Reklama

Nagar w dolocie FSI/TFSI

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Nagar w dolocie FSI/TFSI

Postprzez czarny_ » 9 kwietnia 2013, 21:15

Rozbierał ktoś dolot? Konkretnie chodzi o kolektor dolotowy. Na zagranicznym forum przeczytałem, że po rozebraniu oczom okazuje się kupa nagaru na klapkach kolektora i zaworach, przy niedużych przebiegach. Naczytałem się i chcę sprawdzić sam stan w moim aucie. Może miał ktoś z tym kontakt?

http://forums.subdriven.com/showthread.php?5355100-TSI-Intake-Manifold-Removal-DIY-Valve-Cleaning&s=262cafbf4134751c3a4ef9f5861ec827

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czarny_
Sport
Sport
 
Posty: 339
Dołączył(a): 21 sierpnia 2012, 20:50
Lokalizacja: śląsk
Auto: Leon 1P
silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez rumianko » 9 kwietnia 2013, 22:09

normalka, w chyba 96r mitsubishi wypościło silnik o nazwie GDI (benzyna z bezpośrednim wtryskiem) i od tamtych lat już wiadomo o tym problemie.

jeśli masz tfsi lepiej sprawdź czy ci nie siadła DV na turbo lub pompa wysokiego ciśnienia,
13,3et tdikiem by brk-tuning
Zobacz Profil
rumianko
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 18 maja 2008, 21:31
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: ibiza
silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez czarny_ » 9 kwietnia 2013, 22:33

DV wymieniałem nie dawno na najnowszy i popychacz pompy też :wink: chodzi o ten nagar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czarny_
Sport
Sport
 
Posty: 339
Dołączył(a): 21 sierpnia 2012, 20:50
Lokalizacja: śląsk
Auto: Leon 1P
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez Qrczaq » 11 kwietnia 2013, 14:30

Od jazdy na 95 i dziwnego pochodzenia 98 się zbiera taki nagar.
Jak program źle napisany, to również.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Qrczaq
TopSport
TopSport
 
Posty: 1118
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Auto: EVO X FE
silnik: inny

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez rumianko » 11 kwietnia 2013, 19:50

Qrczaq napisał(a):Od jazdy na 95 i dziwnego pochodzenia 98 się zbiera taki nagar.


nie komentuje tego bo nie masz pojęcia jak działa silnik z bezpośrednim wtryskiem.....
13,3et tdikiem by brk-tuning
Zobacz Profil
rumianko
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 18 maja 2008, 21:31
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: ibiza
silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez Qrczaq » 11 kwietnia 2013, 20:01

To może byś wyjaśnił co i jak, a nie skupiasz się na wytykaniu błędów :roll: .
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Qrczaq
TopSport
TopSport
 
Posty: 1118
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Auto: EVO X FE
silnik: inny

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez krz_p » 12 kwietnia 2013, 18:48

Qrczaq, w TFSI masz wtrysk bezpośredni, paliwo nie dostaje się przez kolektor dolotowy do cylindra
Golf V GTI
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krz_p
Sport
Sport
 
Posty: 429
Dołączył(a): 22 marca 2006, 16:45
Lokalizacja: Poznań
Auto: Golf V GTI

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez stefdeath » 19 kwietnia 2013, 10:26

Ale w tfsi ten nagar tak bardzo nie szkodzi. U mnie było ponad 100tys. na blacie i nigdy nie czyszczone więc nagaru pewnie pełno a mimo tego auto miało gratisy od fabryki i bardzo dobrze reagowało na modyfikacje. Ja bym to rozbierał i czyścił przy przebiegu co najmniej 150 tys.
Problem był z tym nagarem w wolnossących FSI - legendarny jest już temat audi RS4.
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 571
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa/zmc
Auto: Jetka CEGA

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez rob555 » 20 kwietnia 2013, 18:19

Qrczaq napisał(a):Od jazdy na 95 i dziwnego pochodzenia 98 się zbiera taki nagar.
Jak program źle napisany, to również.



:boje: :boje: :boje:
A ja mysle ze to przez Tuska...albo Kaczynskiego...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 328
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez noktoto » 20 kwietnia 2013, 18:52

A tak na poważnie, to skąd się bierze ten syf? Z recyrkulacji spalin?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez AROW » 20 kwietnia 2013, 19:04

noktoto napisał(a):Z recyrkulacji spalin?


Oczywiście, że w głównej mierze to powód recyrkulacji spalin.
Kiedyś słyszałem stwierdzenie, że działający EGR to jak Krowa, która sra na trawnik i potem gówno zjada po sobie, tylko po to żeby trawnik był czysty :twisted:
Seat Leon 1M 1,9 TDi 110KM :]
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AROW
Sport
Sport
 
Posty: 213
Dołączył(a): 25 stycznia 2013, 07:32
Lokalizacja: Lubin
Auto: Seat Leon
silnik: AHF 1.9

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez Kuman » 13 maja 2013, 15:59

Nie EGR tylko odma.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kuman
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30 stycznia 2009, 12:38
Lokalizacja: Głogów
Auto: R32 Bora 1P Cupra

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez klauspolo » 24 maja 2013, 09:59

Kuman mylisz się, były robione testy i winny jest EGR a nie odma.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
klauspolo
Sport
Sport
 
Posty: 535
Dołączył(a): 16 września 2005, 23:24
Lokalizacja: Płock
Auto: Rocco++++
silnik: CAWB 2.0

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez TeddyBB » 13 maja 2014, 07:24

Z tego co gdzieś tu na forum czytałem to trzepanie się całego auta przy wyłączaniu silnika. Dotyczyło to przynajmniej Leona 1M.
Red line once a day keeps the carbon away.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TeddyBB
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 16 listopada 2013, 19:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: 1P
silnik: BWJ 2.0

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez Qrczaq » 13 maja 2014, 07:49

czarny_ napisał(a):DV wymieniałem nie dawno na najnowszy i


Zarzucisz numerem części?? Bo ja chyba też muszę wymienić.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Qrczaq
TopSport
TopSport
 
Posty: 1118
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Auto: EVO X FE
silnik: inny

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez czarny_ » 13 maja 2014, 18:13

5k km temu po rozebraniu dolotu zobaczyłem coś takiego:

Obrazek

Wyczyściłem i auto dostało drugie życie (auto ma 150tys km przebiegu) Różnica w reakcji na gaz jest kolosalna. Przestudiowałem fora zagraniczne i na wszelki wypadek stosuje taki środek, podaje go do dolotu co 3k km.

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czarny_
Sport
Sport
 
Posty: 339
Dołączył(a): 21 sierpnia 2012, 20:50
Lokalizacja: śląsk
Auto: Leon 1P
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez Tomuss » 13 maja 2014, 19:05

To są niestety wady bezpośredniego wtrysku, paliwo nie idzie przez kolektor tylko bezpośrednio na tłok i tym sposobem nie przelatuje przez kolektor który byłby czyszczony paliwem :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomuss
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 28 września 2013, 07:02
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon 1P
silnik: BLS 1.9

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez TuneFORCE » 13 maja 2014, 19:11

Gdzie kupiłeś ten środek?
Jakiś czas temu nie było niby możliwości żeby to do europy sprowadzać ze względu na jakieś tam dziwne przepisy związane z ekologią...

Swoją drogą to co 3 tyś to chyba przesada ;-) Co 10k spokojnie wystarczy, no chyba że jeździsz tylko po mieście i rzadko wciskasz pedał przyspieszenia w podłogę ;-)
Golf R powered by http://www.tuneforce.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TuneFORCE
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 9 sierpnia 2009, 15:06
Lokalizacja: wałbrzych/poznań/trondheim
Auto: Golf R

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez czarny_ » 13 maja 2014, 21:00

Butelka 7,99$ przywieziona ze stanów, rodzinka za wodą :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czarny_
Sport
Sport
 
Posty: 339
Dołączył(a): 21 sierpnia 2012, 20:50
Lokalizacja: śląsk
Auto: Leon 1P
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez TeddyBB » 13 maja 2014, 21:20

czarny_ napisz coś więcej jak się taką operację wyjmowania i czyszczenia dolotu przeprowadza. Masz więcej zdjęć? Zawory też wyjmowałeś i czyściłeś? Jakich narzędzi i chemii używałeś? Może trochę lamerskie pytania, ale ja mechanikiem nie jestem. Wiesz może ile taka przyjemność kosztowałaby w warsztacie? Dużo czasu ci to zajęło?
Red line once a day keeps the carbon away.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TeddyBB
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 16 listopada 2013, 19:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: 1P
silnik: BWJ 2.0

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez czarny_ » 13 maja 2014, 23:00

Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czarny_
Sport
Sport
 
Posty: 339
Dołączył(a): 21 sierpnia 2012, 20:50
Lokalizacja: śląsk
Auto: Leon 1P
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez daniel28 » 13 maja 2014, 23:27

A jak myślicie -czy w nowych silnikach tsi zastosowanie dodatkowych wtryskiwaczy wtrysku pośredniego w dolocie rozwiąże ten problem?

-- 13 maja 2014, 23:27 --

Paliwo jest wtryskiwane na końcu rury dolotowej w obrębie klap tumble -co kolwiek to znaczy nie wiem o co chodzi :-P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
daniel28
Sport
Sport
 
Posty: 908
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
silnik: inny

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez pablito » 14 maja 2014, 12:42

Cześć.
Wyciągnij odmę to już nigdy nie będziesz musiał wciskać morskiej piany :)
Szczególnie, że już dolot wyczyściłeś...
Pisałem o tym w innym poście.
Pzdr
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pablito
Signo
Signo
 
Posty: 116
Dołączył(a): 1 kwietnia 2010, 21:57
Lokalizacja: POZNAń
Auto: Seat Leon

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez klauspolo » 14 maja 2014, 17:57

pablito, wyjęcie odmy i zrobienie catch tanka kompletnie nic nie daje, były prowadzone już testy. Na tą dolegliwość nie ma rozwiązania jak tylko okresowe wyjęcie kolektora i wyczyszczenie powstałego węglowego nagaru.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
klauspolo
Sport
Sport
 
Posty: 535
Dołączył(a): 16 września 2005, 23:24
Lokalizacja: Płock
Auto: Rocco++++
silnik: CAWB 2.0

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez pablito » 14 maja 2014, 20:21

A co w takim razie pozostaje "dostawca" materialu na nagar? Poza oparem olejowym z wezyka wpietego po prawej stronie uklad pozostaje czysty i wylacznie powietrzny, chyba ze sie myle. Prosze o ewentualne rozwiniecie bo w sumie wielu nazwijmy to "podnieconych" tematem nagaru wywalilo odme i rzekomo chwalili sie czystym dolotem i zaworami po natstepnych kilku/kilkunastu tysiacach . Jestem szczerze zainteresowany tematem bo problem jest w tych silnikach i przez dwa tygodnie spalem spokojniej :)
Test tzw. Okopconej rury tez zdaje sie potwierdzac bardziej czyste wyziewy z wydechu, ale teraz zanim dopelnie wiedze z tego tematu bede wierzyc, ze to odma...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pablito
Signo
Signo
 
Posty: 116
Dołączył(a): 1 kwietnia 2010, 21:57
Lokalizacja: POZNAń
Auto: Seat Leon

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez czarny_ » 14 maja 2014, 20:41

Odma po coś jest - co z odpowietrzaniem ? Wywali uszczelke pod głowicą
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czarny_
Sport
Sport
 
Posty: 339
Dołączył(a): 21 sierpnia 2012, 20:50
Lokalizacja: śląsk
Auto: Leon 1P
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez Tomuss » 14 maja 2014, 22:42

daniel28 napisał(a):A jak myślicie -czy w nowych silnikach tsi zastosowanie dodatkowych wtryskiwaczy wtrysku pośredniego w dolocie rozwiąże ten problem?

-- 13 maja 2014, 23:27 --

Paliwo jest wtryskiwane na końcu rury dolotowej w obrębie klap tumble -co kolwiek to znaczy nie wiem o co chodzi :-P


Rozwiąże, kolektor będzie cały czas myty przez paliwo, spójrz na kolektor w silnikach z pośrednim wtryskiem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomuss
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 28 września 2013, 07:02
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon 1P
silnik: BLS 1.9

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez pablito » 15 maja 2014, 09:18

Uszczelkę wywali tylko wtedy, gdy gazy nie będą miały ujścia. Gdybyś pozatykał korkami węże od odmy.
Odma to inaczej separator. W teorii ma wyłapać "luźny" olej z wyziewów. BMW ma na to filtr, który się wymienia.
Jak sam wiesz nie separuje, jak powinna stąd catch tanki i inne autorskie pomysły...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pablito
Signo
Signo
 
Posty: 116
Dołączył(a): 1 kwietnia 2010, 21:57
Lokalizacja: POZNAń
Auto: Seat Leon

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez Qrczaq » 15 maja 2014, 11:03

Numer najnowszej DV - 06H 145 710 D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Qrczaq
TopSport
TopSport
 
Posty: 1118
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Auto: EVO X FE
silnik: inny

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez TeddyBB » 16 maja 2014, 11:09

A próbował ktoś z was stosować tą metodę na oczyszczenie z nagaru jako alternatywę dla wyciągania całego kolektora:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=35053

Na racingforum ktoś o tym pisał:
http://www.racingforum.pl/index.php?s=& ... &p=1008225

Bo kusi mnie tego spróbować.
Red line once a day keeps the carbon away.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TeddyBB
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 16 listopada 2013, 19:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: 1P
silnik: BWJ 2.0

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez AntY » 16 maja 2014, 18:24

Moze takie cos:

Podpis niezgodny z regulaminem forum /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AntY
Sport
Sport
 
Posty: 246
Dołączył(a): 30 kwietnia 2011, 17:57
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR DSG
silnik: BWA 2.0

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez czarny_ » 16 maja 2014, 19:07

Na tej zasadzie podaję SeaFoam, tylko zamiast wtrysku jest dysza i za pomocą opryskiwacza ciśnieniowego. Przewałkowałem ten temat godzinami czy to na zagranicznych forach czy poprzez doświadczenie. Jeżeli jest grubo tego dziadostwa nic nie pomoże - tylko ręczne czyszczenie. Najlepiej sobie to sprawdzić wideoskopem przez czujnik temperatury (jedna śruba), klapki nie są problemem. Oprócz SeaFoam jest jeszcze BG ISC Induction System Cleaner, który ponoć sobie jeszcze lepiej radzi. Wkrótce będę go testował.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czarny_
Sport
Sport
 
Posty: 339
Dołączył(a): 21 sierpnia 2012, 20:50
Lokalizacja: śląsk
Auto: Leon 1P
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez AntY » 16 maja 2014, 20:07

Lamersie pytanie:

Na co zwrócić uwagę, żeby nic nie spieprzyć?
Podpis niezgodny z regulaminem forum /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AntY
Sport
Sport
 
Posty: 246
Dołączył(a): 30 kwietnia 2011, 17:57
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR DSG
silnik: BWA 2.0

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez TeddyBB » 16 maja 2014, 20:33

czarny_ napisał(a):Najlepiej sobie to sprawdzić wideoskopem przez czujnik temperatury (jedna śruba), klapki nie są problemem.

Jak te klapki działają? W którą stronę się otwierają? Jak się w nie pchnie endoskopem to się otworzy i można będzie zobaczyć zawory?
Red line once a day keeps the carbon away.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TeddyBB
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 16 listopada 2013, 19:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: 1P
silnik: BWJ 2.0

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez czarny_ » 17 maja 2014, 12:54

Jeżeli płynem chcesz czyścić to raczej niczego nie zepsujesz, tylko zrobić trzeba na rozgrzanym silniku, zgasić na 10min i potem dać po garach. Co do klapek to otworzysz je łącznikiem z prawej strony jak patrzysz na silnik.

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czarny_
Sport
Sport
 
Posty: 339
Dołączył(a): 21 sierpnia 2012, 20:50
Lokalizacja: śląsk
Auto: Leon 1P
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez msz » 19 maja 2014, 13:54

Liqui Moly ma jakiś dedykowany sprzęcior i chemię do tego:

"Jet Clean Tronic"

http://liqui-moly.pl/serwis/jct

Akurat mają to w Gdańsku i się zastanawiam, czy nie poddać tej procedurze przed modyfikacjami i strojeniem :/

http://www.inter-auto.pl/czyszczenie-silnika

Możliwości Jet Clean Tronic:


Silnik benzynowy:

rozpuszczanie osadów we wtryskiwaczach i „szynie” wtryskowej – jest to automatyczny cykl czyszczący, który trwa 8 minut
czyszczenie całego układu wtryskowego, a także komory spalania, zaworu dolotowego – cykl ten trwa od 20 do 40 minut zależnie od stopnia zanieczyszczenia elementów układu wtryskowego, silnik pracuje na specjalnych środkach czyszczących.
zasysanie zanieczyszczeń z siateczki wtryskiwacza – cykl automatyczny trwa 90 sekund na każde 4 wtryskiwacze
czyszczenie kolektora dolotowego – cykl ten trwa od 15 do 35 minut zależnie od stopnia zanieczyszczenia kolektora dolotowego, silnik w czasie trwania tego procesu pracuje na benzynie i dodatkowo przewodem podciśnieniowym do kolektora dolotowego podawany jest środek czyszczący.

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
msz
Signo
Signo
 
Posty: 153
Dołączył(a): 4 października 2012, 18:30
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Seat Leon Cupra R
silnik: CDL 2.0

Re: Odp: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez Seqtor » 19 maja 2014, 20:16

Widziałem ten ,,zabieg" w F4 kółek na Discovery. Nie jestem pewien czy była to chemia LM, jednak uzyskali efekt znnacznego oczyszczenia spalin po taki czyszczeniu.

Kiedyś też dowiadywałem się w pewnym serwisie w Wwa ile kosztuje taki zabieg. Miało wyjść to około 180-200zł. Jednak nie znalazłem info jak ma się sprawa w TFSi i czy nie narobi to żadnych szkód.

Chetnie bym sie na coś takiego zdecydował ;P

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
Seqtor
Signo
Signo
 
Posty: 133
Dołączył(a): 25 czerwca 2013, 15:04
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra 1P
silnik: BWJ 2.0

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez msz » 19 maja 2014, 20:38

tutaj jest film jak po czyszczeniu chemią Liqui Moly spalanie na jałowym spadło z 1.4 l/h do 0.9 l/h w Cupra R (CDLA)
U mnie na jałowym pokazuje 1.0 l/h czasem na chwile spada do 0.9.

TFSI FSI Valve Cleaning Einlassventile reinigen Direkteinspritzer Audi VW GTI carb throttle DIYS
Obrazek
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
msz
Signo
Signo
 
Posty: 153
Dołączył(a): 4 października 2012, 18:30
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Seat Leon Cupra R
silnik: CDL 2.0

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez TeddyBB » 19 maja 2014, 20:57

msz napisał(a):tutaj jest film jak po czyszczeniu chemią Liqui Moly spalanie na jałowym spadło..

Już AntY dawał link do tego filmiku parę postów wyżej :wink:
I nie trzeba mieć do tego jakiegoś wyszukanego sprzętu jak kolo na filmiku. Można płyn zasysać rurką z podciśnieniem ze słoika.
Red line once a day keeps the carbon away.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TeddyBB
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 16 listopada 2013, 19:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: 1P
silnik: BWJ 2.0

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez msz » 19 maja 2014, 21:26

o faktycznie :) no ale ja ... rozwinąłem trochę opis :)

a co do tego:

Można płyn zasysać rurką z podciśnieniem ze słoika.


zasysać można ale trzeba mieć jakiś dobry atomizer, żeby za dużego strumienia w silnik nie puścić ciurkiem. A to całe ustrojstwo i maszyneria LM chyba reaguje na zdławianie silnika auotmatycznie i przestaje zapodawać w porę
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
msz
Signo
Signo
 
Posty: 153
Dołączył(a): 4 października 2012, 18:30
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Seat Leon Cupra R
silnik: CDL 2.0

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez czarny_ » 20 maja 2014, 23:11

msz napisał(a): A to całe ustrojstwo i maszyneria LM chyba reaguje na zdławianie silnika auotmatycznie i przestaje zapodawać w porę


Nic z tych rzeczy, manualna regulacja. Więc wystarczy zwykły atomizer który rozpyli to w dolocie, a ciąg sam się robi. Ale to nic nie da jak jest grubo zasyfione, najlepiej sprawdzić kamerką.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czarny_
Sport
Sport
 
Posty: 339
Dołączył(a): 21 sierpnia 2012, 20:50
Lokalizacja: śląsk
Auto: Leon 1P
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez pablito » 30 maja 2014, 13:32

Cześć. Ponowię pytanie : co jest "dostawcą" nagaru jak wywalimy odmę z układu??? (OCT lub po prostu pod auto).
Siedzę nad dokumentacją techniczną audi i jak byk wskazuje układ dolotu z jedynym podłączeniem (prócz czystego powietrza) - odmą w kolektor oraz rurę od turbo (z tyłu silnika).
Proszę o podpowiedź bo nadal mam mętlik od tych wszystkich art.
Skoro w 1.8 TFSI -EGR nie występuje, a odma jest całkowicie odpięta to dlaczego tam niby nadal się będzie gromadzić nagar?
Pomóżcie bo osiwieje :-(

-- 30 maja 2014, o 14:32 --

Engine 1.8l TFSI 1.8l TFSI 1.8l TFSI
Engine codes CDHA, CABA BYT, BZB CDAA, CABB, CDHB
Exhaust gas recirculation no no no
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pablito
Signo
Signo
 
Posty: 116
Dołączył(a): 1 kwietnia 2010, 21:57
Lokalizacja: POZNAń
Auto: Seat Leon

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez TeddyBB » 30 maja 2014, 21:20

pablito napisał(a):Skoro w 1.8 TFSI -EGR nie występuje, a odma jest całkowicie odpięta to dlaczego tam niby nadal się będzie gromadzić nagar?
Pomóżcie bo osiwieje :-(

pablito, racja. Sprawdziłem w ETCE i faktycznie "recyrkulacja spalin" występuje tylko w silnikach diesla o pojemnościach 1.6, 1.9, 2.0. Nie ma silinka benzynowego, który był montowany w Leonie II i posiadałby EGR. Możliwe że dotyczy to całej grupy VAG ale tego już nie sprawdzałem.
Red line once a day keeps the carbon away.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TeddyBB
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 16 listopada 2013, 19:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: 1P
silnik: BWJ 2.0

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez TuneFORCE » 2 czerwca 2014, 02:07

Najlepiej regularnie, co wymianę oleju zastosować trochę chemii...oczywiście najpierw trzeba zdjąć kolektor i ręcznie wszystko wyczyścić na błysk :wink:
Golf R powered by http://www.tuneforce.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TuneFORCE
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 9 sierpnia 2009, 15:06
Lokalizacja: wałbrzych/poznań/trondheim
Auto: Golf R

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez pablito » 2 czerwca 2014, 09:40

Zrobiłem wczoraj test "białej rękawiczki" ;) Pierwszy po wywaleniu odmy.
Po zrobieniu 400 km autostradą końcówki wydechu (umyte przed trasą) praktycznie czyste- może lekki nalot, ciężko było zabrudzić palec.
Prędzej jak robiłem taki test to po dokładnie tej samej trasie sadzy było już zauważalnie dużo. Czarna, mocno brudząca.
Co ciekawe końcówki brudziły się tak od nowości czyli to nie kondycja silnika...
Wnioski?
Jak na silnik z normą EURO 4 to sam układ paliwowy chyba by nie robił takiego zadymienia?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pablito
Signo
Signo
 
Posty: 116
Dołączył(a): 1 kwietnia 2010, 21:57
Lokalizacja: POZNAń
Auto: Seat Leon

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez TeddyBB » 2 czerwca 2014, 10:00

Pochwal się jak to zrobiłeś, z czego wykonany OCT, gdzie go umiejscowiłeś, otwary / zamknięty obieg, nie będzie zamarzać? Uzbierało się już coś w nim? Zapodaj fotki proszę 8)
Red line once a day keeps the carbon away.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TeddyBB
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 16 listopada 2013, 19:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: 1P
silnik: BWJ 2.0

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez pablito » 2 czerwca 2014, 11:41

Jak piszą koledzy zza oceanu, na których się wzorowałem system "in the air".
Fotki mogę zrobić, choć będą na nich 2 dodatkowe węże i koniec :)

Króćce na dolocie i przy turbo zaślepione : korek + obejma.
Oryginalne rurki przedłużone wężami +270 st C. około 80 cm każdy. STOMIL Bydgoszcz
System "otwarty".
Buteleczki brak.
Zamarzanie - hmm myślałem o tym. Widziałem na forach korki lodowe wyłącznie w buteleczkach OCT. Myślę, że z pionową w dół, dość grubą rurką bez buteleczki na końcu nie powinno być problemu. Główna rurka idzie koło kolektora wydechowego/turbo więc temp dostanie szybko, no i później jest długo "wygrzewana". Jeżeli wystąpi kondensacja to myślę, że w niewielkim stopniu i jest ujście bez blokady (np buteleczki)
Czas pracy - chyba kilkanaście minut. Przemysłowe węże (2x1m)+obejmki+korki na króćce razem 50 PLN.
Węże 1m 18mm średnicy wewnętrznej, 1m 22 mm śww.

Ten system już nie będzie syfić do środka, natomiast nadal nie mam rzeczowej odpowiedzi na pytanie skąd dalej nagar - takie są sugestie, że "odpięcie" odmy nie pomaga...

Tzw "otwarte" wywalenie odmy widzę, że bardziej modne za oceanem. Głównie audi + vw. Tamtejsi użytkownicy sceptycznie podeszli do tradycyjnego OCT i postanowili nie zawracać rzekomo wyczyszczonego powietrza do obiegu.
Wielu z nich twierdzi, że po takiej operacji mają dolot czysty nawet po kilkunastu tys mil.
To tylko słowa i/lub subiektywna opinia stąd pytałem o logiczne podparcie wypowiedzi, że "brak odmy nie rozwiązuje problemu nagaru".
Jak już sam potwierdziłeś, EGR'a brak.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pablito
Signo
Signo
 
Posty: 116
Dołączył(a): 1 kwietnia 2010, 21:57
Lokalizacja: POZNAń
Auto: Seat Leon

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez zamir » 2 czerwca 2014, 19:05

pablito - rozumiem, że teraz ewentualny wyrzut oleju kierowany jest bezpośrednio na glebę/osłonę pod silnikiem?? Są to zauważalne ilości? Dolewasz olej pomiędzy wymianami?
Zobacz Profil
zamir
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 12 lipca 2013, 16:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Leon 1P
silnik: BZB 1.8

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez pablito » 3 czerwca 2014, 10:10

Teoretycznie tak - na osłonę. Praktycznie jeszcze ani kropla nie poleciała. Sprawdzam co jakiś czas.
Oleju nigdy nie dolewałem ani kropli. Znam temat dolewek np w 2.0 TFSI ale u mnie co 15 kkm nic, stan dokładnie ten sam.
Nawet kiedyś zrobiłem trasę 1500 km z czego 900 km 170-200 km/h i byłem pewny, że ubyło i okazało się, że poziom ten sam.

Co do wydostawania się przez odmę oleju to napewno coś musi wylecieć bo już po 3 tys od wyjazdu z salonu zaczęło się pocić na tłusto na łączeniu grubej rury powietrze (tył silnika) z tym aluminiowym elementem koło turbo. Na dole silnika po lewej stronie łączenie rur intercoolera też było wypocone - też 3-4 tys od nowości. W ASO widzieli i powiedzieli "to normalne".

Ale muszę powiedzieć, że mam dwie teorie:
pierwsza to taka, że turbo i powietrze "idące" na intercooler wytwarza podciśnienie, które zasysa z węża odmy (tego z tyłu) opary do układu dolotowego.(mówię o fabrycznym podłączeniu odmy)

Druga teoria jest taka, że mimo wszystko mój zawór PCV w elemencie odmy był walnięty (materiały źródłowe wskazują, że już 5 razy producent zmieniał ten element - inne literki w nr części i trochę inny wygląd ostatniego PCV) i przepychał powietrze z dolotu w rurę odmy podłączoną koło turbo. Dlaczego tak myślę? Kiedyś zauważyłem "wypoty" oleju pod plastikiem odmy. Widać było, że jakieś ciśnienie tam jest i pod uszczelką odmy wypycha olej. Jak wyczyściłem to po trasie już było kilka kropli. Teraz jest suchuteńko. Dokładnie sprawdzam. Pokrywa widać nie dostaje "dodatkowego" ciśnienia i w sposób prawidłowy odma odprowadza opary. Prawidłowo działający zawór PCV jak dmuchniesz w rurkę od strony dolotu to zablokuje przepływ powietrza, zatka się z charakterystycznym dźwiękiem "klik" zaworu PCV. Jeżeli zawór nie działa prawidłowo to po naciśnięciu gazu część powietrza przez walnięty zawór idzie na układ odmy i w pokrywę zaworów. Stąd moja teoria o ciśnieniu przez które powstawały wypoty.

Dziś, po kilkuset km z nowym systemem "in the air" :) mam wrażenie, że działa jak powinno tzn. jak już pisałem układ powietrza jest czyściutki (no bo innej opcji nie ma), gazy idą w powietrze, a oleju może nie będzie pluł zbyt wiele bo nic mu nie pomaga dodatkowym ciśnieniem (np. walnięty PCV).
Ściągnąłem prospekty techniczne audi o 1.8 i 2.0 TFSI. Super sprawa, obrazki w 3D, przekroje i wyjaśnienia. Opisy wszystkich czujników i dokładne informacje kiedy w którym silniku jaką zmianę zastosowano (stąd wiem, że odmę w 2.0 i 1.8 zmieniali 5 razy). Audi miało na nią akcję serwisową (stage 1) jak klienci zgłaszali zbyt duże przepały oleju. Ntt informacji jest pełno. Spędziłem kilka tygodni w necie, najwięcej na vwvortex i innych amerykańskich forach. Piękne fotki, opisy problemu PCV i sposoby rozwiązania (OCT lub ITA). Stąd dziele się informacjami i czekam też na porady inne wskazówki czy aby na pewno to wystarczy do walki z nagarem.

Kończąc ten długi wywód napiszę, że od zmiany mam wrażenie, że silnik zupełnie inaczej pracuje po przyłożeniu gazu. Na 100% ustało falowanie - czasami się pojawiało jak stałem w korku. To nie pojawiło sie ani raz po zmianie.
Druga sprawa, kurczę może subiektywna ale raczej znam swoje auto dość dobrze. Mam wrażenie jakby 30 KM przybyło, jakby doładowanie zupełnie inaczej działało. Serio. Po prostu nie tyle, że jest żwawszy co czuć od 2 tys obrotów, że "zabiera" mocniej. Zauważalnie mocniej.

Już wyżej wspominałem, okopconej rury jeszcze nie mam i nie mam pojęcia czy odma aż tak mogła wpłynąć. W końcu dawała na dopał ten opar olejowy i skoro z czegoś odkładał się nagar przy dolocie i na zaworach to znaczy, że i się ten syf po spaleniu/niedopaleniu musiał do wydechu przedostać.
Pamiętam jak zrobiłem pierwaszą trasę po salonie i zobaczyłem czarną rurę... Minę miałem baranią "nowe auto i tak kopci ? " :)))
Sorki za ilość tekstu, wypiłem mocarną kawę i oczy mi wychodzą :)
Pozdro, Paweł.

-- 3 cze 2014, o 11:10 --

Jakby ktoś jeszcze nie widział - techniczne od audi i vw.

http://training.avme.net/admin/Upload/SSP/4748_384%20Audi%20chain%20driven%201.8l%204V%20TSFI%20Engine.pdf

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/muupublic/share/18TFSI.pdf

http://vwts.ru/engine/byt/byt_bzb_1_8_tsfi_eng.pdf

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_359.pdf

http://admin.audionlinetraining.com/Upload/SSP/502_SSP485_EN_WG.pdf
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pablito
Signo
Signo
 
Posty: 116
Dołączył(a): 1 kwietnia 2010, 21:57
Lokalizacja: POZNAń
Auto: Seat Leon

Re: Nagar w dolocie TFSI

Postprzez Qrczaq » 3 czerwca 2014, 10:13

To jeszcze.foty
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Qrczaq
TopSport
TopSport
 
Posty: 1118
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Auto: EVO X FE
silnik: inny

Następna strona

Powrót do Leon 2 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość