Strona 1 z 1

[2.0 TFSI CDLA] Lambda B1 S2

PostNapisane: 24 września 2014, 14:16
przez kaCuCh
Witajcie,

mam problem z sondą lambda (B1 S2 - ostatnia, za katalizatorem) w swoim Leonie Cupra R z 2011 roku, silnik 2.0 TFSI CDLA. Co jakiś czas zapala mi się kontrolka Check Engine. Występują błędy P0036 (notorycznie) i P0137 (czasami).

000054 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Heating Circuit: Malfunction / Open Circuit
P0036 - 004 - No Signal/Communication - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 42
Mileage: 34383 km
Time Indication: 0
Date: 2104.14.10
Time: 15:44:19

Freeze Frame:
RPM: 760 /min
Load: 16.5 %
Speed: 43.0 km/h
Temperature: 89.0?C
Temperature: 29.0?C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 13.970 V

000311 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Signal too Low
P0137 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 4
Mileage: 34424 km
Time Indication: 0
Date: 2104.14.11
Time: 09:49:00

Freeze Frame:
RPM: 750 /min
Load: 15.7 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 90.0?C
Temperature: 39.0?C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 13.716 V

Readiness: 0000 0000

Kostkę połączeniową sprawdzałem - jest OK.
Uważacie, że to padnięta sonda?
Samochód jeździ normalnie, nie zauważyłem wzrostu spalania.
Auto ma układ wydechowy Millteka, katalizator MG Motorsport. Lambdy są ORI.

Czy ma ktoś dostęp do numeru części tej sondy?
Ciekawy jestem ile taka sonda kosztuje. Niby auto jest na gwarancji 5&more ale musiałbym najpierw do stolicy ganiać na diagnostykę a potem drugia raz na wymianę. Zastanawiam się, czy nie taniej byłoby mi ją wymienić na miejscu zaoszczędzając sobie czasu.

Re: [2.0 TFSI CDLA] Lambda B1 S2

PostNapisane: 24 września 2014, 15:00
przez miroA3
Do Ciebie jest 6styków 06J 906 262 AA . koszt 900zł
obecnie w aucie masz zapewne 06F 906 262 AC

a ta za katalizatorem to 4styki 06J 906 262 K - część nieprodukowana
jako zamiennik w ASO stosuje się zestaw naprawczy 1K0 998 262 T

auto na gwarancji, nie ma się co zastanawiać, o ile Ci coś zrobią i uznają przez modzony wydech...
musisz zrobić konkretną diagnozę, nawet jeśli będą chcieli wymieniać, to trzeba czekać

Re: [2.0 TFSI CDLA] Lambda B1 S2

PostNapisane: 24 września 2014, 16:56
przez Klikoś
Ta gwara to lipa. VW jej nie uznaje, a Iberia ma to teraz gdzieś. Poza tym przy tych modach zapomnij o gwarze na motor.

Re: [2.0 TFSI CDLA] Lambda B1 S2

PostNapisane: 24 września 2014, 19:58
przez kaCuCh
Dziwne rzeczy piszecie. Niedawno byłem na wymianie gwarancyjnej jednej z części w ASO Kometa i jakoś o nic mi się nie czepiali, tylko chcieli książkę gwarancyjną i dokumenty, żeby wszystkie przeglądy były robione zgodnie z kartą gwarancyjną w ASO. Wydech jest zmieniony ale sonda jest ORI. Tak czy siak, z tego co wygrzebałem w necie nie opłaca mi się 2 razy ganiać do Warszawy w celu diagnozy i ew. wymiany gwarancyjnej, bo stracę kupę czasu a sondę za katem mogę mieć nówkę Boscha za 300 PLN.

Re: [2.0 TFSI CDLA] Lambda B1 S2

PostNapisane: 24 września 2014, 22:56
przez Klikoś
No mi przycisku za 80zł nie chcieli w ASO (auto-blak wwa) wymienić na 5&more. :lol: Jak przedstawili mi procedurę wymiany na gwarancji to mi się odechciało.

Re: [2.0 TFSI CDLA] Lambda B1 S2

PostNapisane: 25 września 2014, 10:17
przez kaCuCh
Prawa jest taka, że procedura jest dość upierdliwa. Najpierw wizyta na diagnozę, wszystkie dokumenty, diagnoza, dopiero potem zgoda na zamówienie części i kolejna wizyta na wymianę. Strata czasu i kasy na paliwo (2x trasa Radom-Wawa). Wymienię tutaj :) Dzięki za pomoc w dobraniu części.

Re: [2.0 TFSI CDLA] Lambda B1 S2

PostNapisane: 25 września 2014, 13:33
przez tatian
A skąd wiesz, że nie będą mieli sondy na miejscu i nie zrobią Ci tego od ręki? Przecież zawsze można zadzwonić i zapytać najpierw, ale skoro Ci się nie opłaca to lepiej kupić, gorzej jak się okaże, że to nie jest wina sondy.

Re: [2.0 TFSI CDLA] Lambda B1 S2

PostNapisane: 25 września 2014, 17:24
przez kaCuCh
Dzwoniłem. Ale to jest tak, że w wypadku gwarancji 5&more muszą i tak tą cześć zamawiać, bo muszą mieć akceptację. Wysłałem im loga z VCDSa ale to nic nie daje. Sami muszą zdiagnozować. 2 wizyty minimum. Jak się okaże, że nie wina sondy to wtedy przełożę starą i pojadę na diagnozę do nich.

Re: [2.0 TFSI CDLA] Lambda B1 S2

PostNapisane: 11 grudnia 2018, 15:36
przez Tomaso
Odświeże
Panowie czy orientuje się ktoś czy ta sonda jak 06F906262AA będzie odpowiednia do silnika jak w temacie mowa o sondzie 1wszej na downpipe?

Re: [2.0 TFSI CDLA] Lambda B1 S2

PostNapisane: 11 grudnia 2018, 17:07
przez kaCuCh
To była sonda za katalizatorem

Wróć - już kurczę nie pamietam dokładnie...