Strona 1 z 1

[ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 11 lutego 2010, 22:50
przez Patrox
Kompedium wiedzy na temat silników FSI i TFSI
Obecnie najczęstszym silnikiem turbo-benzyna poddawanym tuningowi jest silnik 2,0 TFSi.
W seacie Leonie są 2 silniki 2,0 tfsi:
BWA 200PS
BWJ 240ps

I limitowana wersja 265PS

Są jeszcze inne oznaczenia silników 2,0 Tfsi takie jak AXX 200ps BHZ 265 ps, BYD 230Ps jednakże nie dostępne w Leonie.

Różnice między silnikami znajdziecie tutaj:
http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=198797

Poniżej opis modyfikacji jaki wykonuje się dla poszczególnych silników:
2,0 TFSI (200Ps)
• Stage 1 Chiptuning (240-250Ps, 330-340Nm)
• Stage 2 Kompletny układ wydechowy (265-275Ps, 360-370Nm)
• Stage 3* Wydajniejsza turbosprezarka K04/06
Wydajniejszy intercooler (290-300Ps, 380-400Nm)

2,0 TFSI (240Ps)
• Stage 1 Chiptuning (280-290Ps, 360-380Nm)
• Stage 2 Wydajniejszy intercooler
Kompletny układ wydechowy (310-320Ps, 400-420Nm)
• Stage 3 Wydajniejsza wysokociśnieniowa pompa paliwa
Układ dolotowy (340-350Ps, 430-450Nm)

Jeśli chodzi o wydajniejszy intercooler to montuje się od Audi S3 który jest cały aluminiowy i grubszy średnio o 1cm. Poniżej link jak wymiarami różni się dany cooler i coś dla tych co lubią mieć wszystko dużeeee:
http://www.goapr.de/ladekuehl.html

A tutaj coś dla majsterkowiczy:
Wymiana coolera w bliźniaczym Golfie V:
http://golfmkv.com/forums/showthread.ph ... +installed
lub bezpośrednia instrukcja obsługi ze strony APR
http://goapr.com/images/trans_fsi_ic_manual.pdf

Jeśli chodzi o pompę wysokiego ciśnienia to stosuje się najczęściej 2 producentów:
APR - http://www.goapr.de/fsi_pumpe.html
Autotech - http://shop.driversportinc.com/index.ph ... oductId=16
Tutaj porównanie obu pomp:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3343720

Dobrym rozwiązaniem jest również montaż większego filtra powietrza z Audi TT. Jednakże wymagane jest przeniesienie akumulatora do bagażnika lub montaż customowego filtra. I tutaj jest dość spory wybór:
http://www.goapr.de/2L_TSI_Turbokits.html
http://www.neuspeed.com/products/produc ... &p_id=1978
http://www.namotorsports.net/detail.cfm ... 69-9503TFK
http://www.namotorsports.net/detail.cfm ... /AE21-496C
http://www.namotorsports.net/detail.cfm/part_cd/FMIND02
http://www.namotorsports.net/detail.cfm ... SH-FSI-TSI
http://www.dbilas-dynamic.de/img/db01020440TFSIK03.jpg
http://www.dbilas-dynamic.de/img/db01020440TFSIK04.jpg

Obecnie produkowane są również inne Leon-y z silnikami TSI takie jak:
1,4TSI (125Ps)
• Stage 1 Chiptuning (150-155Ps, 230-240Nm)

1,8TSI (160Ps)
• Stage 1 Chiptuning (200-210Ps, 300-310Nm)

2,0TSI (211Ps)
• Stage 1 Chiptuning (250-265Ps, 340-350Nm)

Na dniach wrzucę jeszcze wykresy przyrostów po montażu wydechu i coolera na seryjnym sofcie silnika 2,0 TFSI.
Kompendium jest robione póki co na szybko i z czasem w miare ilości wolnego czasu będzie ewoluowało ;)

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 11 lutego 2010, 23:09
przez Sammael
weźże tą czcionkę zmniejsz bo w oczy kole.
Warto wspomnieć, że nowe motory od 2009 roku są już kodowane 4literowymi kodami Cxxx
np. CDLA, CDLB itp...
Dotyczy to zarówno dyszla jak i będziny.

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 12 lutego 2010, 09:29
przez wgi

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 12 lutego 2010, 09:36
przez zwirek75
Patrox, pytanko - czy osprzęt typu turbosprężarka, wydechy itp pasuje z BWA/BWJ do CDAA/BZB/BYT lub CCZA/CCZB ?

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 12 lutego 2010, 13:30
przez marcin_kielce
Tutaj macie ciekawostkę na temat FSI ;)

http://www.racingforum.pl/Czy-silniki-F ... 72935.html

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 12 lutego 2010, 13:40
przez zwirek75
marcin_kielce napisał(a):Tutaj macie ciekawostkę na temat FSI ;)

http://www.racingforum.pl/Czy-silniki-F ... 72935.html

Kazdy silnik benzynowy z bezposrednim wtryskiem tak ma, FSI, GDI czy inne.
Podobno jakoś to się czyści :)

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 12 lutego 2010, 13:53
przez marcin_kielce
no czyści tylko rozbierać i czyścić silnik co 20kkm to porażka ;)

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 12 lutego 2010, 14:35
przez Sammael
Jest na to bardzo proste rozwiązanie...

[ Dodano: Pią 12 Lut, 2010 ]
marcin_kielce napisał(a):rozbierać i czyścić silnik co 20kkm to porażka ;)

A jeśli już coś rozbierać to zdejmować kolektor ssący a nie silnik rozbierać :o

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 12 lutego 2010, 18:59
przez AdamTower
Dobra robota. Wrzuciłem do przyklejonych. :ok:

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 12 lutego 2010, 19:18
przez gajdar
Sammael napisał(a):jeśli już coś rozbierać to zdejmować kolektor ssący a nie silnik rozbierać


a największy syf na gniadach ,prowadnicach/trzonkach zaworów zostaje :kreci: ,i na nic się zdaje ściąganie kolektora

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 12 lutego 2010, 19:28
przez Patrox
zwirek75 napisał(a):Patrox, pytanko - czy osprzęt typu turbosprężarka, wydechy itp pasuje z BWA/BWJ do CDAA/BZB/BYT lub CCZA/CCZB ?


Zirek75, pytasz o zbyt wiele rzeczy na raz. BZB to 1,8tsi 160ps, CDAA to 2,0tsi 211ps i te silniki nie maja prawie nic wspólnego ze staryki @,0 tfsi BWA BWJ. A jakie chciałbys turbo? Ko3 czy K04 06? Generalnie wszystkie obecnie produkowane silniki od 2009 sa bardzo mizerne i srednio nadaja się do tuningu na maksymalne moce. Sam chip wychodzi znaczniej lepiej poprzez inna charakterystyke ale nic więcej
Nowe Tsi od TFSi są inne całkiem. Różni je charakterystyka, TSI wcześniej rozwijają moc i moment i mają bardziej płaski przebieg krzywych. TFSI są natomiast bardziej agresywne pod tym względem.
TSI ma rozrząd na łańcuchu - TFSI na pasku.
TSI ma moment w zakresie 1700-5000 i łagodniej go rozwija w porównaniu do TFSI który ma 1800-4700
TSI ma mniejszy stopień sprężania 9,6:1 TFSI = 10,5:1
TSI posiada nowszy system wtryskowy MED17,5(ekologia), TFSI MED9.1

W uzytkowaniu mysle ze 2,0TSI bedzie lepszy bo zostal pozbawiony pewnych wad silnika TFSI, natomiast jesli chodzi o moce maksymalne to TFSI na obecna chwile jest lepszym silnikiem.

Poniżej zamieszczam schemat i zasadę działania silnika TFSi oraz nowego TSI
http://www.arinahnell.com/other/vw/tech ... engine.pdf
http://www.arinahnell.com/other/vw/tech/20tsi.pdf

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 12 lutego 2010, 19:53
przez zwirek75
Disclaimer: Mogę się mylić, nie zajmuję się tym zawodowo :)

Patrox,
O ile wiem CDAA to BZB, tylko nowsze (siedzi w nowych skodach, bedzie w Leonach MY2010)
Turbo ?
Patrox napisał(a):Nowe Tsi od TFSi są inne całkiem

To wiem, całe krucjaty prowadzę na ten temat na różnych forach:)

Patrox napisał(a):A jakie chciałbys turbo? Ko3 czy K04 06?

Chodzi mi o możliwość zastosowania turbiny z 2.0 TSI lub TFSI w 1.8 TSI
Pytam o coś takiego jak opisane tutaj: http://translate.google.com/translate?j ... l=el&tl=en
Czyli turbina k04 do 1.8 TSI - . Goście twierdzą, ze to jest k04 z TFSI - o ile wiem to z BWJ - ale to zgaduje. I podobno pasuje p&p, przy czym jest niewiele większa od oryginalnej k03. Przy czym pasuje oznacza ze nie trzeba rzeźbić, tylko przykręcić, zestroić i już :) Wiec prawdopodobnie chodzi o k04 06. Sorry ale nie znam dokładnie oznaczeń.
Dodatkowo - o ile dobrze rozumiem, różnica pomiędzy 1.8 TSI BZB/CDAA a 2.0 TSI CCZA to tylko większy skok tłoka. Co oznacza, ze jezeli się coś pojawi dla 2.0 TSI , to automatyczine będzie i dla 1.8 TSI (z innym programem).
I jeszcze jedno - w nowych TSI jest mocniejsza pompa paliwa ... więc może wystarczy na więcej ? W sensie nie trzeba jej zmieniać przy Stage 2/3
CCZB ma jeszcze Valvelift, więc pewnie tak łatwo nie będzie.
Zakładam, że jesteś praktykiem, w przeciwieństwie do mnie :)

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 12 lutego 2010, 20:05
przez Patrox
zwirek75 napisał(a):Disclaimer: Mogę się mylić, nie zajmuję się tym zawodowo :)

Patrox,
O ile wiem CDAA to BZB, tylko nowsze (siedzi w nowych skodach, bedzie w Leonach MY2010)
Turbo ?
Patrox napisał(a):Nowe Tsi od TFSi są inne całkiem

To wiem, całe krucjaty prowadzę na ten temat na różnych forach:)

Patrox napisał(a):A jakie chciałbys turbo? Ko3 czy K04 06?

Chodzi mi o możliwość zastosowania turbiny z 2.0 TSI lub TFSI w 1.8 TSI
Pytam o coś takiego jak opisane tutaj: http://translate.google.com/translate?j ... l=el&tl=en
Czyli turbina k04 do 1.8 TSI - . Goście twierdzą, ze to jest k04 z TFSI - o ile wiem to z BWJ - ale to zgaduje. I podobno pasuje p&p, przy czym jest niewiele większa od oryginalnej k03. Przy czym pasuje oznacza ze nie trzeba rzeźbić, tylko przykręcić, zestroić i już :) Wiec prawdopodobnie chodzi o k04 06. Sorry ale nie znam dokładnie oznaczeń.
Dodatkowo - o ile dobrze rozumiem, różnica pomiędzy 1.8 TSI BZB/CDAA a 2.0 TSI CCZA to tylko większy skok tłoka. Co oznacza, ze jezeli się coś pojawi dla 2.0 TSI , to automatyczine będzie i dla 1.8 TSI (z innym programem).
I jeszcze jedno - w nowych TSI jest mocniejsza pompa paliwa ... więc może wystarczy na więcej ? W sensie nie trzeba jej zmieniać przy Stage 2/3
CCZB ma jeszcze Valvelift, więc pewnie tak łatwo nie będzie.
Zakładam, że jesteś praktykiem, w przeciwieństwie do mnie :)


Zwirek 75, moim zdaniem od złej strony zaczynasz. Zanim zaczniesz grzebać turbo zrób porządny wydech 2,75 cala lub 3 cale i cooler. Kolejnym etapem powinno byc turbo. Tak jak napisałes turbo k04 pasuje ale wydajność twoich wtrysków kończy się na 300ps więc pompa nie za wiele da.

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 12 lutego 2010, 20:19
przez zwirek75
Patrox napisał(a):Zwirek 75, moim zdaniem od złej strony zaczynasz. Zanim zaczniesz grzebać turbo zrób porządny wydech 2,75 cala lub 3 cale i cooler. Kolejnym etapem powinno byc turbo. Tak jak napisałes turbo k04 pasuje ale wydajność twoich wtrysków kończy się na 300ps więc pompa nie za wiele da.

Dzięki :) za info.
Intercooler tak, do wymiany. Wydech nie, przynajmniej nie jakieś większe modyfikacje. Lubie to, ze ten silnik jest cichy, i chciałbym zeby tak zostało. Tylko nie wiem czy to jest możliwe :), jezeli bedę chciał chociażby najmniejszy stage 2 - wiem, ze będę przez to tracił moc.

Szczerze liczyłem na max 250-260 KM po stage 2 :), nie marzy mi sie nawet 300 :).

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 10 maja 2010, 19:56
przez PatTDI
zwirek75 napisał(a): CCZB ma jeszcze Valvelift, więc pewnie tak łatwo nie będzie.
Zakładam, że jesteś praktykiem, w przeciwieństwie do mnie :)


CCZ nie posiada Valvelift...........CDN tak.

Troche pozno napisalem ale teraz dostrzeglem temat.

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 11 lutego 2011, 09:16
przez zwirek75
Dzisiaj znalazlem taki wykres:
http://cars2.net/skoda-octavia-scout-tsi-k04/21.JPG

K04 Turbo from Audi S3
Intercooler from Audi S3
K04 Air Intake custom made (TSI MAF)
Forge MotorSport Blow Off
345мм Front Brakes and Discs from Audi S3
Haldex Performance Controller
SPEC Stage2 Clutch Kit (240mm)
Full 76mm Exhaust System with Race cat and quad exhaust pipes (INOX)
NGK Spark Plugs
GReddy Boost Controller
Forge Short Shift Adapter
and of course lot of software magic

http://briskoda.net/forums/topic/176700 ... si-k04330/
Gdzies tam w sieci jest tez Leon z 350 KM na k04

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 11 lutego 2011, 14:12
przez niq

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 11 lutego 2011, 14:25
przez zwirek75
niq napisał(a):http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=175499

Ponad 400KM z BWA :ok:

Ale to na Garrecie, A nie na zwykłej K04, która pasuje p&p prawie

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 11 lutego 2011, 22:30
przez martig
A ogarniał juz ktos czyszczenie tego nagaru??

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 16 maja 2011, 22:07
przez AntY
Dziś usłyszałem opinie, że chiptuning jest dobry do samochodów, które jeżdżą głownie w mieście. Podobno wirus źle wpływa na samochody jeżdżące trasy. Co o tym myślicie?

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 16 maja 2011, 22:15
przez noktoto
AntY napisał(a):Dziś usłyszałem opinie, że chiptuning jest dobry do samochodów, które jeżdżą głownie w mieście. Podobno wirus źle wpływa na samochody jeżdżące trasy. Co o tym myślicie?

Jak dla mnie to bzdura, ale może lepiej zorientowani niech się wypowiedzą. Skąd takie rewelacje?

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 16 maja 2011, 22:23
przez AntY
Kolega kolegi pojechał na tuning do jakichś magików z Niemiec i powiedzieli mu, że jak jeździ trasy to możne mu coś rypnąć i zrezygnował. Jutro postaram się wyciągnąć więcej info.

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 17 maja 2011, 00:39
przez Marcin_TDI
dupa dupa dupa. co to za jakieś brednie są ???

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 17 maja 2011, 09:47
przez stefdeath
Skoro to powiedzieli niemcy to na pewno chodziło o bardzo szybką jazdę autostradową. Jak ktoś długo pociska autem po wirusie na v maxie to mu się może oliwa zagotować. na pewno stanie się to szybciej niż na serii. W polskich warunkach to raczej nikomu nie grozi :)

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 17 maja 2011, 12:27
przez bubolak
AntY, program podnosi moc, a wyższa moc oznacza większe obciążenie silnika. Im większe przebiegi tym poszczególne elementy bardziej się zużywają. Nie sądzę żeby takie 400 konne BWA przejechało 300k km bez remontu. Więc jeśli patrzymy na to w ten sposób, to seria bardziej nadaje się na duże przebiegi niż auto po modach.

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFSI

PostNapisane: 17 maja 2011, 19:51
przez Tom-Tdi
Chcąc robić grubsze mody w swoim BKD tuner zapytał do czego mi służy auto,gdy usłyszał autostrada to skończyło się 200km/400nm innej przeróbki nie podjął by się ze względu na awaryjność. Sądzę że mądry program niczego nie zepsuje,natomiast chu...owy program może zabić silnik w ciągu kilkuset kilometrów nawet delikatnej jazdy po mieście bez względu na to czy jest to diesel,benzyna czy innego rodzaju "gazy"

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 06:34
przez miroA3
Nie wiem czy widzieliscie, Compsport zmienil troche "plan dzialania" / zakres potrzebnych zmian do osiagniecia swoich stage

Przez ostatni dość długi okres pracowaliśmy nad zoptymalizowniem naszej oferty aby ograniczyć zarówno nasze jak i Wasze koszty modyfikacji.

1. Stage4 do silników TurboFSI (Golf R, S3 itp)
- Jesteśmy w stanie osiągnąć podawaną moc (ok 420km) przy zachowaniu seryjnych wtryskiwaczy. Wcześniej byliśmy zmuszeni je wymieniać.
- Nie wymieniamy już korbowodów na kute. Po testach jakie przeprowadziliśmy stwierdzamy że seryjne wystarczają na więcej niż 520Nm.
- Zoptymalizowaliśmy również oprogramowanie DSG/S-Tronic DQ250 i jesteśmy w stanie osiągnąć ok 600Nm na seryjnych sprzęgłach!!!!!! Co w zupełności wystarcza do Stage4 w TurboFSI

2. Stage2,3 do silników TurboFSI
- Wystarczy montaż samego downpipu z katalizatorem sportowym.
Nie wymagany jest montaż całego układu wydechowego

3. Stage4 do silników 2.0TSI z łańcuchem rozrządu
- Również nie wymieniamy korbowodów

4. Wprowadzamy do oferty intercooler pasujący p&p do samochodów z silnikami TurboFSI/TSI umieszczonymi poprzecznie który przetestowaliśmy w samochodach z mocami ok. 600Km.

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 10:42
przez Piotrek_tdi
Kute CDL ma w serii,w przedlifcie też o ile się nie mylę ;) U nas w klubie już rok temu kolega zrobił sam DP millteka i ori wydechem końcowym i wynik też był na poziomie wymiany całości :)

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 10:52
przez Michałek
Żadnej Ameryki nie odkryli ;)

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 13:32
przez PatTDI
Żaden silnik VW produkowany seryjnie nie ma kutych korbowodów.
Michałek dziękujemy za docenienie naszej pracy.

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 13:49
przez Michałek
CDL ma, info od producenta :wink: Patryk nie chodzi o to, że nie doceniam. Tylko, że ludzie ogarniali takie mody z rok, dwa lata temu. Oczywiście nie umniejszam Waszej pracy w to włożonej :wink:

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 13:57
przez PatTDI
Niestety nie ma i nigdy nie miał. Nie wiem jaki to producent Ci to powiedział ale na pewno nie korbowodów do silnika CDL!!!!!!! Mam na półce taki korbowód i niewiele różni się od BWA.
Wypowiadając się w taki sposób oczywiście że szydzisz

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 14:03
przez Piotrek_tdi
Czyli seria w CDL nawet jeżeli nie jest kuta wytrzyma okolice 500nm ?

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 14:04
przez Michałek
Producent Seata podawał takie informacje stąd moje stwierdzenie. Ale jeśli się nie różni niczym od BWA to moja pomyłka :wink:

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 14:20
przez PatTDI
Zrobię Wam zdjęcie. Oczywiście że się różni od BWA ale nie dużo. Tak w CDL wystarczają lekko ponad 500Nm

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 14:22
przez Piotrek_tdi
Git czyli jednak jakieś zmiany na plus producent wprowadził a tym ,,starym" nowym CDL... ;)

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 15:44
przez PatTDI
Obrazek

Proszę bardzo

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 16:08
przez Michałek
Deko grubsze są w CDL 8)

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

PostNapisane: 17 sierpnia 2015, 12:26
przez marcin9
Przy silniku 1.8tsi seryjnie 160 koni mozna Max na chipie ubić 200-210 koni?

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

PostNapisane: 22 października 2017, 14:14
przez TDI_nowicjusz
Wiem że trochę odgrzeje kotleta lecz noszę się z zakupem Cupry z silnikiem BWJ, i mam parę pytań. Byłby skory jakiś użytkownik owego silnika poświęcić mi parę chwil i odpowiedzieć mi na nie? Z góry dziękuję.

1. Co ile powinno czyścić się nagar w kolektorze ssącym i na zaworach?
2. BWJ - rozrząd jest na pasku tak?
3. Jakieś inne typowe bolączki jeśli chodzi o osprzęt/silnik?
4. Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Oczywiście chodzi mi tutaj o silnik/osprzęt bo stan blacharski jest od razu widoczny.
Z góry jeszcze raz dziękuję za odpowiedź.

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

PostNapisane: 22 października 2017, 21:21
przez winner4
1. Raz, jeśli zastosujesz środki zapobiegawcze na przyszłość, np. PCV Delete Kit :)
2. Wszystkie 2.0TFSI/TSI EA113 są na pasku rozrządu z prawej strony i z łańcuchem napędzającym wałki po lewej stronie silnika.
3. Popychacz pompy lpfp, zawór pcv, dv, n75, cewki, świece, czasami wtryski czy pompa oleju (zależnie od eksploatacji i serwisu).
4. Komputer prawdę powie - sprawdzenie zapłonów, ciśnienia powietrza, paliwa, obciążenia silnika itp itd. Kompletne logi najlepiej zrobić przed zakupem, można zminimalizować prawdopodobieństwo problemów w niedalekiej przyszłości.

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

PostNapisane: 23 października 2017, 19:08
przez rimu
ad1. nie opowiadaj głupot PCV Delete kit nie powoduje że o problemie się zapomina na zawsze:)

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

PostNapisane: 23 października 2017, 20:02
przez Sebool2006
W 100% nie likwiduje, ale zmniejsza jego pojawianie sie.

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

PostNapisane: 23 października 2017, 20:19
przez winner4
rimu napisał(a):ad1. nie opowiadaj głupot PCV Delete kit nie powoduje że o problemie się zapomina na zawsze:)


Myślę, że zdecydowanie więcej wiem na ten temat niż Ty i mogę wygłaszać takie teorie :) Rozbierałem już doloty w EA113 po przebiegach ponad 100tys. km od ostatniego czyszczenia po zamontowaniu zestawu i skala zanieczyszczeń była podobna jak w np. EA888 v2 (gdzie zastosowany został dotrysk w kolektorze) przy podobnym przebiegu więc można powiedzieć, że eliminuje to 90-95% zanieczyszczeń. Oczywiście, wpływ mają na to też inne czynniki jak stan układu odpowietrzania, zużycie turbosprężarki, back pressure, jakość oleju itp, ale po zastosowaniu zestawu raczej nie ma się co już przejmować nagarem.

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

PostNapisane: 23 października 2017, 20:30
przez rimu
źle mnie odebrałeś wiec i inni też tak mogli. Postaram się wyprostować.
Nie podważam wiedzy i umiejętności. Sam pewnie gdybym wiedział co u mnie jest a nie przez przypadek zobaczył pojechałbym do Ciebie. Z resztą kiedyś o tym rozmawialiśmy.
Czyszczenie robisz dobrze i uczciwe wynagrodzenie za to chce na tyle że z Śląska brałem to pod uwagę (czytać- TANIO i DOBRZE). Jak dowiedziałem się że 30tkm miałem czyszczenie +pcv delete kit olałem sprawę.

Mówienie że w 95% eliminuje nie jest prawdą.
Wiem jak wyglądał mój silnik po czyszczeniu + pcv delete kit i przebieg 30tkm. Nie jest to jedyny przypadek.
Może Jarek coś się wypowie potwierdzi lub zaneguje.
Fakt jest tak PCV delete pomaga, ale idealnie nie będzie.
Nie chce mi się tłumaczyć w pewnym sensie, ale nie lubię niedomówień.

Re: [ALL] Kompedium wiedzy na temat modyfikacji silników TFS

PostNapisane: 23 października 2017, 20:42
przez winner4
Ja się opieram na swoim doświadczeniu i na tym co widziałem już "za swojej kadencji". Jeśli klient do mnie przyjechał, ja mu wszystko wyczyściłem praktycznie na błysk, zamontowałem zestaw i po ponad 100kkm wraca do mnie na rewizję, a tam jedyne co widzę to drobny nalot w stosunku do tego co było wcześniej to wnioski nasuwają się same.

Fakt faktem do każdego trzeba podchodzić indywidualnie, zrobiłem już masę tych aut i wiem, że nie ma 2 takich samych, jedyne co mogę powiedzieć na 100% to to, że wyczyścić trzeba zawsze, a jak już się wyczyści to przydałoby się zastosować coś co sprawi, że na przyszłość problem zostanie zminimalizowany, a rozwiązanie, które sam zresztą stosuję jest na tyle skuteczne, że po prostu będę je polecał.