Strona 1 z 1

czyszczenie/wymiana EGR - moż coś przy okazji

PostNapisane: 16 września 2016, 10:28
przez AndrzejPK
witam

1)planuje wyczyścić/ wymienić EGR - niestety już podcieka - wiec proszę o rade czyścić czy już wymienić?

2)jak już rozbiorę to co mogę jeszcze wyczyścić (sporadycznie wywalał mi błąd: P3103 "Motor for intake Manifold Flap" - więc to ta niby przepustnica obok EGR'u?

3) Czy jak już rozbiorę to czyścić dolot? może jakiś poradnik ktoś wrzuci - szukam linka :)

4) jakie ewentualnie zamówić do w/w czynności części/ podkładki/ uszczelki?

będę wdzięczny za wszelkie rady/ sugestie

Re: czyszczenie/wymiana EGR - moż coś przy okazji

PostNapisane: 20 września 2016, 08:02
przez desmoRR
Podjedz do kogoś kto Ci to zaślepi i wyłączy w kompie, żebyś nie miał błędów. Temat egr masz z głowy.

Re: czyszczenie/wymiana EGR - moż coś przy okazji

PostNapisane: 20 września 2016, 16:56
przez AndrzejPK
no właśnie można powiedzieć, że setki opinii za zaślepieniem i drugie tyle przeciwko... Mam już nowy EGR, więc wymienię. Przy okazji oczyszczę przepustnicę - pewnie do elektroniki dostał się olej...
obawiam się tylko demontażu... , trochę zabawy...

Re: czyszczenie/wymiana EGR - moż coś przy okazji

PostNapisane: 21 września 2016, 18:53
przez piotrassenior
AndrzejPK napisał(a):1)planuje wyczyścić/ wymienić EGR - niestety już podcieka - wiec proszę o rade czyścić czy już wymienić?

Jak już kupiłeś nowy to wymień i zostaw go - nie zaślepiaj.

AndrzejPK napisał(a):2)jak już rozbiorę to co mogę jeszcze wyczyścić (sporadycznie wywalał mi błąd: P3103 "Motor for intake Manifold Flap" - więc to ta niby przepustnica obok EGR'u?

To jest błąd klapy gaszącej która jest w EGRze. Pewnie przy gaszeniu telepie Ci motorem - nie gaśnie on po prostu łagodnie tylko nim pierdyknie.

AndrzejPK napisał(a):3) Czy jak już rozbiorę to czyścić dolot? może jakiś poradnik ktoś wrzuci - szukam linka

Najlepiej zrobić to wszystko raz i porządnie, czyli cały dolot wyczyścić, posprawdzać łączenia - czy jest wszędzie szczelny itd. Jeżeli EGR po wymontowaniu będzie mocno zaklejony w środku i będziesz widział że w kolektorze też jest mnóstwo syfu - możesz pokusić się na demontaż kolektora i też go wyczyścić na zero.

AndrzejPK napisał(a):4) jakie ewentualnie zamówić do w/w czynności części/ podkładki/ uszczelki?

W tej sprawie najlepiej zasięgnąć informacji w ETCE. Posprawdzać sobie gdzie są jakie uszczelki i przed rozebraniem kupić/uszykować sobie wszystkie nowe by później wszystko miało ręce i nogi.

Re: czyszczenie/wymiana EGR - moż coś przy okazji

PostNapisane: 21 września 2016, 20:44
przez AndrzejPK
Dzięki wielkie Piotr, już właśnie wszystko mam, jedyne czego się obawiam to:

- dostęp i czasochłonność - mam tylko sobotę na prace...
- rozebranie przepustnicy i wyczyszczenie - błąd P3103 pojawia się b rzadko i nawet nie telepie przy gaszeniu... myślę, że pewnie cała elektronika uwalona olejem...

Re: czyszczenie/wymiana EGR - moż coś przy okazji

PostNapisane: 21 września 2016, 20:47
przez piotrassenior
AndrzejPK napisał(a):- rozebranie przepustnicy i wyczyszczenie - błąd P3103 pojawia się b rzadko i nawet nie telepie przy gaszeniu... myślę, że pewnie cała elektronika uwalona olejem...

No ale masz nowego EGRa tak? Całego podmieniasz i po problemie.

Masz filmik poglądowy z tym problemem.
:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=mZUDLbQ4G0I

Re: czyszczenie/wymiana EGR - moż coś przy okazji

PostNapisane: 22 września 2016, 08:08
przez AndrzejPK
mam nadzieję, że to nie problem wyłamanych zębów - u mnie zamyka tylko raz na tydzień... wyskakuje błąd - podobno do skrzynki z elektroniką przedostaje się olej i powoduję takie "wariowanie" sterownika - otworzę to podzielę się informacją, jeśli olej oczyszczę - znalazłem nawet sposób na te ewentualne ząbki - ale tak rzeźbił nie będę :)

https://www.youtube.com/watch?v=Kkic8luVXC8

Re: czyszczenie/wymiana EGR - moż coś przy okazji

PostNapisane: 24 września 2016, 09:22
przez desmoRR
Jak masz nowy EGR to zakładaj. Od roku czasu mam to wyłączone to mogę Ci powiedzieć, że na przyszłość śmiało off. Tak samo się jeździ do momentu, aż egr będziesz miał uwalony w tym całym syfie. Później problem z mocą itd. Po wyłączeniu egr niby dłużej łapie temperaturę, ale to tylko w zimę i też nie widzę różnicy za bardzo niż przed zaślepieniem. W lato nie odczuwalne. EGR to jest to samo co dpf, tylko przeszkadza.