Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Szybko zapychający się DPF w BMN z 2008 roku

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Szybko zapychający się DPF w BMN z 2008 roku

Postprzez Texi89 » 10 stycznia 2019, 22:42

Witam, od kilku dni borykam się z dziwnym problemem.
Dodam, że problem pojawił się zaraz po odbiorze samochodu od mechanika.
Mechanik wymienił tłumik końcowy, wymienił olej +filtry oraz zdemontował do regeneracji i później zamontował filtr DPF.
DPF był regenerowany w profesjonalnej firmie i wyczyszczony został do 0. Oczywsicie VCDSem zaadoptowałem go.
Więc tak... po odebraniu samochodu zauważyłem co jakiś czas zwiększone dymienie z wydechu(na biało).
Po około 200km jadąc autostradą zaczął delikatnie poszarpywać(Tak jakby mu brakowało paliwa), po kilkudziesięciu km szarpnięcia się nasilały .
Wyskoczyła kontrolka FILTRA DPF, zajechalem na parking i Leon sam zgasł.
Podpiąłem VCDS i sprawdziłem zapełnienie DPFa: 59%.
Dodatkowo w ster. Silnika zapisał się błąd:
005186- Potentiometer for EGR G212 (signal to High).
Znalazłem mechanika, który wymienił mi EGR na nowy, przy okazji wyczyscil przepustnice i zrobił adaptację EGR.
Zrobiłem trasę 1000km i problem powrócił. Zaczął znowu szarpać i dymić, jakby DPF próbował się wypalić.
Przy tych dławieniach pojawiał się dziwny odgłos z komory silnika takjakby upuszczanie powietrza(ciężko opisać) .
Wywalił błąd: 012600 - Intake manifold runner Control
P3138 - 006- regulation deviation - Intermittent.
Błąd został skasowany i do dziś nie powrócił.
Dpf był zapełniony do ok. 50% to gowypaliłem do 0% .
Zrobiłem 30km po mieście i problem się powtórzył
Ogólnie samochód chodzi jakby głośniej, twardziej, czasami obroty falują albo podnoszą się do 1000 na biegu jałowym.

Czy ktoś z was miał podobny problem?
Na co zwrócić uwagę W pierwszej kolejności??
Proszę o pomoc...

Pozdrawiam
Kamil
Zobacz Profil
Texi89
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 26 marca 2017, 22:28
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Reklama

Re: FR 2.0 TDI BMN 2008r. Problem z szybko zapychającym się

Postprzez GazMajster-G1 » 11 stycznia 2019, 01:24

Samo czyszczenie dpf ?? czasem to jest może kwestia ilości cykli w pamięci sterownika . -podobnie jak z akumulatorem , miałem taki przypadek w innym aucie ,że po wymianie akku, na chwilę sie poprawiło a potem znowu ,żądał wymiany akumulatora -mimo,ż e akumulator był nówka.

A może końcowy wydech -robi robotę - i masz za duże ciśnienie za DPF. ?
Zobacz Profil
GazMajster-G1
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 3 grudnia 2016, 14:32
Auto: LEON CUPRA ST 290
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Szybko zapychający się DPF w BMN z 2008 roku

Postprzez Texi89 » 11 stycznia 2019, 20:24

A jakie powinno być prawidłowe ciśnienie za DPFem?
Sprawdzę to w VCDSie? Jeśli tak to w której grupie ?
Zobacz Profil
Texi89
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 26 marca 2017, 22:28
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Szybko zapychający się DPF w BMN z 2008 roku

Postprzez GazMajster-G1 » 11 stycznia 2019, 23:50

nie powiem dokładnie ile w tym przypadku - ale świta mi wartość około od 0-do 15 kPa ( 0- 0.15 BAR) różnicy przed i za. może czujnik ?
Zobacz Profil
GazMajster-G1
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 3 grudnia 2016, 14:32
Auto: LEON CUPRA ST 290
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Szybko zapychający się DPF w BMN z 2008 roku

Postprzez wesol » 13 stycznia 2019, 07:22

Problemem nie jest DPF. To tylko efekt problemu. Zresztą DPF to nie koszula ze wypierzesz i już jest nowy. To tak nie działa. Ty lepiej sprawdź głowice wałki wtryski. I nie vcds'em. Resetowanie wartości vcds'em to nie naprawa. A wypalanie stacjonarne robi się jak DPF się zawalił bo nie miał warunków do wypalania bo wcześniej dostawał fałszywe dane z czujników. Sprawnego auta się nie wypala stacjonarnie.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Szybko zapychajacy sie DPF w BMN z 2008 roku

Postprzez Timothyswami » 1 lutego 2019, 18:42

Czesc
Od 2 miesiecy mam fr z dpf jak pogonie go powyzej 160 km to zaczyna mulic , ostygnie znow nabiera mocy. czy to normalne ze slysze wypalanie a nie zaswieca ie kontrolka?
Zobacz Profil
Timothyswami
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25 stycznia 2019, 08:16
Lokalizacja: Denmark
Region: małopolskie
Auto: Timothyswami
Silnik: AUE 2.8

Re: Szybko zapychający się DPF w BMN z 2008 roku

Postprzez wesol » 1 lutego 2019, 20:34

Przy sprawnie działającym układzie nic się nie zapala. Po co ci to nawet by było potrzebne. System jest bezobsługowy.

Tu wygląda jakby auto było chipowane nieudolnie albo jest coś zwalone. Musiałbyś kuknac vcds'em w bloku i sprawdzić jaką masz temperaturę na wydechu bo coś węszę że wysoka a wtedy ecm redukuje paliwo czyli też moc
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szybko zapychający się DPF w BMN z 2008 roku

Postprzez Premium02 » 12 lutego 2019, 11:11

Sprawdź tak jak kolega napisał vcds'em i daj znać co odkryłeś.
Zobacz Profil
Premium02
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 3 stycznia 2019, 11:13
Region: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość