Teoretycznie tak - na osłonę. Praktycznie jeszcze ani kropla nie poleciała. Sprawdzam co jakiś czas.
Oleju nigdy nie dolewałem ani kropli. Znam temat dolewek np w 2.0 TFSI ale u mnie co 15 kkm nic, stan dokładnie ten sam.
Nawet kiedyś zrobiłem trasę 1500 km z czego 900 km 170-200 km/h i byłem pewny, że ubyło i okazało się, że poziom ten sam.
Co do wydostawania się przez odmę oleju to napewno coś musi wylecieć bo już po 3 tys od wyjazdu z salonu zaczęło się pocić na tłusto na łączeniu grubej rury powietrze (tył silnika) z tym aluminiowym elementem koło turbo. Na dole silnika po lewej stronie łączenie rur intercoolera też było wypocone - też 3-4 tys od nowości. W ASO widzieli i powiedzieli "to normalne".
Ale muszę powiedzieć, że mam dwie teorie:
pierwsza to taka, że turbo i powietrze "idące" na intercooler wytwarza podciśnienie, które zasysa z węża odmy (tego z tyłu) opary do układu dolotowego.(mówię o fabrycznym podłączeniu odmy)
Druga teoria jest taka, że mimo wszystko mój zawór PCV w elemencie odmy był walnięty (materiały źródłowe wskazują, że już 5 razy producent zmieniał ten element - inne literki w nr części i trochę inny wygląd ostatniego PCV) i przepychał powietrze z dolotu w rurę odmy podłączoną koło turbo. Dlaczego tak myślę? Kiedyś zauważyłem "wypoty" oleju pod plastikiem odmy. Widać było, że jakieś ciśnienie tam jest i pod uszczelką odmy wypycha olej. Jak wyczyściłem to po trasie już było kilka kropli. Teraz jest suchuteńko. Dokładnie sprawdzam. Pokrywa widać nie dostaje "dodatkowego" ciśnienia i w sposób prawidłowy odma odprowadza opary. Prawidłowo działający zawór PCV jak dmuchniesz w rurkę od strony dolotu to zablokuje przepływ powietrza, zatka się z charakterystycznym dźwiękiem "klik" zaworu PCV. Jeżeli zawór nie działa prawidłowo to po naciśnięciu gazu część powietrza przez walnięty zawór idzie na układ odmy i w pokrywę zaworów. Stąd moja teoria o ciśnieniu przez które powstawały wypoty.
Dziś, po kilkuset km z nowym systemem "in the air"

mam wrażenie, że działa jak powinno tzn. jak już pisałem układ powietrza jest czyściutki (no bo innej opcji nie ma), gazy idą w powietrze, a oleju może nie będzie pluł zbyt wiele bo nic mu nie pomaga dodatkowym ciśnieniem (np. walnięty PCV).
Ściągnąłem prospekty techniczne audi o 1.8 i 2.0 TFSI. Super sprawa, obrazki w 3D, przekroje i wyjaśnienia. Opisy wszystkich czujników i dokładne informacje kiedy w którym silniku jaką zmianę zastosowano (stąd wiem, że odmę w 2.0 i 1.8 zmieniali 5 razy). Audi miało na nią akcję serwisową (stage 1) jak klienci zgłaszali zbyt duże przepały oleju. Ntt informacji jest pełno. Spędziłem kilka tygodni w necie, najwięcej na vwvortex i innych amerykańskich forach. Piękne fotki, opisy problemu PCV i sposoby rozwiązania (OCT lub ITA). Stąd dziele się informacjami i czekam też na porady inne wskazówki czy aby na pewno to wystarczy do walki z nagarem.
Kończąc ten długi wywód napiszę, że od zmiany mam wrażenie, że silnik zupełnie inaczej pracuje po przyłożeniu gazu. Na 100% ustało falowanie - czasami się pojawiało jak stałem w korku. To nie pojawiło sie ani raz po zmianie.
Druga sprawa, kurczę może subiektywna ale raczej znam swoje auto dość dobrze. Mam wrażenie jakby 30 KM przybyło, jakby doładowanie zupełnie inaczej działało. Serio. Po prostu nie tyle, że jest żwawszy co czuć od 2 tys obrotów, że "zabiera" mocniej. Zauważalnie mocniej.
Już wyżej wspominałem, okopconej rury jeszcze nie mam i nie mam pojęcia czy odma aż tak mogła wpłynąć. W końcu dawała na dopał ten opar olejowy i skoro z czegoś odkładał się nagar przy dolocie i na zaworach to znaczy, że i się ten syf po spaleniu/niedopaleniu musiał do wydechu przedostać.
Pamiętam jak zrobiłem pierwaszą trasę po salonie i zobaczyłem czarną rurę... Minę miałem baranią "nowe auto i tak kopci ? "

)
Sorki za ilość tekstu, wypiłem mocarną kawę i oczy mi wychodzą

Pozdro, Paweł.
-- 3 cze 2014, o 11:10 --
Jakby ktoś jeszcze nie widział - techniczne od audi i vw.
http://training.avme.net/admin/Upload/SSP/4748_384%20Audi%20chain%20driven%201.8l%204V%20TSFI%20Engine.pdfhttps://s3-eu-west-1.amazonaws.com/muupublic/share/18TFSI.pdfhttp://vwts.ru/engine/byt/byt_bzb_1_8_tsfi_eng.pdfhttp://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_359.pdfhttp://admin.audionlinetraining.com/Upload/SSP/502_SSP485_EN_WG.pdf