Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Błąd silnika, świece, kopcenie

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Błąd silnika, świece, kopcenie

Postprzez plustek1992 » 5 marca 2017, 10:27

Witam.Posiadam Leona II 2011rok 2.0 TDI common rail 140 km. Od jakiegoś czasu włączał mi się co jakiś czas check engine, ale sam po jakimś czasie gasł ( wielokrotnie tak się robiło, byłem u mechanika ale stwierdził że to nic groźnego). Przed wczoraj zauważyłem że samochód wchodzi na wyższe obroty, nie bardzo dużo ale minimalnie przed 1000 ob/min. Gdy przyspieszałem na niższym biegu zauważyłem kopcenie na biały kolor. Wczoraj wieczorem zapaliłem auto, znów zapalił się check engine, obroty tak jak opisywałem i do tego jeszcze kontrolka świec i odcięło mi moc. Dziś moc na razie jest, ale dziwne są te obroty i kopcenie z tłumika. Jak kupiłem to miałem problem z dodatkową pompą wody, bo była odłączona i przez to włączała mi się często chłodnica. Nie wiem czy to ważne ale zawsze zalewałem na orlenie Verve, a w ten dzień zalałem zwykłego diesla na Shellu. Dzięki za pomoc :) pozdrawiam.
Zobacz Profil
plustek1992
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5 marca 2017, 10:10
Auto: Seat Leon II
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Błąd silnika, świece, kopcenie

Postprzez Axee » 5 marca 2017, 10:30

Do aut z dpfem lepiej zalewac zwykle paliwo bez dodatkow, skoro pali sie check wystapil blad, zatem tylko diagnostyka komputerowa prawde Ci powie, nie ma co zgadywac.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Błąd silnika, świece, kopcenie

Postprzez plustek1992 » 5 marca 2017, 10:39

Dzięki za pomoc :)
Zobacz Profil
plustek1992
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5 marca 2017, 10:10
Auto: Seat Leon II
Silnik: CJXA 2.0

Re: Błąd silnika, świece, kopcenie

Postprzez -arti- » 5 marca 2017, 10:49

plustek1992 napisał(a):Witam.Posiadam Leona II 2011rok 2.0 TDI common rail 140 km. Od jakiegoś czasu włączał mi się co jakiś czas check engine, ale sam po jakimś czasie gasł ( wielokrotnie tak się robiło, byłem u mechanika ale stwierdził że to nic groźnego). Przed wczoraj zauważyłem że samochód wchodzi na wyższe obroty, nie bardzo dużo ale minimalnie przed 1000 ob/min. Gdy przyspieszałem na niższym biegu zauważyłem kopcenie na biały kolor. Wczoraj wieczorem zapaliłem auto, znów zapalił się check engine, obroty tak jak opisywałem i do tego jeszcze kontrolka świec i odcięło mi moc. Dziś moc na razie jest, ale dziwne są te obroty i kopcenie z tłumika. Jak kupiłem to miałem problem z dodatkową pompą wody, bo była odłączona i przez to włączała mi się często chłodnica. Nie wiem czy to ważne ale zawsze zalewałem na orlenie Verve, a w ten dzień zalałem zwykłego diesla na Shellu. Dzięki za pomoc pozdrawiam.


Wyjedź na jakąś prostą i długą drogę i wypał tego DPF-a. Jakieś 15 km z obrotami stałymi 2200-2700 i powinno pomóc. A jak nie da rady to tak jak -Axee- napisał.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Błąd silnika, świece, kopcenie

Postprzez plustek1992 » 11 marca 2017, 09:33

Ok, spróbuje tak zrobić. Dzięki :)

-- 11 marca 2017, 09:33 --

Witam. Komputer wykazał błąd: Obwód różnicowego czujnika ciśnienia filtra cząsteczek- Błąd STAŁY. Mechanik mówi, żeby wymienić ten czujnik co jest w komorze silnika. Piszę,żeby się upewnić. Dzięki za odpowiedź :)
Zobacz Profil
plustek1992
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5 marca 2017, 10:10
Auto: Seat Leon II
Silnik: CJXA 2.0

Re: Błąd silnika, świece, kopcenie

Postprzez wesol » 11 marca 2017, 09:53

Sprawdzic kabloteke (ciągłosc kabi) i sprawdzic czujnik. Ja zazwyczaj takie czujniki tez traktuje odrdzewiaczem break away bo jest dosc tlusty. Wymywa ewentualny brud i czujnik tez jest przy okazji nasmarowany. Wtedy sprawdzic czy nadal blad wystepuje. Rurki tez idace do tego czujnika w piwerwszej kolejnosci to mysle ze sprawdzales by nie bylo miny juz na wstepie.

Dobra rada. Autem z wywalajacymi bledami z motorowni jak mamay dpf nie jezdzimy. Trzeba sie pozbyc problemu bo inaczje to uwalisz dpf i tyle z tego bedzie. Pamietajmy ze wszelkie problemy z silnikiem odbijaja sie na procesie wypalania. Generalnie silnik musi byc sprawny by przejsc procedure wypalania stacjonarnego wymuszonego wiec tez i przy jezdzie tak by musialo byc. Mimo ze niby bedzie procedure wypalania przechodzic podczas jazdy to nie skonczy sie to tzw czkawka pozniej dla wlasciciela.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Błąd silnika, świece, kopcenie

Postprzez Axee » 11 marca 2017, 10:29

plustek1992, wymienic czujnik roznicowy cisnienia na nowy, zrobic jego adaptacje, skasowac bledy i wyzwolic serwisowe wypalanie dpf'a.

do VSSZZZ1PZ7R021000 czujnik 07Z906051B -> 059906051A
od VSSZZZ1PZ7R021001 czujnik 076906051A
cena 291,24pln ASO
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości