Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

wyrok na uszczelkę

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

wyrok na uszczelkę

Postprzez uirapuru » 30 stycznia 2019, 01:36

Cześć! Taki ogólny post, bo temat mi spadł na głowę jak piorun z jasnego nieba, a że po prostu bardziej jeżdżę autem, niż interesuję się motoryzacją, to chciałbym poprosić o pomoc w usystematyzowaniu sobie sprawy i obraniu jakiejś strategii.

Pacjent to Leon 2 z rocznika 2009, kupione kilka lat temu od kuzyna, więc historia nie znana, ale raczej na pewno był stuknięty gdzieś za granicą i sprowadzony do PL. VIN podobno wskazuje na benzyniaka, ale pod maską jest to Diesel 1.9 (dokładnie jaki to nie wiem jeszcze jak sprawdzić - ktoś mi kiedyś opowiadał, że podobno ten "pechowy", około 130KM, pompo-wtryski i szlifowane głowice? zabijcie mnie, nie znam się). Autko jest już po różnych przebojach chyba ze wszystkim z czym mogło się coś dziać (turbo regenerowane, skrzynia biegów też, wymienione wspomaganie, porobione parę innych rzeczy), ale teraz zdarzyło się najgorsze - wycieka płyn chłodniczy, dymi niemiłosiernie na biało, a mechanik powiedział, że to uszczelka pod głowicą. Żona (jak to żona) naciska na nowe auto, ale z paru względów wolę się skupić na naprawieniu problemu niż pozbywaniu się go (to pewnie syndrom Sztokholmski, ale polubiłem się z Leonem i chce mu dać szansę). Nastawiam się prawdę mówiąc na wymianę silnika i kompletnie nie wiem jak to zaplanować. Najłatwiej wejść na allegro i kupić byle co i modlić się, że mi mechanik to ogarnie za jedyne trylion pieniędzy.