus

Zapomniałem o wirusie :P.
lucasnufc napisał(a):1,5 k

Ile :shock:. Przecież to jest stary sterownik, max do 1000zł. A jak się do mnie odezwiesz na pw to powiem tobie kto robi za pół ceny :P.
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 7042
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez lucasnufc » 8 września 2016, 13:33

Własnie widziałem że turbo dość póxno wstaje. Da się coś z tym zrobić czy to juz taki "urok" tego turbo?
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 332
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez [gypsymh] » 9 września 2016, 01:01

Coś się z tym turbo stało nie dobrego. Wcześniej wstawało prawidłowo pomimo zapieczonej geometri. Patrząc na logi turbo osiągało juz ciśnienie przy 1.8k- 1.9j rpm. Czy fachowiec który czyścił turbo nie rozregulował sztangi? Nawet z nieszczelnościa w podciśnieniu powinno wcześniej wstać. Skrócić sztange.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 496
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez lucasnufc » 9 września 2016, 11:35

Czyli wkręcić ja troche? Trzeba ja tam jakoś rozbierać? Da się to zrobić na aucie?

-- 9 września 2016, 12:35 --

Zbieram na tego arl ale wcześniej bym to jeszcze trochę wykorzystał.
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 332
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez [gypsymh] » 9 września 2016, 11:39

Nic nie trzeba rozbierać. Należy popuscić przeciwnakrętke m6. Następnie uprzednio zaznaczając sobie położenie wkręcić obrót lub dwa nakrętke regulacyjna. Zabezpieczyć, wykonać loga w celu weryfikacji. Niestety metoda wymaga kilka prób regulacji.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 496
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez lucasnufc » 15 września 2016, 14:47

Wymieniłem filtr powietrza na nowy i jest jakby troche lepiej http://vaglog.pl/log_278252.html
Zobacz Profil
lucasnufc
Sport
Sport
 
Posty: 332
Dołączył(a): 9 kwietnia 2014, 14:02
Auto: seat LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez januss73 » 10 stycznia 2018, 23:09

Witam.
Jestem nowym posiadaczem Leona II 1.9TDI BLS.
Auto zakupiłem z rozszczelnioną turbiną. Po wymianie na regenerowaną mam pewien kłopot. Mianowicie słychać gwizd po dodaniu gazu, zwłaszcza na niskich biegach i zwłaszcza po dodaniu bezpośrednio od zera. Kiedy auto wejdzie na obroty gwizd po odaniu gazu jest już dużo mniejszy bądź nie ma go w ogóle. Zaznaczam, że już dwóch mechaników zajmowało się szczelnością wszystkich możliwych rzeczy i tu problem raczej wykluczam. Pozostaje turbinka. Mój domysł jest taki, że kierownice za bardzo się przymykają , bądź za późno otwierają i stąd podczas zwiększonego doładowania ten gwizd, ale czy dobrze dedykuję nie mam pojęcia. Dodam tylko, że auto na niskich obrotach trochę słabo się zbiera. Ale mam porównanie do poprzedniego Golfa, który miał 130 koni, Leon ma tylko 105, a że nie jeździłem nim przed regeneracją nie mogę stwierdzić jak to było wcześniej. Na wyższych obrotach zbiera się już chyba nie źle. Na płaskim rozbujałem go do 180, z lekkiej górki do 200km/h. Auto prawdopodobnie po chip-tuningu związanym z e szwindlem VW, więc tu pewnie też parę kucych ubyło.
Zauważyłem jeszcze, że po dodaniu gazu, kiedy ten gwizd ustanie t.j. po dwóch-czterech sekundach auto zaczyna lepiej przyspieszać.
Zasadnicze pytanie, czy źle wyregulowana turbinka może być przyczyną tego pogwizdywania i braku mocy po dodaniu gazu?
Zobacz Profil
januss73
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 10 stycznia 2018, 22:43
Auto: Leon II
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez wesol » 19 stycznia 2018, 11:21

Pogwizd to nie sprawa regulacji. Bls to silnik na pompowtryskow więc tu nie było akcji ekologicznej tylko w silnikach CR. Zapodaj loga z doładowania to pomyślimy.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1000
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: inny

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez januss73 » 22 lutego 2018, 19:54

Złącze diagnostyczne w drodze. Jak tylko dojdzie zrobie logi.
Zrobiłem natomiast eksperyment. Wypiąłem wężyk podciśnienia od aktuatora, zaślepiłem wężyk i wejście na gruszkę i efekt taki, że auto zgodnie z oczekiwaniem zbiera się słabiej poniżej 2200rpm, natomiast gwizd jak ręką odjął bez względu jak butuję? Oczywiście jak przesadzę i pociągnę z butem w podłodze do 3500rpm włącza się awaryjny. Czy jest możliwe, że to gruszka jest nieszczelna i tak gwiżdże?

-- 22 lutego 2018, 19:54 --

Informuję, że sprawa gwizdu załatwiona. Po wielu dyskusjach z mechanikami, w tym również turbiarza okazało się, że winna była jednak nieszczelność na przewodzie łączącym EGR z chłodniczką. Po zamontowaniu nowych uszczelek gwizd ustał.
Czytałem wiele wątków gdzie podobny, a wręcz identyczny objaw leczono wymianą turbiny. Zastanawia mnie czy efekt w tym przypadku przyniosła rzeczywiście nowa turbina czy nowe uszczelki, które zwyczajowo przy wymianie turbiny się montuje? :)
Dziękuję za zainteresowanie.
Zobacz Profil
januss73
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 10 stycznia 2018, 22:43
Auto: Leon II
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez wesol » 23 lutego 2018, 07:08

Mogły też te przewody metalowe popękać bo są stalowe harmonijki.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1000
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: inny

Re: Turbina po regeneracji - notlauf

Postprzez januss73 » 24 lutego 2018, 21:34

Dotarł też do mnie vcds i zrobiłem loga. Myślę że nie ma tu nic niepokojącego? Nie bardzo wiem jak to ładnie wstawić, ale chyba wiedomo. Czas/rpm/ciśnienie zadane/cisnienie otrzymane, a ostatnia rybryka to nie wiem co to? :)
Kod: Zaznacz cały
TIME    (G28)    (specified)    (actual)    Control Duty Cycle    TIME                TIME             
Marker    STAMP    /min    mbar    mbar    %    STAMP                STAMP             
   0.00    1344    1020.0    1060.8    47.3                               
   0.18    1344    1030.2    1060.8    52.1                               
   0.36    1323    1050.6    1060.8    55.6                               
   0.53    1344    1060.8    1071.0    58.0                               
   0.68    1344    1091.4    1081.2    62.7                               
   0.86    1365    1234.2    1111.8    71.4                               
   1.01    1386    1601.4    1142.4    78.9                               
   1.17    1407    1621.8    1193.4    74.6                               
   1.33    1428    1642.2    1264.8    71.0                               
   1.52    1449    1662.6    1356.6    62.3                               
   1.69    1491    1683.0    1438.2    58.0                               
   1.86    1512    1713.6    1540.2    54.1                               
   2.03    1554    1734.0    1652.4    48.9                               
   2.18    1596    1764.6    1744.2    47.3                               
   2.34    1638    1774.8    1846.2    42.6                               
   2.50    1680    1795.2    1948.2    38.3                               
   2.69    1701    1815.6    2040.0    32.7                               
   2.86    1764    1846.2    2142.0    30.8                               
   3.01    1806    1876.8    2233.8    26.0                               
   3.19    1848    1897.2    2325.6    20.9                               
   3.36    1890    1948.2    2366.4    26.8                               
   3.51    1932    1968.6    2254.2    36.3                               
   3.67    1974    1978.8    2121.6    38.3                               
   3.90    2058    1999.2    2019.6    41.0                               
   4.06    2100    1999.2    1999.2    37.9                               
   4.22    2142    1999.2    2029.8    35.1                               
   4.39    2184    1999.2    2070.6    32.0                               
   4.55    2226    1999.2    2111.4    30.4                               
   4.72    2289    1999.2    2152.2    28.0                               
   4.87    2310    1999.2    2172.6    27.2                               
   5.05    2373    1999.2    2172.6    27.6                               
   5.22    2415    1999.2    2162.4    28.0                               
   5.37    2457    1999.2    2142.0    28.0                               
   5.53    2499    1999.2    2131.8    28.4                               
   5.71    2541    1999.2    2121.6    27.2                               
   5.88    2583    1999.2    2121.6    26.4                               
   6.05    2646    1999.2    2121.6    26.0                               
   6.24    2688    1999.2    2121.6    25.3                               
   6.41    2730    1999.2    2111.4    24.9                               
   6.55    2772    1999.2    2111.4    24.5                               
   6.73    2814    1999.2    2101.2    24.9                               
   6.91    2856    1999.2    2091.0    24.1                               
   7.07    2898    1999.2    2080.8    23.7                               
   7.24    2940    1999.2    2080.8    23.7                               
   7.40    2982    1999.2    2080.8    23.3                               
   7.55    3003    1999.2    2080.8    22.5                               
   7.71    3045    1999.2    2080.8    22.1                               
   7.88    3087    1999.2    2080.8    21.7                               
   8.05    3108    1999.2    2080.8    21.3                               
   8.20    3150    1999.2    2070.6    20.5                               
   8.35    3192    1999.2    2070.6    20.1                               
   8.53    3234    1999.2    2060.4    20.9                               
   8.68    3255    1999.2    2060.4    19.7                               
   8.84    3297    1999.2    2060.4    19.3                               
   8.99    3339    1999.2    2060.4    18.1                               
   9.22    3381    1999.2    2060.4    18.1                               
   9.38    3423    1999.2    2060.4    17.8                               
   9.55    3444    2009.4    2060.4    18.1                               
   9.71    3486    2009.4    2050.2    17.0                               
   9.87    3528    1999.2    2050.2    16.2                               
   10.02    3549    1999.2    2050.2    16.2                               
   10.18    3591    2009.4    2050.2    16.2                               
   10.36    3612    2009.4    2040.0    15.8                               
   10.52    3633    2009.4    2040.0    15.4                               
   10.68    3696    2009.4    2040.0    15.0                               
   10.84    3717    2009.4    2040.0    15.0                               
   11.03    3759    2009.4    2040.0    14.2                               
   11.20    3780    2009.4    2040.0    14.2                               
   11.37    3822    2009.4    2050.2    13.8                               
   24.36    1848    989.4    1122.0    55.2                               
   24.54    1827    989.4    1122.0    55.2                               
   24.70    1806    989.4    1122.0    55.2                               
   24.89    1806    989.4    1111.8    55.2                               
   25.06    1785    989.4    1111.8    55.2                               
   25.21    1785    989.4    1101.6    55.2                               
   25.44    1764    989.4    1101.6    55.2                               
   25.60    1743    989.4    1101.6    55.2                               
   25.76    1743    989.4    1091.4    55.2                               
   25.93    1722    989.4    1091.4    55.2                               
   26.09    1701    989.4    1091.4    55.2                               
   26.24    1701    989.4    1081.2    55.2                               
   26.41    1680    989.4    1081.2    55.2                               
   26.58    1680    989.4    1081.2    55.2                               
   26.74    1659    989.4    1081.2    55.2                               
   26.90    1659    989.4    1071.0    55.2                               
   27.06    1638    989.4    1071.0    55.2                               
   27.23    1638    989.4    1071.0    55.2                               
   27.38    1617    989.4    1071.0    55.2                               
   27.54    1617    989.4    1071.0    55.2                               
   27.70    1596    989.4    1060.8    55.2                               
   27.87    1575    989.4    1060.8    55.2
Zobacz Profil
januss73
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 10 stycznia 2018, 22:43
Auto: Leon II
Silnik: TDI pompowtryski PD


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości