Strona 1 z 1

Nierówna praca silnika po rorzruchu 2.0TDI 16v

PostNapisane: 25 stycznia 2018, 11:33
przez chlorek
Witajcie. Byłem zadowolony do nie dawna.
Rano jak odpalam, zaczyna telepać jak by pracował na trzech cylindrach. Obroty nie falują, nic nie dymi. Dawka ładnie spada do 0,9 (mam podgrzewacz PCT). Dwumas sprawny. Świece grzeją (nawet podmieniłem) bo jedna była zmęczona.
Co lepsze, jak jest bardzo (-) to nic nie telepie ale wtedy obroty są wyższe. Czasami jak stanę na światłach a silnik jest zimny potrafi nim bujnąć co jakiś czas. Jak już przejadę kawałek to nic nie trzęsie - jest cisza.
Klapa wyczyszczona sprawna. Zero błędów. Ładowanie w porządku, spadków na kablach brak. Nie wiem czy np. klapy kolektora mogą to powodować ale moc jest, ładnie się zbiera. DPF wypala się równo co 360-500km. Nie mniej nie więcej. Zdarzyło się że dwa razy na zimnym się włączył.
Sporo CR ma te problemy ale na różnych forach wszyscy mówią o jakiejś pompie niskiego ciśnienia albo zaworku. Przebieg za niski aby coś niepokojącego się działo. Pewnie jakaś pierdoła. Lecz zaczyna się to nasilać. W ciepłe dni nic nie telepie.
Nie bardzo mam doświadczenie z CR. Może jakiś zaworek?.

Pacjent 2.0TDI 170km. silnik CEG.

Re: Nierówna praca silnika po rorzruchu 2.0TDI 16v

PostNapisane: 25 stycznia 2018, 11:44
przez mczelny2401
Wiem że to temat o 1P ale w 5f też mam takie telepanie na zimnym. Zjawisko nie występuje podczas gdy nagrzewnica elektryczna podnosi obroty

Re: Nierówna praca silnika po rorzruchu 2.0TDI 16v

PostNapisane: 25 stycznia 2018, 12:31
przez chlorek
Właśnie też to zaobserwowałem, jak jest blisko 1000rpm to nic a nic. Dzisiaj kiedy było ciepło to niemal od razu spadło na 700rpm i jak by się dławił, za mało paliwa dostawał. Im więcej czytam i pytam to obstawiam na kolektor. Może jakiś syf tam wpadł i się przycina.

Re: Nierówna praca silnika po rorzruchu 2.0TDI 16v

PostNapisane: 25 stycznia 2018, 15:56
przez mczelny2401
U mnie poniżej 5 stopni załącza się nagrzewnica więc jak na razie nic nie telepie ale kiedyś jeździłem z wyłączona bo mnie denerwowały wysokie obroty i wtedy to występowało. Spróbuj zrobić nastawy podstawowe wszystkich czujników i zaworów to nic nie kosztuje a może akurat

Re: Nierówna praca silnika po rorzruchu 2.0TDI 16v

PostNapisane: 27 stycznia 2018, 10:25
przez chlorek
Dzisiaj rano zrobiłem test korekcji i wygląda to tak;
Start zaczynają od ok. 2,00mg i szybko spada ale trzeci cylinder do chwili ruszenia pokazuje 1,40mg. a drygu 0,80mg
Po przejechaniu małego odcinka już jest na poziomie 0,05-0,10 na wszystkich cylindrach ale jak się nagrzeje to 0,4-5 / 0,1 / 0,1 / 0,3-4
Dawka na rozgrzanym silniku 0,4-0,5 wg. vcds. Wg, mnie dostaje za mało paliwa. Bo jak jest zimniej to są wyższe obroty i wówczas nic nie telepie (więcej paliwa)
Także zaczynam od prostych rzeczy;
-wymiana filtra paliwa
-sprawdzenie pompy wysokie i niskiego ciśnienia
-zasilanie wtryskiwaczy
-klapy w kolektorze

Jak dodam gaz to wszystko wszystko się uspokaja.

Czy przy CR jest jakieś sitko które łapie syf przed podaniem paliwa do wtryskiwaczy?.

Re: Nierówna praca silnika po rorzruchu 2.0TDI 16v

PostNapisane: 3 marca 2018, 10:25
przez chlorek
Także jestem ku bliskości problemu. Wyskoczył błąd klapy gaszącej ale trzeba sprawdzić kolektor.
Teraz taki jest objaw. Póki się nie nagrzeje a ja się zatrzymam. Obroty spadną do 700prm auto drży :roll:. Jak tylko wejdą na 900prm to nic nie telepie. Także coś blokuje dostęp do powietrza.