Strona 1 z 1

Wzrost spalania na postoju i kopci.

PostNapisane: 15 kwietnia 2017, 12:49
przez kurilek
Witam,

Mam Seata Leon FR z 2009r. 2.0 TDI 170KM i mam pewien problem. Silnik jest po generalnym remoncie, wymiony wał korbowy, wszystkie panewki, głowica, uszczelka pod głowicą, planowanie, osiowanie, uszczelnianie, dosłownie wszystko. Dodatkowo została zregenerowana turbina oraz sprawdzone wszystkie wtryski na maszynie które są w bardzo dobrym stanie. Problem pojawią się jak np: stoję na postoju, nagle wzrasta chwilowe spalanie z 0.8 do 1.1 - 1.3 i zaczyna kopcić na biało. Czasami kopci 10 min czasami dłużej, a czasami w ogóle potrafi nie kopcić przez 3 dni i jest ok. Dodam, że auto nie ma DPF aczkolwiek nie wiem czy jak programowani sterowniki czy wyłączyli dopalanie DPF czy w ogóle jest taka możliwosć ? Czy ktoś miał podobny problem ? znalazł rozwiązanie ? auto rano pali na dotyk zero dymu nawet jak jest zimny. Czasami po przejechaniu 10 km zatrzymuje się na stacji i tankuje diesel ultimate chce odpalić , owszem odpala, ale coś ciężej.

Re: Wzrost spalania na postoju i kopci.

PostNapisane: 15 kwietnia 2017, 13:41
przez wesol
Nie wymyslaj sobie problemu. Jezdzij tym autem i tyle. Co ma fiolkami z wydechu isc czy jak.

Re: Wzrost spalania na postoju i kopci.

PostNapisane: 16 kwietnia 2017, 02:02
przez kurilek
To nie wymyślony problem, takie są objawy, a nie powinno tak być.

Re: Wzrost spalania na postoju i kopci.

PostNapisane: 16 kwietnia 2017, 06:32
przez wesol
Nie ma jakiegos wzrostu spalania na postoju bo to nie jest pomiar tylko wyliczenia z odczytow z czujnikow temp maf map itd. Jak kopci to albo ustawienie rozrzadu od czego bym zaczal w co wlicza sie tez problem z zerwanym klinem na kolku na wale oraz oczewiscie wtryski. Nie pisz mi tu ze sprawdzane byly bo mozna to wsadzic miedzy ksiazki.

Re: Wzrost spalania na postoju i kopci.

PostNapisane: 16 kwietnia 2017, 08:26
przez chlorek
wow jaki ty masz przelot?. Przecież to jedna z udanych jednostek CR. Musi być grubo.
kurilek napisał(a):spalanie z 0.8 do 1.1 - 1.3

Za dużo. Jeśli podnosi dawkę to jak by wypalał się DPF.
Szukałbym przyczyny w źle zregenerowanej sprężarce. Trzeba go podpiąć pod vaga, sprawdzić błędy i ewentualnie zrobić logi.

Re: Wzrost spalania na postoju i kopci.

PostNapisane: 16 kwietnia 2017, 08:56
przez wesol
Teraz taka sprawa. Obnizysz nawet vcdsem obroty jalowe to ci spadnie to spalanie wskazywane. Wypalanie dpf nawet to nijakie na jalowych to nie 1.1. Teraz z jakiegos powodu niech majavwtryski owszem ladne rozpylanie i dawki rowne ale nie super wydajne to wierz mi ze ecm by utrzymac jalowe na wymaganej wartosci bedzie musialo dac wysterowania na wtryskach o pare mili sekund wieksze i juz masz wynik na fis podwyzszony. Oczewiscie to o niczym nie swiadczy.
Wazne jest tez to na jaki kolor kopci no i okolicznosci by mowic ze to wina suszary. A turbo moze i ladnie wstawac i podawac cisnienie jak po sznurku.
A biale kopcenie i podniesione wartosci to raczej jakby jakis problem w stylu egr klapa zawirowan itp tylko nie wiem czy vag sie bawil w takue rzeczy jak klapy zawirowan powietrza.

Re: Wzrost spalania na postoju i kopci.

PostNapisane: 26 kwietnia 2017, 22:13
przez JacaTouran1979
chlorek napisał(a):Szukałbym przyczyny w źle zregenerowanej sprężarce.


Co ma turbo do okresowego dymienia na siwo??
Jak nie trzyma pierścień uszczelniający na walku to turbo puszcza olej i dymi z reguły po chwilowym postoju auta na jalowym. Druga sprawa podwyższone spalanie i obroty podczas dymienia....
Najpredzej nie do końca dobrze wyłączony DPF.

Re: Wzrost spalania na postoju i kopci.

PostNapisane: 30 kwietnia 2017, 10:20
przez kurilek
Właśnie też stawiam na źle wyłączony DPF. Dziękuje bardzo wszystkim za pomoc.

Mam jeszcze jeden problem. Otóż wyświetla mi się kontrolka świec żarowych. Wyświetla się na 3,4 sekundy po czym gaśnie. Auto nie traci na mocy. Nie wchodzi w tryb awaryjny. Czasem kontrolka nie zapala się w ogóle, a czasem zapali się zrobię 100 km i włączy się na chwile, po czym wyłączy. Ktoś miał podobny przypadek ?

Dodam, że podczas gry kontrolka miga, światła stopu mam.

Re: Wzrost spalania na postoju i kopci.

PostNapisane: 30 kwietnia 2017, 20:16
przez Axee
Sprawdz czy przed podniesieniem obrotow nie spada ladowanie, a pobor zapotrzebowania mocy pradu rosnie. Po podniesieniu obrotow ladowanie wraca do wlasciwego poziomu, a zapotrzebowanie na energie maleje. Jesli tak sie dzieje, to slaby akumulator i/lub alternator do regeneracji/wymiany. Co do kontrolki swiec zarowych - diagnostyka komp.

Re: Wzrost spalania na postoju i kopci.

PostNapisane: 3 maja 2017, 13:17
przez kurilek
Akumulator i alternator jest sprawny. Jak podepnę pod kompa to podeśle Logi. Dzieki!

Re: Wzrost spalania na postoju i kopci.

PostNapisane: 17 maja 2017, 10:20
przez Pielach
Też bym obstawiał źle wykonane usunięcie DPF. Może emuluje pracę DPF i zamiast udawać cały czas czysty to symuluje że wymaga co jakiś czas czyszczenia albo na tyle słabo udaje że komp interpretuje że pora na wypalenie.

Re: Wzrost spalania na postoju i kopci.

PostNapisane: 22 grudnia 2017, 08:33
przez kurilek
Okazało się, że DPF był wycięty, ale nikt nie zaprogramował poprawnie ECU. Oddałem auto do znajomego co zrobił program i jest OK. Nie kopci :) dzięki wszystkim za rady :)