Strona 1 z 1

napinacz paska wielorowkowego

PostNapisane: 11 listopada 2016, 16:18
przez wiruwa
witam od paru dni mam problem

gdy wlanczam wentylator (nawiew) np na 1 biegu to dobiegaja dziwne odglosy (bez wlaczonej klimatyzacji) z pod maski dzisiaj zauwazylem ze to napinacz glosno pracuje ale po wylaczeniu ogrzewania problem ustaje dodam ze wymieniony zostal napinacz i pasek ponad rok temu ...

Re: napinacz paska wielorowkowego

PostNapisane: 29 listopada 2016, 12:58
przez Roman
Może koło z sprzegiełkiem na alternatorze się kończy? Wówczas napinacz wręcz skacze po pasku wielorowkowym.

Re: napinacz paska wielorowkowego

PostNapisane: 2 grudnia 2016, 06:53
przez wiruwa
wymienilem pasek i napinacz przy okazji sprawdzilem alternator i wszystko z nim ok problem wystepuje przy wlaczeniu nawiewu na zimnym silniku przez jakies 5 minut pozniej cisza

Re: napinacz paska wielorowkowego

PostNapisane: 2 grudnia 2016, 11:20
przez lucasnufc
Może dmuchawa Ci piszczy?

-- 2 grudnia 2016, 12:20 --

Może dmuchawa Ci piszczy?

Re: napinacz paska wielorowkowego

PostNapisane: 2 grudnia 2016, 15:33
przez wiruwa
nie dmuchawa ...
widac jak napinacz pracuje ..

Re: napinacz paska wielorowkowego

PostNapisane: 2 grudnia 2016, 19:10
przez Roman
Sprzegiełkiem w koła alternatora pracuje poprawnie ?

Re: napinacz paska wielorowkowego

PostNapisane: 4 stycznia 2017, 06:29
przez wiruwa
tak sprawdzone przy wymiane napinacza wyglada na to ze przy odpalenu na zimnym chodzi pod obciazeniem ale dlaczego tylko po nocnym postoju ...

-- 4 stycznia 2017, 07:29 --

jest mozliwosc wymiany paska bez wymiany napinacza? nie dam rady cofnac napinacza tak mocno by zalozyc nowy pasek..

Re: napinacz paska wielorowkowego

PostNapisane: 4 stycznia 2017, 07:20
przez wesol
Po nocy aku tez troszke wymaga doladowania a swieczki zarowe sa grzane jeszcze przez 2.5 minuty. Rolke bym jednak dobrze sprawdzil bo czasami tak na altku chodzi niby poprawnie ale przy obrotach juz niekoniecznie.

Napinacza nie wymieniaj. Puki ramie jego chodzi poprawnie nie kosi sie to go zostaw. Ha tylko demontujac naoinacz to daje odrobine oleju w zawias napinacza i pare razy go ruszam by sie olej rozszedl tam. Rolke odkrecam i podwazajac uszczelniacz dotrzesz do lozyska. Dolozyc tam smaru. Przykrecajac i tak zapewne juz w innym miejscu bieznia lozyska rolki ustawi sie inaczej. Tak wiec bedzie napinacz smigal jak nowy.
A i w napinaczu masz dwa otworki wuec jak go odciagasz to wsadz tam gwozdzia i masz napinacz naciagniety. Wtedy pasek sobie spokojnie nakladasz na kola wszystkie.

Re: napinacz paska wielorowkowego

PostNapisane: 6 stycznia 2017, 16:38
przez wiruwa
szybkie pytanie czy kolo kompresora klimatyzacji powinno srawiac drobny opor czy obracac swobodnie tak jak alternator? oczywiscie po zdjeciu paska jak obracam reka

Re: napinacz paska wielorowkowego

PostNapisane: 6 stycznia 2017, 18:15
przez Tracer2
W tych nowych sprężarkach to chyba nie ma elektrosprzęgła tylko pracują cały czas ?

Re: napinacz paska wielorowkowego

PostNapisane: 6 stycznia 2017, 18:24
przez wiruwa
chodzi mi o cale kolo pasowe ktore napedza pasek

Re: napinacz paska wielorowkowego

PostNapisane: 6 stycznia 2017, 20:03
przez wesol
Chyba sam nie wiesz co pytasz. Pasek jest napedzany przez kolo pasowe przykrecone do walu korbowego. Kompresor klimy kiedys mial na tym kolku na kompresorze sprzegielko. Teraz kopresor pracuje caly czas ale jest zawor bocznikowy. Albo kompresor mieli wkolo albo puszcza na uklad.

Re: napinacz paska wielorowkowego

PostNapisane: 7 stycznia 2017, 07:36
przez wiruwa
sprawa rozwiazana zalozylem krutszy pasek omijajac sprezarke i teraz qyraznie slychac swisc z alternatora

Re: napinacz paska wielorowkowego

PostNapisane: 7 stycznia 2017, 10:09
przez wesol
Ja kiedys robilem u kolesia przypadek bo straszny jazgot byl i kupe pylu srebrzystego wszedzie. Okazalo sie ze sprzegielko alternatora siadlo tak ze czesc zewnetrzna sie przesunela do wewnatrz i tarla o korpus altka. Ale bywa tez ze lozyska wyja w altku. Altki nie sa jakies drogie w uzywce.

Re: napinacz paska wielorowkowego

PostNapisane: 8 stycznia 2017, 22:47
przez bad
wesol napisał(a):Chyba sam nie wiesz co pytasz. Pasek jest napedzany przez kolo pasowe przykrecone do walu korbowego. Kompresor klimy kiedys mial na tym kolku na kompresorze sprzegielko. Teraz kopresor pracuje caly czas ale jest zawor bocznikowy. Albo kompresor mieli wkolo albo puszcza na uklad.

Tak i to jest nieszczęsne rozwiązanie. Dlatego te sprężarki tak często padają.

Re: napinacz paska wielorowkowego

PostNapisane: 9 stycznia 2017, 07:07
przez wesol
Ano widzisz. Wtedy kompresor dzialal zero jedynkowo a te teraz moga byc wysterowywane procentowo.