Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Regeneracja / procedura / wypalanie DPF

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Regeneracja / procedura / wypalanie DPF

Postprzez Leonidas2018 » 22 grudnia 2019, 17:46

Witam serdecznie wszystkich,

Szukam i szukam i znaleźć nie mogę. To znaczy coś tam znajduję, aczkolwiek nie mogę sobie poradzić z tym w swoim samochodzie. Poszukuję procedurę wypalania DPF'a za pomocą VCDS-a. Potrzebuje instrukcji krok po kroku jak to zrobić w Leonie 1P 2007r. FR 2.0 TDI.

Bardzo proszę o jakieś rady, pomoc, podpowiedzi jak tego dokonać. Udało mi się znaleźć, że masa popiołu wynosi ~48g. Chciałbym to wypalić, ponieważ samochodu jeździ po mieście i pokonuje bardzo małe kilometry, i nie mam gdzie tego wypalić podczas normalnej jazdy.

Pozdrawiam!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Leonidas2018
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 26 sierpnia 2018, 21:50
Region: dolnośląskie
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: TDI pompowtryski PD

Reklama

Re: Regeneracja / procedura / wypalanie DPF

Postprzez chlorek » 23 grudnia 2019, 08:14

Leonidas2018 napisał(a):Chciałbym to wypalić, ponieważ samochodu jeździ po mieście i pokonuje bardzo małe kilometry, i nie mam gdzie tego wypalić podczas normalnej jazdy.

To należy rozważyć zmienić auto lub pokonywać dłuższe odcinki - wybierać dłuższa trasę. Za chwilę zapchasz na tyle DPF, że będzie trzeba go fizycznie wyjąć (wymienić lub zregenerować). Krótkie trasy również nie wpływają dobrze na silnik - wiecznie nie dogrzany. Zobacz czy nie robi się tobie maść pod korkiem wlewu oleju.
VCDS - https://www.youtube.com/watch?v=z3TwFovchIA
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Regeneracja / procedura / wypalanie DPF

Postprzez wesol » 23 grudnia 2019, 10:20

Popiołu nie wypalisz to po pierwsze bo popiół to coś co zostaje po spaleniu. Wypalić można węgiel, sadze (to prawie to samo). Nie wypala się nigdy serwisowo DPF od tak sobie bo więcej z tego skutków ubocznych jak korzyści. To procedura serwisowa. Ja robię dwoma autami małe przebiegi i nie mam problemów z DPF. Jednym do pracy jadę 7 km w jedną stronę drugim autem żona jedzie do sklepu czy przedszkola z dzieciakami to też wszystko na miejscu w mieście niedużym. Gdyby to było aż tak mocno wpływające a wręcz niszczące to by producent coś z tym zrobił. A wypalanie jest opisane w vcdsie w prawych kolumnach. Czytać o stosować się do tego co tam piszą. Silnik musi być rozgrzany. Jeszcze podaj kod silnika bo może być inaczej w jakim siemensie.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Regeneracja / procedura / wypalanie DPF

Postprzez chlorek » 23 grudnia 2019, 14:20

Ważne aby proces wypalania odbył się do końca - nie przerywać go. Ja się zawsze staram aby auto 90c łapało.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Regeneracja / procedura / wypalanie DPF

Postprzez wesol » 23 grudnia 2019, 20:38

Jak nie osiągnie 84 czy 86 to nie zainicjuje procesu wypalania. Wypalania standardowe podczas jazdy to tam można przerwać bez przesady. Nie jesteśmy więźniami naszych aut. No c się nie stanie. To żadna tragedia. Ja kompletnie nie zwracam na to uwagi i auta mają się bardzo dobrze. Serwisowe czyli wywołane z poziomu komputera to już operacja wymuszona i tu są troszkę inne parametry. Po takim wypalaniu zaleca się jazdę jeszcze po trasie z 20-30 km. Sporo też tak sterowników jest tak zrobiona ze nie da się uruchomić ponownego wypalania jednego za drugim tylko trzeba wykonać jazde odpowiedniej ilosci kilometrów inaczej nie puści procedury wypalania.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Regeneracja / procedura / wypalanie DPF

Postprzez Tracer2 » 23 grudnia 2019, 21:14

Ja dodaje taki specyfik do ropy
https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-do ... 7896816566
Oj widać w lusterku jak się wypala. :mrgreen: :mrgreen:
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Regeneracja / procedura / wypalanie DPF

Postprzez wesol » 24 grudnia 2019, 08:45

Dobry też jest płyn do francuzowatych do FAP czyli EOLYS. Koszt też podobny bo za litra można zapłacić od 100 do 150 zł. Do baku zalewamy nawet raz kiedyś i wcale nie tak dużo.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Regeneracja / procedura / wypalanie DPF

Postprzez chlorek » 27 grudnia 2019, 09:34

wesol napisał(a):Jak nie osiągnie 84 czy 86 to nie zainicjuje procesu wypalania

Nie prawda. Również wykona regeneracja nie spełniając tego warunku
Pamiętaj co się dzieje z nadmiarem paliwa który jest potrzebny do wypalania DPF. Jak turbo dostaję po dupie jak zgasisz tak rozgrzane auto. O ile zgodzę się, że możesz nie zauważyć, nie mieć czasu ale notoryczne zapcha DPF. Spójrz ile aut ma problemy już przy przebiegu 100tys. Oczywiście na to przyczynia się wiele czynników, choćby stan wtrysków czy poboru oleju - jakość oleju.
Tracer2 napisał(a):Oj widać w lusterku jak się wypala. :mrgreen:

Po użyciu tego specyfiku czy ogólnie?. Bo ja nic nie zauważyłem u siebie. Jak zacznie się wypalać na chłodnym silniku to idzie więcej pary ale przy ciepłym nic a nic nie widać.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Regeneracja / procedura / wypalanie DPF

Postprzez wesol » 28 grudnia 2019, 08:32

Większość map w sterownikach ma blokadę termiczna. Oczewiscie różnie ustawioną i różne mamy też systemy DPF na groźne płyny i bez płynów. To że czasami coś się tam moze dziać to nie znaczy że jest to proces wypalania. Sporo się mówi w kręgach tunerów i mechaników że niesprawny termostat przyczyną problemów DPF. Tak samo problemy ze szczelnością wężyków, czujników itd. Jak ma się prawidłowo wypalać DPF jak turbo po regeneracji wstaje leniwie? Wężyki od czujnika różnicy ciśnień popękane to standard. Nikt z tym zazwyczaj nic nie robi. Potem jeździmy jeździmy i są pierwsze objawy. DPF nawet ma szansę się wypalić, wypalić nawet aż za dobrze i za często. Skutki znane są. Podepnij vcds do tdika i sproboj wypalić go serwisowo to zobaczysz czy przejdzie jak silnik będzie miał 70 stopni. Początkowo zaskoczy, podniesie obroty i zaprzestanie po chwili.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości