Strona 1 z 1

Regeneracja / procedura / wypalanie DPF

PostNapisane: 22 grudnia 2019, 17:46
przez Leonidas2018
Witam serdecznie wszystkich,

Szukam i szukam i znaleźć nie mogę. To znaczy coś tam znajduję, aczkolwiek nie mogę sobie poradzić z tym w swoim samochodzie. Poszukuję procedurę wypalania DPF'a za pomocą VCDS-a. Potrzebuje instrukcji krok po kroku jak to zrobić w Leonie 1P 2007r. FR 2.0 TDI.

Bardzo proszę o jakieś rady, pomoc, podpowiedzi jak tego dokonać. Udało mi się znaleźć, że masa popiołu wynosi ~48g. Chciałbym to wypalić, ponieważ samochodu jeździ po mieście i pokonuje bardzo małe kilometry, i nie mam gdzie tego wypalić podczas normalnej jazdy.

Pozdrawiam!

Re: Regeneracja / procedura / wypalanie DPF

PostNapisane: 23 grudnia 2019, 08:14
przez chlorek
Leonidas2018 napisał(a):Chciałbym to wypalić, ponieważ samochodu jeździ po mieście i pokonuje bardzo małe kilometry, i nie mam gdzie tego wypalić podczas normalnej jazdy.

To należy rozważyć zmienić auto lub pokonywać dłuższe odcinki - wybierać dłuższa trasę. Za chwilę zapchasz na tyle DPF, że będzie trzeba go fizycznie wyjąć (wymienić lub zregenerować). Krótkie trasy również nie wpływają dobrze na silnik - wiecznie nie dogrzany. Zobacz czy nie robi się tobie maść pod korkiem wlewu oleju.
VCDS - https://www.youtube.com/watch?v=z3TwFovchIA

Re: Regeneracja / procedura / wypalanie DPF

PostNapisane: 23 grudnia 2019, 10:20
przez wesol
Popiołu nie wypalisz to po pierwsze bo popiół to coś co zostaje po spaleniu. Wypalić można węgiel, sadze (to prawie to samo). Nie wypala się nigdy serwisowo DPF od tak sobie bo więcej z tego skutków ubocznych jak korzyści. To procedura serwisowa. Ja robię dwoma autami małe przebiegi i nie mam problemów z DPF. Jednym do pracy jadę 7 km w jedną stronę drugim autem żona jedzie do sklepu czy przedszkola z dzieciakami to też wszystko na miejscu w mieście niedużym. Gdyby to było aż tak mocno wpływające a wręcz niszczące to by producent coś z tym zrobił. A wypalanie jest opisane w vcdsie w prawych kolumnach. Czytać o stosować się do tego co tam piszą. Silnik musi być rozgrzany. Jeszcze podaj kod silnika bo może być inaczej w jakim siemensie.

Re: Regeneracja / procedura / wypalanie DPF

PostNapisane: 23 grudnia 2019, 14:20
przez chlorek
Ważne aby proces wypalania odbył się do końca - nie przerywać go. Ja się zawsze staram aby auto 90c łapało.

Re: Regeneracja / procedura / wypalanie DPF

PostNapisane: 23 grudnia 2019, 20:38
przez wesol
Jak nie osiągnie 84 czy 86 to nie zainicjuje procesu wypalania. Wypalania standardowe podczas jazdy to tam można przerwać bez przesady. Nie jesteśmy więźniami naszych aut. No c się nie stanie. To żadna tragedia. Ja kompletnie nie zwracam na to uwagi i auta mają się bardzo dobrze. Serwisowe czyli wywołane z poziomu komputera to już operacja wymuszona i tu są troszkę inne parametry. Po takim wypalaniu zaleca się jazdę jeszcze po trasie z 20-30 km. Sporo też tak sterowników jest tak zrobiona ze nie da się uruchomić ponownego wypalania jednego za drugim tylko trzeba wykonać jazde odpowiedniej ilosci kilometrów inaczej nie puści procedury wypalania.

Re: Regeneracja / procedura / wypalanie DPF

PostNapisane: 23 grudnia 2019, 21:14
przez Tracer2
Ja dodaje taki specyfik do ropy
https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-do ... 7896816566
Oj widać w lusterku jak się wypala. :mrgreen: :mrgreen:

Re: Regeneracja / procedura / wypalanie DPF

PostNapisane: 24 grudnia 2019, 08:45
przez wesol
Dobry też jest płyn do francuzowatych do FAP czyli EOLYS. Koszt też podobny bo za litra można zapłacić od 100 do 150 zł. Do baku zalewamy nawet raz kiedyś i wcale nie tak dużo.

Re: Regeneracja / procedura / wypalanie DPF

PostNapisane: 27 grudnia 2019, 09:34
przez chlorek
wesol napisał(a):Jak nie osiągnie 84 czy 86 to nie zainicjuje procesu wypalania

Nie prawda. Również wykona regeneracja nie spełniając tego warunku
Pamiętaj co się dzieje z nadmiarem paliwa który jest potrzebny do wypalania DPF. Jak turbo dostaję po dupie jak zgasisz tak rozgrzane auto. O ile zgodzę się, że możesz nie zauważyć, nie mieć czasu ale notoryczne zapcha DPF. Spójrz ile aut ma problemy już przy przebiegu 100tys. Oczywiście na to przyczynia się wiele czynników, choćby stan wtrysków czy poboru oleju - jakość oleju.
Tracer2 napisał(a):Oj widać w lusterku jak się wypala. :mrgreen:

Po użyciu tego specyfiku czy ogólnie?. Bo ja nic nie zauważyłem u siebie. Jak zacznie się wypalać na chłodnym silniku to idzie więcej pary ale przy ciepłym nic a nic nie widać.

Re: Regeneracja / procedura / wypalanie DPF

PostNapisane: 28 grudnia 2019, 08:32
przez wesol
Większość map w sterownikach ma blokadę termiczna. Oczewiscie różnie ustawioną i różne mamy też systemy DPF na groźne płyny i bez płynów. To że czasami coś się tam moze dziać to nie znaczy że jest to proces wypalania. Sporo się mówi w kręgach tunerów i mechaników że niesprawny termostat przyczyną problemów DPF. Tak samo problemy ze szczelnością wężyków, czujników itd. Jak ma się prawidłowo wypalać DPF jak turbo po regeneracji wstaje leniwie? Wężyki od czujnika różnicy ciśnień popękane to standard. Nikt z tym zazwyczaj nic nie robi. Potem jeździmy jeździmy i są pierwsze objawy. DPF nawet ma szansę się wypalić, wypalić nawet aż za dobrze i za często. Skutki znane są. Podepnij vcds do tdika i sproboj wypalić go serwisowo to zobaczysz czy przejdzie jak silnik będzie miał 70 stopni. Początkowo zaskoczy, podniesie obroty i zaprzestanie po chwili.