Strona 1 z 1

Filtr DPF

PostNapisane: 27 marca 2019, 11:13
przez Piniec
Witam, mam pytanie, na jakiej zasadzie wypala się filtr cząstek stałych? Chodzi mi o to z punktu widzenia kierowcy tzn. czy się zapala kontrolka i wtedy się to odbywa, czy ona się nie zapala i czy auto może wtedy stać na postoju czy powinno pędzić po autostradzie? Dziękuję za odpowiedź z góry :)

Re: Filtr DPF

PostNapisane: 28 marca 2019, 08:14
przez chlorek
wszystko było na forum. Wystarczyło poszukać...
Żadna kontrolka się nie zapala. Są wyższe obroty i dawka na jałowym. Wypalać najlepiej w okolicy 2000-2500obr. spokojnej jazdy. Mi najszybciej się wypala 90-100km.

Re: Filtr DPF

PostNapisane: 28 marca 2019, 08:45
przez Piniec
Yhm, tylko kiedy to następuje bo mam samochód od roku i jeszcze nie zauważyłem zwiekszonych obrotów, a dpfa mam na 100 procent. Ile te obroty silnika się zwiekszają? Nie kumam tego wogóle...

Re: Filtr DPF

PostNapisane: 28 marca 2019, 12:21
przez chlorek
Jak latasz po trasach możesz tego nie zauważyć. Obroty się podnoszą 900-1000rpm, dawka 0,9-1,0L dodatkowo chodzą głośno wiatraki.
Może jednak go nie masz, wycieli i tylko zostawili puszkę.

Re: Filtr DPF

PostNapisane: 28 marca 2019, 13:29
przez Piniec
Aha rozumiem, no staram sie tak raz na miesiąc go prześcigać tak około 40 km po autostradzie, możliwe że akurat wtedy się wypali. A u Ciebie co jaki czas się wypala? Dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.

Re: Filtr DPF

PostNapisane: 28 marca 2019, 13:32
przez chlorek
360-500km w zależności od stylu jazdy.

Re: Filtr DPF

PostNapisane: 30 marca 2019, 17:51
przez Brozo
kontrolka zapali ci sie jak będziesz miał bardzo zapełniony DPF jeżeli latasz regularnie jakieś trasy wypala się samoistnie bez twojej wiedzy, jedyne co możesz zobaczyć to chmurę dymu za sobą

Re: Filtr DPF

PostNapisane: 30 marca 2019, 18:46
przez chlorek
Brozo napisał(a):jedyne co możesz zobaczyć to chmurę dymu za sobą

Lepiej zdiagnozuj auto jak widzisz chmurę.

Re: Filtr DPF

PostNapisane: 1 kwietnia 2019, 15:04
przez Piniec
A jak się zapali kontrolka to co wtedy? Warsztat odrazu czy się wypali?

Re: Filtr DPF

PostNapisane: 1 kwietnia 2019, 16:56
przez bzykofm
Mnie raz złapała na mieście. Jeździłem aż zgasła, jak do tej pory to jedyny incydent. Autko w posiadaniu od prawie pięciu lat. Zaczipowane.

Re: Filtr DPF

PostNapisane: 1 kwietnia 2019, 19:35
przez Piniec
Rozumiem, dzięki za info :-)

Re: Filtr DPF

PostNapisane: 2 kwietnia 2019, 07:21
przez chlorek
Piniec, jak się zapali najlepiej wypalić serwisowo i po wypalaniu dobrze go przegonić na autostradzie.

Re: Filtr DPF

PostNapisane: 18 czerwca 2019, 15:08
przez adam_poz
Sprawdź czy przekręcając kluczyk w pozycję zapłonu pojawia się kontrolka DPF (taki tłumik z kropkami), jeżeli tak i gaśnie to jest ok.
Tak jak koledzy wspomnieli, jeżeli latasz głównie trasy to faktycznie kontrolka w trakcie jazdy Ci się nie zapali. Jeżeli jednak będziesz więcej jeździł po mieście to u mnie czasami nawet po 3 tyg bez traski (ciągle miasto) potrafi się zapalić kontrolka DPF. To jest sygnał aby w najbliższym czasie przejechać się na trasę. Wg instrukcji trzeba jechać na 4 lub 5 biegu i utrzymywać ok 2 tyś/obr/min nieprzerwanie przez ok 15 min i wówczas powinno się ładnie wszystko wypalić. U mnie już kilkanaście razy się kontrolka pojawiała, wyjeżdżałem chwile z miasta, tempomat na 4 biegu 90km/h i jechałem aż kontrolka DPF zgasła (ok 5-7 min), zawracałem i w drugą stronę na wszelki wypadek podobnie. Jak na razie 1,5 roku z DPF i wszystko ok :)

Re: Filtr DPF

PostNapisane: 19 czerwca 2019, 11:10
przez Piniec
Dzięki wielkie, co jakiś czas też tak robię, więc się kontrolka nie zapala. Pozdrawiam