Reklama

[1P] Leon II 1.8 TFSI

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: [1P] Leon II 1.8 TFSI

Postprzez kaCuCh » 12 lipca 2017, 07:51

W 1.8TSI masz łańcuch i przy 100k się go nie wymienia ;)
Aktualnie Seat Altea XL 5P 1.8 TSI DSG7 MY2011
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaCuCh
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 18 marca 2007, 13:50
Lokalizacja: Radom
Auto: Altea XL 5P
silnik: CDA 1.8

Reklama

Re: [1P] Leon II 1.8 TFSI

Postprzez Dazzle » 12 lipca 2017, 08:01

kaCuCh napisał(a):W 1.8TSI masz łańcuch i przy 100k się go nie wymienia ;)

U siebie w corsie c też mam łańcuch i przy 105 k musiałem go wymienić. Dlatego tez pytam, bo dużo na temat tych łańcuchów jest pisane, że są po prostu słabe i pękają i się rozciągają, dlatego konieczna jest wymiana w większości przypadków po 100k.
Zobacz Profil
Dazzle
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 17:04
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon II
silnik: CDAA 1.8

Re: [1P] Leon II 1.8 TFSI

Postprzez domin3d » 12 lipca 2017, 09:42

Dazzle napisał(a):Stajesz gdzieś przy lodziarni pastelove na Porajów. Ewentualnie pod DH Tarchomin czasami


Ja parkuje na parkingu zamkniętym za DH Tarchomin ( konkretnie na tym parkingu przy torowisku) Ten o którym piszesz kupili ludziska jakoś w okolicach zimy, ale nie znam jego historii.

Jeśli chodzi o łańcuch, to ja swój profilaktycznie wymienię przy +/- 130 tyś. Na dzień dzisiejszy jest to na tyle tania operacja że nie zrujnuje budżetu. Ktoś kiedyś napisal na forum że większość awarii o których piszesz dotyczy silników z EURO 5. Ja w swoim mam jeszcze normę EURO 4 i szukając informacji o moim silniku znalazlem tylko kilka wzmianek o awarii rozrządu i to przy przebiegach ponad 150 tyś.

Z olejem też nie mam problemu- kiedyś lalem Motula, teraz Valvoline, wymieniam co 10 tyś i jest spoko.

Jak masz ochotę to odezwij się na priv, możesz podjechać, zobaczyć, wsiąść, powiem Ci co i jak.
Toledo 1M 1.4 16V... 75PS
Leon 1P 1.8 TSI... 160PS
Honda Accord 2.0 155PS
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
domin3d
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 22 lutego 2009, 07:56
Lokalizacja: W-wa
Auto: Red Rubin 1P
silnik: BZB 1.8

Re: [1P] Leon II 1.8 TFSI

Postprzez zamir » 17 lipca 2017, 22:51

Z doświadczenia swojego również mogę pochwalić silnik 1.8tsi o kodzie BZB. Obecny przebieg prawie 190 tys km, program na 210KM/318NM, piąty rok użytkowania i brak poważnych awarii. Z ciekawostek wymieniałem potencjometr położenia klap w kolektorze dolotowym oraz nieszczęsną odmę, która potrafi doprowadzić do wycieku oleju na wszelkich możliwych uszczelnieniach silnika, skrzyni biegów oraz wału. Dla wyjaśnienia dodam, że miałem odmę niezmienianą od wyjścia z fabryki. Oczywiście kolektor do czyszczenia regularnego. Poza tym - bajka :-D
Zobacz Profil
zamir
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 12 lipca 2013, 16:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Leon 1P
silnik: BZB 1.8

Re: [1P] Leon II 1.8 TFSI

Postprzez Dazzle » 19 lipca 2017, 08:05

A jak cenowo z utrzymaniem samochodu z tym silnikiem? Ile mniej więcej trzeba wydać co roku na komplet filtrów, oleje i inne konieczne wymiany? Samochód jest ogólnie drogi w utrzymaniu? No i pytanie jak sprawuje się turbo w tym silniku? Najlepszym i najmniej wymagającym sposobem na jego dbanie jest chwilowy postój przed i po jeździe? Jakies jeszcze inne ciekawe rady jak dbać o auto, żeby uniknąć niepotrzebnych awarii? :)
Zobacz Profil
Dazzle
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 17:04
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon II
silnik: CDAA 1.8

Re: [1P] Leon II 1.8 TFSI

Postprzez tatian » 19 lipca 2017, 09:46

Kolego ceny filtrów i oleju możesz sobie spokojnie sprawdzić w necie. Jaki problem? Co do kosztów utrzymania każde auto jest inne, a wiadomo, że rzeczy eksploatacyjne typu zawieszenie, akumulator itp. zawsze mogą się zużyć.
Moje auto jest na sprzedaż z tym silnikiem. Wejdź sobi w temat i zobacz co w nim naprawiałem przez cały okres użytkowania. Co do turbo to ja obchodzę sie z nim jak z silnikiem TDI i tyle.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Jest VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 3846
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Auto: VW Golf MK 7
silnik: inny

Re: [1P] Leon II 1.8 TFSI

Postprzez bodzik155 » 4 września 2017, 00:30

kaCuCh napisał(a):W 1.8TSI masz łańcuch i przy 100k się go nie wymienia ;)

Może w nowszych rocznikach dłużej wytrzymują, ale i tak bezpieczniej wymienić przy tych ~100k. Rocznik 2008, 100k km i było przesunięcie rozrządu o 3 stopnie bodajże. Napinacz od 2005 miał 5 poprawek.. To o czymś świadczy. Ogólnie samochód mało awaryjny. Jak kupiliśmy było 60k przebiegu realnego, teraz 110. Siadł jedynie termostat i ostatnio sprężarka klimy (1300 zł..). Chip na 215/310 jest zrobiony i często dużo mocniejszych można zawstydzić :), audi w 3.0 tdi w tyle zostają.
Zobacz Profil
bodzik155
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28 marca 2015, 12:33
Auto: Leon
silnik: CDAA 1.8

Re: [1P] Leon II 1.8 TFSI

Postprzez kaCuCh » 4 września 2017, 20:42

Pompa wody w ASO z wymianą 1700... a jest plastikowa ;( Generalnie sporo przeszedłem z CDAA i DSG7 i mimo tego jestem z autazadowolony (tfu tfu tfu).
Aktualnie Seat Altea XL 5P 1.8 TSI DSG7 MY2011
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaCuCh
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 18 marca 2007, 13:50
Lokalizacja: Radom
Auto: Altea XL 5P
silnik: CDA 1.8

Re: [1P] Leon II 1.8 TFSI

Postprzez zamir » 5 września 2017, 22:49

Lub pompa wody HEPU P657 za około 230zł + wymiana - u mnie kręci od grudnia 2014 roku, także da się ominąć często kosmiczne koszty ASO.
Zobacz Profil
zamir
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 12 lipca 2013, 16:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Leon 1P
silnik: BZB 1.8

Re: [1P] Leon II 1.8 TFSI

Postprzez marpit » 18 września 2017, 17:08

Mam pytanko co do silnika 1.8 BZB w A3 z 2008 r. Czy z przebiegiem około 100 warto się tym zainteresować?

zamir napisał(a):Z doświadczenia swojego również mogę pochwalić silnik 1.8tsi o kodzie BZB. Obecny przebieg prawie 190 tys km, program na 210KM/318NM, piąty rok użytkowania i brak poważnych awarii. Z ciekawostek wymieniałem potencjometr położenia klap w kolektorze dolotowym oraz nieszczęsną odmę, która potrafi doprowadzić do wycieku oleju na wszelkich możliwych uszczelnieniach silnika, skrzyni biegów oraz wału. Dla wyjaśnienia dodam, że miałem odmę niezmienianą od wyjścia z fabryki. Oczywiście kolektor do czyszczenia regularnego. Poza tym - bajka :-D


Widzę że polecasz. Czy robiłeś w nim rozrząd i jak z apetytem na olej :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marpit
Sport
Sport
 
Posty: 381
Dołączył(a): 14 sierpnia 2011, 16:27
Auto: Leon ST FR 125
silnik: benzyna 1.4

Re: [1P] Leon II 1.8 TFSI

Postprzez bodzik155 » 18 września 2017, 18:37

marpit napisał(a):Mam pytanko co do silnika 1.8 BZB w A3 z 2008 r. Czy z przebiegiem około 100 warto się tym zainteresować?

zamir napisał(a):Z doświadczenia swojego również mogę pochwalić silnik 1.8tsi o kodzie BZB. Obecny przebieg prawie 190 tys km, program na 210KM/318NM, piąty rok użytkowania i brak poważnych awarii. Z ciekawostek wymieniałem potencjometr położenia klap w kolektorze dolotowym oraz nieszczęsną odmę, która potrafi doprowadzić do wycieku oleju na wszelkich możliwych uszczelnieniach silnika, skrzyni biegów oraz wału. Dla wyjaśnienia dodam, że miałem odmę niezmienianą od wyjścia z fabryki. Oczywiście kolektor do czyszczenia regularnego. Poza tym - bajka :-D


Widzę że polecasz. Czy robiłeś w nim rozrząd i jak z apetytem na olej :)


Mam leona w bzb, oleju spali z 0,5l na 5000 km. Rozrząd koniecznie w tych silnikach trzeba robić przy podobnym przebiegu, ale najlepiej go sprawdzić przed.
Zobacz Profil
bodzik155
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28 marca 2015, 12:33
Auto: Leon
silnik: CDAA 1.8

Re: [1P] Leon II 1.8 TFSI

Postprzez marpit » 18 września 2017, 18:47

Auto ma jednak 102 tys mil. Na co zwrócić jeszcze uwagę przy tym silniku odma ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marpit
Sport
Sport
 
Posty: 381
Dołączył(a): 14 sierpnia 2011, 16:27
Auto: Leon ST FR 125
silnik: benzyna 1.4

Re: [1P] Leon II 1.8 TFSI

Postprzez tatian » 18 września 2017, 19:43

Tak sprawdź odmę, a gdybyś potrzebował to ma nową. To tego zmień rozrząd z napinaczem i wspornik łożyskowy i powinno być ok.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Jest VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 3846
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Auto: VW Golf MK 7
silnik: inny

Re: [1P] Leon II 1.8 TFSI

Postprzez zamir » 28 września 2017, 16:16

marpit napisał(a):Auto ma jednak 102 tys mil. Na co zwrócić jeszcze uwagę przy tym silniku odma ?


Odmę po prostu po zakupie auta wymień na nową, bo ot tak jej nie zdiagnozujesz. Dokładnie posprawdzaj czy nie ma nigdzie wycieków oleju.
Użytkownik tatian ma odmę w dobrej cenie :-D
Zobacz Profil
zamir
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 12 lipca 2013, 16:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Leon 1P
silnik: BZB 1.8

Re: [1P] Leon II 1.8 TFSI

Postprzez tatian » 28 września 2017, 16:32

Tak jest mam odmę I sprzedam w dobrej cenie. U mnie nie zdążyłem jej wymienić, bo auto się sprzedało.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Jest VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 3846
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Auto: VW Golf MK 7
silnik: inny

Re: [1P] Leon II 1.8 TFSI

Postprzez d87mat » 4 października 2017, 22:11

Prawie 30 tyś od momentu zakupu 1.8 TSI, ponad rok na programie na 220 KM/300 Nm i bez większych problemów. Problemy z olejem - dla mnie nie zauważalne. Mam go od 90 tyś km, teraz 120 tyś. Padł wiatrak na chłodnicy - 171 pln. Nie wiadomo od czego. Rozrząd wymieniony przy 78 tyś km. Potencjometr klap wymieniony na nowy, bo waliło błędem oczywiście - 240 pln. Kolektor mega zasyfiony, do czyszczenia i sprawdzania co jakiś czas. Teraz po hybrydzie zrobione pod 260 KM i nic się nie dzieje. Jedyne co się dzieje to sporadyczne podszarpywanie w różnych okolicznościach (opis w innym temacie). I klamka od strony pasażera potrafi się zaciąć :-D Klocki i tarcze od 30 tyś te same, jeszcze chwilę pojeżdżą. Olej i filtry co 10 tyś. No i wydech środkowy się rozleciał, rozpruło go. Po ponad 18 miesiącach użytkowania jestem bardzo zadowolony z tego samochodu.
"Nie odkładaj marzeń. Odkładaj na marzenia"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
d87mat
Stella +
Stella +
 
Posty: 73
Dołączył(a): 27 kwietnia 2016, 15:30
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Seat Leon II
silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: [1P] Leon II 1.8 TFSI

Postprzez luki530 » 24 października 2017, 18:13

Czy taki olej pasuje do 1.8 TSI CDAA? Spełnia normę VW 504/507 ale normę ACEA ma C3 a nie A3/B4 :/ Zostało mi 11 litrów z poprzedniego auta i szkoda żeby się zmarnował :)ObrazekObrazek

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
luki530
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 16 lutego 2017, 22:20
Auto: Insignia
silnik: inny

Re: [1P] Leon II 1.8 TFSI

Postprzez winner4 » 24 października 2017, 20:53

Szkoda tego silniczka tym olejem traktować, lepiej dać go komuś w prezencie niż zalewać TFSI tym badziewiem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
winner4
Sport
Sport
 
Posty: 424
Dołączył(a): 30 grudnia 2012, 09:49
Lokalizacja: KLI
Auto: Cupra 1P
silnik: BWJ 2.0

Re: [1P] Leon II 1.8 TFSI

Postprzez luki530 » 25 października 2017, 09:40

Przebiegi roczne 5k max, bardzo mu zaszkodzi?

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
luki530
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 16 lutego 2017, 22:20
Auto: Insignia
silnik: inny

Re: [1P] Leon II 1.8 TFSI

Postprzez rafik123455 » 25 października 2017, 12:21

d87mat napisał(a):Prawie 30 tyś od momentu zakupu 1.8 TSI, ponad rok na programie na 220 KM/300 Nm i bez większych problemów. Problemy z olejem - dla mnie nie zauważalne. Mam go od 90 tyś km, teraz 120 tyś. Padł wiatrak na chłodnicy - 171 pln. Nie wiadomo od czego. Rozrząd wymieniony przy 78 tyś km. Potencjometr klap wymieniony na nowy, bo waliło błędem oczywiście - 240 pln. Kolektor mega zasyfiony, do czyszczenia i sprawdzania co jakiś czas. Teraz po hybrydzie zrobione pod 260 KM i nic się nie dzieje. Jedyne co się dzieje to sporadyczne podszarpywanie w różnych okolicznościach (opis w innym temacie). I klamka od strony pasażera potrafi się zaciąć :-D Klocki i tarcze od 30 tyś te same, jeszcze chwilę pojeżdżą. Olej i filtry co 10 tyś. No i wydech środkowy się rozleciał, rozpruło go. Po ponad 18 miesiącach użytkowania jestem bardzo zadowolony z tego samochodu.

Samym programem podniosles moc na 220 KM? jak wrazenia z jazdy po zwiekszeniu mocy?
Zobacz Profil
rafik123455
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 16 lipca 2017, 19:09
Auto: Seat leon 1p
silnik: CDAA 1.8

Re: [1P] Leon II 1.8 TFSI

Postprzez d87mat » 5 listopada 2017, 21:09

Znowu mnie trochę nie było... Warto dodać, że w serii miałem 182 KM z tego co pamiętam. Wywaliłem tylko katalizator i zastąpiłem downpipe od RMmotors i strojenie cały dzień na hamowni i wyszło 220 ;)
"Nie odkładaj marzeń. Odkładaj na marzenia"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
d87mat
Stella +
Stella +
 
Posty: 73
Dołączył(a): 27 kwietnia 2016, 15:30
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Seat Leon II
silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: [1P] Leon II 1.8 TFSI

Postprzez luki530 » 7 listopada 2017, 09:35

Mierzyles go może do setki po programie ?
Zobacz Profil
luki530
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 16 lutego 2017, 22:20
Auto: Insignia
silnik: inny

Re: [1P] Leon II 1.8 TFSI

Postprzez d87mat » 7 listopada 2017, 21:57

Przyznam szczerze, że nie miałem okazji... Ale dobry pomysł podsunąłeś, postaram się ogarnąć temat i dam znać.
"Nie odkładaj marzeń. Odkładaj na marzenia"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
d87mat
Stella +
Stella +
 
Posty: 73
Dołączył(a): 27 kwietnia 2016, 15:30
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Seat Leon II
silnik: benzyna 1.8 turbo

Poprzednia strona

Powrót do Leon 2 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: chz15 i 3 gości