Strona 1 z 1

Sprzęgła 1,9 TDI a 2.0 TDI skrzynie 6b.

PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 01:57
przez jaro4444
Mam pytanie - czy sprzęgło z dwumasem od silnika 2.0 TDI 140 KM (średnica tarczy sprzęgła 240 mm) pasować będzie do silników 1,9 TDI 115,130,150 i 163 KM (silnik AJM, ASZ, ARL, BPX) ???

Na zdjęciach widać, że liczba i układ śrub do mocujących do wału jest ten sam, słoneczko wycisku wygląda tak samo, średnica tarczy ta sama. Nie wiem czy piasta tarczy jest taka sam i czy całe sprzęgło będzie pasować jako komplet.
Dzięki za konstruktywne porady.

Re: Sprzęgła 1,9 TDI a 2.0 TDI skrzynie 6b.

PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 21:25
przez colin23
najlepiej looknąć w ETKĘ i będzie jasność.

Re: Sprzęgła 1,9 TDI a 2.0 TDI skrzynie 6b.

PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 21:58
przez mm.max
jaro4444, sam sie nad tym zastanawiałem ;) wiec moze spróbuj :P
z Etki nic jednoznacznie nie wynika

Tym bardziej ze sprzęgła w BKD są takie same jak w BMN - wiec przystosowane do duużych niutków

Re: Sprzęgła 1,9 TDI a 2.0 TDI skrzynie 6b.

PostNapisane: 23 listopada 2007, 14:54
przez albertpopo
Odgrzewam temat bo nie wiem czy znaleźliście rozwiązanie problemu. Najwyraźniej przez pomyłkę wszedłem w posiadanie kopletu sprzęgła od 2.0 TDI , bez problemu dało się wszystko zamontować i skręcić ze skrzynią ale wychodzi na to że koplet od BKD jest grubszy i czoło docisku zapiera się o wewnętrzną ścianę skrzyni. Rozrusznik zapina bezproblemowo, możliwe że po zastosowaniu przekładki pomiędzy skrzynię a silnik grubości ok 3-4 mm wszystko będzie grało.

Re: Sprzęgła 1,9 TDI a 2.0 TDI skrzynie 6b.

PostNapisane: 23 listopada 2007, 17:09
przez jaro4444
albertpopo napisał(a):bez problemu dało się wszystko zamontować i skręcić ze skrzynią ale wychodzi na to że koplet od BKD


Obawiam się, że sprzęgło przykręca się do silnika a konkretnie wału korbowodowego ;]

Teraz coś z konkretów - jaki silnik, jaka skrzynia? Poproszę o oznaczenia kodowe.
Przekładki wybij sobie z głowy bo zmieniasz bazowanie rozrusznika i wałka sprzęgłowego.

Re: Sprzęgła 1,9 TDI a 2.0 TDI skrzynie 6b.

PostNapisane: 23 listopada 2007, 18:01
przez albertpopo
jaro4444 to powiedz mi jak już przykręcisz koło z dociskiem do silnika to jest ono na zewnątrz silnika czy wewnątrz??? a jak przykręcisz skrzynie do silnika to gdzie ono się wtedy znajduje wewnątrz silnika czy wewnątrz skrzyni??? nie czepiaj się bo to co opisuję przetestowałem sam swoimi rękoma a nie rękoma mechaników jak większość.
Ale nie o tym było więc silnik ASZ ze Skody Fabii skrzynia z Leona DRW- albo jakoś podobnie teraz nie pamiętam, po przykręceniu kompletnego sprzęgła z kołem do silnika da się przykręcić skrzynie- jaśniej tego napisać nie mogę, przy zastosowaniu przekładi nic nie powino uledz zmianie ale to jeszcze sprawdzę,aaa podobna przekładka jest chyba w AWX

Re: Sprzęgła 1,9 TDI a 2.0 TDI skrzynie 6b.

PostNapisane: 23 listopada 2007, 18:44
przez jaro4444
albertpopo napisał(a):przy zastosowaniu przekładi nic nie powino uledz zmianie ale to jeszcze sprawdzę,


Ulegnie - bo o grubość przekładki wysuniesz wałek sprzęgłowy z wału silnika i o tyle mniej będzie rozrusznik łapał za wieniec zębaty.

BTW osobiście widziałem skrzynię od AWX i od AKN (tą drugą nawet trochę potragałem i uwaliłem się ją bo przymierzaliśmy ją do 1,9 PD) i ani tu ani tu nie było "przekładki".

Re: Sprzęgła 1,9 TDI a 2.0 TDI skrzynie 6b.

PostNapisane: 23 listopada 2007, 20:07
przez albertpopo
Jeśli chodzi o wieniec zębaty to niekoniecznie, koło ze sprzęgłem od 2.0 TDI jest grubsze i nie mieści się jakby w skrzyni o te kilka mm, nie mam do porównania kompletu 1.9 TDI więc nie wiem czy grubsze jest koło czy docisk, jeśli koło to wieniec z przekładką może wypaść w tym samym miejscu, ty masz skrzynię 6 b więc mógłbyś zrobić fotkę jak wygląda ustawienie wieńca w oknie rewizyjnym skrzyni ja zrobie u siebie i będzie co porównać( na oko ) wydaje mi się że u mnie wieniec jest schowany zabardzo w skrzyni i nie wypada cenralnie ale nie wiem może tak ma być, co do przekładki w AWX to chodziło mi o silnik o tym symbolu a nie o srzynię, nie jestem pewny bo widziałem to tylko na zdjęciach ale w AWX rozrusznik montowany jest od strony silnika w tą przekładkę a w ASZ montowany w srzynię, ale długo wyszło :o

Re: Sprzęgła 1,9 TDI a 2.0 TDI skrzynie 6b.

PostNapisane: 23 listopada 2007, 22:20
przez jaro4444
albertpopo napisał(a):nie jestem pewny bo widziałem to tylko na zdjęciach ale w AWX rozrusznik montowany jest od strony silnika w tą przekładkę a w ASZ montowany w srzynię


To nie jest żadna przekładka a blaszana osłona sprzęgła grubości ok 0,8 - 1 mm. Owszem rozrusznik w AWX jest mocowany od strony silnika.

Re: Sprzęgła 1,9 TDI a 2.0 TDI skrzynie 6b.

PostNapisane: 24 listopada 2007, 16:29
przez albertpopo
jak go zwał tak go zwał przekładka czy osłona sprzęgła wiadomo gdzie się znajduje miałem tylko nadzieje że w AWX jest ona grubsza niz 1mm ze względu na rozrusznik

Re: Sprzęgła 1,9 TDI a 2.0 TDI skrzynie 6b.

PostNapisane: 25 listopada 2007, 09:05
przez jaro4444
miałem tylko nadzieje że w AWX jest ona grubsza niz 1mm ze względu na rozrusznik


Rozrusznik jest przykręcony do "dzwona" skrzyni biegów a osłona to blacha max. 1 mm. Rozrusznik ma tylko wyciętą w niej dziurę i nie jest mocowany do niej.

Re: Sprzęgła 1,9 TDI a 2.0 TDI skrzynie 6b.

PostNapisane: 27 listopada 2007, 21:25
przez Rogalotti
Albert: są takie przekładki i to w różnych grubościach. U Ciebie może być jeszcze teraz róznica w kształcie łapy wyciskowej (są różne).

Pozdrawiam

Re: Sprzęgła 1,9 TDI a 2.0 TDI skrzynie 6b.

PostNapisane: 27 listopada 2007, 21:51
przez jaro4444
Rogalotti napisał(a):są takie przekładki i to w różnych grubościach.


Witek do poprzecznych skrzyń 6 też?

Re: Sprzęgła 1,9 TDI a 2.0 TDI skrzynie 6b.

PostNapisane: 13 grudnia 2007, 21:38
przez albertpopo
trochę się nie odzywałem bo walczyłem z tym sprzęgłem ale mam właściwe do porównania i sprawa wygląda tak że BKD ma grubsze koło o o jakieś 0.55 cm co ciekawsze grubość od podstawy do zębatki jest taka sama a zębatka jest grubsza o te 0.55 cm więc można spokojnie odsadzić skrzynię od silnika o te 0.55 cm i rozrusznik będzie zapinało ok,
Rogalotti może oriętujesz się jakie są najgrubsze te podkładki? a i jeszcze jedno skrzynia do 2.0 TDI na zdjęciach wygląda identycznienma tylko zaślepione okienko rewizyjne czyżby tam montowano tak grube podkładki? co do wysprzęglika to nie ma problemu działa nawet bez przekładki.

Re: Sprzęgła 1,9 TDI a 2.0 TDI skrzynie 6b.

PostNapisane: 14 grudnia 2007, 17:11
przez PatTDI
Rogalotti napisał(a):Albert: są takie przekładki i to w różnych grubościach. U Ciebie może być jeszcze teraz róznica w kształcie łapy wyciskowej (są różne).

Pozdrawiam


W 6cio biegowych skrzyniach slnikow poprzecznych nie ma lap wyciskowych

Re: Sprzęgła 1,9 TDI a 2.0 TDI skrzynie 6b.

PostNapisane: 14 grudnia 2007, 21:29
przez albertpopo
zgadza się nie ma łapy tylko łożysko hydrauliczne dlatego pisałem że z tym nie ma problemu pasuje elegancko.

komplet sprzęgło + dwumas do BKD

PostNapisane: 7 stycznia 2009, 20:35
przez Macieto
cze

podpinam się tutaj z pytaniem

koledzy wiecie może gdzie mogę kupić w okolicach warszawy ( najlepiej gdzieś między Warszawą a Grodziskiem Mazowieckim) komplet koła dwumasowego i sprzęgła firmy LUK lub Sachs??

to ma być komplet do mojej furki (patrz podpis) tylko jeszcze nie wiem co mam w bebechach, dopóki nie wyjmą skrzyni biegów.

komplet czyli (z tego co się orientuję):
-koło dwumasowe
-tarcza sprzęgła
-tarcza dociskowa sprzęgła
-łożysko

taki komplecik mnie np interesuje tylko gdzieś w mojej okolicy najlepiej

http://moto.allegro.pl/item505631473_kolo_dwumasowe_sprzeglo_touran_passat_2_0tdi.html

[ Dodano: Pią 16 Sty, 2009 ]
nawiązując do mojego powyższego posta.......

Jeśli wymieniam cały komplet=sprzęgło+dwumas to czy moge sobie wybrać czy to ma być LUK czy SACHS?
Czy muszę wyjąć skrzynię i zobaczyć co mam faktycznie wsadzone w samochodzie i jeśli to będzie SACHS to muszę kupić tylko i wyłącznie SACHS?